22.11.2012 11:48 K dílu: A do… úprava orbital

dlouhé, jako většina mých básní za poslední rok :) díky, jsem rád, že se líbí

19.11.2012 17:44 K dílu: Milovat je přeci bez břehů orbital

ano, je to těžké vystavět báseň na myšlenkách, ale pro to, že nepíšu dokonale, nerezignuju na pokusy se tomu přiblížit. prózu psát (zatím) nechci. přijímám konkrétní přípomínky, ne zesměšňování

16.11.2012 12:36 K dílu: Co je TO? orbital

ty jo Heřmane, to jste se museli teda pořádne pobít. já s jedním obráběčem bydlím, dobrý úleťák, ke rvačce neměl dříve daleko :)

14.11.2012 17:17 K dílu: Milovat je přeci bez břehů orbital

Storožnicyne, není to tak hravé, jako předchozí dílka, to je pravda. odlehčení by si to zasloužilo... pro mě to není krok zpět, spíš je to vážnější část mě, která zrovna psala. nejde psát stále stejně... ono je jednoduché o čem jsem psal a mnoho hrátek zatemňuje (s)mysl. jde o symboliku určité cesty a chtěl jsem, aby to bylo jasné. mám docela plné zuby slov, které nic neříkají. možná proto jsem teď víc upjatý na srozumitelnost... za nějakou dobu mě to může zase omrzet. kdo ví :) díky za připomínky

14.11.2012 16:53 K dílu: Dokonalé modelky orbital

ukecanost? je tam popsaný "život" stromů! :) někdo by to zvládl kratšeji, věřím. dal jsem tam téměř vše, co mě k tomu zrovna napadlo... s barvou máš pravdu, to můžu změnit

14.11.2012 15:46 K dílu: Milovat je přeci bez břehů orbital

zkus prosím rozvést, jak jsi to myslel s tím vtipem a seriózitou. spojuješ snad seriózitu s krátkostí? to snad ne. víš jak vypadá sbírka Stébla trávy od Walta Whitmana?!? zamysli se nad tím, co jsi napsal. možná se zamysli dříve, než něco napíšeš. taky pouvažuj nad tím co jsem psal v té básni, protože jsi to podle mě neudělal, jinak bys nemohl napsat, to co jsi napsal...  s rytmikou si zatím nehraju. co není může být. nepodřizuji slova formě, ale formu slovům. pak může docházet ke kostrbatosti. ta je však vykoupena určitým smyslem, který do toho vkládám a který u většiny autorů postrádám. nevím jestli mezi ně patříš, vzhledem k tomu, že jsem od tebe četl jen jednu věc. ta mě neoslovila, tak jako tebe neoslovila má. klidně si mysli, že tvá poesie je skvělá, máš pro to důvod, když máš tolik obdivovatelů. nejde o délku, ale o obsah, který ti nejspíš unikl. no co se dá dělat, třeba příště na to přijdeš... není to tak těžké. obrázek je od Alexe Greye

11.11.2012 21:43 K dílu: Dokonalé modelky orbital

děkuji za komentáře a tipy. 

Zdendo, škoda, že se zastavuješ na tak banální věci, jako je barva textu... 

04.11.2012 22:21 K dílu: Sto tisíc dnů a nocí spát orbital

máš pravdu, že je to přímočaré, ale nějak mi přišlo zrovna vhodné to osekat :) diky za připomínku, možná by stálo za to na tom více zapracovat. třeba se k tomu někdy vrátím. 

28.10.2012 17:53 K dílu: Sto tisíc dnů a nocí spát orbital

A.Storožnicyn: děkuji, to mě těší, že se líbí. trochu jsem ji pozměnil, tak doufám, že se bude líbit i lehce jiná pointa ;)

30.09.2012 20:20 K dílu: Sto tisíc dnů a nocí spát orbital
děkuji alessi :) sepotvkorunachstromu: beru to jako názor, je pravda že ty éčka vybočují, ale má to svůj význam. pokud bys měla zájem text zhudebnit, tak by mě zajímala konečná podoba :)
30.09.2012 15:22 K dílu: Zkratka, tudy... orbital
děkuji Vám za zastavení a komentáře
04.03.2012 19:00 K dílu: LUSUS POESIS orbital
Fruhling: nebyla to "písmácká" akce :) akci zplodila právě Lu. k tomu plakátu (nevím kdo ho dělal), každopádně tak trochu "psycho" byli a jsou všichni vystupující, takže to celkem sedí :) Občan_Rýša: Lu bohužel své básně nečetla, i tak bylo čtení velmi podařené. pokud jsi se účastnil, víš sám
28.01.2012 10:00 K dílu: OAT(H) orbital
A.Storožnicyne, díky za vyčerpávající komentář, jsi velmi pozorný. těší mě, že zaujalo a vyvolalo potřebu se k tomu vyjádřit. v básni nejde o moralizování, to je otázkou náboženství písma (judaismus, křesťanství, islám, hinduismus,...), která už nám stejně kolují v krvi, doslova i do písmene... ve čtvrté sloce vyplývá na povrch rozpor mezi svobodným životem a (p)oslíčkováním. je to narážka na vyprázdněné náboženské rituály obecně, které si zachovaly svou formu, ale jsou bez obsahu a brání člověku prožívat "skutečnost" (o rozporuplnosti slova skutečnost nehodlám polemizovat a budu se držet Wittgensteinových slov "O čem nelze mluvit, o tom se musí mlčet."). molo je ustrnutí na místě, odřezky soli jsou jen odlesk toho, co může člověk zažít "na moři". ač se Ti to nezdá, je to velmi důležitá pasáž celé básně a dokresluje to atmosféru, právě i za cenu, že to může "brzdit". pokud tak působí i ve skutečnosti, tak to plní svůj účel skvěle, ač jsem takový efekt dopředu nezamýšlel... rozhodně nejde o "zaplňování díry". kritiku názvu beru, je trochu komplikovaný, ale jen zdánlivě... kdo mě čte, ví že si hraju se závorkami :) kdo umí anglicky, tak jej napadne, že se jedná o "oath" (slib, přísaha). i ten kdo anglicky neumí, může si název přeložit. kdo se zajímá o religionistiku a je pozorný, tak si může všimnout i toho "tao" v názvu pozpátku, ale to není nezbytné... vzhledem k tomu, že celá báseň se nese v cestovatelském duchu a v závěru je trochu mystická, název je podle mě adekvátní ve všech směrech. symbolismus je zachován o začátku do konce. možná jsem na čtenáře příliš náročný... ale co je v životě jednoduché? nechci plýtvat čtenářovým, časem, tak se snažím jít přímo "k věci/věcem/", k lidem. snad se mi to daří.
26.01.2012 12:59 K dílu: OAT(H) orbital
Prosecký: jak tomu mám rozumět? nevím, na co odkazuješ.
13.01.2012 22:39 K dílu: Zvadlá záclona orbital
jooo, vzala jsi to pěkně od podlahy :) moc povedené! upřímné, zároveň odlehčené a vtipné... super (: *
04.01.2012 19:00 K dílu: (Z)povídání zimnice orbital
nic se neděje Honzyku. není nic příjemného prožívat takovouhle náladu noc na spadnutí: děkuji za pochopení
02.01.2012 17:07 K dílu: (Z)povídání zimnice orbital
Honzyk: není to jako manifest, že něco máš dělat nebo někam mazat, ale je to zpověď ztrápené lidské duše...
02.01.2012 17:00 K dílu: (Z)povídání zimnice orbital
Honzyk: chápu, někdo to prostě nemá rád. já zase docela nerad píšu v první osobě, aby tam nebylo pořád já, já, já... píšu radši v plurálu do kterého patří ten, kdo se v něm nejde. poezie je v mém pojetí trochu jako hladina vody, že se v ní ti druzí uvidí, ale odraz nebude nikdy zcela čirý. snažím se nalézat to, co mohou, ale nemusí sdílet i jiní. Ty ses zrovna nenašel... nevadí
02.01.2012 00:01 K dílu: Člo-věk orbital
Prosecký: moc zajímavý komentář, nevím co bych k tomu ještě dodal...
14.12.2011 15:29 K dílu: Člo-věk orbital
děkuji V8m všem za komentáře (;
03.12.2011 13:57 K dílu: Pozdně letní af(r)orism(ování) orbital
IMa: děkuju za návštěvu a tip :)
03.12.2011 13:55 K dílu: Čtení v Mohelnici orbital
děkuji struno. čtení se velmi povedlo. pan Deml je úžasná osobnost a jeho básně jsou nádherné. moc milý pán
03.12.2011 13:54 K dílu: Genius loci jezera Poděbrady orbital
Tartaro: a co deja vu, to jsi tam nezažil? :) jj, na Poděbradech je moc hezky, rád tam chodím relaxovat, plavat, hrát na didgeridoo. tam se to ztratí (:
25.11.2011 12:34 K dílu: Genius loci jezera Poděbrady orbital
jj Tartaro, na nudě jsem tam byl taky :D koupačka v jezeře na ostro je k nezaplacení ;)
25.11.2011 12:31 K dílu: Paradoxy (me-di-ta-ce) orbital
díky Tartaro. to s tím Achileem jsem si trochu přibarvil, aby to nebylo suchopádné :) je možné to chápat jako portál do filosofie... jen tak na úvod :)
08.11.2011 16:16 K dílu: Dehydratovaná láska orbital
je to vyzývavé, zasahuje to hodně hluboko, líbí se mi ta dialogická forma. tohle Ti jde dobře. fakt síla! vystihl jsi ten pocit... ***
31.10.2011 01:27 K dílu: Neboj se větru orbital
jak myslíš ten konec? nemá to mít sebedestruktivní vyznění? to by se mi tam nelíbilo... jinak první polovina se mi líbí. druhá sloka je hodně obrazná, hraješ si tam se slovy i významy. to mě zaujalo
31.10.2011 01:22 K dílu: Paradoxy (me-di-ta-ce) orbital
děkuju za návštěvu A.Storožnicyne :)
26.10.2011 23:41 K dílu: Paradoxy (me-di-ta-ce) orbital
to mě těší weleno :) děkuju za vše v jednom :D
25.10.2011 15:28 K dílu: Kratochvilné lžičkočení orbital
ano, Tartaro... je to tak. ale věřím, že nebude poslední ;) příště dám vědět dříve. nevím, jestli je zájem i tady na Písmáku
23.10.2011 16:46 K dílu: (man)tinely orbital
to mě těší Tartaro (:
22.09.2011 20:18 K dílu: Ucho orbital
nic se neděje A.Storožnicyne. jsou to rychle se míhající volné asociace, které na sebe chvílemi navazují, jindy ne. co bys chtěl po snaze zachytit běh mysli filosofa, básníka a nevímcoještě? ;)
20.09.2011 23:46 K dílu: Ucho orbital
někdy spím i přes den Honzyku :) ten komentář jsem psal 1:06 v noci, takže to bylo akorát před spaním ;)
20.09.2011 01:06 K dílu: Ucho orbital
sharik: v pohodě, nemusí každého zaujmout. pokud sám něco podobného nezkoušíš, tak chápu, že ti to nic neříká... Garay: jo, když se člověk chvíli koncentruje, tak z toho pak může vyjít něco zajímavého, aniž by nad tím déle přemýšlel :) erotika je tam jen naznačená, a stačí k tomu jedno slovo... Honzyk: to beru v jistém smyslu jako pochvalu :) díky. každý se může pokusit o přímou výpověď, ale většinou zafunguje autocenzura. Edmund Elat: tebe baví ty surrealistické básně, že jo :) sem rád, že se líbí. Metta, Vyzobaná Slunečnice: děkuju za příspěvky :) Fouraix: takové impulsy od přátel se hodí, člověka to může někam posunout. děkuju všem za komentáře a tipy! dobou noc :)
17.09.2011 16:38 K dílu: SPOTŘEBITELSKÁ BALADA S OTEVŘENÝM KONCEM orbital
Tvůj komentář, A.Storožnicyne, mě velmi potěšil . už jsem si myslel, že se nikdo neozve... možná to vypovídá něco o tom, jak jsou lidi informovaní o současných problémech, čím se krmí, jestli jsou angažovaní do toho, co se u nás děje, jestli jim tahle témata něco říkají, jestli se to někoho dotklo… :) dobrá připomínka s interpunkcí v předposlední větě, dostává to další rozměr. díky!!! souhlasím, že "správné" řešení není lehké jednoznačně určit, ovšem neziskový sektor se snad všemi nakousnutými problémy zabývá. jestli organizace ty problémy řeší efektivně nebo ne je další věc. osobně jsem vděčný, že se tím někdo vůbec zabývá. neziskovky a v ČR v současnosti poměrně nově, sociální podniky, jsou ty špagáty, za které můžeme tahat a „nenechat si srát na hlavu“, protože politici (a hlavně firmy, které mají v zádech) převážně nemají zájem na tom, aby se pouštěli do činností, ze kterých jim nevyplyne nějaký PŘÍMÝ zisk – otázky menšin, imigrantů, ekologie, inovace školství… no vlastně spousta podstatných témat, které se nás všech osobně bytostně dotýkají!!! jedná se o hodnotové záležitosti, které nejsou otázkou běžného businessu, je pak jasné, že chamtivce, co jdou po penězích to nezajímá. souhlasím, že umělecky je to slabší (snažil jsem se tam vsunout alespoň nějaké básnické obrazy :), ale správně jsi pochopil, že mi šlo o obsah, mluvit o různých problémech a zahrnout do toho i reálné subjekty. je opravdu těžké mluvit o recyklaci, supermarketech a (nedejbože o) politicích poeticky :D rýmy? o rýmy mi opravdu nešlo. ty jsi tam nějaké našel? nebo spíše hledal? :) byly by na škodu a otravovalo by to, byly by právě na úkor výpovědi, což v tomto případě nechci. děkuji velmi za podnětný komentář a zhodnocení, vystihl jsi to poměrně výstižně :) s pozdravem o.
17.09.2011 16:38 K dílu: SPOTŘEBITELSKÁ BALADA S OTEVŘENÝM KONCEM orbital
Honzyku, je to převážně tak, a mě už to nebaví... ;)
12.09.2011 15:34 K dílu: Výhledově orbital
díky Artie ;)
10.09.2011 10:43 K dílu: Výhledově orbital
snad ano Diano :) děkuju za zastavení. poslední sloku si přeju nejvíc :) to je skvělé Honzyku! líbí se mi, jak jsi to popsal. nejvíce mě pobavil "vyjemnelej ulet", celkem to sedí :D taky nevím, proč to moc lidí nečte, ale tím se nezatěžuju... sem rád, že se na to podíváte alespoň vy a sem tam i někdo jiný :D
08.09.2011 00:48 K dílu: Pozdně letní af(r)orism(ování) orbital
no to víš Honzyku... nějak odpovědět musím, i když je to ohrané ;) příště zkusím vymyslet originálnější odpověď. nějakou vadnou, např. "dyki fšem, buch sfama" :P
07.09.2011 11:25 K dílu: Pozdně letní af(r)orism(ování) orbital
Tartaro, Bobísek, delaware, Honzyk: těší mě, že se zalíbilo :) díky za zastavení a Vaše tipy.
06.09.2011 20:41 K dílu: Vzpomínky na léto orbital
trochu mě ruší opakování stejných slov... "život" v další větě pak "živě, nebo "vůně léta", zkusil bych to ozvláštnit nějakým opisem. můj názor... jinak svěží styl psaní, příjemně se čte a ukládá do paměti :) *
06.09.2011 20:30 K dílu: Pozdně letní af(r)orism(ování) orbital
děkuju Gymnazistko :)
24.08.2011 01:50 K dílu: nejdivočejší zrození orbital
děkuju šepotko :) Morastene, neskládal jsem to náhodně, pečlivě jsem vybíral slova a spojení. A.Storožnicyne, na náhodu nevěř :) ta nehrála takovou roli... velmi mě těší, že potěšilo ;) děkuju za tipy a poznámky
16.08.2011 19:32 K dílu: Vykácím les!!! orbital
docela náhodou :D díval jsem se na básničky z Řezu jablkem a tahle mě zaujala názvem, protože to mám zrovna čerstvé :)
16.08.2011 19:28 K dílu: nejdivočejší zrození orbital
to jsem rád Diano :) věřím, že pro člověka, který neví jak jsem to myslel, může být pochopení docela těžké... ale ne nemožné ;) Zaprděnec: seš vedle :D je to z MF Dnes...
16.08.2011 08:36 K dílu: nejdivočejší zrození orbital
díky Honzyku za ocenění :)
16.08.2011 08:32 K dílu: nejdivočejší zrození orbital
Dianko, to by bylo na dlouhé vysvětlování :) je třeba přečíst několikrát a pak v tom věřím najdeš ten význam. kdyby ne, tak napíšu, jak jsem to myslel. každý v tom může vidět své a může to mít více výkladů. posledních pět řádků má v zásadě jedno vyznění a není tam moc jinotajů... ovšem nebráním se alternativnímu vidění :)
16.08.2011 01:49 K dílu: Vykácím les!!! orbital
tématické... ať žije Šumava svým životem, bez zásahů člověka... *
16.08.2011 01:47 K dílu: Zoufalé otázky orbital
sociální balada... výstižné, není co dodat *
11.08.2011 21:22 K dílu: Set of Sun orbital
konec je na můj vkus už vyhrocený, ale když je člověk nešťastný, tak dělá různé věci... chápu... jinak moc vydařené dílko! část "Sunrise" je výborná! ***
11.08.2011 20:55 K dílu: ABY PO MNĚ NĚCO ZŮSTALO orbital
moooc hezké! *
11.08.2011 20:55 K dílu: ABY PO MNĚ NĚCO ZŮSTALO orbital
moooc hezké! *
09.08.2011 18:33 K dílu: Bez pocitov orbital
moc povedené! smutné, krásné... odpuštění na závěr, mám z toho nakonec i radost. znám takové pocity, z téhle stránky tomu nemám moc co vytknout. tohle se mi líbí moc: "Ostala len túžba po dravých dotykoch, ale na tie je šeliem všade dosť." * jak Tě napadlo psát v ženském rodě? to ses tak do někoho vcítil???
09.08.2011 18:21 K dílu: Veřejnoprávní kytky orbital
Tó.ru: myslíš Lžičku v šuplíku? :) jj, tam mi vyšlo pár básniček. děkuju, jsem rád, že se zapsalo do paměti a že se líbí! ;)
05.08.2011 09:15 K dílu: Three precious items orbital
Diana, Fairiella: děkuju za Vaše kladné ohlasy! :)
27.07.2011 20:36 K dílu: Three precious items orbital
Diana, Fairiella: tak, dal jsem tomu čas, který si to zasloužilo...
27.07.2011 18:23 K dílu: Three precious items orbital
Fairiella: hmm, jo trochu souhlasím, že ta čeština dře. ještě na tom zapracuju... Diana: děkuju, jsem rád, že se líbilo. samozřejmě Tvůj překlad je správný. nejedná se právě o překlad, to jsem v začátku upozorňoval. chtěl jsem už vyjádřit něco jiného, ale nevěděl jsem, jak to pojmout. tím, že se držím toho anglického znění, tak to mate... ještě nad tím musím asi popřemýšlet :) děkuju Vám za komentáře a kritiky
25.07.2011 23:33 K dílu: Přestupiště orbital
Theuška: byl jsem na Colours "jen" 3x :) jako Ostravák jsem měl vůči tomu festivalu výhrady, ale letos, jen chvála :) Ostrava jako město najednou ožije úplně jinak, než normálně, a je to zážitek. místa, kde člověk běžně jen projde, aniž by se zastavil, najednou mají své kouzlo :) pro lidi co nejsou z Ovy to musí být o to silnější. jóó, na Pavouka si pamatuju! :) chodil jsem tam poslední rok, co byl otevřený, to mi bylo ještě 16 :D ty šicí stroje jako stolky, obrazy na zdech, dobrá hudba, to byla atmosféra... byl to můj nejoblíbenější klub na Stodolní, než ho zavřeli... majitel asi prochlastával nájmy, tak musel zavřít :) teď je pro mě druhý Pavouk - U pecivála. to je moc příjemná hospa... :)
18.07.2011 21:37 K dílu: Přestupiště orbital
děkuju Šepotko :) Theuška: tak ten jsem naštěstí neměl :) osobně jsem si Colours maximálně užil, jeden z nejlepších festivalů, na kterém jsem byl! Honzyk: Stodolní je úplně jiný svět :) shodou okolností jsem v pondělí nad ránem na cestě z Colours potkal jednoho Francouze a s tím jsme zapadli v Dublinu, ačkoli do podobných klubů nechodím. co se tam děly za věci, to z toho jsem nechápal :D skoro všichni se tam chovali nadrženě jako jeleni v říji :D a alkohol tekl proudem, jen co je pravda :) taky se znova ukázalo, že Češi neumí moc anglicky! to je ostuda, z celé hospody se jen zlomek lidí dokázal domluvit... ale to je jiná kapitola :) děkuju Vám za zastavení a tipy ;)
10.07.2011 22:03 K dílu: Za mými vrátky všednosti orbital
piš jak Ti to vyhovuje ;) jen si myslím, že zrovna v téhle věci je spousta vaty a málo nějakých překvapení. to celku ubírá na síle, údernosti. na mě to tak působí ;)
10.07.2011 21:46 K dílu: Za mými vrátky všednosti orbital
pozoruju že píšeš v poslední době o všem možném i nemožném :D
10.07.2011 21:42 K dílu: jako orbital
já tomu nerozumím :( :)
10.07.2011 21:29 K dílu: Máslo orbital
jako recese dobré :)
10.07.2011 21:25 K dílu: Velký ples orbital
pohádky Ti jdou výborně :) *
10.07.2011 21:20 K dílu: Za mými vrátky všednosti orbital
pěkný nápad, jen je to takové moc upovídané. je tam moc zbytečných slov. zasloužila by si letní sestřih ;)
20.06.2011 21:53 K dílu: Perpetum orbital
Bert: pod stolem jsem neskončil... jen na jedné akci se mi podařilo usnout na lavičce :) jenže to jsme začali ve dvě odpoledne :D kolem jedné v noci black out. všechno dobře dopadlo a ráno jsme se tomu zasmáli :)
20.06.2011 21:47 K dílu: Tichý déšť orbital
nedovedu si sice ten "koktavý" pocit představit, ale proč ne :) původně jsem to psal na hodně malý papír a bylo to členěné ještě více, možná proto to tak působí. nedopovězenost v jakém smyslu? myšlenka je ne konci naznačená. díky Honzyku za dlouhý komentář. vem si sebou co se Ti hodí a líbí ;) Norsko 1: jak to? co bylo potřeba pro jejich překonání? díky za důvěru do budoucna ;)
18.06.2011 23:06 K dílu: Hledat smysl v kupce sena orbital
Bert: jo, to jsi vystihl :)
18.06.2011 23:03 K dílu: Perpetum orbital
díky Berte. už to mám zdárně za sebou :) po týdnu oslav mám čas odpovědět ;)
07.06.2011 23:57 K dílu: Velký svět orbital
tahle mi padla přímo do noty! :) sice používáš profláklé obraty, ale naprosto to sedí (jako p*del na hrnci ;) *:D
06.06.2011 22:51 K dílu: Jak voní svět orbital
parádní :) tahle se mi moc líbí. "i kočky tam maj líné neúnavný vítr točí lopatkami mlýnů zato sýry jsou obrovské a žluté jako měsíc" myší ráj :D
06.06.2011 22:48 K dílu: Vrátil se strýček Vincent orbital
předposlední sloka je super :) celé to je takové pěkné, opět :) *
06.06.2011 22:41 K dílu: Hledat smysl v kupce sena orbital
Bert_Hoffman: díky ;) zase tak odborné to není, ne? ;) přísně vzato :), napadlo mě další odlišení. ta "zlatá střední cesta" vyžaduje určité úsilí, svým způsobem by se to dalo nazvat i jako "poslání", protože vyrovnáváš nestabilitu, která v je Tobě i kolem Tebe, což vyžaduje určitou schopnost sebereflexe, interpretace okolí, druhých lidí...s tím by se dala spojit i určitá angažovanost. na rozdíl od "průměru", kdy vlastně "jen" přežíváš a nezajímá tě tolik výsledný stav.
06.06.2011 22:28 K dílu: Perpetum orbital
Bert_Hoffman: musel bych nad jinou možností popřemýšlet. nic mě zrovna nenapadá, mám teď hlavu plnou státnic... co se týče učení a kochání, v tom prvním jsem trochu rigidní a v druhém narcistní... ;) uvidím, co se s tím dá dělat. díky za komentář
03.06.2011 20:52 K dílu: Hledat smysl v kupce sena orbital
Bert_Hoffman: to se povedlo :) řeč se nezastavila. statistický průměr je podle mě šeď, to není zlatá střední cesta v pravém smyslu. i když by se to dalo částečně uznat :) Aristoteles to vysvětluje tak, že to je stav mezi bojácností a přehnaným hrdinstvím. když seš posera, tak seš pro smích, což není dobré, když seš moc hrrr, tak tě zabijou, což taky není dobré. střední cesta je být statečný, ale dávat na sebe pozor :) průměr by byl přežít bitvu, hlavně moc nevystrkovat hlavu :)
03.06.2011 20:42 K dílu: Perpetum orbital
Bert_Hoffman: ale no tak ;) je to hra se slovy :) vázané verše často nepíšu, tak v tom nemám takovou praxi... nějak potřebuješ skloubit dohromady obsah i formu. absolutní rým je jeden za způsobů, i když ne tak esteticky působivý :)
03.06.2011 19:40 K dílu: Hledat smysl v kupce sena orbital
Bert_Hoffman: s tím tvrzením jsem to přehnal :) je spousta velkých myslitelů, kteří o "zlaté střední cestě" vůbec nemluvili a ani by se jí nezabývali. myšlenka "zlaté střední cesty" se objevuje u Buddhy, Lao'c, ale i u řeckého Aristotela... středověk je posedlý Boží dokonalostí, takže o rovnováze nemůže být řeč. v novověku přichází všemocná síla rozumu, mezitím se objevuje Nietzschovo přeceňování vůle k moci, pak postmoderní skepse ke všemu a dostáváme se k až současnému dominantnímu postavení přírodních věd, které se rovnováhou zabývají asi jen v ekologii... některé cesty vedou do Říma, některé do ř*ti ;) to se ukazuje i v dějinách, některé myšlenky se osvědčily, některé nikoli, proto se od nich upustilo... na některé myšlenky se dá spoléhat stále. všechny cesty vedly do Říma naposledy v antice :) přeju pěkný večer ;)
03.06.2011 19:14 K dílu: Perpetum orbital
Bert_Hoffman: jak myslíš absolutní rýmy? že je to moc vážné?
02.06.2011 10:29 K dílu: (Ne)smělá evaluace stavu demokracie v ČR (inspirace španělským hnutím 15-M) orbital
Petrusha: šťastný konec až na věky je jen v pohádkách... ve skutečnosti je možné se přibližovat optimálnějšímu stavu. proto byly v minulosti konány revoluce, protože se lidi chtěli mít lépe. revoluce není to správné řešení, ne jen se vzbouřit, nutná je evoluce, něco funkčně přetvořit, tak, aby to lépe fungovalo. to je smyslem i toho hnutí ve Španělsku, přestože se to nazývá "revoluční" hnutí.
02.06.2011 01:09 K dílu: (Ne)smělá evaluace stavu demokracie v ČR (inspirace španělským hnutím 15-M) orbital
return-of-ca-2: Ty se teda v politice pohybuješ, pokud to dobře chápu? zajímáš se o astrologii? zajímavé. a jaká znamení a ascendenty se mezi politiky vyskytují nejčastěji? v čem je problém? však já vím o tom, co Standa a Bublan studovali. uvádím to jako odstrašující příklad, že na tom ministerstvu nebyl nikdo, kdo by se tomu kvalifikací nějak přibližoval. a pokud ano, tak to stejně za nic nestálo. nevšímáš si toho, že jsem to odsoudil, jako nevhodné a podsouváš mi, že se to tím snažím vyřešit. tímto opravdu ne. navrhuju, aby v čele rezortů byli odborníci. způsob, jak toho docílit nechávám otevřený, ale např. bych využil schématu úřednických vlád, které už funguje. "je vhodné, aby ve vládě byli skuteční odborníci ve svém oboru a ne lidé, kteří mají stranické zájmy a jsou manipulovatelní různými lobby. proč bychom nemohli mít neustále PLNOHODNOTNÉ úřednické vlády, kdy jsou jednotlivá ministerstva obsazena odborníky (nikoli straníky), kteří by byli voleni jednotlivými stranami, dle výsledků voleb? mohlo by ubýt politikaření a dostat se více odpovědného přístupu do vedení státu. ovšem tento model, by musel být samozřejmě více rozpracován, což mě nepřináleží. ale jako návrh k uvážení..."
01.06.2011 22:05 K dílu: (Ne)smělá evaluace stavu demokracie v ČR (inspirace španělským hnutím 15-M) orbital
return-of-ca-2: máš pravdu, to nebyl dobrý příklad. když tak na to koukám, možná paradoxně nebyl až tak špatný ve své funkci, jako ti předchozí. ale kvalifikačně nemá nic, co by ho s vnitrem nějak spojovalo. Gross byl právník, Bublan dělal v BIS, ale ani to nepomohlo, k jejich "správnému" fungování na ministerstvu. Gross si zřejmě nakradl a Bublan se "proslavil" různými incidenty. asi to nemá rozumné řešení...
01.06.2011 16:58 K dílu: (Ne)smělá evaluace stavu demokracie v ČR (inspirace španělským hnutím 15-M) orbital
return-of-ca-2: neřekl bych, že myslím heslovitě, ale spíše ve zkratce. jasné, že firma nevyřeší chyby tím, že zkrachuje, ale "pokud je nezačne řešit, tak zkrachuje". a naši političtí představitelé se nepoučili snad u ničeho a opakují stále stejné chyby. potom je potřeba něco změnit, aby se více snažili. to že je v politice spousta nevzdělanců a ignorantů je bohužel fakt. s tou angažovaností a přicmrdáváním si to dokážu představit. to je systémová chyba, že se do důležitých funkcí dostanou lidé, kteří o práci na svém ministerstvu nic neví. např. R. John jako ministr vnitra, co ten tam může proboha dělat prospěšného? tohle jsou věci, které by se měly zlepšit...
01.06.2011 16:06 K dílu: Konstrukce obrazu "západu" v období normalizace v Československu orbital
aleš-novák: akademické to být muselo, jinak by mi to shodili ze stolu ;) proces, který probíhal na konci 60. let měl uvolňující charakter. možná, kdyby nezasáhly bratrské armády, tak bychom se dočkali změny mnohem dříve než v 89. máš pravdu, že KSČ se své hlavní úlohy vzdávat nechtěla, ale vznikala nová politická uskupení, takže by podle mě bylo otázkou času než by povolili oficiálně i jiné strany. ale to je jen bezbřehá spekulace... vojáky v záloze jsem nemyslel, že by byli v civilu, ale že vládě kryli záda, tedy byli v její záloze ;)
01.06.2011 16:01 K dílu: (Ne)smělá evaluace stavu demokracie v ČR (inspirace španělským hnutím 15-M) orbital
return-of-ca-2: nejsem sympatizant ČSSD a jejich kampaň jsem nijak nesledoval až na výjimky, kterým se nedalo vyhnout. v ekonomice se chybná rozhodnutí vedení firmy vyřeší tím, že špatná firma zkrachuje. pokud se vláda stále rozhoduje neefektivně, neekonomicky, tak taky zkrachuje. takže by měli mít "větší" odpovědnost za rozhodnutí. souhlasím, že plná odpovědnost je asi nemožná, ale jinak zabránit diletantismu. nejde jasnozřivě předpokládat všechny důsledky svých činů, ale kroky, které jsou zřejmě chybné by měly být postihnutelné. třeba státní zakázky, na kterých stát tratil miliony korun, protože firma, která vyhrála tendr, se postarala o dobré lobby? např. případ s pandury. začala to ČSSD a smlouvu uzavřela nakonec myslím ODS, i když slibovali, že zakázku zruší. pak se zjistilo, že jsme zaplatili trojnásobek toho, co platili Portugalci. a co děje? nevím, jestli to někdy někdo vyřeší. tady bych byl opravdu rád, aby politici nesli odpovědnost. a co tenhle dodatek na konci? "je vhodné, aby ve vládě byli skuteční odborníci ve svém oboru a ne lidé, kteří mají stanické zájmy."
01.06.2011 15:25 K dílu: Konstrukce obrazu "západu" v období normalizace v Československu orbital
aleš-novák: omlouvám se prvotní "svičík" :) nešlo mi to zpočátku vložit. budu se těšit na odezvu
01.06.2011 15:23 K dílu: (Ne)smělá evaluace stavu demokracie v ČR (inspirace španělským hnutím 15-M) orbital
return-of-ca-2: četl jsem to po sobě nejméně 10x, 20x. je to šité horkou jehlou, ale nemyslím si, že to jen žvanění. máš pravdu, že do státní politiky nevidím, protože je těžké se dozvědět skutečná fakta. tak si člověk musí skládat obraz ze střípků, které má. pokud máš lepší informace přímo od zdroje, tak mi je prosím řekni a vyveď mě z mé temnoty. pouč mě, rád se dozvím. myslím to skutečně a ne ironicky. tu předposlední větu jsem tam nepsal alibisticky... konkrétní návrhy tam uvádím. vetší trestní zodpovědnost politiků za svá chybná rozhodnutí. vymahatelnost práva. sankce za nesplnění volebního programu (když nějaká stavební firma nejede podle plánu, taky má pokuty. politika je sice jiný organismus, ale pokud mu nenastavíš jasné mantinely, tak to bude stále stejný obrázek)
01.06.2011 14:55 K dílu: Perpetum orbital
je tam přechod od obecného (končí "krize") ke konkrétnímu (začíná "zlehka"). uznávám, že to může působit rozpolceně. ten počátek je nadhození problému. středem básně je... "Dokonalost bez tíže, prožít stav beztíže…" ...jako ideální stav. tam se to láme. a tak ten zbytek určitý způsob, jak z toho vybruslit. určitá struktura v tom je.
01.06.2011 14:50 K dílu: Hledat smysl v kupce sena orbital
Bert_Hoffman: nebo snaha o nalezení rovnováhy mezi různými principy, většinou dvěma protikladnými. člověk sám od sebe myslí v binárních opozicích, které škatulkují svět. proto všichni velcí myslitelé hledali zlatou střední cestu. druhá půlka je taková pocitovka, může a nemusí se líbit :)
01.06.2011 14:46 K dílu: (Ne)smělá evaluace stavu demokracie v ČR (inspirace španělským hnutím 15-M) orbital
return-of-ca-2: promiň, ale o násilné revoluci není v tom textu ani zmínka. a s lidmi, co to organizují se znám a jsou to lidé s vysokoškolským vzděláním a nejsou to levičáci. podívej se na tu diskusi a pak suď. Sametová revoluce je nazývá "revolucí", ale nešlo o nic násilného. hele, nejsem radikál, psal jsem bakalářskou práci o tom, jak se za normalizace konstruoval obraz západu v oficiálních komunistických médiích, co dělala vláda a dělal jsem několik rozhovorů s lidmi co to zažili. orálně historické téma. nemám potřebu zažívat podobný útlak jako před 89. ale taky bych rád, aby naše demokracie nějak vypadala. to že budeme do nekonečna tolerovat chyby všech možných vlád se nic nezmění. ten text práce tady vložím. posudky na práci už mám od vedoucího za 1, oponentka 2, mimo jiné vedoucí archivu UP, doktor Urbášek, který se podílel na rozsáhlém orálním výzkumu totality u nás, to hodnotil jako velmi kvalitní práci. nejsem levičák ani pravičák, tohle rozdělení je dost chabé. když nesouhlasíš s pravicí, hned jsi komanč nebo socan... ani jedno, snad humanista, pacifista. pokud bys měl zájem, můžeš si tu práci přečíst. konias: naprosto souhlasím, že revoluci ne. to se jen tak nazývá. koho by zaujalo, když by řekl, "děláme evoluci!"? tomu by asi nikdo nerozuměl. ale je to dobrý návrh. je potřebo to odlišit od negativních konotací slova "revoluce". asi to zakomponuju :) velké zvraty vedou k většímu úpadku, než je současný stav, příkladů z dějin je nesčetně. stačí jen Velká francouzská revoluce... určitě je potřeba dělat postupné kroky. a mělo by se začít změnou zákonů. to je dostatečně pomalý krok. ale na tom je potřeba trvat a politiky do toho tlačit. jak říká PETRUSHA - politici sami takovou legislativní změnu nikdy neudělají sami od sebe. aleš-novák: narážíš na tu kauzu s nákazou okurek ze Španělska, které v Německu způsobily průjmová onemocnění a několik úmrtí... no, zjistilo se, že ta nákaza není ze Španělska, ale že ten náklad nejspíš nakazil někdo až při převozu nebo někde ve skladě. dokonce to označovali za možný záměrný chemický útok. viz včerejší zprávy na ČT 24. Bert_Hoffman: nejsem pro násilné řešení, ale samo se nic nezmění. a demokracie je o tom, že lidi projevují svůj názor. pokud instituce voleb a vláda nefunguje, tak jak má a politici neplní své sliby, má občan právo na změnu. děkuju Vám, za Vaše příspěvky a reakce...
01.06.2011 01:50 K dílu: (Ne)smělá evaluace stavu demokracie v ČR (inspirace španělským hnutím 15-M) orbital
sepotvkorunachstromu: v pohodě, nezlobím se. už je pozdě :) budu čekat komentář někdy jindy ;) dobrou noc
01.06.2011 01:21 K dílu: Hledat smysl v kupce sena orbital
Morasten: opravdu? :) a kterou svou báseň myslíš? dostaly Tě ty první řádky, v jakém smyslu? nevím, co si mám pod tím představit :) děkuju za zastavení ;)
27.05.2011 20:27 K dílu: Ponurá nálada orbital
opět povedené :) *
27.05.2011 20:23 K dílu: Náramky chemie těla orbital
CorrimsonTom: škoda no... předvolební letáky se nehodí na nic jiného, než je rozstříhat a dát jim lepší smysl :) IMa: děkuju :)
26.05.2011 00:30 K dílu: Jarní úklid orbital
děkuju :) jsi hodně vnímavá. to se cení ;)
26.05.2011 00:25 K dílu: Náramky chemie těla orbital
CorrimsonTom: a máš někde tu básničku, o které mluvíš? rád bych si ji přečetl
26.05.2011 00:24 K dílu: Náramky chemie těla orbital
CorrimsonTom: tak mě napadá, že jste měli fajn, že jste dělali takové věci i ve škole. to my jsme nedělali... tak najdi nové místo, kdy by se to dalo umístit ;) nebo nebo...
26.05.2011 00:21 K dílu: Jarní úklid orbital
už jsem tipoval :D pěkné
26.05.2011 00:18 K dílu: Jarní úklid orbital
tak pokud je tomu tak, potom je vše v pořádku :) chápu, jsem zvědavý na pokračování :)
25.05.2011 19:06 K dílu: Jarní úklid orbital
já chci pokračování :D konec je takový ustřihnutý... předpokládám, že bude něco dále ;) to s těma šaškujícíma sáňkama je parádní :D * jen ve čtvrté sloce se Ti opakuje "šlechetný", "šlechtic", možná bych něco obměnil.
25.05.2011 18:57 K dílu: Mezi koupelnou a ložnicí orbital
wow, tohle je perfektní. líbí se mi, jak píšeš. tenhle kousek má takovou atmosféru strachu, ze všeho... to je trochu tísnivé, ale závěrem tomu dáváš všední rozměr. jako by ses vrátit na chvíli z imaginace do reality. *
Nahoru