27.02.2016 00:06 K dílu: Serena MMA

Careful: a jak to dopadlo? :)

24.02.2016 16:34 K dílu: Serena MMA

Janina6:

No o těch hamburgerech se mě trochu dotklo. Vyznělo to, že kdo čte něco jako je tahle povídka, žere hambáče a možná i miluje Trošku…

V pohodě… Já tuhle povídku vyplivl během psaní Propasti, jen abych zjistil, jak to se Serenou vlastně bylo. Neměl jsem s ní žádné cíle. To že byla nominovaná, mě samotného překvapilo. Myslím, že jsem měl v soutěži lepší… :)

24.02.2016 16:25 K dílu: Serena MMA

Janina6:

No o těch hamburgerech se mě trochu dotklo. Vyznělo to, že kdo čte něco jako je tahle povídka, žere hambáče a možná i miluje Trošku…

V pohodě… Já tuhle povídku vyplivl během psaní Propasti, jen abych zjistil, jak to se Serenou vlastně bylo. Neměl jsem s ní žádné cíle. To že byla nominovaná, mě samotného překvapilo. Myslím, že jsem měl v soutěži lepší… :)

24.02.2016 16:20 K dílu: Serena MMA

Zdenda:

A jsme zase u toho - opět mi něco podsouváš. Nejdřív, že se tvářím, že mám formát. Pak, že si myslím, že píšu jako King, a teď, že se navážím :)

Nutíš mě trochu se o tom rozepsat. A nebude se to týkat téhle povídky. Máš pravdu - pro mě důležitější názor čtyřiceti čtyř porotců, kteří ji vybrali během celého roku ze sedmatřiceti povídek, než názor dvou tří lidí zde. Chci mluvit obecně.

Tady v té písmácké bublině zapomínáte, že venku existuje skutečný svět, že tam fungují žánry a podžánry… Shodneme se, že Steelová píše blbosti. Ale v rámci svého žánru – červené knihovny – je to světová špička. Červenou knihovnu nečtu. Ale kdybych se ji rozhodl číst a kdybych ji chtěl nějak okomentovat, hodnotím ji v rámci žánru… To se tady prostě neděje. Nikdy tomu tak nebylo. Pro vás je to buď špatné, nebo dobré (tzn. poetické a velmi velmi pozvolné). Ještě StvN si pamatuju, že jednou dvakrát hodnotil povídku v rámci žánru…

Ty Zdendo říkáš, že píšu sračky. Konec, tečka! Nejprestižnější český recenzent fantastiky J. Popiolek by s tebou asi nesouhlasil, stejně tak tři desítky lidí, kteří vyšroubovali hodnocení Propasti času na 92%. Teď mi budeš předhazovat nabubřelost, já však chci jenom říct, že strašně paušalizujete…

A ještě jednou: nemluvím o téhle povídce. Podle mě je to průměr. Ale já tomu moc nerozumím…

24.02.2016 15:11 K dílu: Serena MMA

Milé Janině6: Ve vší úctě – to že je někdo REDAKTOR na PÍSMÁKU (potažmo čte Tolstoje), ještě neznamená, že rozumí literatuře lépe než zbytek světa… :) Několik zdejších bohů si definovalo standart, ve kterém se vzájemně ujišťjí, a co se do něj nevejde, je prvoplánový brak. Ignorujete fakt, že jsou různí lidé různých chutí…

Teď se do mě pusťte... ;)

24.02.2016 11:14 K dílu: Serena MMA

Tuhle diskuzi jsme už jednou vedli a na konci jsme se shodli, že samozřejmě brak vychází a dokonce se dobře prodává. Ale musí za ním stát obrovské PR nebo zavedené jméno…

Steelovou ani Tolstého jsem nečetl, protože se obávám, že by mě oba nudili… Jednou jsi napsal, že oceňuješ jen Nobelovkami nebo Pulitzerem oceněnou literaturu, a zbytek je pro tebe více méně brak. V tomhle světle chápu, co se mi tu snažíš říct…

PS: moji oblíbení autoři – King, Scarrow, Pressfield, McCarthy. Nevím, jestli je to podle tebe brak, možná jo…

24.02.2016 11:04 K dílu: Serena MMA

Zdenda: divil jsem se, že se vůbec neozýváš. Nakonec jsi nezklamal.

A opět je tu ta Steelová…

Jelikož zřejmě nemáš s vydáváním knih žádné zkušenosti, dovolím si ti osvětlit několik faktů. Aby se neznámý domácí autor domohl toho, že ho vydá slušné nakladatelství, musí být dílo kvalitní – to je prostě fakt. Musí být dokonce kvalitnější než díla zavedených autorů, kteří prodávají díky svému jménu.

Nežiju v sebeklamu, ale je fakt, že ohlasy na Propast mě těší. Je také fakt, že kniha se poměrně slušně šíří i bez podpory (tu mám přislíbenou až od března). Říkám si, že to bude díky kvalitě… Čili tvoje přirovnávání k rodokapsům je tvůj ojedinělý subjektivní názor, neberu ti ho…

A nepochopil jsem poslední větu. Autor mého formátu? Co to znamená? Já se tvářím, že mám nějaký formát?? A jak jsi přišel na to, že tvrdím, že není rozdíl mezi Steelovou a Tolstým?

24.02.2016 10:38 K dílu: Serena MMA

Zdenda: divil jsem se, že se vůbec neozýváš. Nakonec jsi nezklamal.

A opět je tu ta Steelová…

Jelikož zřejmě nemáš s vydáváním knih žádné zkušenosti, dovolím si ti osvětlit několik faktů. Aby se neznámý domácí autor domohl toho, že ho vydá slušné nakladatelství, musí být dílo kvalitní – to je prostě fakt. Musí být dokonce kvalitnější než díla zavedených autorů, kteří prodávají díky svému jménu.

Nežiju v sebeklamu, ale je fakt, že ohlasy na Propast mě těší. Je také fakt, že kniha se poměrně slušně šíří i bez podpory (tu mám přislíbenou až od března). Říkám si, že to bude díky kvalitě… Čili tvoje přirovnávání k rodokapsům je tvůj ojedinělý subjektivní názor, neberu ti ho…

A nepochopil jsem poslední větu. Autor mého formátu? Co to znamená? Já se tvářím, že mám nějaký formát?? A jak jsi přišel na to, že tvrdím, že není rozdíl mezi Steelovou a Tolstým?

24.02.2016 10:26 K dílu: Serena MMA

Gerty: padesát kiláků od nejbližšího knihkupectví? Nevěřil bych, že je to v naší pidi zemičce vůbec možné :)

Jo na PP tak tři roky zpátky – to byly časy! Na to už budu navždy vzpomínat…

A pokud si knihu fakt přečteš, napiš, jaká byla :)

24.02.2016 09:55 K dílu: Serena MMA

Jak mě tyhle zasvěcené diskuze chyběly! :)

Já věděl, že na Písmáku stále budou odborníci, kteří rozpoznají kvalitní literaturu od braku! Ulevilo se mi, že se ani po roce nic nezměnilo ;)

Ale nebudu zlý, i mě je jasné, že se nikdy netrefím do vkusu všech. Tuhle jsem vložil, jen abych to tu zkompletoval… Jen pro úplný pořádek: moje tvorba v žádném případě nespadá do kategorie New adult!

Gerty: Kniha samotná má s povídkou společnou pouze jednu o osm let mladší postavu, jinak nic. Na Propast času jsou zatím jen nadšené recenze (čas. Pevnost ji dokonce označil za knihu měsíce), a je mnohem lepší než Zuřící lev, myslím, že by se ti líbila :)

24.02.2016 09:55 K dílu: Serena MMA

Jak mě tyhle zasvěcené diskuze chyběly! :)

Já věděl, že na Písmáku stále budou odborníci, kteří rozpoznají kvalitní literaturu od braku! Ulevilo se mi, že se ani po roce nic nezměnilo ;)

Ale nebudu zlý, i mě je jasné, že se nikdy netrefím do vkusu všech. Tuhle jsem vložil, jen abych to tu zkompletoval… Jen pro úplný pořádek: moje tvorba v žádném případě nespadá do kategorie New adult!

Gerty: Kniha samotná má s povídkou společnou pouze jednu o osm let mladší postavu, jinak nic. Na Propast času jsou zatím jen nadšené recenze (čas. Pevnost ji dokonce označil za knihu měsíce), a je mnohem lepší než Zuřící lev, myslím, že by se ti líbila :)

23.02.2016 19:29 K dílu: Serena MMA

careful: co to meleš? :))

15.02.2016 23:08 K dílu: Průlom MMA

http://www.databazeknih.cz/knihy/propast-casu-269697

16.11.2015 21:34 K dílu: Propast času MMA

Děkuji všem, že jste se stavili. Anotace je stejná, jako bude na plakátech v metru, tak jsem ji použil, první věta bohužel evokuje to svinstvo z Paříže…

Zdenda: ano, jako strategie by to nebylo špatný :)

17.12.2014 15:43 K dílu: Poesie a mrdání MMA

Fascinovaně jsem dočetl a vůbec nechápu, co to má znamenat. Pravděpodobně slovní onanie určená nějakému Tomášovi (nebo Čurákovi) či co…

17.12.2014 15:28 K dílu: Desátník MMA

Tetřev: jsem rád, že se líbilo :)

Kočkodan: recenze ve verších - to už jsem dlouho nečetl :)

Diana: díky, působivý komentář :)

11.12.2014 08:38 K dílu: Asfalt I - První tři týdny - recenze na audioknihu MMA

Audio verzi jsem neslyšel, ale knihu četl. A jsem z ní na rozpacích. První zhruba polovinu jsem opravdu hltal, dokonce jsem se chvílemi chechtal nahlas, industriální podoba pekla neměla chybu… Pak se vše začínalo opakovat, akce byla alibistická, jako by sloužila jen k tomu děj pořádně natáhnout; démoni byli ke konci už opravdu zcela dementní, a kupily se nelogičnosti. Asi ta nejzákladnější: proč se komando za každou cenu snažilo dostat zpátky nahoru, když stejně za pár let všichni umřou a opět skončí v pekle? Proč se místo toho nesnažili provézt revoluci, která se sama nabízela?? Asfalt mohl mít klidně o dvě stě stran méně a byl by mnohem zábavnější.

05.12.2014 11:10 K dílu: Pouze pátého prosince MMA

Diano, to ty nikdy nezklameš, dík :)

Vigan: Tony už je starší týpek a tak používá starší hlášky, jinak si to vysvětlit neumím. :)

04.12.2014 15:45 K dílu: Ve věži MMA

Díky, že jste si dali práci s komenty.

"pohádková erotika" zní dobře :))

02.12.2014 17:47 K dílu: Ve věži MMA

No... mohl ji nechat aspoň rozkoukat...

Dík za komenty ;)

02.12.2014 11:08 K dílu: Poslední krvavý den MMA

Bestye (pěkný nick) - děkuju, že jsi se zastavila :)

26.11.2014 17:02 K dílu: V Pekle I.- Spálené maso MMA

no jo... Peklo není pro každého :)

25.11.2014 23:30 K dílu: Do pekla a zase zpátky II. MMA

Dík, že ses obětoval a přečetl to. S tím popisem válečných událostí jdou udělat jen dvě věci, buď ho tam nechat, nebo úplně vyškrtnout, o průběhu války se nezmiňovat a nechat vše na čtenářově fantazii… Jediný, kdo se v tom možná bude vyžívat, je znalec II.sv.války. K tomu, aby vše dopadlo takhle, tehdy moc nechybělo (kromě té jaderné bomby, k té se Němci nikdy ani nepřiblížili…).

Jsem spokojený s tím, že text působí nutkání číst dál. Nutit tě do dalšího nebudu. Zbytek zveřejním pouze v případě, že bys měl zájem.

25.11.2014 23:30 K dílu: Do pekla a zase zpátky II. MMA

Dík, že ses obětoval a přečetl to. S tím popisem válečných událostí jdou udělat jen dvě věci, buď ho tam nechat, nebo úplně vyškrtnout, o průběhu války se nezmiňovat a nechat vše na čtenářově fantazii… Jediný, kdo se v tom možná bude vyžívat, je znalec II.sv.války. K tomu, aby vše dopadlo takhle, tehdy moc nechybělo (kromě té jaderné bomby, k té se Němci nikdy ani nepřiblížili…).

Jsem spokojený s tím, že text působí nutkání číst dál. Nutit tě do dalšího nebudu. Zbytek zveřejním pouze v případě, že bys měl zájem.

24.11.2014 17:31 K dílu: Průlom MMA

Tangens:

Já doufám, že aspoň milion... dolarů... :D

Pokud nenapíšeš kuchařku, kterou někdo proflákne v televizi nebo životopis nějaké "celebrity", psaním si nevyděláš...

24.11.2014 13:54 K dílu: Kamarádi od Vrbového potoka MMA

Gratulace veliká! Vůbec nejtěžší je psát humor nebo psát pro děti. A vydat knihu v Knižním klubu už taky něco znamená... :)

22.11.2014 19:52 K dílu: Průlom MMA

Admin: napsal jsi: ...zítra nebo pozítří to stáhni... Pochopil jsem to tak, že to mám smazat, jde tedy o nedorozumění :)  Klidně to přesunu, jenom nevím kam. Moc jsem nad tím nepřemýšlel, prostě jsem to chtěl oznámit, tak jsemto dal do "oznámení" :)

22.11.2014 17:32 K dílu: Průlom MMA

Tak nic mazat nebudu, přestože mě o to Admin slušně poprosil. Byla by to škoda, je tu spousta zajímavých názorů :) Když bude chtít, Admin to smaže sám...

22.11.2014 02:46 K dílu: Průlom MMA

Byl jsem Adminem požádán, abych tohle všechno smazal. Až se vyspím, tak mu vyhovím. Jinou možnost ani nemám, že? :)

21.11.2014 18:52 K dílu: V Pekle III.- Rozhřešení MMA

Super, dík. Je fajn, že jsem součástí tvého rekordu ;)

21.11.2014 13:28 K dílu: Průlom MMA

Zordon: každý z těch, kdo se podíleli na téhle plodné diskuzi, určitě kritiku pod dílem unesou, protože už mají něco za sebou. Já měl na mysli spíš ty, kteří začali psát, a natěšení na reakce publikují první povídky na nejprestižnějším literárním serveru... a pak jim někdo pod dílo napíše: to je ale píčovina...

21.11.2014 12:53 K dílu: Průlom MMA

StvN: děkuju. I když uspokojit zrovna tvůj vkus taky není zrovna jednoduché :) 

Jestli můžu ještě vkročit do diskuze výše… souhlasím se Zordonem v tom, že zkratkovité odsouzení díla může začínajícího autora znechutit. Upozorňování na jednotlivé hrubky je pochopitelně nudné, ale možná by stačilo zmínit mezi řečí: … a oprav si ty hrubky. Když už chce někdo psát kritiku, měl by rozebrat stylistiku, upozornit na stavbu odstavců, na opakující se nebo nadbytečná slova, na tempo díla…

Na tom, co píše Vigan něco je - možná by bylo lepší napsat kritiku do soukromé zprávy. Odpozoroval jsem totiž jeden fenomén - když je první kritika negativní a navíc ji napsal jeden z redaktorů, nikdo další svůj názor většinou nepřidá, a pokud ano tak také negativní. Tipování i negace pod díly mají lavinový efekt.

21.11.2014 11:18 K dílu: Cizí žena MMA

Mám rád, když poslední věta otočí všechno naruby a z chudinky hlavní hrdinky udělá pokrytce. Na můj vkus trochu moc poetické, přesto se mi to líbilo :) TIP

21.11.2014 11:01 K dílu: Průlom MMA

Myslel jsem to do budoucna. Až třeba někomu, kdo napsal první druhou povídku, hodíš koment: píšeš sračky; sebevědomí dotyčného to může dost pošramotit.

Jsem rád, že jsme pokecali :)

21.11.2014 10:45 K dílu: Průlom MMA

Oba jsme věděli, že myslím tebe, viď? ;)

Věř mi, že je lepší přečíst si, proč tě to nebaví nebo že je to ploché, než když prostě napíšeš: je to sračka (že to mám brát s nadhledem se z té věty rozhodně poznat nedalo a někoho, kdo vložil třeba první povídku, to dokáže srazit do kolen). Když to napíšeš takhle, beru to. Už dávno jsem pochopil, že se nikdo nikdy nezavděčí úplně všem a lidi mají rozdílné názory. Kdyby neměli, žijeme ještě v jeskyních…

Nejsem ani zdaleka osobní! :)

21.11.2014 10:18 K dílu: Průlom MMA

Lakrov: děkuju vřele :)

21.11.2014 10:16 K dílu: Průlom MMA

Zdenda:

V žádném případě!

Odstíny šedi, Vaříme s Hruškou apod. jsou čistě marketingové tahy. A tím pádem (podle mě) sračky. Na druhou stranu, moje knihy určitě za marketingový tah být považovány nemůžou. Když se chce český autor prosadit s prvotinou (navíc v prestižním nakladatelství), musí to už opravdu za něco stát. Tím nechci říct, že píšu geniálně. Nemusí se to líbit zdaleka všem. Ale prohlásit, že píšu sračky (když mě vůbec neznáš) chce opravdový kus odvahy a arogance...

Navíc - srovnávat mě se Steelovou je trochu mimo mísu. Mám dva antické válečné romány a jedno apokalyptické sci-fi, nepíšu dívčí romány, které se omílají stále dokola...

 

21.11.2014 09:55 K dílu: Průlom MMA

Zdenda:

Už tomu rozumím - nakladatelé mají zřejmě nabídek rukopisů příšerně málo a proto z nouze vydávají sračky!  :)  Na druhou stranu o opravdu kvalitní dílo (třeba z tvého pera) nikdo nestojí…

Třeba namítneš, že o to nestojíš ani ty - nechceš aby tvé hluboké myšlenky zapadly v balastu podprůměrné literatury, jakou je zaplaven trh… Raději budeš publikovat svá drahocenná díla zde :D

21.11.2014 09:54 K dílu: Průlom MMA

Zdenda:

Už tomu rozumím - nakladatelé mají zřejmě nabídek rukopisů příšerně málo a proto z nouze vydávají sračky!  :)  Na druhou stranu o opravdu kvalitní dílo (třeba z tvého pera) nikdo nestojí…

Třeba namítneš, že o to nestojíš ani ty - nechceš aby tvé hluboké myšlenky zapadly v balastu podprůměrné literatury, jakou je zaplaven trh… Raději budeš publikovat svá drahocenná díla zde :D

21.11.2014 09:53 K dílu: Průlom MMA

Zdenda:

Už tomu rozumím - nakladatelé mají zřejmě nabídek rukopisů příšerně málo a proto z nouze vydávají sračky!  :)  Na druhou stranu o opravdu kvalitní dílo (třeba z tvého pera) nikdo nestojí…

Třeba namítneš, že o to nestojíš ani ty - nechceš aby tvé hluboké myšlenky zapadly v balastu podprůměrné literatury, jakou je zaplaven trh… Raději budeš publikovat svá drahocenná díla zde :D

21.11.2014 09:50 K dílu: Průlom MMA

Zdenda:

Už tomu rozumím - nakladatelé mají zřejmě nabídek rukopisů příšerně málo a proto z nouze vydávají sračky!  :)  Na druhou stranu o opravdu kvalitní dílo (třeba z tvého pera) nikdo nestojí…

Třeba namítneš, že o to nestojíš ani ty - nechceš aby tvé hluboké myšlenky zapadly v balastu podprůměrné literatury, jakou je zaplaven trh… Raději budeš publikovat svá drahocenná díla zde :D

21.11.2014 09:21 K dílu: Průlom MMA

Věděl jsem, že se ozveš, Zdendo :D

Já pochopitelně zdaleka nedosahuji tvého mistrovství; chtěl bych se od někoho tak erudovaného a váženého něčemu přiučit. Vždyť jsi redaktor prózy, a to už něco znamená (minimálně v tvé hlavě)!  Kdybys mi třeba poslal odkaz na některou z tvých knih, s chutí si ji koupím - zvýším ti tak prodeje a zároveň si rozšířím obzory…

21.11.2014 09:07 K dílu: Průlom MMA

Vigan: dík. Když jsem zmiňoval křiklouny, nemyslel jsem samozřejmě tebe. Záporná kritika, když je podaná srozumitelně a bez arogance, určitě dokáže posunout. Ale takové tu nejsou zdaleka všechny, že? ;)

21.11.2014 08:46 K dílu: Průlom MMA

Můj upřímný dík, Diano :)

19.11.2014 16:06 K dílu: Raymondovo břímě MMA

Lakrov: technicky vzato to nebyl "přechod z drsné reality do světa fantazií", ale naopak :) Díky za koment.

18.11.2014 21:12 K dílu: Raymondovo břímě MMA

Diana: díky, dneska jsi mě hned dvakrát potěšila :)

Tangens: překlepy opraveny, dík.

18.11.2014 08:15 K dílu: Do pekla a zase zpátky I. MMA

Díky, jsem rád, že se ti to dobře četlo :)

15.11.2014 19:44 K dílu: Jednoho rána MMA

No jo, apokalyps není nikdy dost :)

Já mám doma Fíka a Áju, ale Punťa mi přijde takové milé staročeské oříškovské :) přesně se hodící ke globální katatrofě...

09.11.2014 14:34 K dílu: Jednoho rána MMA

Díky všem za pozitivní vibrace :)

05.11.2014 10:51 K dílu: Poslední krvavý den MMA

StvN: počítal jsem s tím, že tebe to zrovna neosloví ;) Vulgárnost je možná skutečně prvoplánová, ale je to o Caligulovi, takže tam podle mě patří. Navíc popis násilí není nic proti tomu, co se v arénách dělo ve skutečnosti… (pro příklad: znásilnění nezletilé dívky býkem apod.)

Arcs: Latina je mrtvý jazyk a tak známe velmi málo latinských hovorových výrazů. Text je psaný moderním jazykem, proto používám moderní vulgarismy. „Kurva“ zní určitě lépe, než kdybych použil nějaký nic neříkající latinský ekvivalent (nebo třeba zvolání: u blesků všemocného Jova!) :)

Jinak se události staly zhruba tak, jak je popisuji (nedávno byl dokonce na Palatinu nalezen onen průchod). Až na Tita jsou všechny postavy a jejich osudy skutečné. Je to starší povídka, napsaná v době mých začátků, ale k postavě Tita mám citový vztah… :)

03.11.2014 21:25 K dílu: Vy, kteří vydáváte knihy MMA

Nebylo to ani moc, ani málo, bylo to tak akorát. Dobře jsem se bavil.

TIP si to zaslouží...

03.11.2014 21:03 K dílu: Nikdy neříkej nikdy! - 3. MMA

Pořád se ptám, proč jsou ta jména poangličtělá a ono se to zřejmě odehrává v Americe nebo Austrálii nebo kde, škoda, klidně to mohlo být zasazené do českých kulis, okamžitě tomu klesla autenticita.

Rozhovor s Markem (nebo spíš Marek sám) byl poněkud naivní. Pochybuji, že by čerstvě opuštěný muž, chtěl po své lásce, aby mu vyprala a uvařila…

No a scéna v klubu mě vysloveně zklamala. Dívka napadená divochem a zachráněná vysněným princem… nezlob se, ale to je příšerné klišé. Jejich setkání určitě šlo vyřešit lépe. Třeba nějak vtipně, protože vtip ti docela jde.

Ale až na pohádkovou scénu v klubu, nějaké drobné chybky v i/y a chybějící odstavce nemám moc co vytknout. Nevím, jak text bude fungovat na cílovou skupinu, ale na mě bohužel fungovat přestává…

PS: nevím, jak to chodí v Americe (nebo kde to je), ale je vysoce nepravděpodobné, že by vyhazovač dal hostovi hlavičku. Dělá to zbytečnou paseku v obličeji a poutá to pozornost orgánů činných v trestním řízení… :)

03.11.2014 20:23 K dílu: Nikdy neříkej nikdy! - 2. MMA

Sem tam probleskne nedokonalost nebo podivné slovní spojení, ale kupodivu to nevadí. Děj má spád. Překvapivě jsem zvědavý, kam se to vyvine. A také na tu porno scénu, kterou zmiňuješ, doufám, že po tom napětí předchozích kapitol bude stát za to. Například s tou masturbací v předchozím díle sis mohla trochu pohrát :)

Moc jsem nepochopil to stříhání, ale předpokládám, že to bylo jen takové naťuknutí, že nakonec vysvětlíš, jak moc je tvoje hrdinka mešuge…

03.11.2014 19:59 K dílu: Nikdy neříkej nikdy! MMA

Nesnáším romantické společenské romány. Tak proč se mi tohle líbí? Nechápu… :) (omlouvám se za smajlíka, nemohl jsem si pomoct.)

PS: body navíc za MMA :)

03.11.2014 19:56 K dílu: Ahoj já jsem smrt MMA

Tohle mě zasáhlo :) TIP

17.10.2014 14:08 K dílu: Bratr MMA

To byla tedy pěkně ulítlá múza :)Já myslím, že ty ženy mají prostě smůlu. Jediné co vůbec nedokážu pochopit - proč zůstávají v takovém manželství i několik let?? Po první ráně okamžitě od něj pryč, ať už se omlouvá a slibuje jak chce.

17.10.2014 13:33 K dílu: SKVRNA MMA

Jedinou výtku mám k úvodu. Ono jako… jako… jako… je malinko otravné a šlo by to vyřešit elegantněji. Úvod je vůbec zbytečně zdlouhavý. „Čtyřletý potomek“ je také podivně neosobní, ale to byl možná záměr.

Jinak je to dobré. Myslím si přesný opak toho, co Zdenda. Popis násilí není samoúčelný a díky pohledu oběti poměrně věrný, psychologie oběti je tam načrtnutá, stejně tak její snaha o odstup. I charakter muže je skrz náznaky slušně čitelný - respektovaný manažer (nebo co), který je ve skutečnosti zamindrákované zvíře.

Nelíbil se mi závěr, ale to není chyba autorky. I přes to, nebo právě proto, že je naprosto realistický.  Bytostně totiž nesnáším konce, kdy není zlo potrestáno a z textu naopak vyplývá, že bude jenom hůř.

TIP

17.10.2014 13:33 K dílu: SKVRNA MMA

Jedinou výtku mám k úvodu. Ono jako… jako… jako… je malinko otravné a šlo by to vyřešit elegantněji. Úvod je vůbec zbytečně zdlouhavý. „Čtyřletý potomek“ je také podivně neosobní, ale to byl možná záměr.

Jinak je to dobré. Myslím si přesný opak toho, co Zdenda. Popis násilí není samoúčelný a díky pohledu oběti poměrně věrný, psychologie oběti je tam načrtnutá, stejně tak její snaha o odstup. I charakter muže je skrz náznaky slušně čitelný - respektovaný manažer (nebo co), který je ve skutečnosti zamindrákované zvíře.

Nelíbil se mi závěr, ale to není chyba autorky. I přes to, nebo právě proto, že je naprosto realistický.  Bytostně totiž nesnáším konce, kdy není zlo potrestáno a z textu naopak vyplývá, že bude jenom hůř.

TIP

09.10.2014 16:49 K dílu: Pravdivý příběh MMA

Je to vtipné, chytré a vše co bych k tomu chtěl dodat, už bylo řečeno výše. TIP

09.10.2014 16:46 K dílu: Podezření profesora Telmana MMA

Rád bych se šťoural v detailech a upozorňoval na nedostatky v logice, ale žádné tam nejsou. Pointa je děsivě vtipná. Možná ti někdo bude vyčítat nějaká klišé, ale pro mě je to vynikající. Vrátil jsem se do mladých let, kdy jsem hltal Heinleina a Asimova :)  Ode mě TIP.

09.10.2014 14:03 K dílu: Bratr MMA

Díky všem za zpětnou vazbu :)

Lakrov: v tomto případě název nijak není důležitý

Vigan: pokud jsi cítila aspoň trochu napětí, odvedl jsem dobrou práci, dík :)

Eucrow: celkem klišé to je, ale je to další z témat, o kterých rád mluvím - spravedlivý trest (který v naší společnosti chybí)

Sveřep: to je opravdu krásná věta! :)

Diana: poslední díl pekla už je dávno vložen. Hezky se bav: http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=448386

06.10.2014 09:52 K dílu: V Pekle III.- Rozhřešení MMA

Esemege: díky, dělá mi radost, když můžu někoho potěšit :)

04.10.2014 13:59 K dílu: V Pekle III.- Rozhřešení MMA

Lakrov: dík

Interpunkce odstraněna (člověk se pořád učí), a odkazy k předchozím dílům vloženy (dobrý nápad).

Před dvěma roky jsem tu žádnou „ďábelskou“ povídku neměl.

Před tím, že se jedná o knižní rozsah, varuji v úvodu, ale jak jsem zmínil - papírové vydání tohoto kousku mi v letošní CKČ uteklo o mizerné tři body, proto jsem to publikoval zde, ať se těmi hrůzami pobaví široká veřejnost… :)

PS: ten „bazén“ masa byl ve skutečnosti spíš hora masa. ;)

04.10.2014 09:24 K dílu: V Pekle III.- Rozhřešení MMA

Vigan: děkuju velice, jsem rád, že se prostředí líbilo (třeba se tam potkáme)   :)

Sveřep: díky. ;) Nevím, zda je to přímo horror, možná spíš fantasy, ale nechtěl jsem děsit teenegerky, které čtou fantasy kvůli elfkám a krásným upírům… :) Co by byl podle tebe banální konec?

04.10.2014 09:15 K dílu: V Pekle II.- Poslední pokušení MMA

Bolí to jako čert se mi zdá moc klišoidní. Mám radši výrazy jako: bolí to jako svině, nebo smál jsem se jako debil :))

Náš svět je chvílemi poměrně hnusné místo, což teprve peklo... takže ohavnosti jsou bohužel na místě...

Díky ;)

03.10.2014 10:19 K dílu: V Pekle III.- Rozhřešení MMA

Tobogán je prostě mazán krví. V aquaparku taky ta voda teče už seshora. Nutně to neznamená, že ta krev je těch naporcovaných, může být přece úplně někoho jiného… :)

Krátce po tom, co jsem tohle dopsal, jsem si přečetl Kopřivův Asfalt (to je teprve bezútěšná vize), a trochu se zděsil, kolik je tam podobných věcí… například tobogán, kterým se vstupovalo do pekla, byl jako struhadlo ;)

Dík, žes to dočetl a dík za vTIP :)

PS: Tony asi dostal zaslouženou dovolenou na povrchu :)

02.10.2014 18:35 K dílu: Marcus a Gee MMA

William: poměrně zdrcující kritika, přesto TIP, díky... Mužská postava je pravděpodobně polobůh, nebo co, takže to nemůže být žádný zakrslík ;)

02.10.2014 18:00 K dílu: V Pekle II.- Poslední pokušení MMA

Jozkah: Doby, kdy jsem recenze bral smrtelně vážně (a občas mě i drtily) jsou dávno pryč. Co člověk - to názor. Beru to s velkým nadhledem, neboj :) Pokud si ovšem "kritik" nehraje na boha a nesnaží se povyšovat, to pak dokážu být poměrně jedovatý :))

Ještě k hlavnímu hrdinovi - co mu vlastně dalo nálepku Mirka Dušína? To, že podlehl chtíči a vnadům Andrey? Nebo, že se ji snažil chránit před lávou? Věděl přeci (nebo aspoň tušil), že jemu neublíží, a navíc jednal instinktivně a sám z toho byl trochu vyděšený)

02.10.2014 14:38 K dílu: V Pekle II.- Poslední pokušení MMA

No jo no… Váhal jsem, zda to sem vůbec vkládat. Pak jsem se rozhodl, že ano, přestože jsem znal rizika… a tady to mám :) Nevím, jestli má vůbec smysl vložit poslední díl, ale když už jsem s tím začal, tak si to asi vyžeru až do konce. :))

Nemyslím si, že by se to točilo stále dokola, myslím, že to má gradaci a někam to směřuje, aspoň jsem se o to snažil…

Proti Dušínovosti se však musím ohradit. Postava se snaží nezbláznit a nějak z toho vybruslit, vypadá to, že je v celém Pekle skutečně jediná dobrá duše a tak se podle toho chová. Aspoň já bych se choval podobně, kdybych byl na jeho místě.

Nacista, pedofilní kněz, člen gangu (který se rozhodně nechová jako zbabělec, spíše je nejbezohlednější)… to jsou jistě zprofanovaní záporáci. Ale zaprvé: rád se k těmto tématům vyjadřuju; zadruhé: kdybych tam dal nějakého bezejmenného hříšníka, musel bych kolem něj dělat nějakou omáčku a to by bylo zavádějící a zbytečné.

Nicméně díky, že jste se zastavili ;)

02.10.2014 01:48 K dílu: V Pekle I.- Spálené maso MMA

Zdenda: dočkáš  se svého, nebyla to poslední šukačka...

Esemege: díky. Protože proti tomu nikdo vyloženě neprotestuje, zítra (vlastně dneska) přidám dvojku.

01.10.2014 12:22 K dílu: Marcus a Gee MMA

Aqua-bella: na mě "luxusní zadek" nepůsobí taky dobře (přestože jsem jeho majitelem), ale mladé holky se takhle prostě vyjadřují :))

Mě by tvoje otázky zajímaly taky, ale nevím, jestli se někdy dostanu k jejich zodpovězení...

01.10.2014 11:50 K dílu: V Pekle I.- Spálené maso MMA

Mrknul jsem na prózu na pokračování a došel k závěru, že ta se tu obecně moc nečte, nejen proto jsem to dal do povídek. Ona to totiž kompaktní povídka je, i svým rozsahem - 40 normostran. Rozdělil jsem to jen proto, aby čtenáře neodrazovala délka.

S grafickou úpravou moc nenadělám, i mě rozčilují ty mezery mezi odstavci.

Zfilmované bych to taky vidět nechtěl. Nesnáším filmy, ve kterých je tupě zobrazováno násilí; nedej bože, když někdo ubližuje nevinným! Ale rád se pitvám v psychice postav, které se (často proti své vůli) do takových situací dostanou :)

Jak píšu v úvodu - pokud bude nadšení převládat nad zhnusením, přidám dvě zbývající části. A hnusné to je, vždyť je to Peklo! :) (inspirace Danteho Božskou komedií, kterou jsem přečetl asi ve 13ti letech a dost mě vzala)

PS: co je obraz H.B. ?

30.09.2014 10:05 K dílu: Marcus a Gee MMA

Pouze_procházím: viděl jsem Pozemšťana - výborný -, díky za tip.

A zase to klišé :) Ale řekl jsi to hezky...

27.09.2014 18:38 K dílu: Marcus a Gee MMA

DT: Já se nezlobím. Kdybychom měli všichni stejný vkus, byla by planeta poněkud nudná. :)

27.09.2014 18:32 K dílu: Marcus a Gee MMA

byl to černý čtvrtek... sorry... :) anglicky Black Thursday. Než začneš dělat chytrýho mrkni na Wiki ;)

27.09.2014 09:00 K dílu: Marcus a Gee MMA

Tolik recenzí! Teda koukám, jaký měla Lakrovova reklama účinek (takže dík i jemu).

Jak říká Alissa, Diana a Evženie. Skoro všechno už bylo za poslední dva a půl tisíce let napsáno, ke starým tématům se vracejí i profesionálové, co byste chtěli ode mě, od amatéra?  :)  

Pečený medvěd: gluteální oblast je naprosto skvostný popis dámského pozadí :) (To musím někdy použít!)

Díky všem, že jste se obtěžovali se čtením a s komentářem!

25.09.2014 16:03 K dílu: Marcus a Gee MMA

Každý zdůrazňuje, jak je nesmrtelnost strašně omleté téma. Asi jsem zaspal dobu, nebo co, já znám jenom Highlandera...

Kytiii: bohužel nevím co je Stark/Crossfire/Grey trilogie :)) Ale jsem rád, že tě to nakonec vtáhlo ;) Pokud to celé nějak rozvedu, tak jedině ve vzdálené budoucnosti. Ale nejspíš ne, protože se zdá, že na podobné téma dnes píše každý čouda... :))

Lakrov: je to mladá holka ovlivněná popkulturou, reklamami a vším balastem, který k moderní době patří. Chtěl jsem, aby vypadala trochu naivně a vyjeveně, a aby kontrastovala s jeho starobylostí... Onen zmatek v dialogu bude nejspíš způsoben vypitým Danielsem :) Jsem rád, že se ti to trochu líbilo...

24.09.2014 09:04 K dílu: Marcus a Gee MMA

Díky za názory.

StvN: které obraty nebo formulace konkrétně jsou klišé? To není agresivní obrana, jen jsem zvědavý :)

Lakrov: ke kterým slovním obratům máš výhrady? Zase - jenom zvědavost :)

 

Nahoru