Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Noc pro Bílou paní

06. 06. 2002
12
0
2478
Autor
galaxy

Uprostřed hlubokého lesa, na starém hradě, nad dřevěným schodištěm, visí starý, zašlý obraz...

Ze strarého obrazu usmívá se,

bílý hábit až na kamennou podlahu,

špičatá ozdoba na její hlavě.

Tichá a poklidná

Bílá paní...

 

   Kulaté hodiny na hradní věži odbíjí půlnoc. Oheň v krbu vzplane, na kamenných zdech se zapálí smolné louče a řídnoucí tmu prosvítí všudepřítomné svíčky. Hluboké ticho narušují jen na sklo dopadající kapky deště a z hradní kaple zní vzdáleně, téměř neslyšně, smutné tóny varhan ducha pána hradu..

  Bílá paní procitá a vysvobozena ze zajetí dřevěného rámu kráčí do oživlé komnaty, zanechávajíce za sebou jednotlivé části svého bílého oděvu. Nakonec, už téměř za dveřmi, uvolní prameny svých dlouhých vlasů, které teď jako jediné zakrývají její bílou průhlednou nahotu.

  Přímo od dřevěných, kovem zdobených  dveří míří ke starobylému křeslu, ve kterém On tak rád sedává. Nezklamal a je tu opět ! Ó její galantní rytíř, mazlivý barbar, něžný tyran! Jen ucítil lehký vánek její přítomnosti vyšel jí vstříc, podávajíc jí žlutou růži. Pod tíhou dlouhého polibku se jí podlamují kolena a On berouc ji do náruče, pokládá její průsvitné bílé tělo na medvědí kůži, ležící před vyhřátým krbem.

  Jen na několik letmých okamžiků,jen na pár něžných dotyků, tvrdých

proniknutí, vzdechů rozkoše a výkřiků nebeských extází! Jen na tak dlouho, než Šedý stín dohraje své vášnivé rekviem a než první paprsky svítání proniknou do věkem zašlých oken.

 

Ze starého obrazu opět usmívá se ..... 


Heulwen
03. 11. 2003
Dát tip
A je ten rytíř živý nebo taky duch? Uf... k majestátnosti bílé paní přišít pelešení... i když v skvostném prostředí a s romantickýma okolnostma....

Kittie
05. 10. 2002
Dát tip
Žluté růže a staré hrady........ ojojojoj! :o))

Whelp
25. 08. 2002
Dát tip
Nádherné! ****

galaxy
25. 08. 2002
Dát tip
Děkuji :-)

Muawijhe
25. 08. 2002
Dát tip
Galaxy: Krásné rozněžnělé. :o) Whelp: Za avi dík a mimochodem, tohle je hezčí než Tvoje Splynutí.:o))

galaxy
25. 08. 2002
Dát tip
Moc děkuji :o)

Petříček
24. 08. 2002
Dát tip
Wowowowowouuuuuuuuuuuu .........................................:o)T.

galaxy
24. 08. 2002
Dát tip
:o))) Díky

breta
14. 08. 2002
Dát tip
To se jim to straší :o)) *

galaxy
14. 08. 2002
Dát tip
:o) Díky :-)

fuckie
09. 08. 2002
Dát tip
a nám říkali, že chodí strašit!

galaxy
09. 08. 2002
Dát tip
...nooo, dětem se občas lže, ale nemělo by se to :o)))

Houbatec
02. 08. 2002
Dát tip
klišovitá spojení jsou taková spojení ,která se častým používáním ošoupala - otřelé výrazy. Např. na TV Nova jsou dopravní nehody vždy tragické, vraždy vždy brutální, obyvatelé žijí ve strachu. jiná klišé: láska až za hrob, lije jako z konve, hudba budoucnosti, kráčel s duchem času, sklízel ovoce své práce...... V Tvém dílku jsem si nevšiml vyloženě obludných klišé, spíše však styl tak trochu připomíná červenou knihovnu. Třeba: mazlivý barbar, něžný tyran, galantní rytíř....

galaxy
02. 08. 2002
Dát tip
Houbatec : děkuji, teď je mi to jasné :-)

Wopi
09. 07. 2002
Dát tip
Zítra, jo? Dnes už sotva koukam :)

diderotka
08. 07. 2002
Dát tip
Galaxy, je to nádherné a úžasné....hezký nápad i hezky napsané....* Četla jsem jí kolem půlnoci....škoda,že počítač rušil atmosféru:-)

galaxy
08. 07. 2002
Dát tip
To je ono,tohle se má číst o půlnoci,jsi milá děkuji,moc :-)

Wopi
08. 07. 2002
Dát tip
Chtělo by to trochu se věnovat správnému vkládání interpunkce (čárka či tečka hned za slovem, za ní VŽDY mezera), daleko lépe by se to četlo... On "berouc" je bohužel špatný (ženský tvar) přechodníku. Děj je příjemný, náladu nepostrádá, škoda jen některých klišovitých spojení.

galaxy
08. 07. 2002
Dát tip
Wopi : děkuji ,beru si to k srdci. :-)

Wopi
08. 07. 2002
Dát tip
NEBEREŠ! :))) správně: děkuji, beru si to....

galaxy
08. 07. 2002
Dát tip
Wopi : děkuji, beru si to ......ráda přivítám i jiné rady. :-) Co jsou to klišovitá spojení ?

Hakan
13. 06. 2002
Dát tip
Jo jo staré hrady to bylo vždycky moje.*

galaxy
13. 06. 2002
Dát tip
Moc děkuji :-))

galaxy
10. 06. 2002
Dát tip
To jo , Děkuji :-))

Marwin
09. 06. 2002
Dát tip
Sqvělý! TIP*

galaxy
09. 06. 2002
Dát tip
Jsi milý,díky :-)

Aki
07. 06. 2002
Dát tip
..................................................................... * :o)

galaxy
07. 06. 2002
Dát tip
Aki.....................díky :-)

Nuitík
06. 06. 2002
Dát tip
teď na mě dýchla atmosféra starého hradu :o) Na hradě Okoři, světla už nehoří...... :o) hezké :o)

galaxy
06. 06. 2002
Dát tip
Díky:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru