24.10.2008 17:14 K dílu: BRNO Jacekusz
Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je království nebeské.
18.08.2008 10:00 K dílu: DEZIDER Jacekusz
...neuškodí
18.08.2008 10:00 K dílu: DĚTSKÉ SNY Jacekusz
když já mám ty tramvaje tak rád... Možná proto, že v Opavě nejsou:-)
18.08.2008 09:57 K dílu: NOSTALGIE NEKONEČNA Jacekusz
no...
18.08.2008 09:56 K dílu: OSTROV (LUNAR) Jacekusz
taký stěr!:-)
11.08.2008 16:00 K dílu: STAY ANGEL (MY HEART IS STOVE) Jacekusz
ad 1) dík! na doors sem vyrůstal a taky sem jako puberťák četl ztracené texty Jima Morrisona a různé podobné hovadiny... ad 2)protože nahrávka na bndzone je demáč..tenhle text je na připravované album, které vyjde asi na podzim ad 3)samotný Velký Jim řekl: "Skutečná poezie nic neříká - jen vybírá jednotlivé možnosti" :-)
03.03.2008 13:53 K dílu: Jacekusz
no...:)
15.01.2008 18:44 K dílu: JE POTŘEBA DĚLAT STARÝ ROCK V NOVÉM HÁVU? Jacekusz
ale mě právě přijde, že GnR a Bon Jovi v 80. letech hájily odkaz klasického hard rocku...
15.01.2008 12:28 K dílu: HOLKY V CAFFETERIA PELLINI Jacekusz
slovo haiku vam neco rika?
10.01.2008 17:46 K dílu: MLADÍ MUŽI S KYTAROU Jacekusz
Musel sem to napsat během polední pauzy...
10.01.2008 15:01 K dílu: JE POTŘEBA DĚLAT STARÝ ROCK V NOVÉM HÁVU? Jacekusz
už slyšel. a nezbývá než souhlasit, že jim to šlape:-) budu muset článek zrevidovat...
10.01.2008 14:59 K dílu: JE POTŘEBA DĚLAT STARÝ ROCK V NOVÉM HÁVU? Jacekusz
Neslyšel, ale rád poslechnu a pak dám vědět...
12.02.2006 00:00 K dílu: Cigáro Jacekusz
Jo, taky kouřím..:-)
07.02.2006 00:00 K dílu: Moje noční Jacekusz
Dobré. Taky mám občas v noci takové myšlenky:-)
11.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
Clan of xymox neznám... ale rád se nechám poučit Za Oceán se omlouvám...nejspíš mě zmátlo to, že v době, kdy se oni dostávaly na vrchol, v Anglii vrcholila raveová horečka a co se popmusic týče, nebezpečí hrozilo zs Seattlu... Ale kapitola sama o sobě by byl new romantic vs. KILLING JOKE Ale přiznávám, že Jaze Colemana bych se na to trochu bál zeptat:-)
11.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
vůbec, řek bych,že gotika vznikla jako odnož nového romantismu, která víc lpěla na tradicích jako je tma, temnota, apod. v doběk, kdy se NR stával synonymem pro new disco...:-)
11.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
A ješt malý dodatek k článku: Zapomněl jsem zmínit, že styl new romantic měl obrovský dopad i na vznikající scénu EBM, industriálu a gotiky... suma sumárum: Nine Inch nails, KMFDM, markantně(i když mnozí budou jistě obracet oči v sloup) u Rammstein,Bauhaus, Sisters of Mercy, Leibach atd. atp. Tam všude je vliv NR více než paatrný...
11.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
Tak to sem rád, že existuje nějaká spřízněná duše!:-) Já mám z toho všeho nejradši Kamufláž, třeba i to jejich docela nové album SENSOR je fakt špičkové, to vřele doporučuju! podle mě je celá hudba v takovém začarovaném kruhu,že se všechno časem vrací(jasněže v trohu jiné podobě), ale zrovna když sem se já začal o tenhle styl hudby zajímat(a celkově o fenomén 80s), tak sem si připadal fakt trochu jak vyděděnc, hlavně v prostředí svých vrstevníků...pak přišla ta vlna skupin jak tam o ní píšu a teď josu osmdesátky zase trochu oživené:-) Jo a třeba výboná je předělávka Fade to Grey od dcery od Ozzyho...jmenuje se to myslím Its not the way that I wanted...i to dokazuje, že stará láska nerezaví A Europe jsou taky super i když mě osobně tady z tohodle ranku sedí spíš Scorpions...
09.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
Delahaye, Kroky Františka Janečka a Soft Cell…hm…podle mě se tyto dvě skupiny(neber to prosím úplně vážně) liší hlavně jazykem. Tím nechci Marca Almonda stavět na úroveň M. Davida. Soft Cell Hráli úžasnou, opravdu romantickou( ve smylu láska+temnota, perverznost, frustrace atd.) v opravdu „umělecké“ rovině- na rozdíl od Davida, jehož hudba byla prvoplánovější a zamýšlena od začátku do konce popově, na rozdíl od M. Almonda, jehož poetika vycházela z tradic Edith Piaf a spol. Ale to by pak vedle Soft Cell nemohli stát ani Duran Duran, natož pak Moder Talking a spousta dalších „čistě popových“ kapel. Scary Monsters jsou vedle Lets dance určitě trochu pozapomenuté, ale neprávem! Řekl bych dokonce, že Scary Monsters(1980) a první deska Visage(1980) dvě nejzásadnější desky vzniku tohoto stylu. Lets Dance je, co se vývoje pop music týče, zlomovým počinem; ale snad kromě China girl tam nejsou žádné „temnější“ kousky typu Ashes to ashes a žádná „oslava módy“ jako Fashion; a řekl bych, že zrovna to jsou dva hlavní atributy stylu. Lets Dance je na to příliš svěží, bezstarostné, zdravé optimistické atp. S Music For The masses souhlasím. V té době už D.M. byli natolik samostatným stylem, že je zavádějící hodit tohle album do nějakého pytle. Spíš než Some Great Reward tedy Broken Frame:) Co se Duran duran týče, je fakt, že byli časem taky až moc „veselí“. Hlavně po Riu… ještě jednou k Simple Mids a U2; Album NEW Gold Dream a skladba NEW Years Day jsou NEW romantic! Minimálně to album. Proto je třeba je zmínit. Eurodisco=to co nastalo v Evropě (hlavně na kontinentu) nastalo jako reakce na Bee Gees a aspol. tedy: Boney M, Giorgio Morodero, Donna Summer( znáš I feel Love?) Později Pet shop Boys atd.
09.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
Jazo, Ta řada druhořadých kapel( Moores Murderers, Photons a po Visage i Strange Cruise) je va smyslu fenoménu Visage (což byla ovšem pouze studiová kapela) skutečně zanedbatelná. Jo a já nemluvím o U2 jako kapele, ale o skladbě New Years Day. To je podle mě N.R. jak bič!
09.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
Malej blazne, Michal David, kdyby byl z Anglie a ne z ČSSR, by byl jedním z čelních představitelů tohoto stylu. Říkejte si, co chcete, ale o tom jsem přesvědčený. Tím nechci tvrdit, že Michal David je super,ale copak takoví Duran Duran byli nějak (vůbec) inteligentnější, hloubavější, nebo snad technicky zdatnější muzikanti??Ani náhodou… David je podle mě u nás v kruzích hudebních kritiků pokrytecky a kategoricky zavrhován ( ve smyslu „M. David=100% shit“). V čem je jeho hudba větší shit, než Alphaville?? Já neobhajuji, že nahrál Poupata, ale prostě jsem přesvědčený, že jeho hudba by tehdy v celoevropském kontextu obstála...
09.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
Rangere, jo, ten výčet kapel z druhé vlny je zábavný:) Ale chápej, je tam velká míra zjednodušení… Na druhou stranu tyhle skupiny prostě v letech 1984-87 styl zvaný new romantic reprezentovaly. Každá v trochu jiné podobě, to je jasné. Modern Talking podle mě jsou právoplatní reprezentanti a můžu to dokázat. Možná jsou sračka, možná…ale noví romantici taky! A to po všech stránkách; já vím, že jejich pojetí a zpracování témat jako láska atd. bylo opravdu o něco popovější, než u Depeche Mode v dobách „masové hudby“, ale to je jiná věc… K Simple Minds: Slyšel jsi New Gold Dream(1983)?? Vřele doporučuji! To je učebnicový příklad toho, co tenhle styl znamená. Že jsou obě ve stejné škatulce? Podívej: Bon Jovi v podstatě spadají do metalu… stejně tak jako Motorhead. Určitě ale časem připravím i nějaký podrobnější a sofistikovanější článek na tohle téma, protože jsem fakt rád, že(podle ohlasů) o tenhle styl zájem je a neplatí(snad) to, že na osmdesátá léta dnes s nostalgií vzpomínají jenom úchyláci:-))Tohle byl jenom takový přehled. Jo a ještě něco… Underworld (než přišel Emerson) se svým housem byli kapela odkojená Stevem Strangem.
09.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
Ono new romantic kapely vůbec byli často v disco rytmech ponořené až po uši:) Vždyť i Fade to Grey má takový ten "tucavý" spodek...
09.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
Já jsem Tangerine Dream vynechal celkem záměrně, stejně tak jsem tam nezařadil Kraftwerk, Numana a Cocteau Twins...přišli mi celkem moc experimentální. New romantic přece jenom nebyla nějaká intelektuálská hudba:-) Ale když jsme u těch "twins", napadá mě jedna skupina, která tam fakt chybí a to THOMPSON TWINS
07.02.2006 00:00 K dílu: NEW ROMANTIC? CO TO JE??? Jacekusz
Rangere, tam je napsané, žes psal nakou kritiku na tenhlre článek...ale one tu prostě není:-) Ale fakt by mě tvůj názor zajímal.
16.02.2006 00:00 K dílu: CO JE TO LEVICE Jacekusz
Jaka provokace?:-) Vzdyt od toho sem tu ten článek dal, aby se k němu lidi vyjadřovali. A jsem rád za každou kritiku, hlavně za tu, která je "proti". Jedině tak může vzniknout dialog, ne? Takže k tvé sémantické otázce: Především nebudu mluvit za "nás", ale za sebe. Můj pohled na věc je ten, že společnost , stát dávají spoustu věcí každému občanovi a ten pak státu musí tento svůj dluh "splácet". to je stránka právní. Sociální stát je ale založený na principu MORÁLNÍM, na principu solidarity, je to stát, který vládne pro většinu. Je to stát, v kterém není sobecké chování (v ekonomickém slova smyslu) zakázáno, ale je "trestáno". takový stát funguje jako pojišťovna.pojištění nemusíte, pokud jste zdraví, třeba za celý život ani jednou využít,,, Ale přesto do něj investujete a to relativně hodně. Proč? Ale abys neřek, že to zakecávám: Chci stát, který vládne pro blaho většiny ale respektuje menšiny Stát, který funguje v duchu solidarity.
09.02.2006 00:00 K dílu: CO JE TO LEVICE Jacekusz
Dík! Odstěhuj se dokud je čas!:-)
07.02.2006 00:00 K dílu: CO JE TO LEVICE Jacekusz
Zefane, můžeš mi prosímtě uvézt jediný přílklad z historie lidstva, kdy se ekonomika státu obešla bez relativně velké míry regulování aniž by to vedlo ke katastrofě (větší nebo menší)???? Stát je jako firma; a firma si svých zaměstnanců musí vážit a musí jim to dávat najevo.
07.02.2006 00:00 K dílu: CO JE TO LEVICE Jacekusz
Foucaultovi: Mazat to nebudu. Já tobě taky neříkám ať něco mažeš; a jestli se ti to nelíbí, tak to je prostě smůla, člověk se holt všem nezavděčí... propaganda? je vyjádření svého názoru VE ZKRATCE propaganda? někdy se tomu říká i poezie...
07.02.2006 00:00 K dílu: CO JE TO LEVICE Jacekusz
Ale já bych ani neřek nepopulární ve věkové skupině(19 let) ale spíš v prostředí zazobaných parchantů, kteří prostě nevědí, co to je dělat za mizerný plat, nechat se vy...at zaměstnavatelem, který ti řekne:"Alee tak si běž, na pracáku je dost jiných..."a co nejvíc, neví, co to je být nezaměstnaný. V jistém smyslu je nezaměstnanost jako rakovina.
06.02.2006 00:00 K dílu: CO JE TO LEVICE Jacekusz
Jo ale nechtěl jsem tím urazit žádného milionářského synka!
30.01.2006 00:00 K dílu: KDYŽ SPÍŠ Jacekusz
Dík za kritiku ( i tobě, GGGG). Melodie je docela jednoduchá, taková trochu á la španělsko a tak... Láska není nemoc. Zamilovanost možná. jsi krásná, když spíš... no jasně, že to zní frázovitě... ale podle mě jsou zpěváci, kteří jenom když spívají blbé I LOVE YOU, tak z toho běhá mráz po zádech...
29.01.2006 00:00 K dílu: JAK CHUDÍ VOLILI THATCHEROVOU Jacekusz
jo...ja sem to napsal, abych vypadal chytře. na verších se pracuje a jinak NASRAT!!!!
12.02.2006 00:00 K dílu: Agent Dudlaj nepřišel na kafe Jacekusz
Ale jo! :-) Nechtěl bys dělat scénáře ke klipům??
06.02.2006 00:00 K dílu: Jacekusz
tohle haiku je fajn, ale ještě víc se mi líbí tvoje definice toho, co vůbec haiku je. podle mě má ale haiku filosofický podtext a dokonce klidně i hluboký, ale ne v tom evropském smyslu slova...spíš bych řekl v takovém tom symbolickém chápání, jaké mají třeba indiáni... jednoduše: málem říct hodně:-)
27.01.2006 00:00 K dílu: Ostrov Jacekusz
Hrajem takový lyrický rock v kombinaci s epickým metallem:) Ne, bohužel nahrávka na Ostrov ještě není k dispozici, ale na www.sband.wz.cz si můžeš poslechnout jiné songy. Chystáme se ale nahrát album, takže si nás budeš moct koupit v pultovním prodeji Bonton Landu...:))) ale dík za ohlas!!
24.01.2006 00:00 K dílu: Ostrov Jacekusz
Nahrávka by byla, chystáme nahrávání alba... A pak je možné tuhle songu slyšet i na některém z mála koncíků, které v poslední době děláme:)
10.01.2006 00:00 K dílu: Kamarádi Jacekusz
Jo, dík za kritiku. Font jsem zmenšil:-) Ten styl... ono je to tak napsané záměrně, chtěl jsem si od toho příběhu jako vypravěč udržet určitý odstup a nechat tak prostor pro čtenářovu fantazii... pointa je nedovysvětlená záměrně, je to fakt jakoby utlé v nejlepším:-), ale myslel sem, že právě to vyvolá v tom, kdo to dočte, nějaké napětí...
10.01.2006 00:00 K dílu: Čajová Jacekusz
Ono je to pěkné, akorát mě štve, že v dnešní hyper-uspěchné době báseň o třech řádcích málokdo dokáže pořádně vychutnat a ocenit... I když poezie byla vždycky tak trochu jenom pro vyvolené... Ale v tomhle haiku ta POEZIE je. Byl by to i dobrý nápad pro nějaký text do muziky.
06.02.2006 00:00 K dílu: Hope is a first step on route to Disappointment Jacekusz
Tohle by byl mimojiné dobrý text:-) Ne, fakt si to dovedu představit zhudebněné...
Nahoru