Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NA VĚČNOST A ZPĚT

04. 10. 2002
4
0
2819
Autor
fungus2

Před sebou viděl běžící postavy v modrých uniformách francouzské armády, které jako on před chvíli vyrazili ze zákopu na zteč německých zákopů, z niž se začala ozývat kulometná palba a poté vzduchem zasvištěl granát, jenž dopadl, do prostoru před ním a on jen zahledl vzedmutou půdu, odhozené postavy vojáků, načež byl prudce sražen k zemi. Hned na to pocítil, jak se do jeho těla cosi bolestně zarylo...

Pak se ho zmocnila nebývalou volnost.Poté spatřil sám sebe ležícího na zemi.

Kolem sebe další vojáky k nimž běželi zdravotníci z nosítky , ale on počal stoupat kam si nahoru k oslňujícímu světlu k němuž vzápětí dorazil, aby uviděl známé tváře svých kamarádů,kteří, již padli ve válce.

„Tak tě tu vítáme"řekl mu jeden z nich.

„Kde to jsem?"

„Na věčnosti"

„Pane kapitáne, tak jsme se zase sešli."

„Pohov zde vám nevelím."

„Ahoj Jeane.Tak tě taky dostali co.Aspoň si to měl rychlý"pravil mu další jeho kamarád.

„Paule já myslel, že jsi v nemocnici."

„Už mě nebylo pomoci."

„Támhle jsou němci.Co tu dělají?"

„To co my.Ti co se dostali sem jsou stejní chudáci, jako my."

Jeden z německých vojáků k nim přistoupil a on ke svému úžasu vněm poznal vojáka, jehož probodl bodákem v zákopu.

„No tak jsme dopadli stejně."řekl mu onen němec.

„Jo a to diky válce."

„No budete se muset vrátit.Váš čas, ještě nenastal.Aspoň budete vědět co vás tu čeká.My tu na vás počkáme."sdělil mu pojednou kapitán a Jean se smutně porozhlédl po přítomných.

   „Dobrý den vojíne.Vítám vás mezi živýma."pravil mu doktor, jehož tvář spatřil nad svým lůžkem.

„Co,jak jsem se sem dostal?"

„No vezli vás už do marnice, ale jeden z těch co vás vezl vám nahmatal slabý puls a tak jste skončil tady.No na čas jste doválčil."

„Jo a co bude potom čase?"

„Třeba bude, již po válce."

„Třeba."vyřkl a snažil se vše srovnat v hlavě, přičemž začal  přemýšlet proč mu bylo souzeno přežít.

 

 


fungus2
21. 10. 2004
Dát tip
Jejda. To mě moc potěšilo. Děkuji.

Joanne
20. 10. 2004
Dát tip
Líbilo se mi to. Máš hezký styl psaní a vůbec ne špatnou fantazii. Jen tak dál.. :o)

johanne
06. 03. 2004
Dát tip
docela dobré, ponurý mi to nepřipadá /k smíchu však samozřejmě taky ne :o/... hezky napsaný :)

fungus2
06. 03. 2004
Dát tip
Díky. Tady jsem si zase odskočil od svých obvyklých témat.

Joanne
12. 11. 2003
Dát tip
Je to hezký, ale moc ponurý...Zkusíš někdy napsat něco veselejšího??? Hodně štěstí v dalším psaním!!!

fungus2
12. 11. 2003
Dát tip
Děkuji. Já tu mám dost povídek na veselé téma! Jukni se na Poštovní, humornou či netypickou sbírku. Třeba se zasměješ!

Doktor_
27. 10. 2003
Dát tip
Vážně pěkné.

fungus2
27. 10. 2003
Dát tip
Děkuji. Těší mě to.

Aragonit
30. 06. 2003
Dát tip
Super:-)Přesně o tomhle ten život je..nejsme tu po prvé ani na posled,nemůžem umřít a bůh je v nás....všichni jsme láska a někteří to i ví:-)

fungus2
30. 06. 2003
Dát tip
Díky!!

sunnyangel
15. 01. 2003
Dát tip
zajimave :-)

Perchta
10. 01. 2003
Dát tip
Líbí :-)

fungus2
10. 01. 2003
Dát tip
Děkuji. Tajemno je jedno z mých témat na které se snažím psát.

fungus2
25. 11. 2002
Dát tip
ja taky nemám rád válku.diky za tip.

Fagus
24. 11. 2002
Dát tip
Škoda, že nemám rád válku. Máš to pěkně napsané.

Fagus
24. 11. 2002
Dát tip
Zapoměl jsem na TIP.

ina
18. 11. 2002
Dát tip
Jojo, ten dialog je moooc povedenej. Malokdo umi mluvit za svoje postavy :)))

fungus2
18. 11. 2002
Dát tip
Diky.Snažím se ve všech svých povídkách vžít se do postav a do děje.

Ziven
17. 11. 2002
Dát tip
Dobře zpracované věčné téma.

fungus2
17. 11. 2002
Dát tip
´Díky.Bude v budoucnu nepříme pokračování.

fungus2
04. 10. 2002
Dát tip
určizě něco na tohle tema napiš.Bude to zajímavé.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru