16.01.2010 11:16 K dílu: Čo baby nedokážu / 2 MeTB
No jo, v zásadě je to perfektní.
09.01.2010 12:55 K dílu: Karamelové pokušení MeTB
Ja nejsem tak kritický jako předřečníci, podle mě to nejni zlé. Obsah, no, holt je to červená knihovna, ale docela s vkusem. A to na tomhle severu není pravidlem.
29.12.2009 19:57 K dílu: VEPŘENEC: Vzpříčení aneb jak vodhalit robotku, vo který ještě nikdo neví, že je robotka MeTB
Jsem sám překvapený, jak dobře jsem se pobavil. :-)
29.12.2009 10:10 K dílu: Recept pani Zimy MeTB
Ja tam četl Ladových farmách, jako farmách malíře Lady. A vlastně by se mi to asi líbilo víc, když nad tím popřemýšlím. :-) Ale i tak pěkný.
28.12.2009 12:01 K dílu: Láska nebo přátelství??? MeTB
Dodržuju "pravidlo tří au": internetovím připojením - au takovích případech - au a s Dívky se stal - au a dál nečtu. Co se týče vedlejších vět a souvisejících čárek, které nepoužíváš, byl jsem benevolentní. Ale důležité pravidlo je: když si nedáš námahu napsat to aspoň gramaticky správně, těžko můžeš čekat, že si dá někdo námahu to číst. Tom
23.12.2009 22:05 K dílu: Za zdí MeTB
Příliš (a pořád dokola) se opakuješ v popisech. Když už je zima a rovnou napíšeš v první větě, že je zima, není potřeba to do čtenáře pořád dál cpát. Ostatně mnohem účinnější je nechat postavu udělat něco, z čeho čtenáři dojde, že je kosa. A pak tam máš několik podivných formulací. Třeba že ho "bodaly plíce" nebo rovnou na začátku, že "zima panovala všude kolem něj".
19.12.2009 17:05 K dílu: Povídka měsíce - Listopad 09 - Vyhlášení MeTB
Gratuluju vítězce, je to zasloužené. Doufám, že příště stihnu přečíst všechno a hlasovat taky. Hodně sil do dalších kol.
15.12.2009 17:18 K dílu: O dvoch láskach Irmy Fulekyovej MeTB
Aha, tedy to nesedí lingvisticky, to mě nenapadlo. :-) A když už jsem tak tady a mám z toho příběhu příjemý pocit, pošlu rovnou avizo StvNovi, že by to mohl zařadit do PM na další měsíc.
15.12.2009 09:55 K dílu: Kapitán svou skříň nikdy neopouští MeTB
Víš, myslím, že na to jdeme asi každý z druhé strany lesa. Ty mluvíš o tom, co popisuješ, já o tom, jak to popisuješ. Neočekávám nadhled od šikanovaného dítěte, čekám ho od tebe, protože ty nejsi šikanované dítě (ne ve chvíli, kdy píšeš text), jsi autor literárního útvaru. Bez nadhledu ti z toho vyleze dlouhá patetická (ano, opravdu) báseň - a to zkrátka není povídka. Ale zase - rád bych upozornil, že jde jen o můj názor a mé osobní estetické cítění a že jsou lidi, kteří mají patos rádi.
14.12.2009 23:03 K dílu: Kapitán svou skříň nikdy neopouští MeTB
Inu však já se nepřu, že by to nebylo reálné. Ony ty herečky ve filmech také obvykle brečí z nějakého dobrého důvodu. Jenže jde o to, s jakou dávkou patetičnosti se to podá. Šikana je vesměs dost nepoetická věc, takže popsat ji takovýmhle způsobem ("tvé slzy tečou dovnitř, zaplňují dětský hrudník a napínají jemnou kůži jako nafukovací balónek") na mě působí jako, no, pěst na oko. A k tomu ta druhá osoba - jako kdybys mi říkal, jak bych se v takové situaci cítil - a znovu: těžko dokážu přijmout to poetické vyjadřování.
14.12.2009 22:03 K dílu: O dvoch láskach Irmy Fulekyovej MeTB
Poslouchej, jestli měla maminka čtvrtinu modré krve a dcera šestnáctinu, tak buď to nesedí matematicky nebo biologicky. :-) Jinak je to pěkné, až je mi líto, že to není delší. "Šiel kvôli mne na kraj sveta, aby skočil dolu." To je krásná věta, skoro jako z pohádky.
14.12.2009 21:56 K dílu: Kapitán svou skříň nikdy neopouští MeTB
Docela dobré je to, ale na mě příliš prvoplánové a útočící na city. Abych o k něčemu přirovnal...působí to na mě asi jako když je ve filmu dlouhá scéna, v níž nějaká herečka brečí. Já to cítím jako podpásovku od režiséra: nejsnazší a nejpovrchnější způsob, jak sdělit emoci.
14.12.2009 17:23 K dílu: Jak být šťastný (II/?) MeTB
Ono jako v podstatě všechno, co jsem kdy hodil na papír, nejpřesnější asi bude říct, že je to můj experiment. Čímž chci říct, že je to experiment dost možná jenom pro mě, protože ostatní už to zažili, četli, zkrátka "been there, done that". Baví mě, že to někomu připadá jako posun vpřed, jinému jako krok zpět. Jenomže já si prostě rád při psaní hraju a nejdu žádným určitým směrem, mě baví, když se můžu toulat formou i obsahem. Tady konkrétně mě třeba zajímalo, jestli se mi povede vytvořit...no, já tomu pro sebe říkám "iluze pointy" v textu, který žádnou pointu nemá (třeba už jenom proto, že mu chybí peripetie a podobně). Jindy a jinde mě zase zajímá, nakolik se dá povídka udržet pohromadě jenom opakováním motivů. A tak, ale já to nechci rozbvádět, není to zase tak zajímavé nebo objevné. Každopádně momentálně se snažím když píšu o trochu menší vykonstruovanost, proto tohle; možná je to moc, ale je to podle mě o něco živější, Uvidím, s čím si budu hrát příště a jak to dopadne. Dík za reakce.
13.12.2009 23:11 K dílu: Portrét MeTB
Mno to mi přijde zajímavé, já bral jako záporáka spíš toho Šviháka, zatímco postava Tonyho se mi zdála kladná (jen trochu tragická).
13.12.2009 21:38 K dílu: Portrét MeTB
Alex Švihák a Tony. Snad to první není ani přezdívka, ale prostě to nezní jako jméno. A taky se mi s postavou, které se říká švihák, špatně identifikuje; vždycky si představím prvorepublikového mafiána z galérky s kšandama a čepicí. No ale to už bude asi jen můj boj. :-)
13.12.2009 21:03 K dílu: Portrét MeTB
Jo, líbilo se mi to. Akorát dvě výtky: nemám rád, když mají postavy v povídce divné přezdívky a pak ještě se mi nelíbily ty číslovyk na začátku. Když už čísla v netechnické próze tak aspoň vyjádřit slovy jako na složence... Ale na každý pád je to dobré, živé a uzavřené.
12.12.2009 16:55 K dílu: Svět s prostřenou náručí MeTB
Moc nejasné, snad by to mohla být báseň, ale není to pořádná povídka.
12.12.2009 11:58 K dílu: Ubrousek MeTB
Ale jo, mě to docela pobavilo. Tip.
11.12.2009 13:36 K dílu: O fous MeTB
Ke stylu se asi nedá nic moc říct, je to dobře napsaná povídka a evidentně už si svůj hlas našel, tak není co kritizovat. Takže asi jediné, co mi schází, je nějaká hlubší myšlenka, nějaké "další prozkoumání člověka". Ale to by to musela být zřejmě úplně jiný text. Je to fajn. Tip.
10.12.2009 22:46 K dílu: Jak být šťastný (II/?) MeTB
No jo - píšu tam, že tak to začalo. Pak se to u toho hrdiny asi vyvinulo do horšího stavu. Ale přesně tak - je to jenom povídka, ne studie o OCD. :-) Dobrou a dík za kritiku.
10.12.2009 22:36 K dílu: Jak být šťastný (II/?) MeTB
Hm. Myslím, že OCD není jedna věc, že se projevuje různě a ty projevy do různé míry komplikují život. Ale obecně je to v tom, že se ti v hlavě opakují určité myšlenky, které se snažíš (často asi i nevědomě) potlačit; a potlačuješ je typicky tím, že se uchyluješ k rituálnímu opakování nějaké činnosti. A tahle činnost nemusí ani nijak přímo souviset s tím, co potlačuješ - třeba stojíš u vypínače a deset minut blikáš světlem, protože jsi ho "nezhasnul správně". Řekl bych, že lidi s těžkým OCD to nemají v životě vůbec lehké; kór proto, že to prostě nejsou blázni, kterým by ruplo v bedně a nevěděli by o sobě, ale prostě mají hodně těžký "mentální tik" a zasekávají se. Ale tak já nejsem expert přes OCD, třeba to tu někdo objasní líp.
10.12.2009 18:43 K dílu: Jak být šťastný (II/?) MeTB
Reka: No, je vidět, že máš načteno alespoň o knihu víc než já. Jestli je to do češtiny přeloženo jako Podivuhodný případ se psem, tak jsem o tom slyšel a bylo mi to doporučeno. Ale fakt byl Monty Hallův problém miliónkrát rozebraný? A já měl za to, že to není obecně příliš známá věc. :-) Katugiro: Tak se zkus zeptat někoho s těžším OCD, jaké to je. Když jsi na tom špatně, nepovede se ti ani zhasnout světla nebo vypnout vodu, aniž by ses dvacetkrát vrátil a nezkontroloval to po sobě.
03.12.2009 18:21 K dílu: Jak být šťastný (II/?) MeTB
Jo, souhlasí, proč ne. Omlouvám se, že reaguju pomalu, ale nevím, kde mi hlava stojí. Díky za chválení. GB: Všiml jsem si, že sem dáváš poslední dobou hodně povídek. Těším se, že si je pročtu, snad najdu do Vánoc čas. Salut.
16.11.2009 22:53 K dílu: Plastové hlavy čekají na překrásný den MeTB
No tak já taky. Styl sis našel a vybrousil, to je hodně příjemné. Zdá se že víš hodně o sledování, ale přitom neprojevování pocitů; to máš u mě taky v pohodě. Navíc - řekl bych konečně - je na Písmaku někdo, komu záleží na úpravě textu, hodně lidí tu nechápe, jak moc je to důležité. (I když pravda, bojovat s tím zdejším editorem, to je na palici.) Když už jsem se tak zmínil o stylu, tak musím přiznat, že pro mě příliš používáš přítomný čas. Jasně, je to výrazný prostředek, je to intenzivní, vtahuje to do děje, ale, no, to je jako s kořením. Proto jsem třeba nedočetl Hodiny od Cunninghama. Ale na druhou stranu jsou Hodiny bestseller, takže přiznávám, že o vkusu lidí vím houby. Ale co tě tu tak čtu (totiž tvá díla), můžeš si s mým požehnáním cokoliv, co ti řeknu strčit za klobouk, holt máš svůj styl a nenech si do nej nikým kecat. Je to osvěžení.
15.11.2009 17:29 K dílu: Jak být šťastný (I/?) MeTB
Right-o. :-)
15.11.2009 11:10 K dílu: Jak být šťastný (I/?) MeTB
Oldjerry: Ne, to tedy určitě není fejetonek. Ale nu tak já ani netvrdím, že to je povídka, je to zkrátka miniatura.
15.10.2009 00:39 K dílu: Překvapivá zpráva MeTB
Líbí se mi, jak náruč obejmula chalpcův krk. Hehe. Jako scénář to asi ujde, jako povídka je to na mě moc jednoduché a dialogy moc scénářoidní (mám za to, že v povídce člověku projdou výrazně košatější proslovy než ve scénáři). Ale tak jsou lidi, kterým se jednoduché líbí.
09.10.2009 00:30 K dílu: Pronikání MeTB
Snad je to tím, že je pozdě (ale obávám se, že tím to není), avšak nejsem schopen nebo spíše ochoten vynaložit potřebné úsilí k dešifrování textu. Jako bych četl hybrid mezi Kierkegaardem, Patočkou a Kantem. Nebo možná Prousta.
04.10.2009 11:20 K dílu: Prozac - užíváte denně? MeTB
Binks Osvícení. Známky primitivního humoru. Ten člověk ví něco o ironii, satiře a imitaci. Možná, že s trochou péče by zvládl i jednoduché úkoly. ;-)
02.10.2009 11:09 K dílu: Že bych nebyla budhista? MeTB
Tak se mi zda, ze tva snaha o sebepoznani jde ponekud spatnym smerem.
01.10.2009 08:42 K dílu: Prozaici, píšete denně? MeTB
Hm, myslím, že když to uvážíš, najdeš ve svém tvrzení chybu. Každé umění je nakonec přes všechno to božské a inspirující také docela obyčejné řemeslo - to když se střetává se skutečným světem a dostává formu. A dokonce i básnící potřebují trénovat. Když netrénují a když většinu z toho, co napíší, nevyhodí, píší, no, dejme tomu jako básnící tady na Písmáku.
30.09.2009 21:11 K dílu: Prozaici, píšete denně? MeTB
Ne Fuku, to si nerozumíme. Nejde o grafománii. To, že někdo napíše 500 slov denně neznamená, že je grafoman, podobně jako když někdo hraje denně na hudební nástroj nebo třeba šachy neznamená, že trpí, inu, úchylným nutkáním hrát. Zkrátka ho to baví a trénuje tím tu dovednost.
29.09.2009 21:26 K dílu: Prozaici, píšete denně? MeTB
Škoda každé čárky, která padne vedle; já nechtěl dělat jazykokárce. ;-)
29.09.2009 20:53 K dílu: Prozaici, píšete denně? MeTB
Ano, byl to pro mě problém, jinak bych diakritiku použil. Napraveno.
29.09.2009 14:32 K dílu: Střípky jednoho života MeTB
Je to dobre napsane, nepajda to, nepada to. Ale chybi mi v tom pribeh. Jsou to vazne stripky. Kdyby to bylo propletene nejakym dejem, kterym by tahl vypraveni dopredu, byl bych mozna i nadseny. Takhle to bylo zpocatku prijemne pocteni, kde jsem v pulce zacal preskakovat slova, abych par odstavcu pred koncem sjel na zaver. A nedockal jsem se rozuzleni (trochu jsem v nej stale doufal, pripoustim).
18.09.2009 00:41 K dílu: Mnesiac MeTB
Alojs, máš pravdu. Upřímně řečeno, po pár letech psacího bloku je zkusit znovu něco napsat a nezahodit to, nebo se u toho nezbláznit a nesníst klávesnici, no, obtížný. Takže se pokouším poznenáhlu dělat druhé první krůčky a tohle je jeden z nich. :-) Dík za reakci.
13.09.2009 11:02 K dílu: Potok MeTB
No máš to pěkně. Je to napsané dost sebejistým stylem, takovým, že se vůbec necítím na to, abych něco vytkl. :-)
30.08.2009 17:27 K dílu: Osudný den MeTB
Jestli je ti 15, tak je to slušné. Já bych za sebe poradil: použij na začátek nějakou originálnější větu. Ta tvá první je příliš klišoidní, čtenář to uvidí a řekne si: "A jé, další taková..." První věta musí zaujmout. Musí chytit.
29.08.2009 00:56 K dílu: proniky konců se začátky MeTB
Je to pěkně napsané, atmosféra správná, všechno dobré - ale příliš krátké.
27.08.2009 12:48 K dílu: Povídka a přímá řeč MeTB
Uvozovky, je to nejcitelnejsi a je to uz takovy uzus. A odsazuju to pokudmozno na tri mezery.
16.08.2009 23:03 K dílu: jméno MeTB
Pardon za spam, ale to mě zaujalo. STVNe, ty bereš duševní nemoci jako něco, co člověk dokáže sám zvládnout, když se snaží?
16.08.2009 22:56 K dílu: O zahnívání MeTB
No vidíš to. A já mám přitom dojem, že je nám všem čím dál lépe a věci se až doposavad hýbaly kupředu poměrně úctyhodným směrem.
13.08.2009 17:47 K dílu: jméno MeTB
Mezi "spaly" a "jiné" ti chybí čárka. A že se chodba prostírala, to mi nějak nesedí. Možná rozprostírala...ale to je zas takové hodně knižní. Nedávno jsem si přečetl Pavilón číslo 6 od Čechova, to se pak těžko srovnává; ale přišlo mi to poněkud málo. Trochu jsem čekal, jestli se něco stane, a ono nestalo.
10.08.2009 12:55 K dílu: Mnesiac MeTB
Že bych si jen tak u diplomky na chvíli stylisticky zacvičil? :-) Dostal jsem zkrátka chuť něco malého si napsat. Jak už ze mě dlouho nic nevylezlo, mozek tuhnul. Ale pohrávám si už dlouho s myšlenkou vrátit se k psaní, takže po malých krůčcích se rozepisuju. ;-)
09.08.2009 23:05 K dílu: Autobus č.21 MeTB
Vlastně tomu, co se řemesla týče, nemám nějak co vytknout. Odsejpá to, je to příjemné, atmosféra se povedla. Jako pocitovka super. Co mi po zamyšlení schází, je nějaká...jak to říct...přidaná hodnota, snad. Pointa není originální ani jsem nenašel žádnou myšlenku, kterou bych si odnesl, ani humor, že bych se zasmál. Tudíž je to pro mě taková dobře napsaná povídka, která už tu (byť třeba napsaná spoustukrát hůř) párkrát byla. Nicméně z PM za červenec, co jsem četl, je zatím asi nejsilnější.
09.08.2009 23:05 K dílu: Autobus č.21 MeTB
Vlastně tomu, co se řemesla týče, nemám nějak co vytknout. Odsejpá to, je to příjemné, atmosféra se povedla. Jako pocitovka super. Co mi po zamyšlení schází, je nějaká...jak to říct...přidaná hodnota, snad. Pointa není originální ani jsem nenašel žádnou myšlenku, kterou bych si odnesl, ani humor, že bych se zasmál. Tudíž je to pro mě taková dobře napsaná povídka, která už tu (byť třeba napsaná spoustukrát hůř) párkrát byla. Nicméně z PM za červenec, co jsem četl, je zatím asi nejsilnější.
09.08.2009 10:07 K dílu: Maturitní večírek po sedmdesáti letech v Pragu MeTB
"Překvapivě" zvedl oči. Neměls na mysli "převapeně"? A co ty překlepy (dovjznačně, slovanskýcm) a malá písmena na začátku přímé řeči... Zkrátka to na mě působí, jako bys to po sobě nečetl. A nenechal to odležet.
17.07.2009 00:30 K dílu: A v dlani mi spal bůh MeTB
OK, hlavně se mnou nenech odradit; vlastně jsem tě v podstatě chválil. ;-) Aloha, dobrou.
17.07.2009 00:20 K dílu: A v dlani mi spal bůh MeTB
Mno takhle: můj názor je, že když jsi v situaci, že nemáš silný příběh s pointou, a trochu si nezafilozofuješ, případně nezvolíš nevšední styl psaní, respektive humor, vyjde ti z toho dost všední povídka. Jde mi o to, že je to očekávatelné: Holka se trápí. Kvůli čemu? No, kvůli klukovi. A taky prostě tak obecně, holt se tak plácá. Taky nějak musí popíjet, protože to k tomu patří. Laciné krabicové víno, aby to bylo víc drsný a zdůraznilo se, že se plácá. A trochu pokuřuje. Nemůžu si pomoct - cítím z toho pózu. Revival beatníků; jenomže beatníci už byli a tohle téma dost vyčerpali. Malý bůh je fajn nápad, ale musel by v povídce hrát důležitější roli.
17.07.2009 00:09 K dílu: Staří známí MeTB
Lepší je to s ní. Snad jen nějak šikovnějc to tam zakomponovat, ať to tolik neleží na pointě poslední věty.
17.07.2009 00:03 K dílu: A v dlani mi spal bůh MeTB
Není to zlý, není. Napsáno čistě a bez stylistických chyb, docela příjemné překvapení. Nápad s malým bohem je docela příjemný a četlo se mi to fajn; ale chyběla mi, hm, řekněme přidaná hodnota. Je to pěkně napsaný, ale drobet obyčejný příběh, ten malý bůh je tam jen na dokreslení atmosféry, netáhne děj...kterého tam popravdě je poskrovnu. A mladá hrdinka si zoufá a pije u toho levné víno. Chtělo by se říct mladá hrdinka si *samozřejmě* zoufá a pije levné víno. Byl bych rád, kdyby to bylo něčím ozvláštněné, kdyby třeba s malým bohem vedla nějaký pořádý dialog.
09.07.2009 23:52 K dílu: Odpověď Narvahovi... MeTB
Fair enough. Co se týče mě: je nesnadné psát a nepálit to po sobě; čím víc jeden mlčí, tím víc se rozmáhá jeho vnitřní cenzor. Ale poslední dobou na mě byly vyvinuty z různých stran jakési tlaky, abych po sobě tolik nečetl a víc plodil a já jsem těm tlakům nakloněn, tak uvídím, co snesu. Jak jde psaní tobě?
08.07.2009 23:31 K dílu: Odpověď Narvahovi... MeTB
Pěkný flame. Až napíšete román nebo aspoň novelu, bude mít snad lepší smysl hádat se, kdo koho vykrádá. Můj pohled je (bez hlubšího zamyšlení) ten, že vykrádání stylu je jen pejorativní označení inspirace, která je veskrze kladná.
07.07.2009 20:34 K dílu: DO JAKÉ MÍRY JSEM TO SKUTEČNĚ JÁ MeTB
Mně se líbí, jak píšeš. Nelíbí se mi už tolik, co píšeš, ale prostě se mi líbí tvůj cit pro češtinu. Nebo jinak: Je to plné sraček, ale tak libozvučné...
06.07.2009 19:00 K dílu: Jelen MeTB
Nechám si to projít hlavou a pak se věřím vrátím a napíšu něco hlubšího. Teď jen dvě technické věci: Z mrtvého těla krev stříkat nebude, mrtvole obvykle nebije srdce. A v návodu na použití kondomů je (skoro na všech, tuším) napsáno, aby se do záchodu nesplachovaly, protože mohou ucpat odpad.
03.07.2009 17:02 K dílu: Mlieko MeTB
Mas to pekny. Neni to povidka, bohuzel, coz citim jako smulu, protoze je to psano s takovym tim prijemnym cynismem a pod povrchem v tom plave smutek. Kdybys to rozvedl a pridal k tomu pribeh. Takhle je to jen krakty popis situace...uvod do povidky, dejme tomu. Ale tip si to ode me zaslouzi; kdyby kvuli nicemu jinemu, tak kvuli tomu, ze si to moc jinych lidi neprecetlo, coz je skoda.
21.06.2009 17:59 K dílu: Muž s hlavou psa MeTB
Dočetl jsem to ke komýhal, dál mi to láska k jazyku nedovolila...
18.06.2009 20:01 K dílu: Diskuse o Kafi MeTB
Tak jsem se na Kafe podíval a jsem tím příjemně překvapen, lidi, vypadá to hodně slušně! Snad najdu čas to pořádně prolistovat, nicméně rovnou musím pochválit grafiku - na první číslo bomba.
11.06.2009 17:37 K dílu: Povídka bez zbytečných popisů MeTB
Jo jo, tohle v tvůrčí krizi napadne snad každého, ale většina lidí to vnitřním cenzorem stopne před publikací. ;-)
08.06.2009 23:34 K dílu: Nůž MeTB
Procházel jsem mezi regály. Nože. Visely v řadách nad sebou. Vybíral jsem pohledem. Volba padla na dlouhý s černou rukojetí. Pevně sevřít, pravačka natažená k zemi, nakročit a dvakrát probodnout vzduch. ? No, je to jiný, no, ano. Každý se holt vyjadřuje tak, jak mu ruka narostla. Já mám zase rád středníky a dvojtečky a interpunkci vůbec. Je to věc stylu.
08.06.2009 23:25 K dílu: Došel cukr MeTB
Srovnáváš Došel cukr a Stařec a moře? Jde o přesah. Je možné, že Došel cukr má také přesah, ale já ho nezvládnul najít. Ale ano, klidně panu H. napiš, máš-li chuť, jen nevím, kam to pošleš. A když už se tak držím té analogie s vtipem a kořením: jídlo se dá sníst i bez koření, ale koření bez jídla těžko.
08.06.2009 23:04 K dílu: Nůž MeTB
Ale dobrý. Jen v prvních pěti krátkých větách máš čtyřikrát "jsem", to mi vadilo. S tvými postavami se dá cítit, měl bys napsat něco delšího.
08.06.2009 22:57 K dílu: Došel cukr MeTB
Nerad bych se stavěl do role autority, ostatně evidentně se to tu čtenářům líbí. Ale osobně nemyslím, že je nutné, aby byl nějaký vtip v každé větě; působí to pak na mě jako estráda, přehlídka jak narvat co nějvíc humoru do co nejkratšího formátu. Jenže takový humor já nerad; vnímám humor jako koření, ne jako hlavní surovinu. A co se týče děje - ani ne tak déle hníst, jako spíš vymyslet nějaký pořádný. Holt to, že někdo neumí koupit cukr, pro mě není dostatečný materiál na povídku.
08.06.2009 17:31 K dílu: Došel cukr MeTB
No já nevím. Nelíbí se to tlačení na pilu - narvat co možná nejvíc vtipů do povídky o tom, jak hlavní postava neumí koupit cukr. Š&G to měli o něco vychytanější a povídky měly propracovanější děj.
07.06.2009 10:21 K dílu: Hrajeme si se sny MeTB
No jo, dialogy trochu šustí, ale myslím, žes tam docela vystihl, jak ženy nad některými věcmi moc dumají. Na druhou stranu, obvykle se také v těhle věcech neumí smysluplně vyjádřit (typicky ještě méně než dvka ve tvé povídce).
05.06.2009 11:03 K dílu: Mnesiac MeTB
Katugiro: Jisteze. :-)
04.06.2009 12:26 K dílu: Mnesiac MeTB
Úvodem děkuji všem za reakce. VT: Ano, háček u d, to je ten nejhůře viditelný háček...díky. Krajní meze - dobrý postřeh, to mě samotného nenapadlo, ale sedí to. ;-) G_B: Já tohle napsal čistě pro moje potěšení ze psaní, takže žádné složité formulace a snaha o pojmenovávání, přemýšlení. Ostatně dlouhodobě a obecně mě zajímá, co všechno se dá vynechat, vypustit a/nebo domyslet. Ucho: Jo, to je správně (v určitých mantinelech, alespoň). Póza: Dark City myslíš ten sci-fi film? Mám ho ve svém filmovém to-do seznamu. Avízo všem s omluvou, pokud bude vnímáno jako prejt.
04.06.2009 08:59 K dílu: Něco MeTB
Je to dobrý. Četl jsem to s napětím až do konce, což se mi zvlášť na Písmáku nestává. Úplný závěr mi přišel snad až příliš...no, konkrétní, dejme tomu, těch posledních pár vět mi dojem z tajemství trochu kazí. Ale jinak klobouk dolů.
02.06.2009 16:42 K dílu: Roztrhaný barman (sen) MeTB
Proč je to celé v jednom odstavci? Špatně (velmi) se to pak čte. "viděšeně"? Opravdu? Není mi jasné, proč jsi přešel z přítomného do minulého času.
02.06.2009 16:25 K dílu: Trumpetový Král MeTB
Hm, zapracuj na interpunkci a oddělování vět.
02.06.2009 16:07 K dílu: Informatická o lásce MeTB
http://xkcd.com/62/ ?
02.05.2009 21:16 K dílu: MeTB
Protože jsem dospěl k názoru, že moje psaní stojí z velké části za prd. A to je pro autorskou tvorbu dost rušivý názor. Řekl jsem si, že když psát nebudu, možná se někam posunu - a jestli pak zase začnu, budu snad psát věci, se kterými budu spokojený. Ale to se dosud nestalo. Každopadně - dík.
24.11.2008 09:39 K dílu: Pan Dorian MeTB
Pěkný, uzavřený. Tip. T.
30.09.2008 10:32 K dílu: No pasarán! MeTB
Pěkný. "No pasarán" se píše s přízvukem nad a. Tom
29.06.2008 15:51 K dílu: Máte někdo blok? MeTB
Můj někdejší švédský spolubydla taky dle svých slov čůrá vsedě, protože to údajně vede k lepšímu vyprázdnění a snižuje riziko vzniku rakoviny prostaty.
25.03.2008 08:23 K dílu: Konec monarchie ktitiků!!! MeTB
Myslím, že takovéhle pamflety, které nás mají jistě ne poprvé, ani naposledy naštvat, jsou potřebné. Čeří vodu. A taky upozorní autora na nedostatky v jeho gramatice.
23.03.2008 23:27 K dílu: Kouření je krásné MeTB
Protože mi připadá, že si hraješ s formou, ale kašleš na obsah. A protože pojem povídka už na Písmákovi zmutoval do netušených tvarů.
23.03.2008 22:51 K dílu: Kouření je krásné MeTB
Inu, domnívám se, že by to sneslo nebýt napsáno.
20.03.2008 16:49 K dílu: Cink MeTB
Člověče, já ti dám výběr a ani se nebudu stydět. A i když běžně jednotlivé věty nevyzdvihuju, tak věta "Úsměvy postupně přibývaly, až se spojily v jeden." je vynikající, navíc se mi do té povídky tak pěkně hodí. Konečně něco zajímavého.
13.03.2008 11:03 K dílu: Marlboro Classic MeTB
To jsi ji nechal dlouho zrát, tuhle... :-) Hlavní hrdina je nějaký přemoudřelý na to, že je mu dvanáct. Což mi připadá jako takový snadný únik z toho, že jinak by nebylo o čem psát - jo, když dvanáctiletý klouček kouká na svět s moudrostí řekneme osmnáctiletého, hned se to o ženských mluví lip, když má všechno před sebou a ví to. Ale tip ti dám, že se to dobře četlo. ;-)
12.03.2008 12:04 K dílu: Soužití MeTB
Líbilo by se mi to, kdybys smazal to, co je teď prolog, místo něj dal to, co je teď to dílo, a místo toho, co je teď to dílo, dal nějakou povídku.
05.03.2008 19:02 K dílu: Černobílý svět MeTB
No jo a avízo, abych dostal odpověď. ;-)
05.03.2008 19:01 K dílu: Černobílý svět MeTB
Ty si děláš si srandu. Chceš říct, že není obtížné vybrat si z z obrovského množství stavů jenom dva?
01.03.2008 17:04 K dílu: Příběh z kavárny MeTB
Je to tak trochu prvoplánové (šustí to papírem, ta zápletka); upřímně řečeno, z toho úvodu jsem čekal něco tajemnějšího. Ale je to dost pěkně napsané na to, aby se to dobře četlo.
01.03.2008 16:31 K dílu: Černobílý svět MeTB
A co je špatného na tom vybrat z nekonečného počtu stavů pouze dva?
24.02.2008 14:11 K dílu: nejen kritikům zdejším MeTB
No jo, chtělo by to buď nějak specifikovat nebo nechat jak je s tím, že se to přirozenou cestou vytříbí samo. Jdu nosit sovy.
24.02.2008 12:08 K dílu: nejen kritikům zdejším MeTB
Vlastně ne, nesouhlasím. Ale spíš se to týká našeho rozdílného chápání role kritika. Jestli se nepletu, pojímáš kritika jako osobu, která má určitou autoritu - protože je to oblíbený autor, protože dřív psala smysluplné kritiky... - a na základě téhle autority mají její názory větší váhu (neříkám, že jsou lepší, jen že mají větší váhu) než názory ne-kritiků. A jak říkal už Spidermanův strýček, "s velkou mocí přichází velká zodpovědnost". Ty tu zodpovědnost jak já to vidím chápeš tak, že by člověk měl pomáhat začínajícím autorům. Já ji chápu tak, že by se člověk měl opravdu zamyslet, než napíše nějaký názor k dílu (aby si mohl stát za tím, co napsal a aby to mělo hlavu a patu. Což "obyčejný" uživatel nemusí a ruku na srdce to tu také nedělá.) Abych to shrnul - když jsem u toho fotbalu, ty vidíš kritika spíš jako hráče, já ho vidím spíš jako sportovního novináře. Pravda, je to trochu blbá metafora, ale třeba se pochopíme. ;-) Ještě na závěr: Neobhajuji tu lenost; tvrdím, že kritik slouží jiné roli. A že aktivita je záležitostí každého uživatele, ať je kritik nebo ne.
24.02.2008 11:31 K dílu: nejen kritikům zdejším MeTB
Ano, já to chápu. Myslím si, že zaměňuješ dvě různé role: kritik a mentor. Podle mě je kritik někdo, kdo si vybírá díla, kterým chce věnovat svůj čas a která má chuť rozebrat a do nějaké hloubky analyzovat ("kritizovat"). Není to osoba určená pro rady začínajícím autorům. Je pochopitelně dobré, když se najdou lidé jako ty, kteří jsou ochotní radit nováčkům do začátku. Ostatně mně teď skončilo zkouškové, takže se může lehce stát, že tu budu víc a když uvidím někoho, kdo mi za to bude stát, budu mu kecat do toho, jak píše. Ale není to plnění role kritika, je to čistě akt dobré vůle uživatele MeTB.
24.02.2008 10:29 K dílu: nejen kritikům zdejším MeTB
To se nám to taky pěkně rozprudilo, pardon, rozproudilo. Já bych za sebe řekl, že kritizuji velmi velmi málo, a to z důvodu, že nad místními básničkami (až na několik vzácných výjimek) jsem zlomil hůl. Tedy se snažím číst jenom povídky. Ovšem nemám tolik času, kolik bych rád, a když vidím, že dotyčná osoba nevěnovala textu alespoň minimální řekněme prahové úsilí, které sobecky vyžaduji, abych byl ochoten trávit čas četbou, jdu pryč. A ne, necítím potřebu nechávat jakékoliv hanlivé poznámky, prostě mi to za to nestojí. Takových povídek je tu velká většina. (Upozorňuji, že to je to zdílná situace než u díla, které je podle mě špatné, ale vidím u něj snahu.) Instituce výtěru by mi situaci usnadnila v tom ohledu, že bych při útěku ze stránky díla mohl klepnout na čudlík a varovat ostatní.
22.02.2008 19:27 K dílu: MeTB
22.02.2008 12:11 K dílu: rozhraní MeTB
Hm, já to vůbec nechápu, o čem to je?
22.02.2008 00:26 K dílu: Konec světa MeTB
A není to moc omezující, brát konec světa jako událost?
21.02.2008 18:53 K dílu: Některá okna vedou do zahrady MeTB
Kdyby měl každý co říct, žili bychom v jiném světě. Já osobně dávám téhle povídce výběr, protože se mi to líbí a protože oceňuju, že je tadyhle pan Nedě.le schopen literárně se vyjádřit způsobem, který mě dokáže zaujmout. A tedy jednoho krásného dne, až dospěje k hluboké myšlence, pokud takový den přijde, je šance, že tu myšlenku bude schopen vyjádřit. A to si - jak to vidím já - zaslouží plnou podporu.
21.02.2008 17:12 K dílu: Některá okna vedou do zahrady MeTB
Věc vkusu, řekl bych. (Nechci to vnucovat.)
21.02.2008 17:05 K dílu: Některá okna vedou do zahrady MeTB
Hm, tohle je první povídka, u které mám chuť dát výběr. A když už mám chuť, tak proč to neudělat, plác sem s ním. Dobře (velmi dobře) vykresluješ určitou smutnou nebo raději nostalgickou náladu, jak čas plyne a dětství už je najednou daleko a věci, se kterými se setkáváš, jsou variacemi na věci, se kterými ses setkal v dětství, jen mají jiné (těžší, hlubší) následky. Myslím, že by stálo za to trochu ubrat na intenzitě a roztáhnout text. Nemyslím zrovna tenhle, ale nějaký příští. Dát tomu nějaký příběh, napsat víc než krátké povzdechnutí. A trochu ubrat proto, abys čtenáře nezahltil (taky to opakování funguje u tohohle dobře, ale v delším textu je neudržitelné, pak by to bylo jako Hrabal).
19.01.2008 01:12 K dílu: Pytlovina na aktuální téma MeTB
Mno, já jsem na tom podobně jako tuhle Barman. A v tom na začátku jsem se docela i našel, citáty jsi trefil. Ale není mi jasné, co chceš touhle "povídkou" říct. Nebo možná: Ale není mi jasné, co chceš touhle "povídkou" říct?
26.12.2007 10:31 K dílu: Poruchy spánku MeTB
I am the key to the lock in your house That keeps your toys in the basement And if you get too far inside You'll only see my reflection It's always best when the light is off I am the pick in the ice Do not cry out or hit the alarm You know we're friends till we die And either way you turn I'll be there Open up your skull I'll be there Climbing up the walls It's always best when the light is off It's always better on the outside Fifteen blows to the back of your head Fifteen blows to your mind So lock the kids up safe tonight Put the eyes in the cupboard I've got the smell of a local man Who's got the loneliest feeling That either way he turns I'll be there Open up your skull I'll be there Climbing up the walls Climbing up the walls Climbing up the walls Nějak mi to to připomnělo. :-) T.
22.12.2007 16:00 K dílu: tipy ze známosti! MeTB
Eee...ne.
19.12.2007 13:51 K dílu: Zrada 7390tky MeTB
Srandovní.
15.12.2007 18:39 K dílu: Jaké dílo si zaslouží výběr? MeTB
Ale je mi to líto a rád bych nějaký výběr dal.
Nahoru