Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Znamení

26. 02. 2003
22
0
4002
Autor
Carodej

Chci tam jít a bojím se. Bojím se a chci tam jít. Chci se bát. Bojím se chtít.

V nočních polích trhat klasy

se mi zachtělo

pod černočerným příkrovem

prošustit se

do peří krkavčího

s temným

 

leskem

 

Dojíti klidu s bříškem staženým

strachem

z neznámých vetřelců

z hvězd rozlitých

po nebi a tak

 

lesklých

 

Narazit uprostřed lánu

na strašáka hadrového

s kloboukem komickým

a utrhnout

poslední knoflík

 

lesklý?

 

Nevím,

je tu taková tma...


Madlen
08. 03. 2004
Dát tip
Trochu se bojím ...

Craerassy
05. 03. 2004
Dát tip
..potrhat klasy...tma..vetřelci...hmmm...skoro jako ta znamení v polích...:-)

Carodej
27. 02. 2004
Dát tip
Díky J...díky.. Mimochodem, jsem moc rád, že tu stále JSI.

J
26. 02. 2004
Dát tip
Trochu mi to připomíná Edgara Alana Poeho. Ale ten prolog není tak horrorový. Ten je nežný i ve tmě.- Bojím se chtít je téměř všeříkající a čtenář se už z něj těší na to, co bude v básni. Ta vyznívá nakonec hravě, ale vypovídá o touze po tajemném.

dara
19. 09. 2003
Dát tip
Strach, nejistota - za utrhnutí posledního knoflíku to ale stojí.

Sunmoon
16. 06. 2003
Dát tip
Myslím, že nějaká hlubší kritika - na to nejsem erudovaná. každopádně líbí. A Despe...ten prolog je fakt dobrej! *

Carodej
18. 03. 2003
Dát tip
Pecado Mortal - jistěže ano:))) Thanks all:)

nemuze byt nazev podle toho filmu?to byl jen takovej napad....:)

finarfin
13. 03. 2003
Dát tip
... líbííí ... *

Chareas
12. 03. 2003
Dát tip
Bojím se chtít a je tu taková tma ! Skvělé, opravdu líbí, a jak je volně složená :)) Podle mého je dobré zkusit volně psát a sledovat, co z toho nakonec je :) Děkuji! Máš Tipík :)

Feeling
09. 03. 2003
Dát tip
tip a tak vůbec :-)

je tu takova tma....*

tanganika
01. 03. 2003
Dát tip
bojis sa toho, kto chyta v zite...neboj neboj, on je dobry!!!***

Prokletí
28. 02. 2003
Dát tip
Carodejku, Tvé je Tvé ;o) A esi se mi líbí... je v ní spousta dobrého potencionálu, mylšenka je hezká, stačilo by na ní chvilu dělat a bola by skvělá ;o) A maj sa ;o) m.

Anicka
27. 02. 2003
Dát tip
Strašák??? Strach..tma...koukám, že jsme napsali cosi podobného...i když já velmi amatérsky... Moje cítění je stejné...

Carodej
27. 02. 2003
Dát tip
Díky všem:) Mimochodem, zkuste se zamyslet, proč se to jmenuje tak, jak se to jmenuje?:)))

nin
27. 02. 2003
Dát tip
snový a "moje" * a při zamejšlení mi tam skáčou akorát věci soukromý, netuším....

Jinny
27. 02. 2003
Dát tip
Po dlouhé době se mi nepřipadá, že komentář je vůbec nutný. Tip a to velkej! *

Krel
27. 02. 2003
Dát tip
!*

Carodej
27. 02. 2003
Dát tip
Nin, hi hi, máš to v názvu:) (Nejslabší, máš padáka) :o)

nin
27. 02. 2003
Dát tip
No já právě nechápu, co na tom má bejt záhadný :-)

Drownedgod
27. 02. 2003
Dát tip
...ano, ano, říkám to znovu ano, to se může, říkám a myslím tím ano, dokážu li myslet. Píšu li, tak musím alespoň trochu myslet, to se nazapře potom tedy v těch oněch záchvěvech smyslů soucítím a nechám rozehrát papyly fantazie obrazotvornosti a nechávám se unášet na vlnách kaleidoskopických metafor na fantaskno uvnitř každého z nás....shrnu li to, prostě líbí...:-))))*t*

Witch
27. 02. 2003
Dát tip
hej, to je super! ***

Cirilla
27. 02. 2003
Dát tip
hmmm....**

Prokletí
27. 02. 2003
Dát tip
Mno, po dlouhé době od Tebe něco vidím, tož to hnedka zdrbnu ;o) A nezařadím se asi do řady poklon ;o) K formální stránce věci: Naprosto nechápu účelnost tří souvisejících zvýrazněných slov, kdybys je nechal ve stejné grafice a na jednom řádku s vyšším, bylo by to skrytější = zajímavější = možná i lepší. Porušení typického slovosledu je osvědčená poetická figura, užíváš-li ji stále znovu a znovu, stane se z ní určitý neurotický opakující se nešvar. Proč píšeš "Dojíti klidu", když podobné archaismy jinde nejsou, nevím. Ruší to, obzvlášť, když kombinuješ s ledabylostí posledních dvou veršů, který neodpovídají ostatnímu jazyku, což sice funguje jako příznivě rušící moment, ale příliš pozdě. Tož tak, maj sa fajně ;o) m.

Carodej
27. 02. 2003
Dát tip
Prokletí - díky:)) co se týče těch slov - já ji taky nechápu, ale líbilo se mi to tak:))) Porušení slovosledu - nu jo..ani jsem nad tím nepřemýšlel, takhle se mi to nějak rytmizovalo v hlavě, ale možná je to už můj nešvar, to máš pravdu... Proč to píšu? Já nevím, nijak jsem to zvlášť nevymýšlel, prostě jsem to tak napsal a nemyslel tím nic zvláštního z hlediska formy - tedy nezáměrný archaismus.. příznivě rušící moment? Co to je? A ta poetická figura, to je co? Díky!

Prokletí
27. 02. 2003
Dát tip
Iba jsem mysll, že není špatný se ve vlastních věcech pohrabat s odstupem... no buřt, no :-P chechchééé ;o))))))))))) m.

Carodej
27. 02. 2003
Dát tip
Jejky, já jsem moc rád, žes to napsal, já spíš narážím na to, že ještě během první sloky jsem nevěděl, o čem bude druhá a jakej bude styl, to už vůbec ne. Takže jsem tak nějak nic moc nesledoval nebo nestavěl s využitím vědomých básnických nástrojů - což ale netvrdím, že jsem udělal dobře. Tím jsem chtěl říct, že si uvědomuji, že tam nějaké takové "věci" mám či naopak nemám až na základě tvých slov. Ale tak nějak jsi mi neřekl, esli se ti to z nějakého úhlu třeba trošku líbí?:)

miklunka
26. 02. 2003
Dát tip
Dojíti klidu s bříškem staženým strachem *

Narvah
26. 02. 2003
Dát tip
Taky je mi tu takova tma. Posledni knoflik. Novej strasak. Novej knoflik. Ech*

Nedvedka
26. 02. 2003
Dát tip
Líbí se mito ,,s bříškem staženým":-)

Vodní
26. 02. 2003
Dát tip
líbí *

Zolo
26. 02. 2003
Dát tip
Trošku hororové, ... *!***

soňa
26. 02. 2003
Dát tip
po nebi a tak*

Martinka
26. 02. 2003
Dát tip
:-) pekné a chytľavé *t

Jenda
26. 02. 2003
Dát tip
nevím..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru