03.06.2010 23:58 K dílu: 10. SUPERKOULE - dílo č. 7 - Telefon Faust z Kamene
Líbilo se mi to natolik, že nemám chuť to kazit rozborem. Škoda, že není supertip:)
02.06.2010 18:35 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Už mi prosím nic nepiš. Děkuji.
01.06.2010 19:09 K dílu: "letecká" Faust z Kamene
Šalamounská odpověď...
01.06.2010 15:46 K dílu: "letecká" Faust z Kamene
Nikdy nevím, jestli odpovědi v okýnkách myslí autoři ironicky nebo vážně, mělo by se normalizovat připisování dohodnutých značek:). Chybí mi v tomto typu komunikace výraz tváře a hlasu. Asi se s tím budu muset nějak vyrovnat:D
01.06.2010 10:35 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Lol
30.05.2010 21:49 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Václav Havel též:)
30.05.2010 17:14 K dílu: Jak dostat báseň do polepšovny Faust z Kamene
Takový Bezruč by o přepisování mohl povídat. Stejně tak i Tolkien by prý PP ani nevydal, jak ho pořád přepisoval, kdyby na něj nezatlačili. Bob Dylan se jednou ptal Leonarda Cohena, jak dlouho psal text Halelujah, pět let, říká Cohen, Dylan byl úplně vedle, pak se Cohen ptá, jak dlouho dělal Dylan (teĎ nevím kterou, jednu z těch nejznámějších) jeden text, prý patnáct minut.
30.05.2010 17:08 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Já věděl, že ty hovna uprostřed, v jádru básně buduo odhalena a nezahluší je balast řečí.
30.05.2010 17:06 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Děkuju. TAK UŽ JSEM VIDĚT:D
30.05.2010 16:58 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
To jsem to napsal vážně tak špatně? Nemá to být oslava, má to být satirická kritika toho, o čem se tam píše. Tvůj tip mě těší, ale propagace sebevědomí to být neměla. Mrzí mě, že text takové čtení připouští.
30.05.2010 16:37 K dílu: Moje duševní uhry Faust z Kamene
Ale renovuje se Čáp, prý to bývala legenda. Teď udělali k Čápovi zahrádku přímo naproti v parku, vypadá to slibně.
30.05.2010 16:36 K dílu: "letecká" Faust z Kamene
Líbí se mi tvá obrazná symbolika. Zrovna jsem o některých tužbách taky něco publikoval, v jádru jsme měli stejnou myšlenku, akorát já jsem to nějak špatně zformuloval. T
30.05.2010 16:29 K dílu: Moje duševní uhry Faust z Kamene
Akádu neznám, rád poznám. Ta cesta po Grohove je pro mě vždycky zvláštní, z úplného hluku a randálu a prachu vstoupí člověk do ulice, která je uzavřená sama do sebe, je tam pár kaváren a hospod, večerka, květinářství, park a za rohem škola, všechno v symfonii klidu. DObře utajené housle si budu muset přečíst:)
30.05.2010 16:25 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Tak to mě těší ještě míň.
30.05.2010 16:18 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Ne že by mě to nějak těšilo.
30.05.2010 16:14 K dílu: Jak dostat báseň do polepšovny Faust z Kamene
Vyhodit ji dveřmi a ona ti příjde oknem-chápal bych to, kdyby ten její návrat měl být součástí procesu zrání, ale v velku básně tomu rozumím tak, že měl být řečeno Vyhodit ji dveřmi i když ti příjde zpět oknem, nebo něco na ten způsob. Pěkná reflexe procesu tvorby:)
30.05.2010 16:09 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Á propos, každý člověk touží po tom být viděn, každý si potřebuje ověřit svoji existenci na reakci ostaních, nikdo nechce být neviditelný, mě nebo tebe nevyjímaje, je nám to dáno a já si z téhle lidské vlastnosti střílím. Proč například ty svoje díla publikuješ? Kdybys nepotřeboval žádnou odezvu, necháš je v šuplíku. A soudě podle tvé vyhrocené reakce vidím, že tě to vybudilo. Že by nepřiznané pravdy?
30.05.2010 15:32 K dílu: Moje duševní uhry Faust z Kamene
Já myslím, že dílo se dá brát i jako neprožitá část života, z tohoto úhlu pohledu je cokoliv deníčkem. A kdybych chtěl být víc formální, tak kde by se měly udělat hranice mezi deníkem a povídkou? Kdyby to byl čistě zápis událostí, bude to zpráva, historický dokument. Když někdo píše deník, vždycky ho píše pro sebe (a může samozřejmě počítat s budoucím publikem), aby se jím nějak bavil, takže už v tu chvíli se z toho stává ne zápis, ale nositel estetické funkce, nějaké dílo.
30.05.2010 15:27 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Nezní to nepravděpodobně, ale proč bych vymýšlel něco, co mě usvědčí z toho, z čeho si dělám legraci?
30.05.2010 15:25 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Nezní to nepravděpodobně, ale proč bych vymýšlel něco, co mě usvědčí z toho, z čeho si dělám legraci?
30.05.2010 15:25 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Nezní to nepravděpodobně, ale proč bych vymýšlel něco, co mě usvědčí z toho, z čeho si dělám legraci?
30.05.2010 15:24 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Nezní to nepravděpodobně, ale proč bych vymýšlel něco, co mě usvědčí z toho, z čeho si dělám legraci?
30.05.2010 15:23 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Nezní to nepravděpodobně, ale proč bych vymýšlel něco, co mě usvědčí z toho, z čeho si dělám legraci?
30.05.2010 15:19 K dílu: Moje duševní uhry Faust z Kamene
Vlastně jsem se trochu podivil, proč jsi to nenapsala do kritik, možná by to byl zajímavý impuls pro diskusi. Název jsem změnil, protože myslím, že míří víc na meritum díla. K té filosofii vnitřních uhrů. Jsem si dobře vědom, že svoje události vnímá každý člověk relativně stejně, ale na druhou stranu má spoustu lidí cit otupený, třeba lidé, kteří rezignovali, lidé, kteří raději nevidí a neslyší, lidé, kteří sebereflexi prostě nenašli; vždyť už to, že nemůžeš zkousnout můj způsob sebereflexe, znamená, že si myslíš, že je příliš silný, příliš sebestředný (a navíc, pokud někdo tvoří, a ty tvoříš, vždycky se musí domnívat, že má lidem co říct, co nevěděli, na co přišel on, a tím si myslí, že je jedinečný, a zároven se nad ostatní trochu povyšuje). Nechci se povyšovat nad ostatní lidi, kteří některé události nevnímají podle mě tak intenzivně jako já, právě naopak, chtěl bych jen upozornit na to, jak se věci dají vnímat, jaká je moje alternativa vnímání světa a člověka. Proto musím ostatní svými zkušenostmi potřísnit, protože přesně jak jsi řekla, nikdo nechce být dobrovolně potřísněn, protože to moje vymáčknutí uhrů je vlastně násilné sdělení, chtěl bych, aby lidé prožili bolest, chtěl bych je šokovat tím, co je možné, a zvedli potom hlavu od knížky a řekli si, páni, teď bych měl tomu pisálkovi nakopat do zadku. Myslím, že lidi si jinak než skrze bolest neuvědomí štěstí, a myslím, že prožít tragiku v díle je osvobozující od téhož prožitku v reálném světě (něco na způsob katarze).
30.05.2010 15:18 K dílu: Moje duševní uhry Faust z Kamene
Vlastně jsem se trochu podivil, proč jsi to nenapsala do kritik, možná by to byl zajímavý impuls pro diskusi. Název jsem změnil, protože myslím, že míří víc na meritum díla. K té filosofii vnitřních uhrů. Jsem si dobře vědom, že svoje události vnímá každý člověk relativně stejně, ale na druhou stranu má spoustu lidí cit otupený, třeba lidé, kteří rezignovali, lidé, kteří raději nevidí a neslyší, lidé, kteří sebereflexi prostě nenašli; vždyť už to, že nemůžeš zkousnout můj způsob sebereflexe, znamená, že si myslíš, že je příliš silný, příliš sebestředný (a navíc, pokud někdo tvoří, a ty tvoříš, vždycky se musí domnívat, že má lidem co říct, co nevěděli, na co přišel on, a tím si myslí, že je jedinečný, a zároven se nad ostatní trochu povyšuje). Nechci se povyšovat nad ostatní lidi, kteří některé události nevnímají podle mě tak intenzivně jako já, právě naopak, chtěl bych jen upozornit na to, jak se věci dají vnímat, jaká je moje alternativa vnímání světa a člověka. Proto musím ostatní svými zkušenostmi potřísnit, protože přesně jak jsi řekla, nikdo nechce být dobrovolně potřísněn, protože to moje vymáčknutí uhrů je vlastně násilné sdělení, chtěl bych, aby lidé prožili bolest, chtěl bych je šokovat tím, co je možné, a zvedli potom hlavu od knížky a řekli si, páni, teď bych měl tomu pisálkovi nakopat do zadku. Myslím, že lidi si jinak než skrze bolest neuvědomí štěstí, a myslím, že prožít tragiku v díle je osvobozující od téhož prožitku v reálném světě (něco na způsob katarze).
30.05.2010 15:17 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
Máš to tam napsaný, Tomáši, můžeš do toho strčit klidně i prst, aby ses přesvědčil
30.05.2010 15:13 K dílu: Chci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými slovyChci se proslavit svými Faust z Kamene
nečetls prolog? Právě z toho si dělám legraci.
30.05.2010 15:08 K dílu: Moje duševní uhry Faust z Kamene
děkuju za upozornění na chyby, našel jsem i pár, co ti unikly. Dílo je sebestředné, jednak si myslím, že každé dílo je svým způsobem sebestředné, protože vychází od autora, z jeho zkušeností, z jeho života a autor si tím vždycky řeší osobní záležitosti, ať už chce pobavit, ranit, šokovat nebo prostě jen být slyšen. Akorát tady jsem se soustředil hlavně na vnitřní vnímání a tak trochu jsem doufal, že to, co prožívá osoba, znají i ostatní lidé, byť v jiné či slabší podobě. Raději bych ho nazýval sebezpytným, ale abych exponoval zaměření díla, změnil jsem název. S tím vyspíváním to máš těžký, dokud člověk nerozpárá sám sebe a nepodívá se do sebe jak do panenky, nikdy nebude vědět, co je vlastně zač, takže aby vyspěl, jednoduše musí brát po nějakou dobu sebe jako hlavní předmět zájmu. Ale samozřejmě uznávám, že pozorování ostaních a empatie jsou zásadní pro vyspění. Ale tady už zase narážíme na to, co je to vyspění obecně? někdo se ostatním rozdá a někde v pralese učí indiány číst Bibli a oni ho pak sní, někdo zase jde tak do sebe, že žije odloučeně od všech jako ve věží. Říct jednoduše, že ideál je někde uprostřed by bylo příliš snadné. Tady jsem chtěl napsat jen něco málo o vnitřních běsech a tak podobně:) Děkuju za kritiku
30.05.2010 14:46 K dílu: Na Petřín Faust z Kamene
Hezky sis pohrál s dynamikou děje resp. pěkně jsi to stoupání zastavil sněním, které je stoupání v nefyzickém smyslu.
30.05.2010 14:45 K dílu: Labyrint Faust z Kamene
Tak ať se brzo vymotáš:)
26.05.2010 08:51 K dílu: Andělé z jehel Faust z Kamene
Právě vstřebávám Významovou výstavbu literárního díla, kruh se uzavírá:) No možná i víc než měsíc, ale pak se stane jen to, že né uznám tvoji verzi, ale potvrdím tu svoji:D
25.05.2010 22:27 K dílu: Andělé z jehel Faust z Kamene
Budu si to muset detailně prostudovat, abych ti mohl zasadit zdrcující a vítěznou ránu. Snad se mýlím, ale raději bych, aby ses mýlil ty, protože člověk nerad nemá pravdu. Dám na tvou radu a udělám si pořádek v pravidlech zvukové výstavby (i když myslím, že mám v zásadě pravdu já a ty se pleteš), ale věřím, že právě to se ti stane osudným, do té doby se snad setkáme ještě i v jiných diskuzních okýnkách:)
25.05.2010 15:20 K dílu: vyznání Faust z Kamene
Nechtěl jsem říct, že napodobuješ styl, v mnohém jsi od něj odlišná (třeba hovorovst rázu), taky píšeš jiná témata, jen v té depoetizaci jste si podobní: Tož zase někdy, díky za hezké počtení:)
25.05.2010 15:18 K dílu: Andělé z jehel Faust z Kamene
hhh, čtyřslabičká slova mají takový rytmus: odkojeným XxXx stejně tak když po tříslabičném příjde příklonka: z věření už ne Xxxx ale XxXx (i když na třetí slabice je už přízvuk oslaben) a musíš si urovnat i pořádek v předrážkách: jednou píšeš, že jak = x, pak píšeš, že na = X, pak zase že Nám = x Potom podáváš jako důkaz nerytmizovanosti, že někde mám šest a jinde sedm těžkých dob, ale znovu opakuji, toto nejsou verše sylabotonické ani sylabické.
25.05.2010 15:10 K dílu: vyznání Faust z Kamene
Ne,ne, je to výborná poezie, má tvar, je svěží a lehce se čte (z českých autorů, kteří se vyznačují podobnou lehkostí, bych ti doporučil Miroslava Holuba, v zahraničí nejproslavenějšího básníka-o čemž v česku paradoxně málokdo ví, ale vážně je super a setkala by ses tam s podobnou poetikou, tedy jestli jsi ho ještě nečetla), neočekávám, že každý bude přistupovat k básni z takové racionální pozice jako já. Tvoje poezie se mi líbí, ale je pár věcí, co bych dopiloval, tak se snažím jen co nejprecizněji vyslovit, co je podle mě vadou na kráse tvé poezie.
25.05.2010 15:05 K dílu: Jisra'el / ...padám daleko létám hluboko převysoko sním Faust z Kamene
Možná trošku, ale ono i když to vypadá, že básně jsou zahrada širá, není tam až tak moc prvků. A taky to bude tím, že jsem se teď trochu zabvýal významovou výstavbou jazykového znaku (bohužel zatím jen povrchně), takže se to snažím užívat i při četbě konkrétních textů.
25.05.2010 15:01 K dílu: vyznání Faust z Kamene
"a zalila mě něha a touha a vděk" to sis mohla odpoustit, trochu z brakové literatury. Naproti tomu: "a měla strach že ho rozdrtím/ nebo že mi vyklouzne" to je oproti tamtomu sto jedno, toto je velice hezký obraz obav. A báseň jako celek, jako vždy bez zbytečných kudrlinek, je jednoduše příjemné počtení, nicméně je vidět, jak lehko se od tvého prozaického stylu dá sklouznout až ke klišé. Tak jen na to pozor:)
25.05.2010 14:53 K dílu: Jisra'el / ...padám daleko létám hluboko převysoko sním Faust z Kamene
V básni není nic ´tak´, kadžý výraz v básni celý význam někam posouvá, nějak ji modifikuje, a tak i když napíšeš miluju a miluji, tak je to ohromný rozdíl, natožpak když vložíš celý trojvešový komplex, to už pro báseň znamená, že ji to utváří
25.05.2010 14:50 K dílu: o hudbě Faust z Kamene
já nechtěl říct, že by sem nepatřilo jádro toho pojmu, jako to, co to chtělo říct, jen když v převážně hovorové básni použiješ knižní výraz, tak by to mělo splňovat nějaký záměr, ale tady se mi zdá, že se ti prostě líbilo a neuvážila jsi celou kompozci. Prostě významově pěkné, ale ta to slovo vetkat přináší navíc prvek knižnosti, který sem nepatří:)
25.05.2010 14:47 K dílu: Andělé z jehel Faust z Kamene
on totiž rytmus není jen o počtu slabik, ale i o jejich rozvržení ve verši, já například se snažím dodržet trochejský spád, čili přízvuk na sudých slabikách (i když ne stoprocentně, ale to zajistí kontext celé básně), zkus to číst nahlas a třeba to uslyšíš, on musí být člověk už trochu zvyklý, aby mu báseň "zněla" v hlavě. A můžu se podívat na to dílko, kde to cherubince vadilo? Díky:)
25.05.2010 14:43 K dílu: Jisra'el / ...padám daleko létám hluboko převysoko sním Faust z Kamene
Tohle jsem chtěl napsat:"město z rozvalin" příliš apokalyptické do tak intimně laděného tématu, třeba si to odporuje s "je zvykem pod jazykem", kde prostorová gestace směřuje k schoulení, dovnitř, do bezpečí, chápu, že by mohly být dva opačné póly, ale ta rozvalená města jsou přece jen příliš fatální. A po druhém přečtení napíšu: jo, jsou to dva póly a pěkně to mezi nimi skáče:)
25.05.2010 14:35 K dílu: o hudbě Faust z Kamene
no kdybych do toho měl co mluvit, tak bych se přikláněl právě spíš k té hovorovosti, ale jelikož do toho co mluvit nemám, tak ani nebudu:D
25.05.2010 14:33 K dílu: o(h)něm Faust z Kamene
Trochu násilný přechod mezi prvními dvěmi a třetí strofou, sice nezbytné pro pochopení onoho železného podobenství (taky trochu lakovat je výborné). A pak zase příliš rychle spěcháš ke konci, který je ovšem brilantní. Tož jen ty přechody, i tak hezké
25.05.2010 14:28 K dílu: Uvnitř mne Faust z Kamene
Krásná to bilance, i já se budu snažit, ale s malým předsevzetím: nesklouznost k kvantitě za cenu snížení kvality. Nechci ti tím naznačit, že by to byl tvůj případ, chraň Bůh, jen jsem to chtěl dodat, abys mě nechápala jako hamižníka:)
25.05.2010 14:25 K dílu: o hudbě Faust z Kamene
Trochu mi tam nesedí:"čtvero" a "vetkáno", příliš knižní do kontaktu s hovorovým "miluju", "lítá". Ale ne zas tak rušivé, abych si TO nevychutnal
25.05.2010 14:20 K dílu: Uvnitř mne Faust z Kamene
Děkuji za zaškolení, milá to ochota:) No jak říkám, budu se činit, aby se podobné operace staly i mým denním chlebem:)
25.05.2010 14:19 K dílu: Slast? Faust z Kamene
no mám teď trochu času. Jako bojovat s tebou o nejkratší báseň, to asi ne:)
25.05.2010 14:15 K dílu: Uvnitř mne Faust z Kamene
Nechtěl jsem říct, že by to byla stejná poetika, ale že obě dílka byla kvalitní:) A s tím skrýváním a odkrýváním-snad to jednou pochopím (až budu mít na kontě alespoň setinu toho, co ty:D)
25.05.2010 14:13 K dílu: Slast? Faust z Kamene
Kdybych si koupil sbírku, která by se skládala z takových rozsáhlých básní, tak bych se zasmál a bral to jako další z tvých vtípků. Jinak nejsem přívržencem takové úspornosti. Čili dobré, ale nijak zvlášť...
25.05.2010 14:11 K dílu: Uvnitř mne Faust z Kamene
no sice přesně nevím, proč to děláš, protože co jsem zatím četl, byla ta dílka na stejné úrovni, ale když šaráda, tak šaráda:)
25.05.2010 14:09 K dílu: Závislačka Faust z Kamene
moc pěkný vstup do básně, jako by se čtenář dostal do procesu a hned byl unášen, tak rychle, že závěr jednoduše nemůže způsobit nic jiného, než výbucb tváří.
25.05.2010 14:06 K dílu: Uvnitř mne Faust z Kamene
hh, já tak brousím po profilech, však jsem u tebe ještě neskončil:)
25.05.2010 14:00 K dílu: Uvnitř mne Faust z Kamene
To, že schlamstne i ty chvilky převeselé samo předpokládá, že nějaké takové existují. Zezačátku mě vydráždilo to ´je to síla´, říkám si, není to trochu laciný, nicméně do celku to pasuje pěkně. A přece text nevyznívá depresivně, je to lehké, svižné a s odhodlanou pointou.
25.05.2010 09:22 K dílu: vyznání vyznání Faust z Kamene
"Čas je narcis"-pěkné:)
25.05.2010 00:19 K dílu: Pravda a.s. Faust z Kamene
tím je to horší.
24.05.2010 22:51 K dílu: Sousoší ticha II. Faust z Kamene
druhý a třetí verš nepříliš dobře navazuje, trhání kopretin-to čtenáře nijak neobohacuje, uzuální metafora, jinak přehazování slovosledu tady nesleduje žádný záměr, takže to jsi asi chtěl jen vyrovnat počet slabik nebo rytmus, ale takhle bych to nedělal.
24.05.2010 22:46 K dílu: Pravda a.s. Faust z Kamene
Snaha byla, ale nezasmál jsem se, narychlo splácaný, psaný v šalině, hodí se tak do rádia jako reklama na advokátní kancelář...
24.05.2010 22:42 K dílu: Zmatek Faust z Kamene
jasná, prostá, na nic si nehrající, strohá a se surrealistickým záběrem, nic nic nepřebývá, nic nechybí, hezká práce:)
24.05.2010 22:40 K dílu: Začarovaný kruh Faust z Kamene
to "půjdu putovat" vážně trochu skřípe, je to konfrontace dvou rovin slovní zásoby, putovat-knižní, půjdu-spíš hovorový.
24.05.2010 22:36 K dílu: Pršavky Faust z Kamene
Tak nevím:"a skrýt svůj svět/do kapek/na zábradlí" hezký obraz, má mnoho co říct, ale celou poslední strofu, to už jsem slyšel tisíckrát, sice k pochopení básně nezbytné, ale už ne tak originální, že by spěch? Přesto za tu první jsem ti vděčný:)
23.05.2010 23:55 K dílu: Medvědí služba Faust z Kamene
Přátelské pouto, jaké dnes mezi lidmi aby jeden pohledal. Inu, ten tvůj věcný, strohý styl je vcelku příjemně čtivý, jen ten tvůj jediný, náhlý a zbytečný hodnotící vstup: "Což je nesmysl, protože medvěd platil.", mě vyrušil, pak tam bylo ještě něco podobného, ale ceklově vzato je to jednoduchý příběh s humánním poselstvím, navíc čtivej:)
23.05.2010 23:03 K dílu: Když... Faust z Kamene
Tak kdybys ten ostrov trochu víc zhmotnila, takhle se mi idea zdá trochu utopická, taková hlavoulítamvoblacíchanikamtonevede. Na druhou stranu, neměli bychom zatracovat dětinské a nereálné sny, to bychom pak nemohli žít ve víru básní:)
23.05.2010 22:58 K dílu: Florentští Důstojníci noci Faust z Kamene
První strofa má náboj, kdosi tady psal, že je hezky vyrovnaná, ale u mě první přesahuje ty ostatní, přesto příjemný zážitek
23.05.2010 22:54 K dílu: Poslední kostička čokolády Faust z Kamene
Jako poslední den prázdnin-tak to zní báječně.
23.05.2010 12:11 K dílu: Když...II Faust z Kamene
Tak nehne, v první strofě všecko začíná, teprve propuká, v druhé se něco stane (smutek smutečnější) a básnící pak nazávěr vlivem toho, co propuklo a co se děje tvoří, pročež ani smrti se pak nechce zprovázet lidi ze světa a dělat tak totální konec života, vidí totiž, že někdy, občas v lidech tiká cosi dobrého...
23.05.2010 00:25 K dílu: cigareta Faust z Kamene
Metafora hezká, snad trochu zkratkovitěji, náznakověji, ne tolik rozvádět, aby něco zůstalo i čtenáři, takhle si jen povzdechnu, jo, pravda, ale požitek minimální. Potenciál to má, jen tu obraznost, která ti vykouzlila tu hezkou metaforu, tu bych tam nasypal samotnou a nevysvětloval.
23.05.2010 00:20 K dílu: poslední dobou stýskám si Faust z Kamene
Sice to docela pěkně plyne, ale nevím, jestli to není spíš důsledek spěchu, než promyšlenosti, protože kdyby ano, tak nevím, jak by se tam mohlo dostat tolik klišé "utažené za vlasy", "mít smích v očích", "jít do kolenou", toho bylo... Na druhou stranu přece jen se to dá přečíst, něco tam bude, ale chce to osekávat...
23.05.2010 00:16 K dílu: Muži Faust z Kamene
Že by návod sebepoznání?
23.05.2010 00:12 K dílu: Hořké černé bavorské pivo. Faust z Kamene
Ani naši kluci nejsou žádná sebranka Dobře znají, jak vždy správně dá se branka Však už kolikátý náš man nazývá se bran kat
22.05.2010 16:28 K dílu: Vzpomínka Faust z Kamene
Ani se nedivím, že kolíkno je slovo, s kterým tvůj básnický naturel reaguje:)
22.05.2010 16:26 K dílu: Hledám rytmus pro můj žal Faust z Kamene
Pěkně do mě vtekl ten tvůj žal i s pointou proti slabošské sebelítosti...
22.05.2010 16:21 K dílu: Zimní radovánky Faust z Kamene
Pěkná práce s hovorovou mluvou, klidně bych ji ještě víc exponoval:)
22.05.2010 16:17 K dílu: Nádražím Faust z Kamene
Druhý obraz mi vyvstává před očima, co umí paralelismus, že:) Pěkné.
22.05.2010 16:14 K dílu: celkem logická úvaha Faust z Kamene
Já tedy nevím, jestli jsi to zamýšlel, ale já nacházím trojsmysl - dnem vzhůru v základním smyslu nespát během dne, dnem vzhůru ve významu spát na zádech a břichem (metaforicky dno těla, kam to všechno padá) být vzhůru, dnem vzhůru ve smyslu, že vše, co bylo ve dne ošklivé, je nyní záležitostí snu a poletuje někde ve výšinách... Nechci to rozvádět, jednoduše geniální.
22.05.2010 16:08 K dílu: Něvěra Faust z Kamene
Čeština ale umí věci:) T
22.05.2010 16:05 K dílu: ŽENY DNEŠKA Faust z Kamene
Nesouhlasím. Zmonumentalizovat ženu takovým způsobem, to jako by znamenalo, že tyto vlastnosti muži nemají, že netrpí stejnými smutky... Taky si nemyslím, že ženy se musí starat o dům, rodinu a být tak posluhovačkami mužů, je přece na každé individuální ženě, jestli to chce nebo ne a pokud to nějaké její partner podstrkuje, může to buď příjimout a dělat ze sebe chudinku, nebo se vzchopit a najít štěstí jinde, ostatně sám říkáš, že si žena vybírá muže. Píšeš, že kolik vyplakaly slz pro muže, ale kolik vyplakali muži pro ženy? Píšeš, že jsou tvrdé, ale vzápětí že jsou jsou něžné, to si odporuje. Ženy podle tebe touží po naplnění svých snů, ale nevidím v dnešní době důvod, proč by je nemohly naplnit. Píšeš, že nemají žádné předsudky, ale já znám tolik žen, jejichž osobnost se téměř celá skládá ze společenských norem, z kterých když se někdo vymyká, je nevhodný - hlupáci jsou plní předsudků, ženy nevyjímaje, protože je mnoho žen hlupaček (jistě že i mužů). Kdybys psal jedné konkrétní ženě, o tvé femme fatale, pak by to bylo uvěřitelné. Takhle si můžu vyvodit, že miluješ každou, že každá je nahraditelná a že si není třeba vážit žádné. Určitě jsi to takhle nemyslel a tvá něžná poklona je romantická, nicméně visí kdesi ve vzduhoprázdnu.
22.05.2010 11:09 K dílu: okoraná nehybností Faust z Kamene
Tak to je totální sezanení ideálu lásky, mužský chtíč lásku dusí... deziuluze z průběhu lásky... rezignovaná zpověď v tragédii o dvou osobách, kdy já je postaveno v protiklad k ty, milenci v lásce nesplývají, ale naráží do sebe...
22.05.2010 10:09 K dílu: visím v pražské kavárně Faust z Kamene
Detaily fyzických stigmat nechávají vyvstat téma v jeho naléhavé živosti, ale neřekl bych, že to bude originální obrazností jako spíš kvalitním smontováním typických příznaků násilí na ženách. Často se setkáme s enumerací, která ve své syrovosti nestupňuje báseň, ale obráží motiv z různých stran a přispívá tak k celistvosti. Promísení fyzických a duševních stigmat zase míří na to jedno. Velmi sevřená báseň...
22.05.2010 09:53 K dílu: sci fi Faust z Kamene
překlep, patří tam: :)
22.05.2010 09:52 K dílu: sci fi Faust z Kamene
V předposlední strofě doufáš, že Bůh (s malým b) všechno zničí, ale v závěru zase přicházíš s tím, že máš strach, poněvadž je to jenom na nás, to si odporuje. Ale výborný sci-fi verše napsal Miroslav Holub ve své první sbírce Denní služba, snad první sci-fi verše u nás, to by se ti mohlo líbit:D
20.03.2010 23:22 K dílu: O boji lidí Faust z Kamene
..
Nahoru