03.03.2005 00:00 |
K dílu: Sama
|
Springpeace
|
Ten poslední dvojverš je naprosto super. Libi se mi ale cela. Že by se autor pustil i do vážnější tematiky? Tip
|
15.03.2005 00:00 |
K dílu: Jednou v noci
|
Springpeace
|
Působí to na mě dobře, je to takový různorodý, skoro jakoby se k sobě jednotlivý části nehodily, ale ony přitom dávají dohromady bezva celek. Jen mám osobně prostě radši o něco uchopitelnější díla, ale to je nejspíš můj problém.
Bavila mě, i když jsem myslel, že v ní najdu při dalších přečtení ještě něco skrytýho a to se mi nepovedlo. Ale to nevadí, umím si představit, že ji bavilo psát...a není to vlastně ještě důležitější, než kritiky ostatních?
|
28.02.2005 00:00 |
K dílu: Za svítání
|
Springpeace
|
Je moc hezká. Už jsem začínal mít letošní zimy po krk, ale po přečtení týhle básně to ještě asi chvíli vyržím:)
|
28.02.2005 00:00 |
K dílu: Modrošedý sen
|
Springpeace
|
zapomnel jsem na avi
|
28.02.2005 00:00 |
K dílu: Modrošedý sen
|
Springpeace
|
Souhlasím s Lancelottem, že hnědý oči jsou lepší. (Lancelott: Taky máš hnědý oči, co?)
Ale k básni: Je krásná. TIP
|
28.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Je dobře, že jsi jen napsal, co bys chtěl a už ses nepouštěl do realizace. T
|
15.03.2005 00:00 |
K dílu: Mým bratrům
|
Springpeace
|
Není to tak úplně nejhorší...vlastně je to docela dost dobrý:)
Fakt se mi líbí:
"Oni nachází a nějak zachází..
slunce zas.."
takovou hru s jazykem mám rád
k amahovi: chápu jak v tý druhý části vidíš nevěru, ale na mě to spíš působí, že je o sexu s několika partnerama (ne najednou) a že v něm autorka nenachází úplně to, co by si představovala.
Tip+avi
|
28.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
"...praclovek radostne skakajici nad kytou z mamuta..."
To byla ta poslední kapka, kdy jsem si řekl: To je debil.
Ještě zbývá doplnit, že výrazem "to je debil" označuji jen autory, jejichž díla mě obzvlášť chytnou. V neposlední řadě tak říkám sobě, když se mi něco povede.
...jak tak na to koukam, docela dobra kritika: springu, ty ses debil! T
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: Žalm 17
|
Springpeace
|
Nechť se stane.
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: Když píšu dopis
|
Springpeace
|
Osobně mám rád krátký dílka, který mi něco sdělí nebo dají na pár řádcích. Tohle se mi líbilo.
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: Skutečnost bez růžových brýlí
|
Springpeace
|
Pěkný. Chvíli se mi nezdál verš po pomstě odplaty touží, ale když jsem ho pochopil, tak jsem si řekl: jak hluboká pravda!
Jen bych si to asi uměl představit bez tý druhý sloky. Někdy je míň víc. Ale vím, že je těžký nepoužít něco, co už jsem jednou vymyslel.
Tip
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: 2 pomoc
|
Springpeace
|
Teď kdž jsem se na ostatních tvých dílech ubezpečil, jak je to myšleno, dávám TIP
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: 2 pomoc
|
Springpeace
|
Nejsem si úplně jisstej, jestli to vzít stoličku znamená odradit od sebevraždy nebo mu tu stlicku vzít zpod nohou:)
Osobně bych se přikláněl pro to druhé, pro dílo by to bylo přínosnější.
Opravdu jsou to volné verše?
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: 1 pomoc
|
Springpeace
|
Teď už chápu i tu dvojku. Jsem rád, že to bylo myšlený takhle:)
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: reklama?
|
Springpeace
|
Pěkná. Rozesmála mě. Jen jeden problém: durexy jsou v průměru tak třikrát dražší než primerosy:)
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: co je lepší
|
Springpeace
|
:)
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: nerozhodná
|
Springpeace
|
Je to vtipný. Trochu sarkastický, cynický...to mám rád
Ale proč pořad proboha volný verše? Vždyť tam máš rýmy.
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: Opilecká
|
Springpeace
|
Super! Fakt mě bavila. Tip
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: V noci na sněhu
|
Springpeace
|
Ta opilecká se mi líbila víc, ale není šaptná
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: Sobímu hnusci abi se polepšil
|
Springpeace
|
Sám jsem si už taky párkrát přímo řekl otipy, ale tohle...promin, ale ne
|
28.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Tak tohle nic...
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Poslední verš jsem pochopil a líbil se mi, ale jinak jsem si z toho moc vzít nedokázal. Otázka je, jestli je to chyba díla nebo moje.
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: ...otevřeně...
|
Springpeace
|
ani krok zpět neni nikdy krok zpět.
pěkný prolog, ale báseň mi moc neřekla
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: ?STORY?
|
Springpeace
|
Líbí se mi ta předkapitola.
Ten úryvek z dějový části je ale zatím fakt dost o ničem, takže se dá hodnotit snad jen styl psaní: Ten je fajn. Není to sice nic novýho, takhle už psala řada autorů před tebou, ale to nevadí. Nikdo po autorech nemůže chtít, aby vymýšleli pro každé dílo nový styl psaní. Jen chci říct, že jestli chceš, aby to bylo dobrý, musíš se snažit dát tomu taky něco ze sebe.
Jinak piš samozřejmě dál. Kritiky by tě měly učit a ne odrzovat, takže jestli tě to baví, piš ať jsou kritiky jakýkoli.
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu: readme
|
Springpeace
|
HAHAHAHAHAHA, sice je to dobrý jen tak na tři HA, ale ve společnosti těch nudnejch přívalů slov v podobě volnejch veršů tady na tomhle serveru je to skvost:)
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu: Na hubu
|
Springpeace
|
ach jo, pousmal jsem se, to jo, ale trochu se bojim, že nam (me, tobe a nam podobnejm) brzo zablokujou nicky:)
|
06.04.2005 00:00 |
K dílu: Volné verše
|
Springpeace
|
To jsem chtěl, ale když odmítli můj koncept na přemalování Sixtinské kaple, tak sem to vzdal...
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: Volné verše
|
Springpeace
|
No proto:)
|
25.02.2005 00:00 |
K dílu: Volné verše
|
Springpeace
|
adilah: doufam, ze je to mysleno vazne. je to totiz fakt velmi, velmi poucne dilko.
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu: Volné verše
|
Springpeace
|
avi
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu: Volné verše
|
Springpeace
|
to jsem prece vubec nerek:(...ale chapu, pismak se to jmenuje proto, ze sem chodi lidi, co umi, nebo si mysli ze umi, psat, ale vyzadovat od nich i umet cist...F
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Nic moc mi to nedalo. Snad jen to spojení vločka revoluční parašutista. Na volný verše to ale ještě jde.
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu: Univerzální odpoveď
|
Springpeace
|
Věř nebo ne, ale podobnej napad jsem uz taky mel. Jen jsem si ho netroufnul zverejnit.
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu: Post Mortalis
|
Springpeace
|
No konečně!!! Už jsem si myslel, že se ukoušu nudou nad těma volnejma versema tady vsude....Amah nezklamal:) TIP
|
28.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
úsměvné...ne, to je slabé, spíš výtlemchytné
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu: Na břehu řeky Svratky
|
Springpeace
|
spirit: jo, jo
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu: Na břehu řeky Svratky
|
Springpeace
|
TIP
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu: On-line žebrání
|
Springpeace
|
Nezamýšlel jsem tímto "dílem" nikoho popudit, ale mám v sobě zkrátka nepřekonatelnou zálibu v lehounkém zesměšňování věcí, na kterých ostatní lidé až nepřirozeně lpí.
Pozor, tím nechci říct ani tak to, že by písmáci lpěli na tipech, jak by to někreří mohli pochopit. Spíš si myslím, že až děsivá spousta lidí na tomhle serveru lpí na až zvrácené vážnosti tohoto prostředí. Hemží se to tu volnejma veršema, který většinou nenabízejí nic než (v tom lepším případě) pár zajímavých spojení, ale jinak jsou prázdnější než vakuum. Ale protože to tady píše tolik lidí, tak si navzájem můžou poklepávat na ramena a cítit se jako děsný intelektuálové.
To chci opravdu od poezie moc, když tam hledám pobavení, zamyšlení nebo citovou stimulaci? Bohužel mi většina poezie na písmákovi nabízí jen slova a nudu.
johanne: No vlastně jsem to psal spíš pro lidi, ale on si to samozřejmě taky může přečíst.
|
23.02.2005 00:00 |
K dílu: On-line žebrání
|
Springpeace
|
m: to už mě napadlo, ale to by mě neuspokojovalo. navíc bych si nedokázal zapamatovat víc hesel.
|
23.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
je to nejpůsobivější "grafický" dílko, který jsem tady viděl. TIP
někdy mi musíš říct, jaks to dělala dlouho:)
|
03.03.2005 00:00 |
K dílu: Je lepší dávat nebo dostávat?
|
Springpeace
|
ach jo...vy ste vsichni tak zly:(
kecam, dik za kritiky:)
vlastně jsem nečekal o moc víc než dva tipy
|
22.02.2005 00:00 |
K dílu: Je lepší dávat nebo dostávat?
|
Springpeace
|
StvN: Tak proč jsi mi nešel příkladem a nedal mi tip?
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
zajímavý, ale tahle kategorie si se mnou moc nerozumi
|
21.02.2005 00:00 |
K dílu: vykořenění
|
Springpeace
|
Wow! přesně takhle mají vypadat volný verše. Teda alespoň podle mě. Když v poezii, která je určená I OSTATNÍM, chybí rým a zvukomalebnost, mělo by to být kompenzováno nějakou pořádnou myšlenkou nebo mistrným vyjádřením emocí. Tohle je ten první případ. Fakt super úvaha ve verších. TIP
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Mám z toho pocit, že to nemůžu úplně docenit, protože o Fridě skoro nic nevím. A o jejích obrazech už vůbec ne.
Podle těch tipů od ostatních jsi to ale asi vystihla skvěle:)
Hlavní positivum díla je v tom, že se snad už konečně dokopu k tomu filmu:)
¨Ta část Frida a potrat...přečet jsem to jako Frida a portrét a vůbec jsem to nemohl pochopit...když už to ale chápu, taky myslím, že je nejlepší, taková nejuchopitelnější
|
20.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Mě se to docela líbilo. Zas tak často jsem s takovým tématem do styku nepřišel a myslím, že dílko splnilo svůj cíl: Když jsem se dozvěděl, kdo je ta neznámá, všechny ty věty předtím začaly dávat smysl v novém rozměru.
|
20.02.2005 00:00 |
K dílu: Tichý hlásek svědomí
|
Springpeace
|
Je to takový otevřený a odvážný. Líbí se mi. Posílám TIP
|
20.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Třeba je to úsměvný, ale těžko si dokážu představit, jak na to vymýšlím hlubší kritiku.
|
03.03.2005 00:00 |
K dílu: Já versus Strach
|
Springpeace
|
Eileen: to beru skoro jako poklonu:)
|
20.02.2005 00:00 |
K dílu: Já versus Strach
|
Springpeace
|
díky všem,
včera jsem zvěřejnil svoje první veršované dílko a první kritika byla něco jako: "Po všech stránkách blbost"
Teď jste mi ale zase dodali sebevědomí:)...možná se ode mě ještě něčeho dočkáte:)
avi všem
|
20.02.2005 00:00 |
K dílu: Já versus Strach
|
Springpeace
|
avi
|
20.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Já si vlastně spíš myslím, že jestli jde vůbec o něco, tak potom spíš o proč než o jak.
Prolog je ale špička.
|
19.02.2005 00:00 |
K dílu: Vedlejší účinek lásky
|
Springpeace
|
Dneska jsem četl dílko od Elyn "Tvrdohlavě". Byla tam řada komentářů, tak jsem tam už ani nic nepsal, ale když jsem si teď přečetl tohle, tak jsem si na to vzpomněl. Vaše díla se v mnohém podobají. Ona píše o tom, jaké osvobození přináší rozhodnutí jít vlastní cestou. Málokdo to dokáže, ale všichni to nadšeně přijímají.
Ty píšeš o tom, jak těžké je vydat se tou vlastní (v tvém případě trochu romantickou) cestou. Ať už ti brání tvá druhá půl nebo společnost (vlastně je to to samé, protože tvá druhá půl je vytvořená společností), je to těžké. Tento problém mají všichni a to tak dlouho, dokud je ta skeptická půl jich samých neovládne a nezařadí je do stáda, nebo dokud opravdu nevyrazí tou vysněnou vlastní cestou, což ovšem dokáže málokdo.
Elyn píše o tom, po čem všichni touží, a také proto její dílo sklízí chválu. Ty o tom, čeho se všichni bojí a nedokáží se proti tomu postavit, a také proto zůstaneš nedoceněn.
TIP
|
19.02.2005 00:00 |
K dílu: láska a nenávist
|
Springpeace
|
"...smysl života je život samotný."
Tak pravil SLAVEK a já souhlasím.
|
26.05.2005 00:00 |
K dílu: Antisemité všech zemí, polibte mi prdel!!!
|
Springpeace
|
pro Robynson:
Díky moc za dlouhý a povzbuzující komentář.
P.S. Jsou lidé demonstrující svou identitu jako kterákoli menšina šťastnější než jiní?
-Myslím, že jsou lidé, jejichž štěstí není převážně závislé na reflexi, které se jim dostává od okolní většiny, nýbrž vyvěrá z rovnováhy mezi jejich vírou (vnitřním přesvědčením) a vnějším chováním. Takoví snad mohou být šťastní (nebo dokonce šťastnější) v menšině, která jim umožňuje prožívat takovou rovnováhu. A to aniž by v nich přitom rostla nenávist vůči okolní většině.
|
19.02.2005 00:00 |
K dílu: Antisemité všech zemí, polibte mi prdel!!!
|
Springpeace
|
diky všem
spirit: dík za pohlazení na pošramocený sebevědomí
přeno: Vůbec jsem se nechtěl zastávat židovskýho náboženství (Zástupy dokonalých: asi těžko). Vlastně je pro mě fascinující i např. to, co dokázali ve válce nacističtí vojevůdcové na bitevním poli. Do jisté míry je pro mě fascinující i Hitlerův život -je neuvěřitelné, v jak krátké době dokázal ve svých rukou koncentrovat takovou moc. A stejně tak je pro mě fascinující nezlomný duch Židů. Je fakt, že poslední sloka zní asi moc oslavně, ale chtěl jsem hlavně zvýraznit to, jak dlouho a přes jaké potíže si dokázali udržet svoji víru. Tím neříkám, že ta víra je dobrá nebo že je dobře, že si ji udrželi. Jen říkám, že je to pro mě jedna z nejvíc fascinujících věcí na 2. světové válce.
P.S. Asi nejsem moc na poezii, ale stejně to ještě zkusím:)
|
19.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Nemi, Aymi: Sice autora neznám, ale určitě jen zapomněl napsat, že tento výrok platí výlučně pro beznohé:)
|
20.02.2005 00:00 |
K dílu: Park 23
|
Springpeace
|
Super. Nejen že si to dokážu představit, ale pobavilo mě to.*
|
19.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Až příště pojedu vlakem, tak rozhodně na sedadle 73. I kdybych z něj měl někoho vyhodit násilím, protože jestli to sedadlo rozdává takovou inspiraci na potkání (posezení)...
TIP
|
23.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
v tomhle stojim jako jeden muz za one_manem = tip a vytlem
|
19.02.2005 00:00 |
K dílu: Středa bývala naděje
|
Springpeace
|
Ok. Dík za vysvětlení a přeju změnu k lepšímu v tvém osobním životě. Teda jestli si ji přeješ i ty.
|
15.02.2005 00:00 |
K dílu: Středa bývala naděje
|
Springpeace
|
Možná se pletu, ale měl jsem za to, že volný verš se od vázaného liší tím, že neobsahuje rým, a to ten tvůj obsahuje. Ale to jen tak na okraj. Jinak jsi, myslím, chtěl zanadávat na jednotvárnost života...no, jaký si to uděláš, takový to máš, ale chápu tě, někdy je prostě těžký se odpoutat od toho, co se od tebe očekává, to asi někdy štve každýho.
Pár věcí ale nechápu. Jak má čtenář pochopit, proč zrovna středa je naděje? A proč není sobota ničí vina a v úterý je všechno tvoje vina? Napadlo mě, že to možná myslíš tak, že je absurdní, jak jsou ze stejných věcí tak často vyvozovány naprosto jiné důsledky, a že tedy vlastně nezáleží na tom, který den je to ničí/všech vina. Mohl bys mi to potvrdit nobo mě opravit? A taky, co znamená ten poslední verš?
Dík.
|
15.02.2005 00:00 |
K dílu: Moc lidí smrdí
|
Springpeace
|
Asi bych si to víc užil černé na bílém (trochu z toho bolí oči a to mám světlej byt), ale obsahově mě potěší každý dílko, který kritizuje společnost, ve které fungují lidi pro stát a ne stát pro lidi. A verše se mi taky líbí. A koneckonců i ten tvar je působivý, vypadá to trochu jako to stahující se laso. Jen změň barvu písma. Posílám TIP.
|
15.02.2005 00:00 |
K dílu: Zkratové jednání
|
Springpeace
|
Je to podobný jako PROTI OSUDU od stejného autora: cynický, vtipný a zase to obzvlášť dobře zní nahlas. Myslím, že je to takový jaký to autor chtěl: na nic si to nehraje, jen baví. A mě to pobavilo za TIP.
|
15.02.2005 00:00 |
K dílu: Proti osudu
|
Springpeace
|
tak tahle básnička má prostě šťávu, obsahově je sice ultra demoralizující, ale je svižná, vtipná...prostě baví číst. a zkuste si ji přečíst nahlas. jestli v sobě máte alespoň trochu zdravého cynizmu, tak se potrháte. TIP, bez debat.
|
15.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Já bych sice volný verš úplně nezatracoval, ale je pravda, že by měl obsahovat, když už mu chybí rým, alespoň nějakou důležitou myšlenku.
Jinak je to napsaný fakt nápaditě, vtipně a odvážně. Chtěl bych vidět reakce dalších, takže dílko podpořím TIPEM
|
16.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Ono už je 16.? Měl bych jít spát...
|
16.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Nechci se vyjadřovat ke všem těm kritikám, protože to bych přetížil internet přemírou informací, takže jen k básničce:
Krátká a úderná...to ji charakterizuje. Proč neoslovit smrt? Proč se jí bát? Jestli člověk věří, že po smrti přijde něco lepšího nebo alespon noveho, jineho, pak neni duvod.
Osobně si nemyslím, že by život byl tak nesnesitelný, že by bylo třeba těšit se na smrt, ale život každého je jiný a je právo každého přát si co chce.
To že tak krátká báseň s jedinou jednoduše vyjádřenou myšlenkou, která navíc charakterizuje pouze stanovisko autorky, přitáhla tolik diskutérů mě překvapuje, ale je to zřejmě důkazem, že se dotkla ožehavého tématu. A takovým básním patří TIP
|
16.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Zapomněl jsem označit TIP, tak napravuji svoji chybu.
|
16.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Báseň vyjadřuje víceméně stejnou myšlenku jako CO TU JEŠTĚ VŮBEC DĚLÁM od stejné autorky, ale je složitější, propracovanější a proto ještě lepší. A už kvůli metafoře POTKAT SE S CIZÍ ZDÍ VE SVÉM POKOJI dávám TIP
|
21.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Vlastně bych skoro řekl, že to je psaný spíš generaci maminky (nebo prostě našich maminek) než přímo nějaký jedný konkrétní.
Nebo se mýlim?
Každopádně je to pěkný.
|
16.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Takovou báseň dostat.....Rozhodně TIP. A ta šíša mi tam sedí dokonale:)
|
16.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Fakt těžký psycho...myslím, že stojí za přečtení
|
20.02.2005 00:00 |
K dílu: LÉK
|
Springpeace
|
To je jistě pravda. Pro ty, co jsou zdraví. Pro ty nemocné je vždy horší nemoc.
|
24.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
11 tipů?
tohle?
jenom?
vždyť je to jedno z nej děl na tomhle serveru!!!
TIP
|
16.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Ty to s optimizmem rozhodně nepřeháníš:)...ale údernost má ta báseň skvělou a zaslouží být čtena
|
19.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Mé srdce pookřívá nad verši těmito čajovými, jež tak něžně popisují atmosféru onu melancholickou, která si nás čajemilce k sobě tak pevně váže.
|
19.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
O monitor si spálím oči, dřív než se dost vynadívám na poslední dva verše. DOKONALÉ
|
19.02.2005 00:00 |
K dílu:
|
Springpeace
|
Fakt dobrý. S poslední slokou se sice myšlenkově nemůžu ztotožnit, ale o to víc mě fascinuje ta druhá. Trochu se mi zdá, že k sobě právě ta druhá a ta poslední nepatří do jedný básničky.
Rozhodně ale TIP
|
28.02.2005 00:00 |
K dílu: Zimní vyčesávání
|
Springpeace
|
Tohle je týrání slovem...já už tak moc chci léto. T
|