26.08.2022 12:21 K dílu: Svätci, patróni leta 2022 dark matters

Silene: Vďaka, že si sa na to takto dôkladne pozrela. Pri písaní (resp. úprave viet z bulvárnych článkov) som to chcela mať tak trochu strojové, neohrabané, ako píšeš, nemotorné. Aby bolo cítiť tú vytrhnutosť z kontextu, ten bordel, ktorého je to súčasťou - ako súčasťou bordelu-textu, tak aj bordelu-života.

 

ďalšia vec je, že keby som ten text začala upratovať, asi by bolo treba uprataťho celý a vyznenie by sa zmenilo tiež. Možno k lepšiemu - ale to budem riešiť, ak budem riešiť novú knižku.išlo i tiež o to, aby strofy neboli školácky symetrické - chcela som, aby sa postupne rozpadali.s tou elektrinou v prvej strofe máš pravdu, to trochu vybočuje z logiky svätcov, pravda. ani som si to neuvedomila. ono je to celé plné chýb, keď sa na to človek pozrie bližšie:-)

 

ale - možno je to ako s nejakou takou detskou čarbanicou - máš detskú čarbanicu. a keď ju po tom decku začneš opravovať a vylepšovať, začnú vyskakovať stále ďalšie a ďalšie chyby a keď pokračuješ v opravách, nakoniec je z toho niečo úplne iné.

 

Trápi má ale iná vec! keď som tento text písala, bola som v takom citlivom rozpoložení a v dojatí tými osudmi a tragédiami, ktoré sú v podstate strašne tuctové a bulvár ich na pár hodín vyťahuje na piedestál - kým sa neokukajú. no a bolo mi to ľúto a chcela som z nich mať svätcov ktorých si cirkev tak považuje a sú oveľa stálejší.a vo výsledku to celé pôsobí ako vždy ironicky. asi to inak neviem :-)

26.08.2022 12:20 K dílu: Svätci, patróni leta 2022 dark matters

Silene: Vďaka, že si sa na to takto dôkladne pozrela. Pri písaní (resp. úprave viet z bulvárnych článkov) som to chcela mať tak trochu strojové, neohrabané, ako píšeš, nemotorné. Aby bolo cítiť tú vytrhnutosť z kontextu, ten bordel, ktorého je to súčasťou - ako súčasťou bordelu-textu, tak aj bordelu-života. ďalšia vec je, že keby som ten text začala upratovať, asi by bolo treba uprataťho celý a vyznenie by sa zmenilo tiež. Možno k lepšiemu - ale to budem riešiť, ak budem riešiť novú knižku.išlo i tiež o to, aby strofy neboli školácky symetrické - chcela som, aby sa postupne rozpadali.s tou elektrinou v prvej strofe máš pravdu, to trochu vybočuje z logiky svätcov, pravda. ani som si to neuvedomila. ono je to celé plné chýb, keď sa na to človek pozrie bližšie:-) ale - možno je to ako s nejakou takou detskou čarbanicou - máš detskú čarbanicu. a keď ju po tom decku začneš opravovať a vylepšovať, začnú vyskakovať stále ďalšie a ďalšie chyby a keď pokračuješ v opravách, nakoniec je z toho niečo úplne iné.Trápi má ale iná vec! keď som tento text písala, bola som v takom citlivom rozpoložení a v dojatí tými osudmi a tragédiami, ktoré sú v podstate strašne tuctové a bulvár ich na pár hodín vyťahuje na piedestál - kým sa neokukajú. no a bolo mi to ľúto a chcela som z nich mať svätcov ktorých si cirkev tak považuje a sú oveľa stálejší.a vo výsledku to celé pôsobí ako vždy ironicky. asi to inak neviem :-)

06.04.2021 11:56 K dílu: Prebudiť nadšenie dark matters

Majaks: to mi je jasné :-) ja som občas už skoro zúfalá, ako málo básní sa mi páči.

06.04.2021 09:19 K dílu: Prebudiť nadšenie dark matters

Majaks: je to tak, vďaka!

 

27.03.2021 00:38 K dílu: Odolný dark matters

"stromy umírají vstoje"

14.03.2021 22:47 K dílu: Prichádzanie do cieľa dark matters

To je moj umelecky program! 

14.03.2021 22:29 K dílu: Prichádzanie do cieľa dark matters

Potešil si ma-:) ja vzdy tuzim skondenzovat moj momentalny zivotny pocit s momentalne dostupnou obraznostou Tentokrat som sedela v obyvacke a prave bezal sport Pre mna je to cele velmi presne ale pri pisani sa snazim len usmernovat. Kazdopadne to ozije az s kvalitnym citatelom, takze vdaka

01.12.2020 15:47 K dílu: Cyklus KV dark matters

toto dielo by rozhodne malo mať viac tipov, odporúčam, ivona z bratislavy

24.09.2020 18:38 K dílu: Motýle, otázka života a smrti dark matters

Použila som správu z TASR o novom výskume o motýľoch a k tomu som pridala text o leteckých katastrofách z čsfd. štvrtá časť s miestom nehody - to sú verše, ktoré som dávnejšie napísala a nevedela použiť. záver tvoria slová, ktoré som už použila v inom svojom texte:-) 

28.08.2020 08:17 K dílu: Bez aktualizovaných pokynov dark matters

Bože, to som si vôbec neuvedomila!

05.08.2020 15:35 K dílu: Prestávka dark matters

Normálna mantra. A super text! Že ma to dojíma, je už môj problém. 

03.08.2020 09:47 K dílu: Otvárací ceremoniál, archívny záznam dark matters

Vk: vďaka. pravda, s tými pohybmi. 

naprázdno sa rozhliadame, je záver, nie úvod. ale uznávam, že to môže uspávať celé:-)

31.07.2020 13:28 K dílu: Pozorovanie kométy Neowise dark matters

Lnice: ja som stále nevidela nič. volám ju blbá kométa a zmierujem sa s okolnosťami. pravda je, že sa mi nechce chodiť v noci niekam ďaleko za mesto, takže si za to môžem sama.

28.07.2020 12:31 K dílu: Kava ako dark matters

ten záver to zabil:-) flooow

23.07.2020 10:40 K dílu: Silné dažde a záplavy dark matters

A ktorú verziu by si vybral VK?

21.07.2020 16:53 K dílu: Silné dažde a záplavy dark matters

verzia na utorok:

 

keď sme prvýkrát počuli o mohylových hroboch

predstavovali sme si výnimočné miesto

ktoré ani nepatrí do nášho sveta

aké veľké bolo naše prekvapenie

pri pohľade na nenápadné útvary

ktoré sa takmer nedali rozoznať

na obyčajnej lúke

niektoré problémy

prichádzajú postupne

už zďaleka sa pripravujeme 

nacvičujeme plán poplachu 

samotná hrozba 

sa postupne stáva druhoradou

 

20.07.2020 16:35 K dílu: Silné dažde a záplavy dark matters

inak, už s tou mhd-čkou vôbec nie som spokojná. v podstate sa mi zdá totálne nepoužiteľná. takže, v mojom notese došlo zatiaľ k takejto verzii. (boh vie, kolko ich nakoniec bude):

 

keď sme prvýkrát počuli o mohylových hroboch

predstavovali sme si výnimočné miesto

ktoré ani nepatrí do nášho sveta

aké veľké bolo naše prekvapenie

pri pohľade na nenápadné útvary

ktoré sa takmer nedali rozoznať

na obyčajnej lúke

niektoré problémy

prichádzajú postupne

už zďaleka sa pripravujeme 

nacvičujeme plán poplachu 

ten správny manéver

pre správnu nehodu

 

30.06.2020 14:36 K dílu: aj tak lepšie dark matters

Chcem všetko hneď!

30.06.2020 11:46 K dílu: pamatuju dark matters

Toto je proste pekné.

24.06.2020 10:39 K dílu: Silné dažde a záplavy dark matters

ešte pár knižiek o starovekej mytológii. 

24.06.2020 10:07 K dílu: Silné dažde a záplavy dark matters

Nie, nečítala.

24.06.2020 09:28 K dílu: Silné dažde a záplavy dark matters

Workers of the world, you have nothing to lose but your chains!

23.06.2020 21:41 K dílu: Silné dažde a záplavy dark matters

pretože mhd je neuveriteľne obyčajná, upokojujúco samozrejmá vec a jej významy napĺňame podľa svojej konkrétnej nálady a rozpoloženia. mhd sa pasívne podieľa na mechanizme prácovnej rutiny, a každé ráno symbolizuje povinnosť a každý večer cestu za slobodou. uviaznuť v nekonečnej mhd by bolo ako ostať v kóme, alebo nenávratne sa zdrogovať. ako minca, čo prepadne automatom bez úžitku. a tak by som mohla pokračovať donekonečna!

23.06.2020 16:39 K dílu: Silné dažde a záplavy dark matters

nemám auto totiž.

23.06.2020 13:07 K dílu: dark matters

dávam ironický lajk kritike! 

22.06.2020 09:46 K dílu: dark matters

čaute, ja už nie som v redakcii, ale vďaka za avízka. prípadne budem vďačná za skríny:-) 

11.06.2020 18:39 K dílu: Alternatívy skrytého pozorovateľa dark matters

Majaks: sofistikované levičácké bláboly.

06.06.2020 14:30 K dílu: Alternatívy skrytého pozorovateľa dark matters

lawenderr: vďaka. bol to samozrejme preklepa vďaka všetkým za komenty:-)

02.05.2020 10:24 K dílu: Jeden zo slabších pokusov dark matters

lisabonska kava: bože, to som ja! pozdravujem!

01.05.2020 19:44 K dílu: Jeden zo slabších pokusov dark matters

Lisabonska kava: tak mi este napadlo Ked sme pri sexe v manzelstva tak nie si daleko Napisala som polku manzelskej poezie:) 

01.05.2020 19:33 K dílu: Jeden zo slabších pokusov dark matters

Lisabonska kava : vdaka za nazor a za zaujem Je fajn si precitat takuto dobre zdovodnenu poznamku Toto je taka vec ktoru je tazko posudit z autorskej perspektivy Takze vdaka za pohlad zvonka

A2a2a: Ten slabsi pokus - chcela som dat ze slabsi jedinec ale to sa mi zdalo take klise A pamatam si ako niekto raz pouzil ten vyraz na svoj vytvor: toto bude jeden z tych slabsich kusov Bavi ma ten ton neambicioznosti Alebo skor preventivnej rezignacie A neviem ako velmi je to vidiet ale asi uz dva roky je mojim motivom pri pisani uspech-neuspech. Takze aj v tomto kontexte som to dala takto. A vdaka ze si sa tu zastavil u mna

06.04.2020 19:50 K dílu: Cyklus Č dark matters

jeden z tých vydarenejších cyklov! :-)

24.03.2020 23:16 K dílu: Ďalšie preventívne opatrenia dark matters

Majaks: to áno. ak to myslíš tak, ako to myslím ja, tak si ma asi odhalil.

24.03.2020 13:43 K dílu: neděle dark matters

Tento nick patrí Simone Rackové?

23.03.2020 21:40 K dílu: Pacifista dark matters

som sa potešila, že čosi nové, a nič. čo už!

04.03.2020 15:54 K dílu: Na prahu citlivosti dark matters

ale no. vďaka.

04.03.2020 15:15 K dílu: Na prahu citlivosti dark matters

Mám pocit, ako keby tu boli pomleté moje texty za posledný rok a pol! a niektoré tie obraty mám chuť opäť použiť.

29.02.2020 19:46 K dílu: Manéver na odpútanie pozornosti dark matters

vďaka, že vás to baví čítať (trikrát po sebe v ZV, asi niečo robím zle:-)). a ostatní kľudne píšte, čo sa vám nepáči, rada si prečítam rôzne reakcie!

27.02.2020 12:27 K dílu: Kri Krá III dark matters

Variácia na Hughesovho Krá?

18.01.2020 17:41 K dílu: Cyklus E dark matters

Super.  Ten investor sa mi páči.

Len to o tom sraní je čistá MP!

12.01.2020 15:03 K dílu: Chvíľa pred zdvihnutím telefónu dark matters

a2a2a: veľmi pekne ďakujem.

mimochodom, cit pre muzikálnu linku mi je tak cudzí, že si ho neviem ani predstaviť:-) výnimočne ho viem identifikovať, ale pri písaní je to úplne mimo mňa

09.01.2020 11:19 K dílu: Chvíľa pred zdvihnutím telefónu dark matters

vk: vďaka, a s tými názormi máš pravdu.

23.10.2019 09:17 K dílu: Devastácia časom dark matters

vk: občas človek uvažuje pri domácich prácach trochu viac dramaticky.

15.10.2019 09:40 K dílu: Podvečerná medzihra dark matters

napr. pre mňa je to čistá poézia. so spojeniami, ktoré by som si celkom rada ukradla, pretože mi pripomínajú tie moje: "Tvoje pokusy sú zatiaľ presne tým, čím sú: len pokusmi."

11.10.2019 08:16 K dílu: Odpoveď z ktorejkoľvek strany dark matters

Silene, ďakujem ti, myslím, že druhá časť básne znie v tvojom prepise stokrát lepšie. tu to nechám tak, ako to je, zdá sa mi zbytočné to prepisovať, keď je to všetko v diskusii. ale ak to niekde budem čítať, dám to takto:

je pravdepodobné

že zvuky inštalácie a

meniaca sa obloha

nesú svoje vlastné významy

my sa od nich celý čas

vzďaľujeme

je pravdepodobné

že ignorujeme správy

ktoré nám ktosi adresuje

ktoré sa kdesi hromadia

vieme o nich

 

ignorujeme ich zámerne

10.10.2019 14:57 K dílu: Odpoveď z ktorejkoľvek strany dark matters

vk: čiže toto celé by si škrtol?

postupne vznikal systém 

jednoduchej mytológie

ktorý sme rozvíjali ďalej 

a ďalej prispôsobovali

aby nás uspokojoval

02.10.2019 16:50 K dílu: Sen o lepších výkonoch dark matters

Vďaka, to vystihuje môj zámer!

20.09.2019 20:07 K dílu: Diktátorovo letné sídlo dark matters

egil: veľmi pekne ďakujem.

19.09.2019 09:37 K dílu: Diktátorovo letné sídlo dark matters

atkij: to ošívanie ma zaujíma, dychtím po každej zmysluplnej reakcii:-) 

a ak by ťa zaujímalo, toto konkrétne je z tv programu o hľadaní a nákupe luxusnej vily a potom stretnutie čaputovej so zelenským. tretia časť: mierne upravený text z čtk. dosť zaujímavá postava, ten Alfredo Stroessner.

17.09.2019 12:57 K dílu: Diktátorovo letné sídlo dark matters

nie, zaujatosť v poézii? to je vážne obvinenie, to som zvedavá, ako sa vk obháji a dúfam, že nebudem musieť vracať desiatky eur, čo mi písmak posiela na účet za každý získaný tip a stovky eur za výber.

14.08.2019 14:56 K dílu: Ignorácia nekonečna dark matters

Ten projekt, tá posledná sloha/tretí text. Mne sa veľmi páči slovo projekt, zase pre tú firemnú rétoriku a neurčitosť. Príbehy ako projekty, mytológia ako projekty. V pracovnom prostredí je to praktický výraz. Keď sa použije projekt v básni, tak je sexy otvorený:-)

hlavne, čítala som výrok o tom, ako je umenie popieraním času, ako umelci času vzdorujú a ich prvým predpokladom pre tvorbu je nesmrteľnosť a viera v absolútno. a vtedy som si spomenula na iný výrok, že pri písaní resp. rozprávaní príbehov ide práve o fascináciu plynutím času - zápletky a postupnosť slúžia len ako demonštrácia času. Čo z toho si vybrať? naformulovala som si vlastné heslo:-) nepripúšťajúce žiadne iné možnosti a sebavedomé, ako výroky, čo som čítala predtým.

 

 

14.08.2019 14:45 K dílu: Milujeme vodné plochy dark matters

-v tomto texte mi ani tak nešlo o slobodnú vôľu, skôr o nejaké vnímanie vlastnej jedinečnosti/jej spochybnenie. 

zjednodušený model životazjednodušený až na úroveňživota niekoho iného

keď si vezmeme udalosti v našich životoch, ako veľmi sú jedninečné? vzťahy, rozchody, dospievanie - to sú naše životy. napriek tomu si musíme pripadať sami pred sebou jedineční - človek nemôže žiť s pocitom, že tvorí absolútny priemer, a to inteligenčne, amocionálne, fakticky, na všetkých frontoch a ešte aj ak ide o zážitky. alebo áno?

 

14.08.2019 09:37 K dílu: Milujeme vodné plochy dark matters

Ostrich: problém tří těles si musím prečítať. inak na sci-fi veľmi nie som, resp. vôbec v tom nemám prehľad.

14.08.2019 09:32 K dílu: Ignorácia nekonečna dark matters

Ostrich: vďaka za záujem.

bavia ma prepálené výroky a veľkohubé heslá, čo si nárokujú absolútne poznanie a tvária sa ako pointa všetkého.

no a obsah: totiž, pokiaľ sú veci zbytočné a o nič nejde, nie je dôvod sa snažiť a hnať sám seba: ak je všetko zbytočné, je to v tomto zmysle zároveň oslobodzujúce. 

to výročie je zámerne viacznačné, nejde o to, k akej udalosti sa vzťahuje. ide o pocit úspechu, ambície, prefabrikovaný ideál. na to som myslela. a áno, ide o to, čo má v hlave čitateľ. a tým si text uspôsobí podľa seba, vlastnými asociáciami. myslím, že by to tak malo byť - text by nemal ponúkať všetko. a ak vznikne nadinterpretácia, aj to je v poriadku. mám potom pocit, že hra funguje:-)

07.08.2019 10:17 K dílu: Pozorovanie prázdna dark matters

Prádlo: Tak tých načítaných nemám.

07.08.2019 09:40 K dílu: Pozorovanie prázdna dark matters

to je kompliment! vďaka! (trošku interstellaru, ale viac z dovolenky pri čiernom mori:-)

19.07.2019 10:51 K dílu: bez dark matters

a ty seš milován ještěrkou - toto je nádherná veta/verš/čokoľvek! 

17.07.2019 15:53 K dílu: Možnosti chameleóna v púšti dark matters

vk: písala som ti, že recyklujem a zamotávam dokopy. 

10.07.2019 08:20 K dílu: Láska dark matters

dosť dopovedané. a spôsob, akým sú tam spomenuté selfíčka a testy na FB vyznieva moralisticky.

09.07.2019 14:09 K dílu: Ignorácia nekonečna dark matters

Silene: veľmi spávny čitateľský prístup, môj najobľúbenejší

09.07.2019 12:23 K dílu: Ignorácia nekonečna dark matters

Silene: ide o manželstvo? určite? :-)

08.07.2019 11:12 K dílu: Ignorácia nekonečna dark matters

inštrumentál opravím, máš pravdu.

ja tu v podstate neviem, či je to celé spolu jeden text, asi skôr tri samostatné - relatívne. Proste píšem, dopíšem jednu myšlienku a potom spracujem ďalšiu, ktorá vychádza z prvej. 

ďakujem ti!

24.06.2019 16:43 K dílu: Dramatické okolnosti dark matters

ešte stále som vo fáze, že ma tento štýl baví. ak z toho prípadne čosi bude, tak editor texty preškrtá. ak z toho nič nebude, kyberpriestor je dosť široký na moju grafomániu a je to dobrý pocit. 

ja mám skôr problém s extrémnou pomalosťou písania. a to je faktický problém, lebo keď človek nepíše, nie je z čoho škrtať, samozrejme, akákoľvek situácia nakoniec môže byť problémom:-)

 

21.06.2019 10:54 K dílu: Dramatické okolnosti dark matters

vk: baví ma to zatiaľ. po toľkých rokoch s "petrom" a infantilitami je pre mňa osviežujúce si vymýšľať ukecané neurčité fantázie:-)

21.06.2019 10:23 K dílu: Dramatické okolnosti dark matters

nerozumiem presne.

11.06.2019 17:01 K dílu: Púšť expanduje dark matters

zaujímavé. nenapadlo mi, že by sa o tom dalo zvažovať aj toto. riešila som dilemy, ale inde:-) a teraz, keď som si prečítala tvoj názor, tiež tam vidím nezrovnalosti. a zároveň - nevidím správne riešenie. tak do toho bordelu asi už nebudem šťuchať:-) 

ale je super, že vidíš veci takto zvnútra, technicky. vďaka.

11.06.2019 16:39 K dílu: Púšť expanduje dark matters

ysslandia: vďaka za reakciu, ale povedz konkrétnejšie. nerozumiem presne, čo by si chcela inak, resp. čo ťa ruší - len viem, že tri prvé verše z toho posledného fragmentu

30.05.2019 10:49 K dílu: Milujeme vodné plochy dark matters

a2a2a: vďaka. to je môj najobľúbenejší spôsob prístupu k básňam.

29.05.2019 09:45 K dílu: Milujeme vodné plochy dark matters

Vždy keď mi zasvieti kritika, čakám aj nový tip. A potom som sklamaná:-((

28.05.2019 14:52 K dílu: Milujeme vodné plochy dark matters

Safián: to bude asi tým, že sa snažím skombinovať poéziu a sabotáž poézie. ako raz zaznelo v simpsonovcoch:

vočko: to je péemko, vole

homer: ???

vočko: postmoderna

homer: ???

vočko: tak jinak, samoúčelná úchylárna

 

28.05.2019 14:52 K dílu: Milujeme vodné plochy dark matters

Safián: to bude asi tým, že sa snažím skombinovať poéziu a sabotáž poézie. ako raz zaznelo v simpsonovcoch:vočko: to je péemko, vole

homer: ???

vočko: postmoderna

homer: ???

vočko: tak jinak, samoúčelná úchylárna 

28.05.2019 09:25 K dílu: Milujeme vodné plochy dark matters

 Zdenda: poznáš ten pocit, keď sa prebudíš a máš zlý pocit, ťažko povedať, z čoho, lebo si sa práve zobudil a nič zlé si nespravil. ale cítiš sa, ako keby si zanedbal nejaké povinnosti alebo čosi.

28.05.2019 07:57 K dílu: Milujeme vodné plochy dark matters

Lnice: trafila si sa tak presne, že mám chuť tie spinky v ďalšej básni použiť!

Silene: pocit vlny je pekné - a ja mám na stole po celý čas malú plyšovú ovečku.

25.05.2019 19:46 K dílu: dark matters

ahoj, ani mne nejde zmeniť heslo. reagujem na avízo a potvrdzujem príjem.

21.05.2019 17:06 K dílu: MS 2019 + Dokument o mimozemšťanoch dark matters

Starej Rendl: to poznám, to je super.

21.05.2019 12:18 K dílu: MS 2019 + Dokument o mimozemšťanoch dark matters

humor & tragédstvo & frázy

:-)

20.05.2019 14:07 K dílu: 20.5.2019 dark matters

"kost z boha našli chlapi v siláži" /krásné nové stroje/

16.05.2019 10:27 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

:-))

16.05.2019 10:17 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

zase sme pri úradníkovi? ok, ak ti nadáva živnostník, bude to ok? ak ti nadáva vedecký pracovník na dovolenke? živnostník v práci? na tomto záleží? 

 

16.05.2019 09:53 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

a ešte: policajná úzkostlivosť a hon na čarodejnice sú fanatizmus. a fanatizmus proste nie je riešenie.

16.05.2019 09:36 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

zvedavec: prečítala som si toto, čo si napísala: "Chýba mi trochu nadhľadu v tom sexistickom  hnutí." - a súhlasím. tak, ako si to napísala, tomu rozumiem a súhlasím. nemala som však zatiaľ kapacitu prečítať tú debatu celú. 

16.05.2019 08:13 K dílu: Prejav pre nových zamestnancov dark matters

poézia je len mýtus a v skutočnosti neexistuje

14.05.2019 12:40 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

ak mi niekto nadáva, nezaujímam sa, či je to štátny zamestnanec. tobôž, či je to štátny zamestnanec v pracovnej dobe. pri niektorých by ma celkom zaujímalo, či mi neodpisujú z psychiatrie.

14.05.2019 12:33 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

aj mňa sa chceš spýtať, či  mám dovolenku? či ako?

 

14.05.2019 11:55 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

Haijin: čiže ak by tebe alebo hocikomu teoreticky v pracovnej dobe lichotil, bolo by to ok?

a inak, čítal si meno ruže? pamätáš sa na ten spor o humore? ako sa tam mnísi vraždili kvôli otázke, či sa ježiš smial alebo nesmial? 

14.05.2019 11:54 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

Haijin: čiže ak by tebe alebo hocikomu teoreticky v pracovnej dobe lichotil, bolo by to ok?

a inak, čítal si meno ruže? pamätáš sa na ten spor o humore? ako sa tam mnísi vraždili kvôli otázke, či sa ježiš smial alebo nesmial? 

14.05.2019 11:35 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

ale sranda, haijin, ono to vyzerá, že ti došli argumenty tak z pomsty teraz riešiš toto

14.05.2019 11:34 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

zákon o prístupe k informáciám eviduje, kto má kedy voľno?

14.05.2019 10:16 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

Zdenda: Mne sa to páčilo, veľmi. Jedna z tých vecí kde si hovorím, kiež by som tiež mala taký dobrý nápad.

14.05.2019 09:52 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

výhrady k nacistickej tvorbe chápem, ale toto antinacistická tvorba. ono nie je všetko čiernobiele. ozaj nie. 

14.05.2019 09:44 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

Antologie esesáckých básní je super príkladom, ako byť zároveň empatický a využívať iróniu. Obžaloba krutostí, totálny humanizmus a pritom nadhľad a nemoralizovanie.

13.05.2019 12:30 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

haijin, píšeš:  "inak by napr. literatúra nebola ani možná, lebo ako by samotné slová a vety vytvárali význam " - podľa mňa nejak tak funguje poézia. základný materiál plus podstatný uhol pohľadu samotného čitateľa

13.05.2019 12:05 K dílu: Prejav pre nových zamestnancov dark matters

Silene, potešila si ma!

13.05.2019 12:04 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

ako píšeš: každý si tu budeme robiť svoju "prácu".

ešte by sme sa mohli zamyslieť nad tým, ako optika vtipu ohýba materiál - obsah. neposúva takáto optika samotný obsah do inej roviny? ja nemám načítané žiadne odborné texty o humore, ale vieš, kam mierim. 

13.05.2019 11:43 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

chcela som vyjadriť protinázor a zastať sa silene. to je celé. obraňujem nekorektný humor, čierny humor atď. zapájam sa do diskusie. oponovať ti neznamená trestať ťa, že. slovo "trestať" som použila v súvislosti s tým, ako na mňa pôsobil tvoj tón v debate so silene. podľa mňa si jej prisúdil v súvislosti s jej vtipom uvažovanie, ktorým si jej krivdil. ide mi o to, že ak spravím vtip o anne frankovej, nemusím byť antisemita. 

13.05.2019 11:34 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

chcela som vyjadriť protinázor a zastať sa silene. to je celé. obraňujem nekorektný humor, čierny humor atď. zapájam sa do diskusie. oponovať ti neznamená trestať ťa, že. slovo "trestať" som použila v súvislosti s tým, ako na mňa pôsobil tvoj tón v debate so silene. podľa mňa si jej prisúdil v súvislosti s jej vtipom uvažovanie, ktorým si jej krivdil. ide mi o to, že ak spravím vtip o jane frankovej, nemusím byť antisemita. 

13.05.2019 10:32 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

chýba mi tam úvodné "sú"

13.05.2019 10:27 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

chýba mi tam úvodné "sú"

13.05.2019 10:27 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

lepšie vtipy, sú horšie. ale sú to vtipy. viď charlie hebdo.

tie úvahy o hodnote toho, či niekto sa zdá byť sexy atď - to sú tvoje predpoklady a úsudky. tušíš nejaký zlý/nesprávny/škodlivý úmysel a si hneď pripravený zasiahnuť spravodlivým hnevom a potrestať nejapnú poznámku. ja v tomto momente konám podobne - zastávam sa protistrany. 

humor možno nie je vždy žiaduci. ale má miesto, je dôležitý a cenzúra nič dobré neprinesie.

13.05.2019 09:35 K dílu: Cena zlata: Odhalenie škandálu americkej gymnastiky /2019 dark matters

nevidím na čiernom humore nič zlé. cestu kontrolovania čierneho humoru osobne považujem za cestu do pekla. človek môže mať zároveň zmysel pre humor, zároveň cit, empatiu a morálku. nevylučuje sa to. 

Nahoru