28.05.2023 02:52 K dílu: Pupudechkayanagedekhem Pomerančová

Děkuji všem za čtení, tipy, komentáře.

Já se tu v tom novém rozhraní ještě mc neorientuju, tak jsem si omylem dala tip - nebylo to záměrné, a teď to nedje vrátit :-(

Janina6: děkuji. už to je dekší dobu, je až teď o tom dokážu psát...

02.01.2023 22:13 K dílu: Konec Písmáka Pomerančová

Silene, tenhleten despekt k druhým, který projevuješ konkrétně tady vůči Zborovi, je věc, která je tu bohužel už nějakou dobu hodně rozšířená. Mimochodem, máš na podporu svého tvrzení "Luzz je pro Písmák větším přínosem než historicky ty. Sorry jako. Dtto Zdenda/Majaks." i nějaká konkrétní fakta, nebo je to založeno jen na tvých (ne)sympatiích a tvém úhlu pohledu? V tom případě by tomu tvrzení slušelo uvození oním známým pro prezentování vlastního názoru spojení: "Já myslím, že"Nevím, kdo ti (a dalším) dal "od všeho klíče", že často vystupujete z pozice toho, jehož názory jsou nezpochybnitelné nebo snad přímo normou.Mně tady už ty v bouře ve sklenici vody , žabomyší války a různé nálepkování fakt nebaví....Redakce píše kritiky - je to špatně. Redakce nepíše kritiky, ale vybírá díla do výběru - je to taky špatně. Měla by přece svůj výběr zdůvodnit všem, i Františkovi Vonáskovi z Horní Dolní. A tady pozor - nemluvím o připomínkách či kritice výběru - spíše o reakcích typu: "jak si redaktor může dovolit tomuhle dílu dát tip či výběr, když mně se nelíbí. ať mi to redaktor okamžitě zdůvodní"Redakce nedělá nic - je to taky špatně.Jsem na písmáku skoro od začátku, registrovala jsem se tuším (tenkrát pod jiným nickem, kdyby to chtěl někdo kontrolovat - myrinda :-)) někdy v roce 1999... zažila jsem toho  tady hodně, časy dobrý i zlý.  Vášnivé debaty ba až hádky s Lyrykem, krátkou válku s Vellou, která způsobila vznik Literry, a další a další...  ale už asi stačilo...Jakoby někteří měli nutkavou potřebu místo sdílené radosti z tvorby či literárních půtek bojovat o to, že jsou nej ... a rovnat druhé do svých norem. Bohužel, pozoruju to  poslední dobou nejen na písmáku.Tak nezbývá snad než nám všem v novém roce popřát více laskavosti a zdvořilosti, ať se máme rádi a ať na sebe neštěkáme jak na pavlači.Spokojený rok všem :-)

01.01.2023 23:34 K dílu: Pomerančová

Zdravím všechny v novém roce a přeju jen to dobré. Chci požádat o vyjmutí z redakce - dlouhodobě, především z časových důvodů, nezvládám se této činnosti věnovat a nepřijde mi správné tu jen tak být, a nic nedělat.Jen bych byla vodou na mlýn těch buditelů, co volají, že redakce nic nedělá.Takže mě, prosím, z redakce odeberte. Děkuji za vše, spolupráceš s vámi byla moc fajn (se mnou asi vždycky úplně ne, jsem člověj vznětlivý ;-) a přeji jen to dobré.S respektemPomerančová

04.12.2022 22:48 K dílu: Labutě Pomerančová

Nevím, jestli se pasou labutě, ale je to skoro až zenové :-) t.

04.12.2022 22:44 K dílu: Oáza Pomerančová

Vyrušil mě rým v jinak plynoucím volném textu, tenhle:

   nemávat jedněm šátečkem,

           nevítat jiné svazečkem

Nevím, jestli chtěný nebo nechtěný, nesedí mi tam... Ale jinak mě to zaujalo, téma i zpracování, tak to ocením výběrem a tipem

:

04.12.2022 22:41 K dílu: Rozkošné odlehčení Pomerančová

Výběr, tip.

13.11.2022 12:11 K dílu: Mínus devět Pomerančová

Můra, Kočkodan: děkuji.

12.11.2022 22:22 K dílu: x177x Pomerančová

Velmi působivé.Jako bych tam s tebou stála. Tip

04.10.2022 21:48 K dílu: Víme Pomerančová

Jestliže něco není, jak víme že to není a co to je - vlastně není? :-)Pokud to tedy není něco, co mělo být. Nebo bylo a přestalo.Samé otázky. A tobě tip

02.10.2022 00:30 K dílu: Podzim nemá nápěv monotonní . . . Pomerančová

Krásně vykreslený podzim.Líbí se mi slovo vodotíha, nudící se slunečnice i bílá loktuš, kteoru si vuváže léto... celé se mi to líbí. Tip a výběr

02.10.2022 00:27 K dílu: ooo Pomerančová

Moc hezká. tip

02.10.2022 00:26 K dílu: 23. Pomerančová

Pěkná momentka. Tip

20.09.2022 21:57 K dílu: Malá chybička se stala, přeci by ses nehněvala - Pomerančová

Říkal mi kamarád,co měl ženy hodně rád,neuděláš chybičkukdyž všem říkáš "miláčku"

20.09.2022 21:46 K dílu: Věci pošetilé Pomerančová

Pěkná píseň. Trochu ji slyším jako blues, trochu jako jazz...Prstene mě až zas tak neruší, i kdy to není správný tvarMá to tempo, má to rytmus, odsypá to... jen možná (psát to já) bych zkrátila :-)tip

20.09.2022 21:39 K dílu: Podzim Pomerančová

Povedený vázaný verš, líbi se mi rytmus. I obrázek, který slovy maluješ. Tip

11.09.2022 23:39 K dílu: Anima Pomerančová

Zajímavý text. Jasný, ryzí obraz. Tip

23.08.2022 23:09 K dílu: Na úrovni hmyzu Pomerančová

Až po "hořký hlad" se mi to moc líbí. Užásná energie, tempo - pak jako by text trochu ztrácel dech

Ruší mě třeba:

Přeju si To opustit a pustit To

Odpustit a nežít To

 

přesněji řečeno ruší mě velké písmeno v To, jako by text náhle dělilo na kusy, bralo mu rytmus (můj subjektivní pocit při čtení). A ten první verš svojí délkou vybočuje z ostatních...a také třikrát "spaluje" skoro za sebou. Zřejmě jsi to použil pro zdůrazněni, ale na mě to úplně nefunguje.I tak má ale text hodně do sebe, zaujal mě, dávám tip a přeju hodně dalších zajímavých textů.

08.08.2022 22:48 K dílu: Mezi dny Pomerančová

Tohle se mi hdně líbí. Silný obraz. t. a v.

08.08.2022 22:48 K dílu: Chtěl jsem Pomerančová

Velmi povedený vázaný verš. t.

06.08.2022 20:10 K dílu: Sirény Pomerančová

Moc hezké. D8vám tip.

06.08.2022 19:59 K dílu: Limericky Pomerančová

Klobouk dolů, limerick není zrovna lehký útvar. Tyhle jsou ja maí být, zdánlivě lehce plynou a baví.

06.08.2022 19:53 K dílu: Pomerančová

Goro, s avízem si nejsem jistá jestli jsem ho posílala, vyšla jsem ze cviku. S Muamarkem souhlasím.

01.08.2022 22:12 K dílu: 13. Pomerančová

Líbí se mi. Vyvážený styl, zdánlivá lehkost s kterou plyne, obraz u vody, sdělení.Dávám tip a dávám si ji do oblíbených

01.08.2022 22:07 K dílu: Uprostřed léta Pomerančová

Hřejivá a zářící jako léto. Líbí se mi .t.

01.08.2022 22:01 K dílu: - poslední vzpomínka na domov - Pomerančová

Tohle je hodně působivé. Nejvíc mě asi zasáhla "Na návštěvě" a "Paměť" - malují mně důvěrně známé obrazy"Neboj se" mi čímsi - možná melodií, možná atmosférou, připomněla Neměj strach od Jana Sahary Hedla  - nechci mýlit - nemyslím to tak, jako že je to od něj opsané, spíše jako by byly ze stejné krajiny, ze stjeného stínu...Celkově se mi líbí působivost, sevřenost, ucelenost obrazů. Dávám výběr a tip,

01.08.2022 21:51 K dílu: Pomerančová

Zdravím. Poslední měsíce nebyly u mě poezii moc příznivé. (Nejen) časově náročný projekt v práci, nějaké další věci, srážka s pár sebestředný jedinci v nejméně vhodnou chvíli, která mě totálně vykolejila,  v červnu covid... zkusím, jesti to už půjde. Takže mě už Goro psát nemusíš :-) Hezké léto všem a opatrujte se.

15.05.2022 02:00 K dílu: PRAVIDLA HAIKU Pomerančová

Zatroleně pět

sylab žádá haiku-svět

pro ten první verš

Nešť!

sezónní slovo

do úvodu vklaď:

panenky z šustí,

například

poslední suchý list,

co právě spad´

pod horou žabka!

(to mistr Bašó

snad psal rád)

sedm je slabik uprostřed

posledních je pět

 

Je ve třech řádcích celý svět...

pravidla těžké dodržet

i překlad  zdá se nemožný

- do písmen kanu  nalámat

Je ale pěkné si tak hrát

do formy slova odlívat...

 

poznámka ještě pod čáru:

nejde-li haiku spočítat,

zkus třeba postaru

sepsati  hezký ritornel

(tady rým ještě býti měl

bohužel mě už nenapad´,

tak tedy končím a jdu spát)

15.05.2022 01:55 K dílu: PRAVIDLA HAIKU Pomerančová

Zatroleně pětsylab žádá haiku-světpro ten první veršNešť!sezónní slovodo úvodu vklaď:panenky z šustí,napříkladposlední suchý list,co právě spad´pod horou žabka!(to mistr Bašósnad psával rád)sedm je slabik uprostředposledních je pětJe ve třech řádcích celý svět...pravidla těžké dodržeti překlad  zdá se nemožnýdo písmen kanu  nalámatJe ale pěkné si tak hrátdo formy slova odlívat...poznámka ještě pod čáru:nejde-li haiku spočítat,zkus hezky postarusepsati třeba ritornel(tady rým ještě býti mělbohužel mě už nenapad´,tak tedy končím a jdu spát)

15.05.2022 01:53 K dílu: PRAVIDLA HAIKU Pomerančová

Zatroleně pět

sylab žádá haiku-svět

pro ten první veršNešť!

sezónní slovo

do úvodu vklaď:

panenky z šustí,

například

poslední suchý list,

co právě spad´

pod horou žabka!

(to mistr Bašó

snad psával rád)sedm je slabik uprostřed

posledních je pět

Je ve třech řádcích celý svět...pravidla těžké dodržeti překlad  zdá se nemožnýdo písmen kanu  nalámatJe ale pěkné si tak hrátdo formy slova odlívat...

poznámka ještě pod čáru:

nejde-li haiku spočítat,

zkus hezky postaru

sepsati třeba ritornel

(tady rým ještě býti měl

bohužel mě už nenapad´,

tak tedy končím a jdu spát) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.05.2022 16:26 K dílu: Dvojí metr Pomerančová

Pokud se týká některých dalších kverulantů - děkuji, že jste psali slušně a jen vás poprosím, zamyslete se někdy  nad tím, že nejde jen o řečnické cvičení, o soutěž v disputaci, o lehkou zábavu, ale že vaše slova čtou reální  lidé a proto to co napíšete, bude mítr reálný dopad. Neprošumí to. Můžete někomu ublížit, nebo jinému otrávit pobyt na do té doby  jeho oblíbeném serveru. A ještě jedna věc, kterou vám chci říct. Podívejte se, kolik má písmák uživatelů - vážně si  myslíte, že vy, pár jedinců, můžete diktovat, jak má pro ně pro všechny fungovat nebo nefungovat redakce? Vyžadovat, aby se věci dělaly tak jak vy chcete? Aby se svět točil kolem vás?Jste nomální?Silene, děkuji za citaci, není kompletní (v tomhle komentáři), pro orientaci na co odkazuji to doufám postačí. Pokud se nacházíš v citovaném textu ty nebo majaks nebo kdokoliv znamená to, že se pokládáte ze nepřemýšlející kverulanty a chcete aby, redakce fungovala podle vás, jinými slovy: "dvounohý bílý tvor s křídlý, pokrytý peřím, vydavající hlasité zvuky, které někteří nazývají kejháním, se v prostoru setkal s neživým předmětem , velmi pravděpodobně kovovým, s rychlostí udělenou mu jiným neživým předmětem, ale mohla to být i pantofle, a ta nevyžádaná, leč intezivní interakce způsobila, že začal vydávat výše zmíněné zvuky"Majaks - nikoliv, nemyslela to co si myslíš, že jsem myslela, takže nádraží je úplně mimo trasu. Na vedlejší koleji.  Off topic. Ad hominem neznamená nutně jmenovat, ale například napsat: tvůj komentář k atomovým elektrárnám není k věci, protože máš hnědé vlasy  (velmi zjednodušeno). Hodnotila jsem projevené názory, nikoliv jedince. K hysterii: ok, pokud ti tipování připadá jako projev hysterie, potom máš s přiměřenou nadsázkou nejspíš pravdu. You are wellcome. Jsem minus jednička a jdu se odmocnit do prostoru celých čísel.  Bude to přínosnější než vést diskusi s někým, komu jde spíše o filipiku, a ani ji neumí elegantně vynalézavě podat.

Přeju hezký den

13.05.2022 12:41 K dílu: Dvojí metr Pomerančová

Majaks, máš pravdu, moje chyba. Podezírala jsem vás z létání a ono šlo o pády, omlouvám se.Silene, to je mi líto, že nerozumíš psanému textu. Prezentuješ sama sebe jako někoho, kdo rozumí a vytýká to spíše dost ostře druhým. Zkusím to doslovněji, znovu - jste si jistí, že to co píšete, odpovídá skutečnosti a že text nepřehání? Píše o hysterických záchvatech a o PADÁNÍ slov. (Zdůrazňuji padání, pro majakse), jako by se tyto jevy děly ve větším množství. Píšete o hysterickém záchvatu celé redakce. Opravdu?Pokud jde o argumenty ad hominem, vidím je v tvé reakci -  jmenovitě. Zkus mi ale prosím najít nějaký konkrétně zacílený v mém jak ty píšeš - memu - ať vím co přesně myslíš,  oki? Děkuji  :-)A pokud jde o jen rétorické cvičení a  destruktivní zábavu znuděných duší, které hledají čím naplnit své prázdné dny, tak se omlouvám - i sobě - že jsem vás na chvíli zkusila brát vážně.

 

13.05.2022 01:43 K dílu: Jdeme na pivo Pomerančová

Kdyby to bylo v pozdější hodinu, zeptala bych se, zda se můžu stavit. Takhle vám aspo(n popřeju vydařené pivo :-)

13.05.2022 01:38 K dílu: minia(r)tura 33. Pomerančová

Moc pěkná miniatura. tip

13.05.2022 01:29 K dílu: Dvojí metr Pomerančová

Skutečně? A jste si tím jisti? Zajímalo by mě, čím se díváte na svět, když jedna hodně naštvaná Pomerančová, která jasně deklarovala, že je naštvaná a že se jedná o osobní projev, který nesouvisí s redakcí = celá redakce dostane hysterický záchvat a budou tu lítat výše jmenované věci.  A to lítání si vyprošuju - teď jsem to kontrolovala, ta slova nikam neodletělaŠkoda, že to vaše "on si mi  dovolil šlápnout na kuří oko, když jsem do něj praštil" není alespoň tak zábavné a zajímavé, jako byly kdysi hádky lyryka s...  vlastně s kýmkoliv. A malá rada. Bude to lepší, když si koupíte Aviril Baby a krasohled ;-)

09.05.2022 21:59 K dílu: Guru doporučuje Pomerančová

Takhle se tedy na to musítakhle se nulují mínusy!Pobavilo, dávám tip :-)

02.05.2022 11:12 K dílu: úvaha čaro-dějná Pomerančová

Čaroděj se strachy chvěje,

čaroděje (to) volá jéje

upalovat to by hrálo

i tak je nás sakra málo!:-)

02.05.2022 11:06 K dílu: Hakuna matáta Pomerančová

Paráda! :-)

02.05.2022 11:04 K dílu: úvaha čaro-dějná Pomerančová

Čaroděj se strachy chvěje, čaroděje (to) volá jéjeupalovat to by hráloi tak je nás sakra málo!:-)

24.04.2022 23:10 K dílu: Pastelka Pomerančová

Pobavilo, tip.

24.04.2022 23:10 K dílu: Pastelka Pomerančová

Kočkodan:lepší vodník než ten  vřešťanAlzák řvoucí ze všech stranvodníci v pohádkách bývají hodnína toho druhého šla bych s kůly a pochodní

24.04.2022 22:58 K dílu: Píseň o slunci Pomerančová

Zaujala. Originální, forma také neruší. Tip

24.04.2022 22:57 K dílu: wéwéwé.seznam Pomerančová

Pěkně svižně zrýmováno. PObavila jsem se, i když ty samotné diskuse jsou spíše k pláči.  tip :-),

19.04.2022 23:07 K dílu: Tuli-páni Pomerančová

Několik dnů, jsem neměla možnost reagovat a tady to stále žije, koukám...Zkusím zareagovat a doufám, že v tom množství mi nic neuteklo.

Takže chronologicky. Pokud se týká mé modré kritiky, stojím si za ní, i zatím, že je vyjádření mého osobního postoje a vypovídá jen o mně, ne o redakci. Vulgarismy jsme použila záměrně jako jazykový prostředek vykreslující míru mého naštvání. Pokud jsem se dost nevyjádřila k tomu proč jsem naštvaná, zkusím to stručně shrnout:

Nejvíc mě naštvalo, že čtyřverší bez jakýchkoliv literárních ambicí (proto byl v rubrice jen tak pro radost), s jediným cílem - pokusit se předat dál radost z pěkného dne a kvetoucích tulipánů (proto byl v rubrice jen tak pro radost) - bylo kvůli nespisovnému tvaru cupováno na kousky, rozebíráno za pomocí gramatiky, a nakonec posloužilo jako hůl na bití té zlé redakce, která nedělá, to co uživatelé chtějí.

Silene, k tomu že jsi svedla diskusi do nového prostoru - oceňuji to, děkuji, ale v té chvíli už to bylo v podstatě jedno, hrad z písku už byl rozdupán...a ctěné publlikum na pláži už na něj dávno zapomnělo, místo toho se polévá pivem a hází po sobě mrtvé kraby a medúzy...

K Marcele K. - ok, uznávám, že nazvat tě duší nepřející a pod, je přílišná zkratka, a není na místě, když tě neznám.  Měla jsem to formulovat precizněji, totiž tak, že z tvých komentářů se mi tak jevíš. Za to se omlouvám.

Pokud píšeš o přemíře vulgarismů, kolik je jich tedy v pořádku? Jeden, když napíšeš, že někdo někomu leze do prdele, je v pořádku? Čtyři, které jsem použila já, a po varování, že tam budou, je už moc? A kde je tedy hranice? Dva nebo tři projdou? :-)Pokud se vymezuješ proti tomu, že bys Zborovi diktovala, jak má reagovat, s dovolením ocituji:

"Dostala jsem tři aviza, ale odpovím jen Zborovi... to fakt nejsi schopen ani trochu sebereflexe? 

Na moji výhradu šlo přece zareagovat s humorem - např. "Jo, vidíš, to mi nedošlo, tak do slabikáře ne:-)"

Jenže to ty jsi v podstatě rozpoutal tu bitvu na pískovišti . Teď tu fňukáš nad rozbitými bábovičkami a jdeš žalovat mamince, tetě, strejdovi, dědovi, babičce?"

Pravda slovo diktovat jde nahradit třeba mentorovat, poučovat. V tvém komentáři naprosto chybí respekt k druhému člověku, v jeho podtónu jako by bylo něco jako ...nadřazenost?

A zase tu předvádíš ten trik, kdy ty nic ty muzikant. Tu bitvu na pískovišti  totiž opravdu nerozpoutal Zbora. Imho žádná by se tu nestrhla, kdyby po jeho krátkém jednom komentáři nenásledovali tři tvoje, kde jsi neustále opakovala, že jeho komentář je špatný a umřou kvůli němu koťátka a celá jedna generace dětí ma zkaženou budoucnost (Pardon, přeháním. Používám jazykový prostředek z oblasti sarkasmu. Ale tři byly).

Abych použila tvoji logiku - vážně jsi Zborův komentář nemohla přejít mávnutím ruky, jak radíš jemu? :-) Bylo tak důležité, aby uznal, že máš PRAVDU?

(Poznámka pro některé pamětníky, ostatní ji prosím ignorujte: Pravdu měl Noe1. Nevím, jestli ji vrátil)

K yss.: ok, beru na vědomí, že jsi tip dát nechtěla. Bohužel tu neexistuje možnost jak ho odebrat (mysím, technicky), tak alespoň takhle.

Jinak, ještě jednou - nešlo o to, že by mi komentáře osobně byly nepříjemné. Ani o to, že  byla kritizována gramatika v textu.   Pokusila jsem se vysvětlit, co mi na téhe diskusi vadilo, už nejmíň dvakrát, a víckrát už to dělat nebudu. Pokud si zmiňované oslovení bereš osobně (i když si nejsem jistá, že vím proč) a dotklo se tě, omlouvám se ti.

A pokud mám být nazvána ženským orgánem, nemám s tím problém. Případně i to můžu brát tak, že jsi mě tak už nazvala, abys to nemusela znovu psát. Oki, v pořádku, beru na vědomí.

Respektuji tvůj názor, i když s ním nesouhlasím.

Janina6 - ano, s těmi komentáři to je nějaké divné. Zkusila jsem kliknout na "Zobrazit smazané", jestl je někdo nesmazal a vrátila se mi chybová hláška, že stránka neexistuje. Takže tu asi žádné smazané komentáře nejsou... Kam zmizely ty zmiňované, netuším, na druhou stranu je tu už tak nepřehledno, že se těžko dohledává. 

PS: vkládám komentář znovu, protže mě opět zradio formátováni a byl nepřehledný, a při té příležitosti jsem si všimla, že některé komentáře byly prý přeusnuty do sekce "Mimo téma". Bohužel, odkaz na ni nefunguje, vrací hlášku "ACCESS DENIED"

A to je vše, přátelé (i nepřátelé a neutrální, samozřejmě, ta věta je citát). Své jsem již řekla a nemám potřebu téma dále rozvíjet. Takže se omlouvám, nejspíš už nebudu reagovat, budu čas věnovat raději něčemu prospěšnějšímu.

Přeju vám krásný večer, pokud ještě nespíte, krásné ráno, pokud budete vstávat a vůbec, ať se vám daří dle vašich představ.

Houk, jak by řekl WInnettou :-)

19.04.2022 22:58 K dílu: Tuli-páni Pomerančová

Několik dnů, jsem neměla možnost reagovat a tady to stále žije, koukám...Zkusím zareagovat a doufám, že v tom množství mi nic neuteklo.'Takže chronologicky. Pokud se týká mé modré kritiky, stojím si za ní, i zatím, že je vyjádření mého osobního postoje a vypovídá jen o mně, ne o redakci. Vulgarismy jsme použila záměrně jako jazykový prostředek vykreslující míru mého naštvání. Pokud jsem se dost nevyjádřila k tomu proč jsem naštvaná, zkusím to stručně shrnout:Nejvíc mě naštvalo, že čtyřverší bez jakýchkoliv literárních ambicí (proto byl v rubrice jen tak pro radost), s jediným cílem - pokusit se předat dál radost z pěkného dne a kvetoucích tulipánů (proto byl v rubrice jen tak pro radost) - bylo kvůli nespisovnému tvaru cupováno na kousky, rozebíráno za pomocí gramatiky, a nakonec posloužilo jako hůl na bití té zlé redakce, která nedělá, to co uživatelé chtějí.Silene, k tomu že jsi svedla diskusi do nového prostoru - oceňuji to, děkuji, ale v té chvíli už to bylo v podstatě jedno, hrad z písku už byl rozdupán...a ctěné publlikum na pláži už na něj dávno zapomnělo, místo toho se polévá pivem a hází po sobě mrtvé kraby a medúzy...K Marcele K. - ok, uznávám, že nazvat tě duší nepřející a pod, je přílišná zkratka, a není na místě, když tě neznám.  Měla jsem to formulovat precizněji, totiž tak, že z tvých komentářů se mi tak jevíš. Za to se omlouvám.

Pokud píšeš o přemíře vulgarismů, kolik je jich tedy v pořádku? Jeden, když napíšeš, že někdo někomu leze do prdele, je v pořádku? Čtyři, které jsem použila já, a po varování, že tam budou, je už moc? A kde je tedy hranice? Dva nebo tři projdou? :-)Pokud se vymezuješ proti tomu, že bys Zborovi diktovala, jak má reagovat, s dovolením ocituji:

"Dostala jsem tři aviza, ale odpovím jen Zborovi... to fakt nejsi schopen ani trochu sebereflexe? 

Na moji výhradu šlo přece zareagovat s humorem - např. "Jo, vidíš, to mi nedošlo, tak do slabikáře ne:-)"

Jenže to ty jsi v podstatě rozpoutal tu bitvu na pískovišti . Teď tu fňukáš nad rozbitými bábovičkami a jdeš žalovat mamince, tetě, strejdovi, dědovi, babičce?"Pravda slovo diktovat jde nahradit třeba mentorovat, poučovat. V tvém komentáři naprosto chybí respekt k druhému člověku, v jeho podtónu jako by bylo něco jako ...nadřazenost? A zase tu předvádíš ten trik, kdy ty nic ty muzikant. Tu bitvu na pískovišti  totiž opravdu nerozpoutal Zbora. Imho žádná by se tu nestrhla, kdyby po jeho krátkém jednom komentáři nenásledovali tři tvoje, kde jsi neustále opakovala, že jeho komentář je špatný a umřou kvůli němu koťátka a celá jedna generace dětí ma zkaženou budoucnost (Pardon, přeháním. Používám jazykový prostředek z oblasti sarkasmu. Ale tři byly). Abych použila tvoji logiku - vážně jsi Zborův komentář nemohla přejít mávnutím ruky, jak radíš jemu? :-) Bylo tak důležité, aby uznal, že máš PRAVDU?

(Poznámka pro některé pamětníky, ostatní ji prosím ignorujte: Pravdu měl Noe1. Nevím, jestli ji vrátil)K yss.: ok, beru na vědomí, že jsi tip dát nechtěla. Bohužel tu neexistuje možnost jak ho odebrat (mysím, technicky), tak alespoň takhle.

Jinak, ještě jednou - nešlo o to, že by mi komentáře osobně byly nepříjemné. Ani o to, že  byla kritizována gramatika v textu.   Pokusila jsem se vysvětlit, co mi na téhe diskusi vadilo, už nejmíň dvakrát, a víckrát už to dělat nebudu. Pokud si zmiňované oslovení bereš osobně (i když si nejsem jistá, že vím proč) a dotklo se tě, omlouvám se ti.

A pokud mám být nazvána ženským orgánem, nemám s tím problém. Případně i to můžu brát tak, že jsi mě tak už nazvala, abys to nemusela znovu psát. Oki, v pořádku, beru na vědomí. Respektuji tvůj názor, i když s ním nesouhlasím.Janina6 - ano, s těmi komentáři to je nějaké divné. Zkusila jsem kliknout na "Zobrazit smazané", jestl je někdo nesmazal a vrátila se mi chybová hláška, že stránka neexistuje. Takže tu asi žádné smazané komentáře nejsou... Kam zmizely ty zmiňované, netuším, na druhou stranu je tu už tak nepřehledno, že se těžko dohledává.  A to je vše, přátelé (i nepřátelé a neutrální, samozřejmě, ta věta je citát).Své jsem již řekla a nemám potřebu téma dále rozvíjet.Takže se omlouvám, nejspíš už nebudu reagovat, budu čas věnovat raději něčemu prospěšnějšímu.

Přeju vám krásný večer, pokud ještě nespíte, krásné ráno, pokud budete vstávat a vůbec, ať se vám daří dle vašich představ.Houk, jak by řekl WInnettou :-)

 

 

15.04.2022 12:17 K dílu: Pomerančová

Já se všem omlouvám, ale už jsem nevydržela a napsala všem od plic, co si myslím. Jako svůj osobní názor a zdůrazněno, že to není stanovisko redakce. Pokud se od něj chcete distnacovat, udělejte to, nijak se mě to nedotkne :-)

15.04.2022 12:13 K dílu: Tuli-páni Pomerančová

Disclaimer: toto je můj osobní názor, a nevyjadřuje stanovisko nikoho jiného, natož redakce.

Gratulujte si - vy, někteří, kteří jste dosáhli toho, že přestanu být zdvořilá, i když obvykle se neřídím heslem na hrubý pytel hrubá záplata. Ale nejdřív pár věcných připomínek - první bude osobní, ale autentická zpětná vazba. Líbí se mi jak sebereflexi od Zbory vyžadují lidé, kteří mají nulovou nebo dokonce v mínusu.Například Marcela K., která to všechno začala - ano, začala, i když se bude zase tvářit jako já nic, já muzikant a nic zlého jsem nemyslela.Marcela K., která veřejně pranýřuje jednu! kritiku redaktora a nepošle mu avízo. A ne, nebyl to normální dotaz, byl to pranýř a myslím, že jsi si toho plně vědoma, Marcelo. A tvé výmluvy: myslela jsem si, že redaktor sleduje první stranu, jsou trapné, dušičko zlá. Za sebe můžu říct, že když mám chvíli času na písmák, raději čtu díla a pokud autor stojí o názor, napíši ho. Nebo prostě ocením to, co se mi líbí. Marcela K., která, když jsem jedné autorce na její přání odebrala výběr od díla, reagovala slovy: nedivím se ti autorko, já bych si teď taky nešla na hrad pro bílého lva.

A stejná Marcela, která kousek pode mnou diktuje Zborovi jak měl reagovat na její první kritiku. Škoda, že nedokáže nařídit sama sobě, aby se chovala slušně , nebrala se smrtelně vážně, neryla do lidí a nepsala hulvátské komentáře o lezení do prdele a hysterii :-D I když bych ti měla duše kyselá, zlá, vlastně poděkovat, nebýt tvého výpadu, tohle čtyřverší by dostalo s bídou šest tipů, myslím...Pokud se týká některých dalších kverulantů - děkuji, že jste psali slušně a jen vás poprosím, zamyslete se někdy  nad tím, že nejde jen o řečnické cvičení, o soutěž v disputaci, o lehkou zábavu, ale že vaše slova čtou reální  lidé a proto to co napíšete, bude mítr reálný dopad. Neprošumí to. Můžete někomu ublížit, nebo jinému otrávit pobyt na do té doby  jeho oblíbeném serveru. A ještě jedna věc, kterou vám chci říct. Podívejte se, kolik má písmák uživatelů - vážně si  myslíte, že vy, pár jedinců, můžete diktovat, jak má pro ně pro všechny fungovat nebo nefungovat redakce? Vyžadovat, aby se věci dělaly tak jak vy chcete? Aby se svět točil kolem vás?Jste nomální? (pozor, teď přestávám být slušná)Kdo si do prdele myslíte,  že jste, kokoti výsostní?Svět je ve sračkách, lidi jsou válcovaní epidemií, chudobou, válkou, nemají co žrát, musejí utíkat s jednou igelitkou, umřeli jim blízcí na covid nebo něco podobného a vy se tady můžete posrat, že si redaktory nemůžete vodit na provázcích? Jděte do piče, ale už...Anebo prostě zkuste získat lidi pro svoj myšlenky a nápady klasicky, přesvědčit je, třeba zkusit vstoupit do redakce, nebo založit nějaký klub a vést ho  tak, jak si myslíte, že by to mělo fungovat.... Ne? Moc práce, asi, co? Tak nic...A ještě dodatek. Nesouhlásím s tím, že se chováte jako děti na pískovišti, Zbora byl na vás ještě moc mírný. Chováte se (někteří, to je třeba podtrhnout) jako zpovykaní spratci. HowgJo, a zamodřím si a pošlu všem avíza. Se s tím smiřte.

 

 

15.04.2022 00:31 K dílu: Pomerančová

Zbora: no, tak hlavní problém v současné době bych měla s tím slušně, tak asi radši nic ;-)

14.04.2022 23:58 K dílu: Pomerančová

Goro (dáma má přednost) - já jsem tu tvou dlouhou kritiku četlaď tam vidím jako poslední komentář od a2a2a2... Rozhodně si nemyslím, že ta situace vznikla kvůli tobě. Oceňuji co a kolik děláš, nikam nechoď:-)Radovane, děkuji za milá slova. Přiznám se, už jsem pak v té diskusi nereagovala, nechtěla jsem přilévat oleje do ohně... ale teď nevím, jestli to bylo dobré rozhodnutí, nebo jsem měla raději reagovat a slušně se vůči tomu, co se tam dělo, vymezit... fakt nevím...

14.04.2022 16:44 K dílu: Pomerančová

Přidávám se s díky. On stačí jeden prudič, protože je slyšet víc než sto slušných lidí - nejen tady na písmáku. A tady je jich podstatně víc, než jeden. Lidi, kteří si myslí, že redaktoři písmáka můžou za jejich posr... životy. Pardon. Že nám to musí nandat, aby byli kingovbé. Anebo, a to je ještě děsivější, jen tak naskakujou na vlnu a plácaj bez ohledu na to, co můžou svými slovy způsobit.A trochu cítím vinu, za to, že tu poslední vlnu shitstormu asi odstartovala moje neumělá říkanka a chvála pod ní, což někteří nedokazáli strávit - mrzí mě to.

Trochu mám pocit, že jsem šlápla do mamutího lejna, nebo někomu na bolavý palec, protože Marcela K. se vůči mě vymezovala už na jiném místě. Když jsem na žádost silene odebírala výběr jejímu dílu, napsala Marcela, že ji chápe, protože ona by si taky na hrad pro bílého lva nešla. Ale možná jsem ji jen špatně pochopila. Ignorovala jsem její poznámku, protože nebyl důvod reagovat. Dokážu ji ignorovat, ale mrzí mě, že ta bouře zasáhla jiné lidi než mě, lidi, který mám ráda a kterých si vážím - promiňte.A díky Honzovi i Goře i všem vám ostatním, za všechno co jste dělali a děláte.Jste všichni skvělí ! :-)

 

13.04.2022 00:03 K dílu: ----****----- Pomerančová

Nevím, proč jsme to předtím minula... ráda jsem si přečetla, díky a2a2a2

13.04.2022 00:02 K dílu: vypečený chleba Pomerančová

Drama!

Snad po jeho přečtení

noc se v horor nezmění

nebude mě třeba

ve snu honit chleba :-) Za ten filosofický vhled - a nejen za něj - dávám tip

12.04.2022 23:48 K dílu: Tuli-páni Pomerančová

Kdybych tušila, jaký povyk způsobí lehce nahozená říkanka, která neměla jiný cíl, než pobavit a podělit se o trochu radosti ze slunečného dne a kvetoucích tulipánů, způsobí, zařadila bych ji raději do kategorie horor, existencionální... ;-)Nenazvala jsem ji básní, i proto je to v kategorii jen tak pro radost. Ale vypadá to, že způsobila spoustu mrzení a radost se vytratila, místo toho je tu spoustu energie věnováné tomu, proč je to dílko špatné a co si to dovoluje dostávat tipy. Mrzí mě to - ne že  bych si to brala osobně, ale proto, že tu bylo vyplýtváno ( z  mého pohledu) spoustu energie, která mohla být věnována jiným dílům, která by si to zasloužila víc,  jejich hodnocení, jejich komentování, rozebírání etc. Škoda, no, ale co už naděláme, do tohohle nikomu mluvit nemůžu, nebudu a nehodlám.Děkuji všem, které dílko snad aspoň na chvíli potěšilo, že jsem se mohla podělit, děkuji za věcné připomínky, předeším Silene.A omlouvám se, že neodpovím na všechny kritiky jmenovitě. Mám za sebou těžký den v práci a další čekají, a přelézají se hůř než ploty, znáte to.Takže vám upřímně přeji  texty, které vám budou po chuti, pokud je budete číst, a budou dostávat spoustu tipů a výběrů, pokud je budete psát.Nezapomínejte - jak s oblibou říkám + vesmír vás všechny miluje..jo a taky...    ....prostě kvéstDobrou noc :-)

11.04.2022 20:17 K dílu: Tuli-páni Pomerančová

Ještě jsem málem zapomněla - yss, to vaše "ľapli na riť.." se mi líbí mnohem víc než naše "kecli si na zadek",  má to lepší zvuk, tak dík, žes zmínila :-)

11.04.2022 20:05 K dílu: Tuli-páni Pomerančová

Zbora: zapomněl jsi na autorku, to by byla diskriminace ;)Silene - děkuji, mimo jiné, za odborný vhledVšem děkuji za návštěvu, čas i věnované komentáře a zároveň se trochu omlouvám že reaguji až teď, práce ani šéf mi to přes den nechtěli dovolit. Speciální dik všem, kdo zanechali v komentářích básně a chciHUBANA za věcný příspěvek na téma jaro ;-) Marcele K. pak za popularizaci říkanky, která neměla víc ambicí, než trochu odlehčit f*ck*ng monday a možná někoho i pobavit, pokud se zadaří - prostě podělit se o trochu té radosti ze života.Aleši,na slabikář si teda netroufám.. moje dcera píše mnohem lépe - ale nevím, jestli by chtěla :-)A všem hezký večer a vlastně hezké dny vůbec :-)

11.04.2022 20:04 K dílu: Tuli-páni Pomerančová

Zbora: zapomněl jsi na autorku, to by byla diskriminace ;)Silene - děkuji, mimo jiné, za odborný vhledVšem děkuji za návštěvu, čas i věnované komentáře a zároveň se trochu omlouvám že reaguji až teď, práce ani šéf mi to přes den nechtěli dovolit. Speciální dik všem, kdo zanechali v komentářích básně a chciHUBANA za věcný příspěvek na téma jaro ;-) Marcele K. pak za popularizaci říkanky, která neměla víc ambicí, než trochu odlehčit f*ck*ng monday a možná někoho i pobavit, pokud se zadaří - prostě podělit se o trochu té radosti ze života.Aleši,na slabikář si teda netroufám.. moje dcera píše mnohem lépe - ale nevím, jestli by chtěla :-)A všem hezký večer a vlastně hezé dny vůbec :-)

11.04.2022 13:48 K dílu: K alexandrinské otázce (zjednodušeně) Pomerančová

SIlene, chci tě ujistit, že jsi se mně  nedotkla. Ano, trochu jsi mě překvapila, ale to se stává, nic, co by mě nějak zasáhlo :), . Nechci ti zaplevelovat prostor pod textem nesouvisejícími příspěvky, tak končím a přeji hezký den :-)

11.04.2022 13:42 K dílu: summertime Pomerančová

Lenochode, díky. Saxofony miluju :-)

10.04.2022 19:37 K dílu: Rozhovor Pomerančová

Parádní. Formou, obsahem, laděním...Hodně silně vnímám:"Chceš-li, tak strhnu plot,ať podobá se lávce."To je pro mě jako samostatná báseň v básni.Výběr a tip.

 

10.04.2022 18:33 K dílu: K alexandrinské otázce (zjednodušeně) Pomerančová

Jak si přeješ, Silene.Dala jsem tvému textu výběr, protože byl pro mě svým zaměřením a svou fundovaností jako pramen živé vody. A pravda, myslela jsme si, že bude dobré ho trochu zviditelnit, aby se dostal k víc lidem.Setkávám se bohužel dost často s názory typu, že netřeba znát ani trochu teorie, že volný verš je jen rozdělení do textu do kratších řádků a nemá žádná pravidla a zákonitosti, že metrum je sprosté slovo (jasně, tady trošku přeháním :-) ,že hlavně že je to autentické a od srdíčka, a pokud se to čtenáři nelíbí, tak je chyba v něm a nerozumí sdělení autora, protože autor vím co chtěl říci...Tvůj text mi způsobil radost, a tím víc nechci působit tobě opak, i když si stále myslím, že právě on si zaslouží výběr vrchovatě,. Výběr tedy odebírám a přeji hezké dny.

10.04.2022 01:33 K dílu: keď nepočúvam hudbu, som mŕtva Pomerančová

Velmi se mi líbí, tak jak je. Tempo, členění textu, obraz, který  maluje.

10.04.2022 01:18 K dílu: Co je s tebou? Pomerančová

Přečetla jsem všechny tvé tři, tahle mě zaujala nejvíc, i když grafická podoba (to bílé písmo s modrým zvýrazněním) mě trochu ruší.Vázaný verš není zrovna lehký, pokud nemá být na úkor obsahu a myslím, že u tebe to nehrozí.  Držíš se námětu i formy. Nechám ti tu tip.:-)

10.04.2022 01:16 K dílu: Co je s tebou? Pomerančová

Přečetla jsem všechny tvé tři, tahle mě zaujala nejvíc.Vázaný verš není zrovna lehký, pokud nemá být na úkor obsahu a myslím, že u tebe to nehrozí.  Držíš se námětu i formy.Nechám ti tu tip.:-)

10.04.2022 01:01 K dílu: ... Pomerančová

Zdravím.:-)

03.04.2022 23:10 K dílu: Hoverla Pomerančová

Nedokážu to napsat líp, než Gora. Silný působivý text.  t. a v.

01.04.2022 11:47 K dílu: Můj Písmák - I.díl - 18 let s Rebeccou 13 Pomerančová

Moc krásně napsané!

29.03.2022 23:43 K dílu: najmenej Pomerančová

líbí se mi. t.

29.03.2022 21:08 K dílu: Cimrman v Torontu Pomerančová

Hezky vymyšleno :-)

29.03.2022 21:07 K dílu: No tohle snad ne. Pomerančová

Hm, to jsou paradoxy. Řeší se tu jestli byl komentář redaktora vhodný - jmenovitě  a při tom mu autorka diskuse nedá vědět. Trochu nezdvořilé mi to přijde. Ale nechci se mi  zakládat diskusi jestli někoho takhle rozebírat za jeho zády je v pořádku, ať si to každý, včetně autorky přebere sám... s komentářem jako takovým problém nemám, s tímhle ano...

27.03.2022 22:20 K dílu: Rebecca13 - čtení v Dobré trafice na Újezdě v Praze Pomerančová

Přečetla bych Poranění a Poztrácelá

25.03.2022 10:23 K dílu: Rebecca13 - čtení v Dobré trafice na Újezdě v Praze Pomerančová

Já přijdu. A jdu se podívat, co bych eventuálně mohla přečíst...

21.03.2022 21:13 K dílu: Smuteční oznámení Pomerančová

Alenakar, obávám se, že obsah tvého komentáře se s tím Repulsionovým míjí nejméně o.... o deset námořních mil...  Jinými slovy odpovídáš na otázku, která nebyla položena.

Nejspíš každý z vás má jinou definici pojmu písmácká komunita, kefalín. Pro tebe je to: "Písmák je pouze sociální síť tak trochu zaměřená na literaturu." Ok, chápu že to tak máš, nic proti.

Za Repulsiona mluvit nehodlám, nejsem on, ale tipnu si, že to má podobně jako já. (Kdyžtak mě jistě opraví - díky)

Písmácká komunita je pro mě nejen server, ale i - hlavně - lidi. Lidi, které se navzájem znají, setkávají, sdílejí části svých životů. Akce,  které pořádají nebo navštěvují. Společné víkendy nebo výlety, návštěvy čajoven i hospod, soutěže, vystoupení.

Poznala jsem tu spoustu skvělých lidí "na stejné vlně" a jsem za to ráda. Za všechno, co jsem s nimi zažila i prožila  (a ještě doufám prožiju).

Server Písmák je loď, která brázdí moře od přístavu k přístavu. Někdo se sveze jen na druhou stranu ostrova, někdo vystoupí třeba... třeba  v Honolulu, někdo zůstává.

A stejně tak je to s tím, jakou kdo zanechá stopu. Nevíme, kdo tu zapomněl ten žlutý nafukovací míč, ale mořskou pannu s tulipánem ve vlasech  si pamatuje každý.

Rebečina stopa je opravdu výrazná. Nemyslím, že Rebeka "zmizela" a že už je zapomenuta. Už jenom kvůli akcím, které pořádala - pro druhé. Víkendy u ní na chatě, soutěže, čtení...  Už jenom proto, jaká byla.

O tom, že byla Rebeca výjimečná svědčí už to, že mně  stojí za sepsání takhle dlouhého komentáře (což jsem myslím neudělala už asi dvanáct let). Budu - chci - si Rebecu pamatovat z oslavy slunovratu u ní na zahradě. Tu úžasnou atmosféru pohody a její pohostinnost.

A věřím, že ti, co nemohli přijít na pohřeb, jí alespoň věnovali vzpomínku.

myrinda

21.03.2022 21:10 K dílu: Smuteční oznámení Pomerančová

Alenakar, obávám se, že obsah tvého komentáře se s tím Repulsionovým míjí nejméně o.... o deset námořních mil...  Jinými slovy odpovídáš na otázku, která nebyla položena.Nejspíš každý z vás má jinou definici pojmu písmácká komunita, kefalín. Pro tebe je to: "Písmák je pouze sociální síť tak trochu zaměřená na literaturu." Ok, chápu že to tak máš, nic proti.Za Repulsiona mluvit nehodlám, nejsem on, ale tipnu si, že to má podobně jako já. (Kdyžtak mě jistě opraví - díky)Písmácká komunita je nejen server, ale i - hlavně - lidi. Lidi, které se navzájem znají, setkávají, sdílejí části svých životů. Akce,  které pořádají nebo navštěvují. Společné víkendy nebo výlety, návštěvy čajoven i hospod, soutěže, vystoupení. Poznala jsem tu spoustu skvělých lidí "na stejné vlně" a jsem za to ráda. Za všechno, co jsem s nimi zažila i prožila  (a ještě doufám prožiju). Server Písmák je loď, která brázdí moře od přístavu k přístavu. Někdo se sveze jen na druhou stranu ostrova, někdo vystoupí třeba... třeba  v Honolulu, někdo zůstává. A stejně tak je to s tím, jakou kdo zanechá stopu. Nevíme, kdo tu zapomněl ten žlutý nafukovací míč, ale mořskou pannu s tulipánem ve vlasech  si pamatuje každý. Rebečina stopa je opravdu výrazná. Nemyslím, že Rebeka "zmizela" a že už je zapomenuta. Už jenom kvůli akcím, které pořádala - pro druhé.Víkendy u ní na chatě, soutěže, čtení...  Už jenom proto, jaká byla.O tom, že byla výjimečná svědčí už to, že mně  stojí za sepsání takhle dlouhého komentáře (což jsem myslím neudělala už asi dvanáct let). Budu - chci - si Rebecu pamatovat z oslavy slunovratu u ní na zahradě. Tu úžasnou atmosféru pohody a její pohostinnost.A věřím, že ti, co nemohli přijít na pohřeb, jí alespoň věnovali vzpomínku.myrinda

 

14.03.2022 23:15 K dílu: O.K. Pomerančová

Moc se mi líbí. tip a výběr

16.01.2022 16:08 K dílu: K veci Pomerančová

Pěkná miniatura. Tip

10.01.2022 21:56 K dílu: DanielSoft Grafomanie: parodie na literární server Pomerančová

Danny, to j prostě boží! :-)

12.12.2021 22:34 K dílu: sníh...mlha... Pomerančová

Tohle haiku mi přijde dokonalé, dávám do výběru.

29.11.2021 10:49 K dílu: Střepy Pomerančová

Přeji brzké uzdravení - nechť v tobě již střepů není :-)

21.11.2021 14:46 K dílu: co je to? Pomerančová

Děkuji, je mi ctí :-)

18.11.2021 14:15 K dílu: Kunhysterie Pomerančová

Parádní blbůstka, pobavilo. tip

18.11.2021 14:11 K dílu: co je to? Pomerančová

Podlisťák švihoocasý, přece :-)

18.11.2021 14:10 K dílu: šachová genderová úvaha Pomerančová

V duchu doby: Nikdo nemůže pěšci zakázat cítit se dámou. Nelze předpokládat jeho pohlaví, to by se ho mohlo dotnkout. Třeba se cítí dobře nedeterminovaný. Nebo je fluidní. Třeba byl už předtím nebinární... anebo se cítí být rajčetem - co mi víme o duševním životě pěšáků? :-)A v šachách vždycky prohraju... . Tip :-)

16.11.2021 16:44 K dílu: Proč nemá Písmák oddělené kritiky a diskuze? Pomerančová

Kamamuro, ty si opravdu myslíš, že změna je vždy špatná? Protože já ne a nikde jsem to ani neřekla. Prostě jsem vyjádřila svůj názor,  že tebou navržená komplikace současné funkčnosti by byla spíše na škodu. Písmák možná nemá např. amp verzi, css3, stopro html5,  na druhou stranu to, jak funguje, se vyvíjí a ladí už dvacet let - a přijde mi obdivuhodné, že se pořád drží, i když to nikdy nebyl komerční projekt a veškerý rozvoj stál na dobré vůli, nadšení a dobročinnosti. Změny ani učení nových věcí mě neděsí, ostatně v mým oboru by to bylo spíše na škodu.

16.11.2021 01:39 K dílu: Sibyla Pomerančová

Pobavilo a forma je luxusní :-)Tip

16.11.2021 01:38 K dílu: Oprava biblického příběhu - říkačka Pomerančová

Pobavilo, za to tip :-)

16.11.2021 01:26 K dílu: Poranění Pomerančová

Za mě krásná báseň, velmi povedená, působivá. Lyrika nepotřebuje popis děje. Tip a výběr

16.11.2021 01:19 K dílu: Proč nemá Písmák oddělené kritiky a diskuze? Pomerančová

Aru, dík za zpestření diskuse :-) A připomenutí časů bývalých :-)K tématu - můj názor je, že v současné podobě Písmáka je dost nástrojů - jednak kritiky pod dílem, jednak široká nabídka druhů díla  - literární kritika, literární diskuse, diskuse - je z čeho vybírat a myslím, že další komplikovaní dané datové struktury a objektů by Písmáka spíše znepřehlednilo, než aby přineslo nějakou přidanou hodnotu.Při troše dobré vůle si člověk vybere správný prostor. A že se nezavděčí všem - no to se holt stává, netřeba hned tvořit konspirační teorie o nějaké vlivné křičící menšině  a chtít předělávat kód :-)S pozdravem: vesmír vás všechny milujeMyrinda

14.10.2021 22:16 K dílu: Pomerančová

Ano.

26.09.2021 16:14 K dílu: Podzimní Pomerančová

Ruší mě místy nepřirozený slovosled nebo knižní vyjádření(postrádána jest sluneční záře./lijavce silnější vládnou nám...)Celkově se mi ale líbí ucelený obrázek a tempo, které pomalu přirozeně spěje k poslední sloce. Tip

07.08.2021 23:47 K dílu: Pomerančová

Bačkovský: ano.

22.06.2021 09:54 K dílu: Moje chce jít na koncert Pomerančová

Po koncertě Chinaski

koupila si čínské ski

Po koncertě Umakartu

jela v panelovém artu

Po koncertě Fixy

vypsala se jak svi...

Dobrá rada na závěr:

na Mig 21 ji fakt neber ;-)

22.06.2021 09:49 K dílu: Moje chce jít na koncert Pomerančová

Po koncertě Chinaskikoupila si čínské skiPo koncertě Umakartujela v panelovém artuPo koncertě Fixyvypsala se jak svi...Dobrá rada na závěr:na Mig 21 ji fakt neber ;-)

09.06.2021 21:56 K dílu: Brněnské dadahrátky II.: Brněnské topoly Pomerančová

Hezké hrátky, tip

09.06.2021 21:47 K dílu: Pepa Hrášek - Pomerančová

:-)

09.06.2021 21:47 K dílu: Časy se mění Pomerančová

Moc se mi líbí. Čistá forma, krásný námět. Výběr a tip.

06.05.2021 20:56 K dílu: Zákony lidu popelnicových svozů Pomerančová

Mocd krásná. Tip a výběr.

01.05.2021 16:08 K dílu: Moře v nebi Pomerančová

Působivá. t.

25.04.2021 22:50 K dílu: hold your hand Pomerančová

t.

25.04.2021 22:50 K dílu: co všechno je bezva Pomerančová

Parádní. Vyjádřit radost je mnohe, těžší, než sdílet smutek. A  rytmus krásně šlape. t. a v.

21.04.2021 22:48 K dílu: Balada o očích zootechnikových Pomerančová

Pobavils mě a rozesmál. Perfekt! :_)t.

21.04.2021 22:45 K dílu: zápisky z exkurze; pohřbené půdy Pomerančová

Utkvěla mi v hlavě. Naléhavá, evřená, čistá. t. a v.

Nahoru