18.07.2010 18:33 K dílu: Kamarád jen na chvíli Mvek
Asi jsem nepochopil, jak souvisí první část s druhou, zda je ten jeden kluk ze začátku Petr, nebo ne.
15.07.2010 16:47 K dílu: Kterak hrajete online, aniž o tom víte Mvek
Zapomněl jsem při té reakci Experimentátorovi ho označit, tak ještě jednou.
15.07.2010 16:46 K dílu: Kterak hrajete online, aniž o tom víte Mvek
Díky, díky, ona to původně byla školní esej, resp. jednou z alternativ pro esej na předmět o IT a trhu byla právě povídka nějak se zabývající nějakým obdobím nebo tak:-). Dlouhé to je, překvapilo mě, jak to nabylo a už jsem to zkrátit neuměl. A skutečně skoro vše z té povídky se stalo, jen třeba jinak a jiným. Ostatně ani se nemůžu ztotožnit s vypravěčem:-). Experimentátorovi bych řekl, že FB určitě má potenciál, ale zrovna u samotného FB si nemyslím, že ho kdy využije správně, ale nějaký konkurent by právě mohl účelně spojit tyhle výhody, myslím, že na dobré cestě je Google s Wave plus již existujícími nástroji pro komunikaci a sdílení informací. Na FB je totiž i dnes problém omezit, co komu jak. Teda už jde ledacos, ale není to tak jednoduché a neuvoědmí si to člověk zrovna v té inkriminované chvíli. Chtělo by to tam mít hranice "práce", "přátelé", "..." aby se to tak nemísilo.
15.05.2008 16:28 K dílu: Mvek
Aha, díky za info.
12.05.2008 10:03 K dílu: Mvek
Samozřejmě, ono i formátování do HTML dělám dost automaticky. A to včetně právě stylu pro odsazení prvního řádku odstavce. Jsem informatik... Díky za vysvětlení. A jakou písničku jsi měl na mysli?
12.05.2008 00:12 K dílu: Mvek
Lakrov: Co myslíš tou hodnověrností? U nás doma maso, nasbírané/natrhané ovoce, ... zpracováváme, tak nevím. Pravdou je, že jde o vytržení z kontextu, asi mě tehdy inspiroval konkrétní výrok, kdy bylo myšleno možná rozemletí, nebo naklepání na řízky nebo tak něco, prostě předpříprava, tedy ještě ne uvaření apod. Ale celkově to jsou vytržené úryvky z kontextu. (Netvrdím, že dva, tři bych nenapsal už trochu jinak dneska) A jakou písničku máš na mysli? Já se inspiroval písničkou Until od ATC, z toho je první věta se Zemí.Ale jde o volnou asociaci. (zajímalo by mě, jestli vždycky sem dávám něco už tak vyčerpán, že přitom udělám chyby, nebo na Písmáku straší, jako že něco jsem musel reuploadovat, protože při změně redakčáku mi to tehdy změnilo uvozovky na otazníky u starých děl, protože kurzíva měla být ve většině, ale ne celku, měla tam být účelově, jako teď)
10.05.2008 14:41 K dílu: Vydařený útěk Mvek
uklepl jsem se v checkboxech... tak znovu *
10.05.2008 14:40 K dílu: Vydařený útěk Mvek
Sice konec z toho dělá dvě povídky, v podstatě, naprosto rozdílné, ale po myšlenkách blázna (ano, opakování bylo naprosto výbornou nepřímou charakteristikou) je tak kontrastní, že mě pobavilo.*
10.05.2008 14:36 K dílu: Skladba č. 4 Mvek
Mně se stejně nejvíc líbí ten "prolog", sice má pro mě asi jiné poselství, než měl mít, ale strašně mi připomínal reklamy na jeden film vloni, které nesly například nápisy: "Poslední člověk na Zemi, ať zhasne světlo"
08.05.2008 21:13 K dílu: přesto pánem Mvek
miloval jsem některé Kafkovy kratičké povídky, a toto mi je připomnělo. kratičké, ale něco to vypovíd, taková "anekdota" ale nikoliv ve smyslu vtipu. prostě. *
08.05.2008 21:10 K dílu: Duchové se zlobí Mvek
Lakrov: Ale vůbec se nezlobím.Já sám to někdy přeháním s "hnidopicháním", prostě vším, co mě nějak přišlo divné apod. (občas teda i jen co mě zaujalo). A přinejmenším s půlkou věcí takhle musím naprosto souhlasit. Se zbytkem buď souhlasím, nebo jen souhlasím, že na nich něco je, ač se mi nezdá tvoje odůvodnění:-). Takhle zpětně se vrátím jen k první věci,a to že tam je ta předchozí alternativa známá, a to to, že pospíchá za zábavou, v té samé větě. Zásadnější je spíš ale ten konec. No jo, faktem je, že ve skutečnosti jsem jednak do dotyčné zamilován nebyl, byla to prostě spolužačka, nic víc ani míň. A jednak se žádné zjevení ve skutečnosti nekonalo. Z toho je pravdivý jen ten prvý závan a kamarádova poznámka a diný pocit. Tudíž jsem si musel konec vymyslet, aby aspoň nějak ladil se zbytkem, ukončit to jen smrtí by by určitě nešlo. No jo, pak už je to ohraná písnička, já bych potřeboval spoluautora, nebo důsledného editora,se kterým bych se často pohádal, ale výsledek by byl úžasný, protože by překlenul mezery mezi mými nápady. Mezery, které jsou často jen vyplněné, aby byly, nebo kdy nápady potřebují vytvarovat trochu jinak... A nebo prostě části se píší složitě. No nic, příště ale budu opět rád za konkrétní připomínky. Tvoje nyní přistanou v souboru na konci, a časem se možnázužitkují do verze xyz
30.04.2008 09:22 K dílu: Jedno odpoledne Mvek
Bohužel jsem totálně nepochopil, nenašle jediné poselství...
30.04.2008 09:17 K dílu: Roztažená kolena jí občas dovolí na všechno zapomenout Mvek
Zajímavé
30.04.2008 09:15 K dílu: Duchové se zlobí Mvek
Wiski: Chápu. Díky. Njn, já bych potřeboval "editora", který by mi pomáhal vyladit ty prohlubně na sínusovce kvality mého textu. Tedy nápady a často i provedení částí mi jde dobře, ale místa mezi tam jsou vždy, třeba jen kostrbatě napsaná, nebo někdy nadbytečné odstavce...
29.04.2008 21:53 K dílu: Duchové se zlobí Mvek
Díky Wiski: Můžeš být v něčem konkrétní? Možná závěr, ale ještě něco jiného? Jinak zajímavostí je, že až na obě ta "zjevení" je to dost autentické. Sice ta láska byla ve skutečnosti jindy a k někomu jinému, než co se utopil, ale ono "duchové se zlobí", vánek, načasování i nemoc se skutečně stalo. Akorát jsem ty úvahy trochu vyhrotil a pozměnil pár faktů. I když odbočka k obchoďáku, nebo zmínka jakési kampaně za seriál je tam schválně pro časové i prostorové zakotvení do doby a místa, kdy a kde se to skutečně stalo. Tedy na počátku století.
27.04.2008 12:34 K dílu: Soudný den tyranů Mvek
Já se předně omlouvám, Písmák mě zradil, mělo to být takto naodstavcované... Ten gigaodstavec teda asi působil dost špatně... Tak tohle není příběhová povídka, ale jen myšlenková. Nevím, jak to komu vadí, ale v podstatě mi jde i o to jednak zpočátku mlžit, a celkově jen úsečně představit situaci... Díky za názor, jde o už asi třetí verzi té povídky:-) a současně už taky pár let si hraju s románem rozvíjejícím celou situaci z povídky, ale to je úplně něco jiného...
15.10.2007 10:25 K dílu: Federace života a smrti 1. díl Mvek
Také mohu potvrdit, že toto patří někomu jinému a má mít (byť neoriginální) název Konflikt, a jedná se o klasickou Star Trek fan fiction. Autorem je James Filcin Kirk a v letošní literární ST soutěži se umístil s Konfliktem II na druhém místě (Můstek je váš, vyhlášení na Festivalu Fantazie v Chotěboři)
18.06.2007 21:47 K dílu: Poklad našich tužeb Mvek
avízo
01.05.2007 23:19 K dílu: Na počátku bylo splachovadlo... (upravená verze) Mvek
Eduarda Martina neznám, popravdě mnoho jsem toho nečetl, vždy jsem spíš začal vymýšlet sám:-). Ale ano, na Macha a Š. si matně vzpomínám. A vůbec je to asi poměrně jasná myšlenka, asi často použitá. Původním ale impulsem byla vzpomínka na film Aligátor, kde je aligátor vyhozen do stok, kde vyroste...
01.05.2007 23:12 K dílu: Tak odchází seriál... Mvek
Ano, možná by to chtělo zdůraznit, že jde o ST příběh, přeci jen kdo nezná vůbec ST, tak z toho nemůže moc mít... "i když právě to je občas trochu na ztracení" zajímavé, že by se dalo ztratit v ději, to mě tady ještě nenapadlo. Radši jsem právě jasné napsal to "O 5 let dříve", aby bylo jasné, když se to vrací do minulosti, a poté zpět do "současnosti" tedy roku 68. No, jsem Star Trekový nadšenec, ale psát ST jinak neumím, jedině něco takovéhohle, kde nejde tolik o konkrétní znalost techniky a jiných ST reálií:-)
30.04.2007 13:29 K dílu: Tak odchází seriál... Mvek
Tak jsem to změnil, a díky názorům ještě jinde jsem opravil i pár chybiček a zkrátil asi o půl stránky:-). Každopádně místo začátku: "Vesmír, chladná pustina rozléhající se snad do nekonečna. Přesně toto nehmotné bylo náhle narušeno stříbřitě se lesknoucím trupem Enterprise. Právě obíhala kolem neživé planety ve sluneční soustavě mnoho desítek světelných let daleko od Země." Je teď jiný odstavec, snad poutavější.
30.04.2007 09:43 K dílu: Tak odchází seriál... Mvek
Hm, se začátkem skutečně nejsem spokojen ve smyslu nalákání. Ona tato konrkétní věta je trochu parafrází parodie nejen Star treku - Futuramy (něco jako Simpsonovi od stejných autorů, ale sci-fi). A neúmyslnou. Ale celkově je pravda, že nevím, jak na začátku udržet... Uvidím, díky.
30.04.2007 00:59 K dílu: Mvek
Dovolil jsem si napsat ST povídku dívající se trochu jinak na původní Star Trek a některé oklonosti kolem jeho osudu... jeho ID je 243241 název je Tak odchází seriál
26.09.2006 10:19 K dílu: Mvek
Ano, zvláště tvé titulky, že?:-)
25.09.2006 21:22 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Aspoň jsem objevil, proč se příspěvky dávají víckrát:-). Když ho člověk napíše, pak chce po čase zjistit, jestli se něco změnilo a dá refresh, vloží se znovu. Chyba programování:-)
25.09.2006 20:46 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Tak ony tam byly možnosti, že tam byl kvůli senzorům/motorům/sestře Chapelové
25.09.2006 20:46 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Tak ony tam byly možnosti, že tam byl kvůli senzorům/motorům/sestře Chapelové
25.09.2006 19:59 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Ano, Ent. v ohrožení je skvělá, tu jsem si nedávno koupil, ačkoliv jsem ji předtím četl z knihovny. Ale na CzechTreku jsme měli knihostop, kde jsem zrovna šel na otázku, dke zazněla ukázka, jak je McCoy v křesle (snad kapitánském) a v možnostech jediná kniha, kteoru jsem četl, byla ta Ent v ohrožení... A já po vyřazení Epidemie IDIC tipl Syn včerejška, kterého mám v šupleti, ale nečetl jsemm, protože se mi nechce, dokud nemám to navazující na něj.:-/ Škoda, mohl jsem vyhrát knížku a slevu, kprotože jsem věděl doplňující otázku, proč tam byl ten doktor, co Kirka stále kritizoval.
25.09.2006 19:57 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Zvláštní názor. No, asi bych si je po těch 8 letech měl přečíst znovu,a bych nepřejímal cizí názory:-). každopádně něco mě zaujalo, dkyž jsem pak sháněl další knížky TOS.
25.09.2006 19:57 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Zvláštní názor. No, asi bych si je po těch 8 letech měl přečíst znovu,a bych nepřejímal cizí názory:-). každopádně něco mě zaujalo, dkyž jsem pak sháněl další knížky TOS.
25.09.2006 19:57 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Zvláštní názor. No, asi bych si je po těch 8 letech měl přečíst znovu,a bych nepřejímal cizí názory:-). každopádně něco mě zaujalo, dkyž jsem pak sháněl další knížky TOS.
25.09.2006 19:52 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Zvláštní názor. No, asi bych si je po těch 8 letech měl přečíst znovu,a bych nepřejímal cizí názory:-). každopádně něco mě zaujalo, dkyž jsem pak sháněl další knížky TOS.
25.09.2006 18:31 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Já četl všechny klasické ST filmy jako knížku, ty novější už ne. Ale ty klasické i nejdřív jen četl. ostatně totéž seriál TOS od Blishe a u nás vydané Netopejrem. A co mě k TOSce přivedlo, to byly paradoxně nic moc Sny o krkavcích. TNG jsem ale už v té době občas rád sledoval v TV.
25.09.2006 18:17 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Teda vůbec nevím, odkud je ta hláška s tím hřbetem zvířete... Že by ST V?
25.09.2006 17:37 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
Mimochodem, v sobotu byla premiéra posledního filmu Star Trek: Nemesis, ale jak tak koukám, zítra je poslední možnost na tento film jít! Pokud vím, před lety se k nám nedostal, takže tohle je opravdu premiéra u nás. Je to v Praze v kině Ládví, kde je fakt velké plátno. Je to s titulky, které navíc jsou promítány pod obrazem, takže obrazneruší a po filmu se losují lístky o pár cen. Je to totiž k výročí ST a ku příležitosti oslavy a conu CzechTrek, tkerá byla taky v sobout. Takže, kdo můžete, jděte zítra Star Trek návštěvou Nemesis podpořit! (podle stránek kina www.kinoladvi.cz mají v úterý lístky jen za 89 Kč!)
25.09.2006 16:57 K dílu: Mvek
Pokud jste z Prahy, nebo se v ní můžete zítra vyskytovat, nenechte si ujít jedinečnou příležitost zajít si na promítání desátého filmu Star Trek: Nemesis v multikině Ládví! Před třemi/čtyřmi lety byla distribuce tohoto filmu k nám zamítnuta. Ale nyní k výročí 40 let od prvního vysílání Star Treku byla v rámci české oslavy (CzechTrek, který se konal v sobotu) zajištěna premiéra tohoto filmu. V sobotu jste tedy mohli film v kině s českými titulky spatřit poprvé, nyní v úterý naposled! Pokud tedy máte možnost, podpořte Star Trek u nás v ČR a zajděte v úterý od 20:00 do multikina Ládví (www.kinoladvi.cz)! V úterý navíc platí zlevněné vstupné 89 Kč pro každého! A po titulcích se budou vstupenky losovat (výhry jsou DVD, kniha, tričko a plakát Nemesis).
25.09.2006 16:55 K dílu: Star Trek: Nemesis Mvek
Jo, tak sice jsem skalní fanda, tento film nemiluju, ale je mi líto, že se dočkal premiéry tak opožděně, tak asi demonstrativně (a kvůli prvním patnácti, dvaceti minutám) na něj půjdu znova. A kdoví, třeba vyhraju DVD:-). Navíc za těch 89 Kč v kině Ládví (www.kinoladvi.cz) to je dobré.
25.09.2006 16:54 K dílu: Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu? Mvek
No, chtěl bych napsat něco ST. Pár povídek mám jako nápad, ale svůj román (který tady brzy budu uvěřejňovat) je jen insirován ST. Odehrává se v současnosti, ale vesmír je tam obydlen více než v ST:-). Spíše jako v Andromedě nebo SW, přičemž lidé nejsou ti hlavní...
25.09.2006 15:02 K dílu: Výzva! Jděte v úterý v Praze do kina na jedinné představení Star Trek: Nemesis a podpořte tak Star Trek v kinech! Mvek
Musím říct, že jsem byl na premiéře v sobotu a v úterý půjdu znovu snad jen díky té ceně 89 Kč, možnosti vyhrát DVD, knihu, tričko (nebo plakát) a úvodní scéně asi v simulátoru, kde se koná svatba Rikera a Deanny. To je prostě velice zábavné, od Picardova "Shut up" po jeho oslovení Rikera jako pana Troi...
31.08.2006 23:20 K dílu: ITA DIIS PLACUIT... (Tak se zlíbilo bohům...) Mvek
Jsem rád, že se aspoň někdo vyjádřil, a kupodivu hned pozitivně:-). Toto byla tak trochu má "prvotina" po dlouhé době. Původně to byl školní sloh, který jsem však letos značně poupravil. Stejně si myslím, že to s citáty přehání, ale to nechci měnit. No, chystám někdy něco jako román v duchu Pratchetta a svém, tak uvidíme. Ale to je daleká budoucnost. Dřív bude spíše vážnější sci-fi román.
16.07.2006 00:49 K dílu: ITA DIIS PLACUIT... (Tak se zlíbilo bohům...) Mvek
Omlouvám se za ty poznámky pod čarou, ale na webu nemohou být blíže...:-/ Bohužel tato povídka by bez nich byla poněkud jiná, jde o velkou inspiraci Terrym Pratchettem.
13.09.2005 00:00 K dílu: Kam zmizelo mých předešlých dvaadvacet povídek Mvek
Tak tady bych hodnotil konečný nápad (jestli to chápu správně s těmi zmizelými povídkami), ale celé by to chtělo zpracovat asi trochu jinak, zní mi to až příliš jako vyprávění o přestávce ve škole:-) nebo jako některé mé pokusy hlavně zdřívějších let. Ale souhlasím, že tady jde už o starší příspěvek.
20.11.2005 00:00 K dílu: Těžká zkouška Mvek
Mám takový pocit, že jsi to napsala taky na jeden zátah, ale už se ti k tomu moc nechtělo vracet, abys to vypilovala. Myslím tím, že šlo náhlé políbení múzou... Taky to znám a mám s tím problémy:-). A začátků nebo nedotažených textů mám hodně. Bohužel jen málo těch dokončených, o kterých zase brzy začínám pochybovat... Ale abych nemluvil o sobě... Chci říct, že mě to zaujalo (tip), ale souhalsím, že chybičky (spíš stylistické a třeba ta čárka) se tam najdou. Chtělo by se na to opravdu znovu podívat a opravit (vždyť tady jde přece editovat). Ale rozhodně to nedělej násilím. Spíš až někdy budeš mít víc chuť.
20.11.2005 00:00 K dílu: Je tu váš právník slečno! Mvek
Hlavně první polovina mě celkem pohltila. Pak to působí, že tě psaní tak pohlitlo, že se ti tam vloudilo pár chybiček ("dvou upocených a !zlitích! lidí" a "Hádky začal!i!") a už to má až moc prudký spád. Kdyby se to ještě dopilovalo, je to rozhodně výborný. Každopádně je to fakt výborný*
06.01.2006 00:00 K dílu: Až...? Mvek
Tak nevím, jeslti mám více dát tip na originál, nebo spíše na reakce...!:-) Ale dobré... Kam se hrabe moje dneska před chvílí doupravené dílko (stejně nejsem spokojen s výsledkem...), pojmenované podobně Až. (http://www.pismak.cz/dilo.php?num=191549)
08.01.2006 00:00 K dílu: Mvek
No, dost lidí, co jsem jim to dával k přečtení, se našlo. A já samozřejmě taky, proto sjem to napsal....
06.01.2006 00:00 K dílu: Až ... Mvek
Tip, mám rád takové třeba i melancholické zamyšlení a bilancování (a to je mi teprv 20:-)). Mnohem méně dobré věci provádím občas do jakéhosi nepravidelného svého deníku... Jen jsem si všiml asi dvou drobných chybiček, tak Tě na ně upozorním: " plundrování naši matičku zemi" - spíše "plundrování naší matičky země/Země" nebo místo plundrování dát plundrovat. Co se týče velkého Z, to si nejsem jist, jestli by se nedalo nechat i s malým. Na konci, v předpolsední větě je : "Mě v tom roce 1979 ..." - tam by mělo být "Mně...":-), ale to fakt píšu jen z toho důvodu, že sám se snažím všechna přehlédnutí ze svých textů vystrnadit, tak jen abys to měl ještě o chloupek lepší... Ještě dodám, že je zajímavé, že jsem tento textík četl zrovna dneska (dva dny po jeho uveřejnění), kdy jsem předtím uveřejnil sám své dílo nazvané Až. To se sice liší, ale možná má nějakou myšlenku společnou...
27.10.2005 00:00 K dílu: (Válkou k přátelství - 2.) - v rekonstrukci!! Mvek
No, tuším, že v díle zmiňuji jen, že federace vychází z demokratických principů, ale neříkám přímo, že je to demokracie (tedy pokud jde o tu etymologii, ostatně ani nemůže jít, protože Spřátelená galaxie naše slovo demokracie nemůže znát, když naše planeta byla zkoumána jen jako stovky nebo tisíce jiných v galaxii...:-)). A nemyslím tím zrovna stavění práv přírody nad člověka, to ne. Asi už chápu poznámku jednoho z těch ostatních, co to četli, že bych mě víc vzít věci z mé povídky (taky zde) Soudný den tyranů. Asi jsem trochu zapomněl nějaké věci převzít. Přečti si ji, tam je to jasnější. Ale v podstatě to myslím tak, že naše civilizace se právě zabývá převážně jen sebou samými, ale na přírodu, kterou potřebuje a nemůže bez ní žít (jako celku, myslím celý ekosystém v přibližné rovnováze, nikoliv jednotlivé rostilny nebo živočuichy apod.), v podstatě kašle (myslím celkově civilizaci). Zabíjí tak svoji planetu a pak i sebe sama, ale to nastane až později. Navíc přiroda, tedy ta oběť se v podstatě nemůže bránit... A druhé hledisko je to, že jde o cizí rasu a civilizaci. Absolutně cizí civilizaci. Její zvyky a standardy jsou holt v této věci odlišné. Stejně jako možná Aztékové brali za normální rituální vraždy (omluvte mé případné historické neznalosti:-), beru to jen jako ilustrativní příklad). Jistě, že to určitě není správné řešení. Proto se taky ve federaci zvedla taková vlna nevole a bylo potřeba udělat ty veřejné diskuse, protože dost lidí má jiné názory, ale ... No, uvidíme. Beru veškeré poznámky jako důvod k zamyšlení. Jsem zvědav, co z toho vyplodím (překopu) a jak se to bude líbit tady vám čtyřem.
27.10.2005 00:00 K dílu: (Válkou k přátelství - 2.) - v rekonstrukci!! Mvek
Jsem rád, že jsem přilákal už 3./4. čtenáře :-). snad také přežiješ, když to celé uveřejním i s dalšími dvěma třetinami tak o nebo po Vánocích, až budu mít čas si na to celé fakt sednout a projít důkladně. Asi radši tyhle dva díly označím jako dočasně neaktuální. Ale k tvé otázce: 1) částečně odpovídá další děj, který jsem zde ještě neuveřejnil 2) možná to není dostatečně naznačeno (ani dál), ale zkus se na mentalitu federace podívat jako, že jsou pro ně stejně důležitá práva a svobody ostatních členů ekosystému, tedy nižších živočišných druhů a rostlin. A řešení ve formě likvidace těch škůdců (tedy zde pozemšťanů) je spíše prosazováno radikálnějšími skupinami. Ale díky za námět, možná pak ponořený do samotného příběhu jsem trochu zase pozapomněl na tenhle fakt. Při té úpravě se podívám tedy i na tohle, aby to na začátku nepůsobilo trochu divně. Každopádně si já Spřátelenou galaxii nepředstavuju jako ideální mírumilovnou federaci, a v žádném případě nemá být mojí Federací spojených planet ze Star Treku. Jde prostě o jiné společenství...:-)
24.10.2005 00:00 K dílu: (Válkou k přátelství - 2.) - v rekonstrukci!! Mvek
Ale já se enstavím negativně proti úpravě. Jak říkám, na většinu vvěcí bych bez uveřejnění tady asi jen tak nepřišel. Prostě bych si to neuvědomil. A taky povídky nebo rozepsaná větší díla (těch je mnoho) po roce/dvou musím dost předělávat. Jen mi není jasné, co z té předchozí povídky myslíš. Sice tu zatím nebyla ta novela/miniromán celá, ale v podstatě by měla obsahovat vše z povídky. Včetně těch přímých řečí (názorů na tom zasedání). Ty jsem právě převzal doslova a do písmene, abych jasně ukázal, že ty dva děje mají souvislost. Akorát předtím je to povídka víc na zamyšlení, teď to má být příběh s mnoha aspekty.
21.10.2005 00:00 K dílu: (Válkou k přátelství - 2.) - v rekonstrukci!! Mvek
Teď mám spíš dotaz na fungus2 a Mortimera! Přeci jen některé názory mě mrzí, protože příběh je po dějové stránce hotový a zdá se mi celkem dobrý. Ale nějak ho sem nacpat ten zbytek, který potřebuje taky poupravit, to se mi teď nechce. Proto se chci zeptat, jestli přežijete, když to přeruším, celé přepracuji po formální stránce a opět uveřejním? Vzhledem k prvnímu semestru na VŠ nemám moc času, ale kolem Vánoc nebo nejpozději do konce února by to mělo fakt být. To slibuji. Pak bych to uveřejnil celé od začátku. Kromě vás dvou a trigata to asi stejně nikdo nečetl. PS: Sice tady jsou různá jména (snažil jsem se navodit pocit cizí rasy, takže jsou nepříbuzná s našimi), ale myslím, že ty halvní postavy jsou jen kapitán, Fren, Kellana, doktor?diktátor?, případně ještě první důstojník. Ostatní sice mají jména, ale jen někdy a jen část. Ale možná jsou ploché, to nepopírám, mně tak sice nepřijdou, ale podvíám se na to.
21.10.2005 00:00 K dílu: (Válkou k přátelství - 2.) - v rekonstrukci!! Mvek
Dobře, musím s některými připomínkami alespoň částečně souhlasit. Přesně z toho důvodu, že si to normálně člvoěk neuvědomí, tak asi existuje také tento web (nebo kamarádi a známí, které je těžké nutit něco číst:-)). Co se týče názoru, že čtenář není blbec..., tak tady je to těžké. Bohužel je velmi obtížné odhadnout, co není jasné, a co naopak je jasné (viz ten zmiňovaný oslí můstek v předchézím díle, nakonec jsem zjistil, že ten konkrétní tam není vůbec oslí, ale je to logické). Sice v některých věcech si trochu stavím svoji hlavu, ale spíš asi budu hledat v pár případech kompromis, než abych to celé předělal. Co se týče těch odstavců, tak je to zajímavý názor. rozdělit to na 2 by semi opravdu nezdálo, protože by pak pokračovala příémá řeč té samé postavy v dalším odstavci bez přerušení jinou postavou, což mi přijde nepřehledné. Tvůj navrhovaný způsob se třemi možná použiji, ale zrovna takhle mi to přijde zbytečné. Naopak pro zpestření je tam ta řeč rozdělená. Normálně by byla asi souvislá, ale vzledem k tomu, že je ke dvěma osobám, tak je lepší ji přerušit. No, uvidím.
19.10.2005 00:00 K dílu: (Válkou k přátelství - 1.) - v rekonstrukci! Mvek
Kdepak, já jsem rád za názory. Sám jsem ti takhle tuším napsal i méně důležité poznámky, co mě napadly. Stejně mi to nedá se vyjádřit:-): 1) jo, ten popis Galaxie bych opravdu měl změnit. Přeci jen možná i víc zobecnit, čtenář nepotřebuje tak přesný výčet. Kdyby se na webu dalo používat poznámek pod čarou, tak bych to dal tam. A podobná věc je možná ještě u popisu samotného společenství. Ovšem ten první příklad mi zrovna přijde celkem jasný a snad i by to tak leckdo řekl. Ale na ten Prolog se určitě ještě podívám. 2) Na srovnání se taky musim podívat. Ale beru to tak, že jsem vypravěč, který je pochopitelně ze Země (věřte tomu nebo ne :-)) a totéž očekávám o čtenářích. Ještě tam někdy zmiňuji nebo zmíním třeba "lodě letí dál k naší planetě" nebo tak něco, kde prostě místo Země používám "naši planetu", aby byl text pestřejší. Ale možná to chce upravit. Ovšem to je přesně jedna z věcí, kterých si autor dost těžko všimne nebo si je uvědomí, protože má děj a vše kolem v hlavě. 3) Odstavce... no, skoro si občas říkám, že je používám moc často. Tak teda nevím. Ale každopádně je tu ta zásadní chyba, že v HTML ten text nemá první řádek odstavce odsazený :-( na rozdíl od Wordu. Pak by to bylo přehlednější. No, doufám, že další díly se vám budou zdát lepší a lepší:-).
16.10.2005 00:00 K dílu: (Válkou k přátelství - 1.) - v rekonstrukci! Mvek
Předem upozorňuji na pokračování (ID: 180676)! Pokud někdo váhá o čtení dál, zkuste ještě tuto část, pak už vás nebudu nutit:-), ale myslím, že v druhé části je ještě pár věcí, které mohou navnadit nebo i něco objasnit... Pokud přečtete i druhou část, můžu vás ujistit, že jste skoro za třetinou celého příběhu. A pokusil jsem trochu přihlédnout ke kritice výše, takže by to mohlo být trochu přirozenějším jazykem:). ad kritika... Děkuji za názor. Beru to na vědomí, možná se ještě pokusím více to vypilovat. Přeci jen ale to snad není tak těžko čitelné jako třeba Vladislav Vančura, ne...?:-) Musím uznat, že asi opravdu používám trochu zvláštní stavbu,ale je to spíš úmyslné. Rád si trochu hraju se větou a jejím slovosledem a kombinuju i starší až zastaralé výrazy. I když u sci-fi to možná opravdu není nejlepší. S oslími m ůstky máš pravdu, trigate, ale někdy to opravdu moc jinak nejde. Na druhou stranu sci-fi zrovna asi není tolik o tom, jestli všechno perfektně sedí apod. I když vzhledem k mým větným konstrukcím by to asi mělo sedět:-). Ale pravdou je, že nemám rád moc popis. Více mě baví psát dialogy a minimum řeči autora. Takže popisné pasáže jsou většinou spíše bloky, hlavně ale zpočátku kvůli uvedení děje. Každopádně bych rád slyšel i něčí jiný názor nebo přiklad k té slohové stránce.
14.10.2005 00:00 K dílu: (Válkou k přátelství - 1.) - v rekonstrukci! Mvek
Další porce bude nejpozději v úterý, ale bude delší. Já rád používám trochu zvláštnější jazyk nebo i stavbu vět, ale myslel jsem, že tady to je celkem normální. Můžeš dát příklad, co ti nesedí, prosím? Pokud teda nejde o jedno z těch dvou nebo třech místech, kde popisuji nějakou věc detailněji (Galaxii, displej na můstku nebo federaci...). Tam jsem se s tím rozepisoval kvůli potencionálnímu pokračování (chtěl bych vybudované reálive využít dál). A ono je těžké napsat takové hutné informace...:-/ A ještě jaké srovnání s námi myslíš? Kde konkrétně. Možná tam mám nějaký kopanec nebo nesrozumitelně napsanou větu. Díky
12.10.2005 00:00 K dílu: Soudný den tyranů - stará verze, špatné formátování Mvek
Tak jsem vypustil první část takřka kompletně dokončeného sci-fi románu - Válkou k přátelství - vycházejícího z této povídky. Najdete ho pod ID: 180194 , přesný název první části této prózy na pokračování je: "Válkou k přtelství - I." Přeji pekné počtení, snad vás to zaujme, abyste četli i další části. Celkem to má něco kolem 10-15 kapitolami, tady je prolog a první. Upozorňuji, že jsem se snažil co nejvíce vychytat veškeré chyby a logické bugy.
29.09.2005 00:00 K dílu: Soudný den tyranů - stará verze, špatné formátování Mvek
Škoda, že jsem tu reklamu neviděl, ani o ní nevím. Docela by mě to zajímalo. Vůbec mě trochu ochrana přírody zajímá, takže to vedlo jednou při blbé náladě k téhle povídce:-)... Ale neznamená to, že bych se v tom delším příběhu zabýval nějak zas moc ekologií, spíš vším možným. No jo, jen co splním jiné své povinnosti, dodělám to a buď po částech, nebo najednou sem dám.
27.09.2005 00:00 K dílu: Soudný den tyranů - stará verze, špatné formátování Mvek
Mortimer: Rozpracovat? No, jako povídka je můj názor, že by to mělo být spíš možná ještě kratší a víc se stupňující, ale to nemění nic na tom, že právě dokončuji cca 30ti stránkový sci-fi příběh, jehož události jsou vlastně rozvedenou a zasazenou touto povídkou do skutečného sci-fi světa. Až to bude hotovo, objeví se to tu. A abych zbytečně neodrazoval, upozorňuji, že nejde jen o nafouknutí, je to komplikovanější příběh. Přečtení této povídky sice naznačuje pár drobností, ale vůbec by nemělo vadit, jestli čtete povídku, pak příběh, nebo rovnou příběh.
14.09.2005 00:00 K dílu: Vegetarián Mvek
Teda já spíš zírám, co tu lidi mají špatné zkušenosti se školou a jídlem. To já ani nevím. Jen vím, že jsme měli první roky příšernou jídelnu, která smrděla takovým tím hnusným rizotem. Jestli mě tehdy někdo nutil, to si nepamatuju:-). Ale jak tady někdo řekl, o náboženství by se dalo taky psát podobně, a ještě hůř... Ale možná to není třeba, běh dějin nám toho napsal už sám a napotřeboval k tomu žádné slohové postupy ani fantazii... K povídce: Dobré, ale holt to mám v povaze, tak stejně dvě poznámky řeknu, spíše pro zamyšlení než jako vážnou kritiku (fakt to nemyslím zle, ale já hledám nějaké chybky na všem). a) argument vychovatele/učitele o levnější zelenině lze chápat maximálně jako další lež, protože to teda určitě není pravda, moje máma se snaží dost dělat zeleninu a řekněme trochu zdravější stravu, ale levnější to určitě není (obzvlášť, pokud nechcete jíst zeleninu ve stavu nepříliš vzdáleném od kompostu z výprodejů a akcí...) b) tohe pro tebe asi bude přínosnější poznámka:-), zpočátku mi ten text přišel moc zdlouhavý, pořád to samé. Chtělo by to buď ještě víc gradace od začátku postupně, nebo ten počátek přemlouvání trochu zkrátit. I slovní zásoba vychovatele se tam dost opakuje. *
13.09.2005 00:00 K dílu: TICHÝ ČÍNSKÝ FILOSOF Mvek
Tady má někdo asi rád absurdní věci... Alespoň to celé působí jako absurdní svět, ale chápu, že tím je asi myšleno, jak je někdy absurdní ten sktuečný svět kolem nás. Určitě tam vidím zajímavé myšlenky a jazyk mi také přijde dobrý, rozhodně ne nějak moc šroubovaný či odfláknutý (jen 2 věci mě udeřily do očí: "nezúčastnění lidi se k němu sletí jako nějací supi" - tady mi spojení nezúčastnění lidi přijde strašně do očí bijící, přeci jen spisovnější by bylo lidé; "tisíc korunová bankovka" spíše tisícikorunová). Ale celkově mám dojem, že myšlenky jsou tam jen tak naházené bez souvislostí, bez plynulé návaznosti... Prostě jen změť nápadů spojená nějakou kostrou... Ale možná jen nejsem schopen chápat tak hluboké poselství:-).
13.09.2005 00:00 K dílu: Povídka, která mi nestojí za to Mvek
Tak sice jsem se s tvými myšlenkami v prvním a halvně 2. odstavci ztotožňovaal a vůbec to také znám...:-), ale ten závěr by určitě chtělo možná trochu rozšířit a vylepšit. O vhodnosti poslední věty nejsem schopennic říct. Mně tam nevadí. A jen tak mimochodem, chtělo by se to podívat do pravidel pravopisu, jaký je rozdíl mezi "jí" a "ji" nebo mezi "mě" a "mně" (naopak "mne" jsi použil dobře), to poukazuju na první odstavec.
13.09.2005 00:00 K dílu: Myšlenky pronesené do tmy Mvek
Ačkoliv nemám rád moc texty tohoto typu (těžko charakterizovat, jakého:-)), tak tenhle se mi celkem líbí, i když jsem čekal v posledních 3 odstavcích větší pointu, překvapení.
13.09.2005 00:00 K dílu: Mariňák Mvek
Tady jsem možná mimo, jestli jde o nějaký známý sci-fi svět. Ačkoliv sám píšu vlastní sci-fi svět (teprve dolaďuju dva romány a pár povídek), tak jich bohužel moc kromě Star Treku, Star Wars a Andromedy (popř. Stargate) neznám. Ale "melta nálože" mě pobavily (viz bílá káva z melty, jestli se nepletu):-). Nevím tedy, jestli jde o nějaké známé postavy (a jsem tu na Písmákovi nový, jestli jde o tvůj svět), ale jinak je to obstojná povídka. Nic převratného, ale jako jedna z případých více je to dobré. Myšlenka je známá i ze skutečných vyprávění z 2. (asi i 1.) světové války (myslím to spřátelení dvou nepřátel). Jen si dej pozor na překlepy. Přímo hrubky jsem neviděl (někde tuším chyběla čárka před "který"nebo tak nějak), ale překlepů je tam moc. Kromě mezer navíc tam třeba máš "krav" místo krve...
13.09.2005 00:00 K dílu: Trinitrium Mvek
Maličko mi nejsou jasné pohnutky Adalberta, když se pomstí Clooneymu, ale pak odjede pryč do jiného města. Jinak se ti povedlo udržet mě v nejistotě, co vlastně Adalbert chce podniknout. OVšem zase mě překvapilo, že doktorem je ten Clooney, to mi nějak nesedí,když jinak asi pracuje v té továrně na trinitrium... A tím se dostávám k tomu, že sci-fi zasazení je asi kvůli kastraci nutné, ale prvek trinitrium moc nechápu, jaký mmá pro celý příběh význam. Ještě je přitom v názvu... A nějaká chybička se tam najde, ale v rozumných mezích (aspoň 2x je tam místo "jí" pouze "ji" a jednou na začátku je nespisovná koncovka i v rovině vypravěče, nikoliv v přímé řeči).
14.09.2005 00:00 K dílu: Směšný odpad Mvek
No, tak to je těžko říct, co myslíš tím "jako tohle". Pravda, trochu ekologie tam taky je, ale řekněme v jiném směru... Pokus občas o nějaký vtípek či slovní hříčku? Trochu. Není to ale z první osoby, byť tam trochu na několik osob je kladen větší důraz, ale já neumím psát příběhy jen ze života. Bzry mi to vždy přijde trochu trapné, a pokud je to inspirované mým i zkušenostmi, umazávám velmi často:-). Ale když už si tu dělám reklamu, tak si dělám (snad ne plané) naděje, že by to mohlo zaujmout hlavně čtenáře a fanoušky sci-fi více ve stylu Star Trek, Star Wars (spíš možná ty novější epizody) apod. Ale přehršel technických termínů a pod. jsem si dovolil vynechat:-). A přeci jen to není převážně o nějakých vesmírných bitvách apod... No, uvidíme. Třeba mi pak někdo vytkne, že je to moc zmatené, nebo moc komplikované... Ale zase to není povídka, tak snad ne. Rozhodně to bude předcházet povídka, která vznikla jako první.
13.09.2005 00:00 K dílu: Směšný odpad Mvek
Hm, možná si vezmu kritiku k srdci a ještě zkusím zpracování poupravit, až budu správně (nejen ekologicky:-)) naladěn a mít chuť. ad délka: no, nevím, ale zkrátit by to asi nešlo, přeci jen šlo tak trochu zmínit i pár těch informací o třídění, které třeba ani nejsou tak známé ad znalosti:-): jo, téhle povídce předcházel také v našem školním časopise velký článek o třídění odpadů, jak třídit, k čemu to je... zajímá mě totiž ochrana přírody Ne, školní sloh to skutečně nebyl, ač ta část kurzívou se mu určitě podobá. Na druhou stranu jsem doufal, že to nezní tolik školácky a obyčejně... Šlo skutečně jen o reakci na negativní reakci na můj článek o třídění odpadu ve školním časopise. Takže díky za poznámky... Zrovna píšu sci-fi román, ale ten už si asi jen tak každý nepřečte, když bude mít kolem 30xA4 Timesem 10kou....:-/
13.09.2005 00:00 K dílu: [v_koupelně] Mvek
Myslím, že pro běžnějšího člověka, který si rád něco přečte, případně se i trochu zamyslí (tzn., že mu nejde jen o zábavu nebo zabití času), ale třeba není milovníkem básní (právě třeba i z následujícího důvodu) jsou to moc složité obrazy, metafory apod... Takže tvé dílo má třeba větší šanci se zalíbit kritikům než masám:-)
13.09.2005 00:00 K dílu: [v_koupelně] Mvek
báseň v próze... to se asi běžným čtenářům nezalíbí a já asi taky nejsem nakloněn tak hlubokým věcem. Z Kafkových povídek jsem absorboval třeba jen několik, totéž z Baudelairových Malých básní v próze.
20.11.2005 00:00 K dílu: Prázdno Mvek
Stručné, výstižné, s obsahem, který je člověku moc známý:-) tip
20.11.2005 00:00 K dílu: Bojím se nicoty Mvek
Zajímavé, ale já nejsem skutečně typ, který by mohl poezii posuzovat. Hlavně čistě lyrické věci. Potřeboval bych aspoň trochu epiky... ale zaujalo mě to (tip).
Nahoru