14.11.2010 14:47 K dílu: selviskhed
14.11.2010 09:18 K dílu: Richard a Mariana selviskhed
no jo, krocení tygrů je jako mý druhý povolání, jen by to chtělo opravdickej knír:) je to z Emotion Collection http://www.narodni-divadlo.cz/Default.aspx?jz=cz&dk=predstaveni.aspx&sz=299&sb=3&ic=5460 http://www.emotioncollection.cz/
10.11.2010 18:52 K dílu: Ale stále se k němu vracela selviskhed
08.11.2010 15:54 K dílu: Povídka měsíce - říjen 2010 - Hlasování selviskhed
1/ Saetri-Ihn: Naše monology na čas (nom. StvN) S přehledem nejlepší věc danýho měsíce, tvořená z drtivé většiny hrozně nápaditýma a zajímavýma popisama. Líbí se mi kompozice, která staví první soustavnější přímou řeč až na začátek třetí třetiny textu. Právě to dělá zajímavej efekt - ten chlapcův monolog působí hrozně osudově, fatálně. Chci říct - je díky kompozicí velmi umně zvýrazněn, tvoří centrum celýho textu. A protože je to hodně dobrej monolog, tak to textu náramně prospívá a posouvá ho to ještě o kus výš. Navíc je povídka emocionálně působivá - slabší povahu by možná mohla i rozbrečet:) 2/ jolana.: Michal (nom. VT Marvin) Soutěžní dílo, který je mi příběhem nějak nejbližší. Perfektně napsaný dialogy - zejméná Michalovo vyprávění o procházce na úplným začátku a pak taky ten rozhovor s matkou, kterej má charakter hádky. Na něm je zajímavý, že se zde nestraní ani jedné postavě - obě říkají věci, který mají svou (i když odlišnou) logiku. Vzhledem k věku autorky dílo působí hodně zrale. Trochu mě mrzí jen méně přehledná grafická úprava. 3/ AnnaWeb: Pavouk (nom. Pomerančová) Nápadama nabitý dílo, který rozhodně nešetří drobnými nečekanými zvraty. Ty jsou navíc moc dobře rozmístěné v rozsahu celýho textu, takže text nemůže nudit. Navíc se povídka letmo dotýká celé řady velkých témat. Mimo to disponuje hdoně atraktivním prostředím.
08.11.2010 15:53 K dílu: Michal selviskhed
dodatek napsanej pro hlasování v Povídce měsíce (2. místo, kopíruju): "Soutěžní dílo, který je mi příběhem nějak nejbližší. Perfektně napsaný dialogy - zejméná Michalovo vyprávění o procházce na úplným začátku a pak taky ten rozhovor s matkou, kterej má charakter hádky. Na něm je zajímavý, že se zde nestraní ani jedné postavě - obě říkají věci, který mají svou (i když odlišnou) logiku. Vzhledem k věku autorky dílo působí hodně zrale. Trochu mě mrzí jen méně přehledná grafická úprava."
08.11.2010 15:51 K dílu: Naše monology na čas selviskhed
dodatek napsanej k hlasování v Povídce měsíce (1. místo, kopíruju): "S přehledem nejlepší věc danýho měsíce, tvořená z drtivé většiny hrozně nápaditýma a zajímavýma popisama. Líbí se mi kompozice, která staví první soustavnější přímou řeč až na začátek třetí třetiny textu. Právě to dělá zajímavej efekt - ten chlapcův monolog působí hrozně osudově, fatálně. Chci říct - je díky kompozicí velmi umně zvýrazněn, tvoří centrum celýho textu. A protože je to hodně dobrej monolog, tak to textu náramně prospívá a posouvá ho to ještě o kus výš. Navíc je povídka emocionálně působivá - slabší povahu by možná mohla i rozbrečet:)"
07.11.2010 19:24 K dílu: Richard a Mariana selviskhed
07.11.2010 14:45 K dílu: Dnešní tisk selviskhed
"Tanky jsme tu čekali především z politických důvodů" W: díky za reklamu:)
07.11.2010 13:38 K dílu: Symposion selviskhed
„Jak ženská nepolyká a neumí vařit, je něco, kamaráde, zásadně špatně.“ :) dočtu to později. ale ta katedra filozofie na ff uk je fakt opravdickej úfar:)
07.11.2010 12:41 K dílu: Utopenec selviskhed
je to celkem fajn, i když to není úplně můj šálek kávy. napsat takhle po všech stránkách "realistickou" povídku určitě vyžaduje jistý mistrovství. osobní problém mám s tím, že tuhle realističnost a postulování všech těch banálních problémů vnímám jako obyčejnost - sám mám rád raději atraktivnější prostředí, rád poslouchám neobvyklý dialogy etc.. dost mě obtěžují ty vysvětlující závorky. při prvním čtení jsem k textu cítil jistej odpor, ale napodruhé se to srovnalo - jsem rád že jsem se k němu vrátil. pořád mi vadí ten první dialog v autě
07.11.2010 12:11 K dílu: Experiment selviskhed
„Jestli se chceš vychcat, tak hajzl je na druhý straně,“ vrací mě z myšlenek zpět před kuřárnu, hlas muže vystupujícího z oblaku kouře. :) dost šílenej trip:) dobře se to čte a je to hezky dekadentní. ta hlavní postava je hodně nepříjemná a má hromadu stínových vlastností - vlastnosti někoho, kým rozhodně nechceme být. psaní je dobrej a legitimní způsob jak se s takovou vnitřní postavou dostat do kontaktu. navíc ve spojení s těma narcistníma velikášskýma fantaziema je člověku při čtení hrozně dobře:) ta epizodka z bazénu připomíná Sólokapra je to hrozně ujetý, ale bavilo mě to
07.11.2010 01:00 K dílu: Michal selviskhed
výborně, při četbě jsem si skoro říkal, jak je možný, že nám Rudolf Pellar přeložil dalšího Salingera, když už sou oba pár měsíců mrtví:) ten úvodní dialog zezačátku hodně připomíná banánový rybičky, pozděj taky kdo chytá v žitě a části toho dialogu s matkou rozhodně říká zooey a části i teddy:) má to skvělý místa (třeba to o egu je naprostá špička a zní to hodně salingerovsky, i když sám s. nikde nic takovýho nepíše) jinak si ve svým věku můžeš gratulovat k tomu co čteš i k tomu jak píšeš. já se ke kopii poslední z devíti povídek dostal možná o něco později než ty a rozhodně bych v tý době nebyl schopnej napsat něco podobně dobrýho jako je Michal co mě mrzí: (1) že je text graficky špatně strukturovanej: je moc namačkanej. možná bych např. každou větu přímé řeči odrazil dvouma entrama - tak aby mezi něma byl volnej řádek. (2) taky se mi zdá, že by se v textu dalo škrtat, ale možná je to jen optickej klam a je to tím že text je zkrátka vizuálně nahuštěnej a působí "nevzdušně". (3) a nakonec mi na začátku nebylo jasné, že Monika o sobě mluví v třetí osobě, takže jsem nechápal kdo komu co říká
07.11.2010 00:29 K dílu: Naše monology na čas selviskhed
"a také zářez na prsteníčku, který se pomalu ztrácí." zatím jsem od tebe znal jen ten experimentální text z minulýho měsíce a tak jsem se na tuhle povídku kdovíjak netěšil. myslel jsem, že se zase budu prokusávat hromadou nezajímavých popisů. ale tohle ze zatraceně povedlo. jízda autem je mimo jiný přece jen dynamičtější než chůze:) nesouhlasím s výtkou proti textu, která se týká toho, jak mluví a nemluví děti. na tom prvním monologu jde vidět, že ten kluk prostě jen poprvé nahlas říká něco, co otci v duchu už tak tisíckrát řekl. rozhodně to není nic, co by dítě vymyslelo na místě, ale taky to není nic, na co by nikdy nepřišlo. to zvláštní "Anebo taky neskutečně svobodní..." se ale nedá vysvětlit předchozíma fantazijníma interakcema, protože je to něco co je řečeno úplně spontánně. nakonec to ale prostě může být věta, kterou slyšel v nějakým filmu nebo něco. hodně dobře je, že tu přímou řeč následuje "řekne ti a tebe se zhostí strach" - postava reaguje stejně jako čtenář a tím je jasný, že autor ví že napsal něco zvláštního a že to není žádná nereflektovaná chyba. jsem zkrátka hodně spokojenej. nejen ve srovnání s minulým textem, ale taky ve srovnání s písmáckou prózou vůbec
04.11.2010 18:07 K dílu: Richard a Mariana selviskhed
W: díky, mrknu se na to. třeba něco odkoukám:)
04.11.2010 16:34 K dílu: Richard a Mariana selviskhed
Meheš: Každá moje další věc je lepší než ty předchozí:) Jinak by mě docela zajímal odkaz na nějakou písmáckou povídku, kde fungují emoce.
03.11.2010 00:35 K dílu: Pavouk selviskhed
Hodně dobře se to čte a je tam spoustu nápadů a malých zvratů, který jsou navíc skvěle rozmístěný v celým rozsahu textu - počínaje tím nečekaným vyústěním příběhu o mouše, přes to jak čtenář nečekaně zjistí že jsme kdesi v budoucnosti a pak i to že žena není žena, až k závěrečnýmu inzerátu. Taky se tam dotýkáš spousty témat - fenomén přenosu, domácí násilí, sadismus, přirozená agresivita. Jediný s čím nesouhlasím nemá nic společnýho s literaturou. Jde o tvrzení, že "nárůst násilí páchaného na androidech vede k nárůstu násilí páchaného mezi lidmi." Podle mě by to bylo právě naopak. Tak jako se díky akčním filmům dneska páchá míň násilných zločinů, tak by násilí na androidech vedlo...
01.11.2010 22:55 K dílu: Richard a Mariana selviskhed
jH: PRODUCT PLACEMENT: nad tim jsem premyslel uz pred publikovanim a asi mas pravdu. ctenare nemusi zajimat jak presne jsem si co vizualizoval. GRAMATIKA: mam v planu díky
01.11.2010 22:49 K dílu: Richard a Mariana selviskhed
reka: POPIS ŘÍZENÍ: ta věc s řízením měla původně dotvářet charakter R - to je asi jasny i z prologu. zkratka mela hrat stejnou roli jako napr. ten monolog divadle nebo ten sobecky vedeni rozhovoru. jsem ochotnej se toho zbavit. a prave pohyb auta mel dodavat neco dynamickyho, takze je smutny ze naopak uspava NEFUNGUJÍCÍ EMOCE etc: ten posledni segment mel byt proste snovej (viz zprava andeji) - myslel sem si, ze pro "nadrealnost" toho segmentu bude stacit to, kdyz se tam objevi necekany silny emoce (jako kdyz se cloveku neco zda a ma silny pocity ktery "nesedi" k situacim ve snu) a kdyz bude posledni monolog schvalne tak silenej, ze by ho nikdy nikdo nemohl ani vedet ani rict. ale pro zbytek povidky to co rikas o "priplacnutych emocich" asi plati. je pravda ze vcera v noci jsem jeste hodne skrkal a mozna jsem textu v tomhle ohledu ublizil INTERPUNKCE: opravim "POZITIVA": za tu poznámku dík, protože ten text je dlouhej a rozkouskovanej prave proto, abych se dozvedel co by mi mohlo jit PŘÍPAD WAGNER: s divadlem 19. stoleti by R nemel zadny problemy pokud by zil v 19. stoleti:) ale mas pravdu, je to zvlastni paradox - v aute se rozciluje nad klasickyma hrama a pritom prave posloucha operu na motivy stredovekyho eposu. NEREALNOST DIALOGU: ja bych tvrdil, ze jsou oba inteligentni a ze jde o dulezity temata o kterych hodne premysleji, i kdyz o nich nemluvi. proto mluvi tak jak mluvi. nevim jestli to na obhajobu staci. ale urcite by to nekdo zkusenejsi napsal lip
01.11.2010 22:15 K dílu: Richard a Mariana selviskhed
andrea-v-botech: SCENY: jméno hrdinky je obšlehlý neuvědoměle, ta maloburžoazní atmosféra schválně:) DEVIANTNI PAR: na strukturu a dynamiku té hádky se podívám až získám odstup. když to čtu teď, tak mám porád pocit, jako když na začátku 4 segmentu nastoupím na horskou dráhu a jenom si užívám tu jízdu:) ale (1) je to pozdě v noci, kdy moc dobře nefunguje autocenzůra (2) R chce původně udělat něco aby mohl hned spát (3) pro obe postavy je situace vykontrastovana predchozim idilickym tydnem a tak jsou extra zmatene (4) staci aby se nastval jeden. pokud ta hadka nefunguje, tak ji budu muset prepsat tak aby 1-4 byly zrejme. POSLEDNÍ MONOLOG: celej poslední segment nemá být vylíčení nějaké fyzické události, ale má to být symbolickej popis zkušenosti rozšíření vědomí. asi nejlepsi zpusob jak to vyjardit je rict "ze se R zdal sen":) včera v noci jsem škrtal věty jako "Jak ses sem dostala?" apod., protože jsem nectěl být tak doslovnej. budu to muset nejak predelat. samozrejme si nemyslim ze by fyzicka M mela takove znalosti, natoz aby je takhle vylozila:)
01.11.2010 12:06 K dílu: Richard a Mariana selviskhed
andrea-v-botech, reka: text budu časem na základě kritik korigovat, moc díky.
12.10.2010 10:40 K dílu: O zahradě selviskhed
k tomu poslednímu - samozřejmě že vím že v tom spočívá ta hra - má tam schody, je na kolečkách a přesto...
12.10.2010 10:36 K dílu: O zahradě selviskhed
tahle mě nějak moc nezaujala - rozhodně souhlasím s tou kritikou týkající se té knížky. pro čtenáře který netuší o co jde ty poznámky rozbíjí celý text a problémy které řešiš jsou pro takové čtenáře prázdné (viz. "Prostě museli vstoupit; nenutila je však zvědavost obyčejná, ale existenční.") /// "Zdálo se ale, že mu to nevadí, v nehnuté pozici se nechával brůstat břečťanem." - to mě nutí myslet na klip bachelorette od michela gondryho. ostatně jsem proto taky očekával že nakonec nám onen muž úplně zaroste a asi mě zklamalo že spává v posteli a budí se budíkem a připadal jsem si asi trochu hloupě protože se nanaplnily moje předpoklady...
12.10.2010 10:24 K dílu: Oběd selviskhed
v prologu textu tématizujícího (ne)originalitu se opravdu sluší přiznat se k cizím inspiracím:) s analogovýma foťákama byla vážně legrace, asi každnýho napadlo že když si něco nechává vyvolat... mmch, tím filmem bylo "One hour photo" od Mike Romanka? jinak napsaný je to dobře, nic tam víceméně nepřebývá, téma je správně atraktivní...
12.10.2010 09:53 K dílu: Každodenní rebelie selviskhed
chtěli to, mají to mít. ten jim to nandal:)
11.10.2010 23:10 K dílu: jako nějaké upíří šelmy jsou připravené sát - chystají se ke skoku selviskhed
TM: opraveno, díky:)
11.10.2010 22:56 K dílu: Poslední polibky selviskhed
Tip, ale jistej podíl na něm má i ten komentář z 13.05.2007 20:28:37:)
11.10.2010 22:53 K dílu: Samota, láska a náhrady selviskhed
Je to super, nevím jak dlouho po napsaní jsi to sem hodil ale i kdyby to bylo okamžitě, tak bych to netypoval na text devatenáctiletýho člověka - působí to dost zrale. Ten příběh se velmi přirozeně vyvijí i přes to, že je celý to téma napresovaný v textu tak krátkýho rozsahu (jak ostatně sám píšeš v předmluvě). Dobře!
11.10.2010 22:39 K dílu: Domek pro nás dva selviskhed
ještě se mi na písmáku nestalo, že bych si k textu musel kreslit diagram - vlastně jsem to dělal jen kdysi při četbě Sta roků, kdy jsem se nemohl vyznat ve jménech postav:) sám kreslím domeček jako písmeno "N", pak střechu... výbornej nápad:)
11.10.2010 22:23 K dílu: jako nějaké upíří šelmy jsou připravené sát - chystají se ke skoku selviskhed
jj, "nemusíš mě milovat, jenom mě prosím neopouštěj" je obzvlášť podmanivá v kombinaci s "klidně odejdi, jenom mě prosím nepřestávej milovat" - to už ale není úplně můj objev - takhle si s tím můžeš hrát pingpong prakticky donekonečna. /// třeba se chytnou ty tramvaje, mě se zatím drží. díky za koment:)
09.10.2010 20:06 K dílu: odlitby selviskhed
super, a chilští horníci navíc zachvíli vyjednou na povrch:)
08.10.2010 17:10 K dílu: Stalker selviskhed
reka: já souhlasím s Mrzoutem, jedna s nejlepších věcí na tom textu je, že autor myslel na všechno. a právě to že oběť pachatele poznala je vlastně největší sviňárna celé té pomsty.
08.10.2010 11:15 K dílu: Povídka měsíce - Září 2010 - Hlasování selviskhed
Přečetl jsem všechno a bez pochybností vybírám pořadí: 1. Stalker - skvělá věc s šíleným spádem, velmi úsporně napsaná, dobře strukturovanej text, hodně dobrej závěr, celkově strhující, ve stylu popisu připomíná klub rváčů 2. O nešťastné lásce André Oliviera - (je to zvláštní aliance ale) společně s Měrkou formálně asi nejvíce současnej a autorskej text s aluzema na různý jiný díla, dá dobře číst i víckrát díky určité pestrobarevnosti, pointa v tomhle případě kupodivu velmi dobře stravitelná 3. JSEM AFEKTOVANÁ LENTILKA - výborný freudovský humor, napsáno naprosto s přehledem, perfektně vybroušené věty výraznější je ještě Bimbas a Mimo realitu (v tomhle pořadí)
07.10.2010 18:21 K dílu: Na obzoru Taxík a v tom taxíku Hajzlík selviskhed
"Jel jsem a nechával za sebou všechny předsudky a všechny splodiny." super, jsem fanoušek
06.10.2010 21:25 K dílu: Bimbas selviskhed
čte se to moc dobře, ale ty děcka mi připadaly trochu přechytralý. jinak napsaný je to fakt suveréně.
06.10.2010 15:38 K dílu: Stalker selviskhed
Je to super, skoro až palahniukovský. Text je skvěle rozčleněnej, výborně se to čte a má to úžasnej drajv. Jediný co mi zabránilo vstoupit do učiněný čtenářský nirvány je odstavec, který začíná "Svíčka na stole pomalu dohořívá." Ve srovnání se zbytkem textu je šíleně neobratně napsanej. Jinak jde opravdu o jednu z nejlepších věcí co jsem tady kdy četl. Úplně mám chuť sám napsat nějakou senzační povídku:)
06.10.2010 10:03 K dílu: zlatý řev selviskhed
tak proto tě mám v oblíbených:) *
04.10.2010 22:37 K dílu: Poslední den, co Ti zbývá, se stejně počítá III. selviskhed
NimwenSiradon: já jsem si přece na ten prolog sám v několika komentářích stěžoval. lidi nejspíš naštvalo jen to, že je ten prolog nominovanej na povídku měsíce (jakoby to nebyl prolog ale samostatnej text). jinak se to úplně krásně čte, lidi tady většinou píšou delší prózu hrozně těžkopádně. a ještě mě napadá proč to s tím prologem nedopadlo - protože jsi ho sem přidala jako nezavedená autorka a ten text je takovej velkohubej nebo jak to říct. při psaní úvodu prózy na pokračování )který má navíc charakter jakéhosi závěru) je určitá velkohubost dokonce nutná. ale když sem dá někdo jako svůj první text něco takového tak to vypadá, jako by šel na psaní z úplně špatné strany...
04.10.2010 22:24 K dílu: Krátký hovory o bolesti selviskhed
tak tohle se děje když lidi říkaj, že v modlibě k nim promlouvá Bůh:)
04.10.2010 19:25 K dílu: Poslední den, co Ti zbývá, se stejně počítá III. selviskhed
máš to super - ten prolog byl prostě omyl, ale ty pokračování jsou ok
01.10.2010 18:22 K dílu: Rybí království selviskhed
Ještě si zapomněl na banánový rybičky a na žraloky, neboť je psáno: "Und der Haifisch, der hat Tränen Und die laufen vom Gesicht, doch der Haifisch lebt im Wasser - so die Tränen sieht man nicht." :)
01.10.2010 13:31 K dílu: part1 selviskhed
<„di do hajzlu, chci spát.“ poradil jsem ti.> *
28.09.2010 20:22 K dílu: Život na niti a houpe se selviskhed
UchoNaKoleji_: :) v podstatě jsem chtěl říct, že ta povídka je zajímavá, ale je zajímavá jako kuriozita. není zajímavá jako senzační povídka.
28.09.2010 18:33 K dílu: JSEM AFEKTOVANÁ LENTILKA selviskhed
exhibicionismus, voayerismus, gerontofilie, pedofilie, zlá matka ... čtyři řádky: čtyři perverze a jeden velkej archetyp:D "Ani se mi nestýskalo po rodičích." tip
28.09.2010 18:19 K dílu: Poslední den, co Ti zbývá, se stejně počítá... selviskhed
NimwenSiradon: já ti rozumím, a sám píšu že to "není text pro mě" - to znamená pro jiné snad ano. máš tady ostatně několik příznivých ohlasů. já jen že je to relativně krátkej zhuštěnej text a jsou v něm tyhle veliký témata kolem kterých se staví celý romány. nikdo neříká že se něco takovýho nemůže stát, nebo že je to neautentický. jenom to prostě v textu takhle malýho rozsahu působí hrozně přepjatě.
28.09.2010 18:03 K dílu: Plody tak vysokých topolů selviskhed
"Avšak on není ani za nic schopen odtrhnout oči od jejího náhlého úsměvu k obloze - takže si tam oba leží a pozorují každý své." - to se mi líbí. jinak jsi hrozně silnej v popisu a všechno, ale já jsem na tohle prostě moc netrpělivej:)
28.09.2010 17:52 K dílu: Život na niti a houpe se selviskhed
No, naložil sis pěkně. Protože donutit čtenáře k tomu aby se ztotožnil s opravdickým pavoukem není žádná sranda. To je mnohem těžší než to, co si naložil Kafka. A aby toho nebylo málo, ty toho pavouka necháš kopulovat a pronášet při tomto aktu přednášku z učebnice biologie pro střední školy. A ještě navíc používáš pro popis těhhle věcí úplně slizký slova slova, takže to co tenhle tvor říká zní hrozně perverzně. Podle mě je tohle úplně nemožná (nesplnitelná) mise. Určitě je to originální text, ale pro čtenáře úplně nepřijatelný.
28.09.2010 17:29 K dílu: Poslední den, co Ti zbývá, se stejně počítá... selviskhed
Docela souhlasím se StvNem, myslím v té vykonstruovanosti. Už od začátku mě to trochu odrazovalo, protože si například nedovedu představit člověka který by o sobě řekl že "má útulný krámek" nebo že "byl premiantem" a že Aristoteles "byl učený muž". Ten text vážně trpí různýma nešvarama banální romantické literatury. Představa že někdo příjde a všechno se změní. Ta umělá racionalizovaná falešná smířenost se ztrátou. Taky se ti to trochu bije - na začátku říkáš že byl jeho život fádní a pak vyprávíš o dvou ženách jako o velkých událostech. A ta věc s bratrem plus to úmrtí - to už je hodně melodtamatické. Bohužel to není text pro mě.
26.09.2010 22:42 K dílu: Mimo realitu selviskhed
sharik: jinak je to super věc a stejně jako Lady de Winter se mi hrozně libí že je to současnej text, kterej nevisí někde v časoprázdnu jako většina věcí tady, protože si píšeš po svým a nesnažíš se napodobovat něco co jsi někdy někde četl
26.09.2010 22:07 K dílu: .preludium. selviskhed
a kde je ta pointa s červený flekem na udruse? :)
26.09.2010 18:44 K dílu: Mimo realitu selviskhed
na tip to staci, ale neni to uplne perfektni. (1) vyškrtl bych to "No, poslední doufám ne. Ale zpátky k té fotce." ztrácíš tam tempo. že taková myšlenka napadla tebe jako autora neznamená že ji musíš cpát do hlavy své postavě. (2) a to je mnohem dulezitejsi vytka - mam pocit ze jsi uplne nezvladl kompozici. pro me jako pro ctenare ta povidka vrcholi v bode, kdy pises "Každý ho znal jako toho, co měl každou kterou chtěl." protoze od toho okamziku vidim tu postavu Johnyho najednou jinak - v tom bode jsou zvraceny moje ctenarsky ocekavani. protože tenhle Johny na mě působí od začátku hrozně (s odpuštěním) připosraně. a pak reknes tuhle vetu a ja si svoje ocekavani musim preskladat. je hrozně fajn když autor zvládne udělat ve svým textu nějakej takovej obrat. problém vidím v tom, že mám pocit že ve skutečnosti si chtěl, aby se ta povídka lámala v úplně jinej okamžik totiž když píšeš „Já jsem se do ní zamiloval.“ jenomže když čtenář vidí tohohle Johnyho od začátku jako takovýho pitomečka tak ho v tomhle bodě vůbec nepřekvapí že si Johny myslí že může milovat někoho koho neměl párkrát v nose:) proto ta povídka nefunguje perfektně, jestli jde rozumět tomu co jsem napsal... ten záběr je taková hodně dobrá Bukowského manýra, mám ji rád ale vic by se mi libila za textem, kterej slape na 100 procent
26.09.2010 13:08 K dílu: O nešťastné lásce André Oliviera selviskhed
Lady de Winter: když jsem to video viděl, tak jsem si vzpoměl na ten tvůj překvapivě cynickej komentář tady, kterej mě onehdy dost zaskočil:) ale teď si uvědomuju že ta podobnost videa a komentáře je spíš povrchní.
26.09.2010 12:43 K dílu: O nešťastné lásce André Oliviera selviskhed
Lady de Winter: http://www.videacesky.cz/skece/ty-mi-stacis
23.09.2010 20:35 K dílu: psaní deníků, pláč a masturbace selviskhed
takže něco taky vím:)
23.09.2010 20:13 K dílu: psaní deníků, pláč a masturbace selviskhed
to budeš zlatá, vážně:) ale já už jsem na něco přišel když jsem si ten text teď analyzoval jako kdyby to byl zápis snu a ne básnička.
23.09.2010 00:28 K dílu: psaní deníků, pláč a masturbace selviskhed
možná že to tam je a já o tom ještě nevím:)
22.09.2010 12:41 K dílu: psaní deníků, pláč a masturbace selviskhed
"vykrádání sama sebe" je oxymóron. toho, že se dopustíš něčeho nemožnýho bych se vůbec nebál;)
21.09.2010 23:22 K dílu: psaní deníků, pláč a masturbace selviskhed
ale ty píšeš pořád líp a líp... a někdo by měl napsat nějakej magickej realismus, ať má Winter radost.
21.09.2010 22:17 K dílu: psaní deníků, pláč a masturbace selviskhed
tak ještě že jsi dopsala to péesko, protože už jsem začínal mít pocit že mě chceš zničit mou písmáckou kariéru:)
21.09.2010 12:17 K dílu: Konec světa selviskhed
ale sou to divní čerti
20.09.2010 23:26 K dílu: Nádraží Vysočany selviskhed
taková až Hraběcí!
20.09.2010 23:17 K dílu: rakovina selviskhed
básnička nadějného autora
20.09.2010 23:16 K dílu: nestandartní schuck selviskhed
" najednou bych byl všude na kratičkej okamžik bych dokázal naplnit její vyprahlej byt a její unuděnou duši." !!!!
20.09.2010 23:14 K dílu: nohy a pivo selviskhed
souhlas s těma nademnou, tohle je šíleně přesný
20.09.2010 23:09 K dílu: Její rituály selviskhed
tak to je láska
20.09.2010 18:03 K dílu: Bouchly dveře selviskhed
a sakra, ta ženská je napsaná přesně jako kdyby ji psal j.d.salinger a vůbec mám při četbě pocit že takhle by to vypadalo kdyby jds pustil svý čtenáře tam kam je normálně vůbec nepustil. jdeš do oblíbených.
20.09.2010 17:53 K dílu: Kamarádi selviskhed
občas to někde trošičku skřípe, ale jinak zabijácký
19.09.2010 13:25 K dílu: psaní deníků, pláč a masturbace selviskhed
VT Marvin: ano, ale evidentně podle tebe nefunguje jako dobrý úvod (protože jako samostatný text) :)
19.09.2010 13:09 K dílu: psaní deníků, pláč a masturbace selviskhed
VT Marvin: máš pravdu, někdy mám pocit že neumím napsat úvodní sloku tak aby dobře uváděla. takže asi sedí to "že pak jen natahuju". VT Marvin, jH a Honzyk: to řádkování si nechám projít hlavou když se všichni shodujete, ale nerad zasahuju do publikovanýho textu Winter: takovej zásah si už netroufám udělat ale moc díky za komentář, protože seš určitě jeden ze dvou tří neinteligentnějších kritiků na písmáků a s tou "snahou překlenout" máš pravdu - jasně to vidím až teď andrea-v-botech: myslím, že se pomalu blíží čas, kdy se něčeho takového méně doslovného dočkáš
15.09.2010 22:01 K dílu: Dopis selviskhed
máš to na hraně - vadí mi to zbytečný žvanění ("já vím / já vím / to je ohrátý" nebo "vím toho dost??" apod.). pak by sis měl vybrat: když nám v celé básničce představuješ chudáčka nemůžeš najednou napsat "a já permanentně NADRŽENEJ CHLAP" - je to jak pěstí do ksichtu. ale jinak je to v postatě senzační text - když si ho v hlavě upravým podle svýho gusta
15.09.2010 21:47 K dílu: MUŽ - STROJ selviskhed
tak velká báseň a tak málo tipů?
13.09.2010 20:10 K dílu: Nesnáším, když si do latté přiléváš mlíko selviskhed
zemité:)
07.09.2010 17:06 K dílu: U zubaře selviskhed
skvělej nápad:)
05.09.2010 19:10 K dílu: S podzimními dešti selviskhed
profesionální práce, ale to písmo ještě rozdýchávám:)
05.09.2010 19:07 K dílu: Nenuť mě volit selviskhed
první odstavec je super, ale třeba ten poslední už je pro mě střela hodně mimo. bohužel.
03.09.2010 00:27 K dílu: nepůjdu kocourku selviskhed
poctivý
02.09.2010 21:45 K dílu: O nešťastné lásce André Oliviera selviskhed
02.09.2010 21:42 K dílu: O nešťastné lásce André Oliviera selviskhed
No je pravda ze je ten text hodne tezko uchopitelnej protoze je proste moc pestrej a je to trochu smeska, ale takhle by se dneska asi melo psat, protoze takovi dneska jsme. Škoda že film o tom co se stane když mimozemská invaze vtrhne do světa Pýchy a předsudku uz ma scenar a nataci se pod názvem "Pride and Predator". Scenar bys zvladla:) Když se to tak veme tak by ti dva taky na konci mohli zjistit ze se nachazeji v OKU hurikanu:) p.s., nejsou to hononyma? nebo je to jeste neco jinyho? p.s.s. preklep v predposlednim radku predposledniho odstavce ve jmene.
01.09.2010 14:00 K dílu: O nešťastné lásce André Oliviera selviskhed
Já si nemůžu pomoct, ale je to fakt dobrý. hodne jako Petr a Lucie, trochu jako 1984 a trochu jako Austenová a trochu jako jako nejakej magickej realismus (a trochu jako pes, voditko...). vsude tu jsou oci - v polevce, na puncochach, kolem nosů... příjde mi to jako text z nějaké skvělé sbírky povídek s hodně pestrobarevnou obálkou.
01.09.2010 13:25 K dílu: O nešťastné lásce André Oliviera selviskhed
No, každý má mezi svými texty jedno dílo které je největší. Ty ho máš tady. Prozatím si vyhrazuju právo na několik dalších přečtení. Umělkyně v hladovění:)
29.08.2010 19:36 K dílu: Výheň selviskhed
kurva to by byl písmák!
27.08.2010 12:43 K dílu: paliativní péče (anthony) selviskhed
jedna z tvých nejlepších věcí (pokud to ovšem není parodie) :)
21.08.2010 19:46 K dílu: Jednoho bezcitnýho rána selviskhed
dá se:)
18.08.2010 22:34 K dílu: Ach ty ženy selviskhed
Klíč: to nebyla korekce, při té větě mi prostě začala být ta postava sympatická.
18.08.2010 12:47 K dílu: Ach ty ženy selviskhed
"Věra si zapálila cigaretu a opřená o parapet sledovala to divadýlko." nějak se tu na písmáku množí postavy agresivních žen, které fyzicky ubližují mužům:)
14.08.2010 23:11 K dílu: Odhŕňaš mi vlasy z čela selviskhed
au
14.08.2010 23:01 K dílu: Anděl v pomalým letu selviskhed
velká báseň.
12.08.2010 02:00 K dílu: The Passion selviskhed
"Prohýbáš se... a všechny mosty světa blednou závistí" taky si říkám:) T
10.08.2010 02:12 K dílu: elementární částice selviskhed
a: jo jasně, na konci března se v CERNUu dělala ta srážka elektronů při rychlosti blížící se rychlosti světla. jen doufám že při něm nevznikla černá díra a všechny nás nesežrala:(
09.08.2010 19:49 K dílu: elementární částice selviskhed
a: a hele, tuhle moudrost jsi načerpala od vašich lidí, žejo? těmi vašimi lidmi myslím lidi z hor kouzel a magie :)
09.08.2010 19:41 K dílu: holky co znám selviskhed
a: a ty v něm ještě nejsi?:)
09.08.2010 19:20 K dílu: elementární částice selviskhed
úplně nejlepší:) kdo by bral fakt seriously nějaký pitomý vlnění? jak kdyby někdo chodil po světě a říkal "juchů, světlo, to chci!!" nebo "pomoc, světlo-ooo!! všichni pryč" hehe. a přesně tak je to s dopisama "z leptonů a kvarků".
09.08.2010 19:05 K dílu: bude léto selviskhed
udělat si místo ve skříni a vyrazit na nákupy :)
09.08.2010 19:02 K dílu: holky co znám selviskhed
" zuzana říká že chlapi sou hajzli pozoruju jak postupně oškliví čím dál tím podobnější matce " jedna z tvých nejlepších, hm hm
09.08.2010 18:59 K dílu: svatý poledne selviskhed
proč je tenhle autor tak zatraceně dobrej?
09.08.2010 18:25 K dílu: jako děsem a úzkostí paralyzovaná zvířata selviskhed
jH: mě se zdá, že se tady někomu otevírá kudla v kapse kdykoliv slyší slovo "pravda" nebo "spása":) aje to správně, tak to má být... v 21.století ;)
09.08.2010 18:22 K dílu: .dugongs. selviskhed
fail
09.08.2010 18:11 K dílu: Za život selviskhed
Mě to příjde hodně dobrý i tak jak to je. Že je Taklamakan zvědavej a chtěl by se dozvědět víc neznamená, že je to špatně napsaný. Moc se mi nelíbí ty věty "Její manžel byl ovšem velice neopatrný a nedbal na její žádost, aby si dával pozor, nechtěl ani použít ochranu, prý, že je to bez ní lepší." a "Mezi sousedy se všeobecně vědělo, že měl její manžel časté zálety. Že měl milenky, které finančce obhospodařoval. ". Jsou takový moc moralizující - možná bych to jen nějak naznačil. Takhle mi to trochu připadá jako bys schválně přemýšelela "kdyby byl nějakej chlap parchant co by tak asi udělal..." :) ale jinak je to fakt dobrý - hlavní hrdinka tady "vykoná" úplně spontanní čin zdánlivě bez motivace a bez výčitek, všechny ty pocity znechucení dobře fungují ... dobré
09.08.2010 17:23 K dílu: jako děsem a úzkostí paralyzovaná zvířata selviskhed
The_MaRtinečka: a jinak s těma třema slovama máš velikou pravdu
09.08.2010 17:19 K dílu: jako děsem a úzkostí paralyzovaná zvířata selviskhed
Bože, ti Radiohead jsou nudní, kéž by je zrušili aby člověk furt nemusel říkát "P-o-r-t-i-s-head, ne Radiohead":) A když už je to tajemství venku (a2a2a ho neodhalil), tak:
08.08.2010 23:12 K dílu: Ty a já selviskhed
ty hry s fontem vypadají hodně dobře - působí to velmi expresivně. jestli jsi si ten nápad šetřila, tak si ho využila při publikování správnýho textu. "Ráno nenávidět"
Nahoru