22.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
úchylné dopoledne to je skoro chlípny den, čo je zbierka poviedok, na ktorej pracujem :) prvá má názov chlípne odpoledne, hotové je chlípne ráno, následovať bude aj poledne, večer, dopoledne a možno aj noc
03.08.2003 00:00 K dílu: Ona žila, žije, no žiť nebude Calavera
preco mam dojem, ze si Ado mysli, ze som zena :-D
24.07.2003 00:00 K dílu: A stejně to bolí Calavera
prečo to nie je štruktúrované? súvislý prúd textu? hmm, to by možno šlo, ale len ako rýchlovka a to mi tam moc nesadne, takže by som sa vrátil ku tej štruktúre (odstavce, odsadené priame reči, ...), 'bo inak je to neprehľadné plošné používanie veľkých písmen v niektorých vetách a niekoľkonásobné výkričníky a otázniky ako tú poviedku tak autora zásadne zhadzujú (som presvedčený o tom, že plýtvanie interpunkciou je paralelou na používanie vulgarizmov v hovorenej reči v tom zmysle, že dotyčný nevie ako (napr. pomocou štylistiky) zosilniť myšlienku, a tak sa uchýli k týmto "postupom") pamätám si, že niektorými staršími cekankynymi "kúskami" som sa doslova kochal, ale toto je krok späť :(
25.07.2003 00:00 K dílu: U cesty Calavera
http://us.imdb.com/Title?0120655
24.07.2003 00:00 K dílu: U cesty Calavera
nevidela si film Michael? tak sa to tuším volalo, o anjelovi, ktorý grgal, chodil v trenkách... a Dogma? tak to je satira na súčasnů katolícku cirkev
24.07.2003 00:00 K dílu: U cesty Calavera
je v tom kus toho neotrlého nápadu z Michaela či Dogmy
24.07.2003 00:00 K dílu: U cesty Calavera
pochvala za „Nasranej anděl říká i horší věci!“ ;o)
24.07.2003 00:00 K dílu: Jahodanův příběh Calavera
použi tento štýl v niečom komplexnejšom a ja sa na to budem tešiť ;o)
03.07.2003 00:00 K dílu: Calavera
čo ovláda mozog? on sa ovláda sám a o tom to je, hovorí sa tomu apercepcia, sebauvedomenie, možno by sa to dalo vyjadriť matematicky, možno graficky, kto vie, veď my ešte neviem poriadne ani ako funguje pamať ;o)
08.07.2003 00:00 K dílu: Jízda Calavera
cekanka_ucekana: ja tu totiž hrám rolu zlého policajta, vy ste tí dobrí :o)
08.07.2003 00:00 K dílu: Jízda Calavera
luk_maler_8: okey, v tom prípade použijem vidovú terminológiu: tá poviedka mi pripadá nedokonavá (pozor nemýliť s "nedokonalá"!), vychádzajúc z tvojho "trvá a trvat bude"
06.07.2003 00:00 K dílu: Jízda Calavera
ukecal si ma ;o)
05.07.2003 00:00 K dílu: Jízda Calavera
> Pointa také chybý úmyslně, protože ani život není plný point. To je síce pravda, ale život žije každý z nás a viac či menej ho pozná, spisovateľ by mal teda prinášať niečo novéhe a nie len stroho vynímať úryvky zo života. Altenberg písal príbehy zo života, ale napriek tomu bolo v nich niečo povznášajúce a poučné. Realisti tiež nereflektovali životný údel formou akejsi literárnej fotografie reality, ale zvýrazňovali až preháňali aby utrpenie, ktoré život postavám prináša bolo priam deklaratívne. Ale áno, libido je najlepšia droga na svete, veď je prirodzená. Ale na ktorú holku si spomenieš po dvadsiatich rokoch? Na tú s pekným zadkom a prsiami alebo na tú, ktorá ti ukázala svet v inom svetle? Alebo chceš byť literárny Freddie Mercury, ktorý o sebe tvrdil, že je hudobná prostitútka a že skladá piesne na jedno použitie, tak ako žiletky?
03.07.2003 00:00 K dílu: Jízda Calavera
No, vychválili ťa už dosť a myslím, že oceníš úprimnosť. "Samozřejmě, že ženská," komentoval to dál, když auto předjížděli, "ženský by se vůbec neměly pouštět za volant." sa mi zdá zbytočne vulgárne, robí to z hrdinu burana, je to, ako hovoríte vy Češi, laciné. Niektoré motívy sa opakujú zbytočne často (so zatopením a spomalením), predpokladám, že ti išlo o vytvorenie nervóznej atmosféry, ale na to mi príde takéto opakovanie málo, jednoducho moc ma to nepresvedčilo, ty VIEŠ používať detaily a práve tie by sa sem hodily, človek je plný detailov, keď to v ňom vrie. "Boh je v detailoch." Charles Dickens Mnohí ťa "tipovali", pretože to má údajne dobrú atmosféru, i keď pointa chýba. Mne to príde ako keby si sa mal najesť len z vone nedeľného obedu, od ktorého čakáš pochúťku. Predsedu poroty slovenskej súťaže Poviedka sa raz spýtali čo uprednostňuje: keď je poviedka dobre napísaná, dobre sa číta a štýl je prosto úchvatný alebo keďmá skvelú pointu. Vyjadril sa pozitívne zmysle vyváženia týchto faktorov. Ja osobne sa prikláňam k tomu prvému. Ani holka nemusí byť zrovna Afrodita, ale tá duša!
25.06.2003 00:00 K dílu: Nenapravitelný Calavera
čo si budeme nahovárať, vyjadrovať sa už vieš, štýl si ešte len hladáš... boli tam vety, pri ktorých som musel len uznale pokývať hlavou, nemožem ale nesúhlasiť so Smykačom a jeho slovom "pouze" btw jak dopadli prijímačky?
20.06.2003 00:00 K dílu: Rozdávání peněz lidem Calavera
čítal som o tom na komposte, mohla by to byť skvelá akcia
23.06.2003 00:00 K dílu: Chlípné odpoledne Calavera
vážne by si dala Kamarádovi meno? :D
22.06.2003 00:00 K dílu: Chlípné odpoledne Calavera
áno, už to bolo, je to len moja neschopnosť, chcel som to totiž dať do zbierky, ale keď som zistil, že to chce aspoň tri diela, tak už to bolo v háji :(
20.06.2003 00:00 K dílu: Chlípné odpoledne Calavera
ďakujem moc, zajtra bude pokračovanie a v priebehu leta dúfam ďalšie
05.08.2003 00:00 K dílu: Chlípné ráno Calavera
pozývam vás, v prípade záujmu, na pokračovanie s názvom Chlípné poledne
08.07.2003 00:00 K dílu: Chlípné ráno Calavera
neviem síce, či som dobre pochopil tvoje prirovnanie, ale možno, že ťa chápem: ide ti zrejme o syndróm Matrix Reloaded (keď to preženiem, pochopiteľne) ale isto si už videl nejaké popartové "machlanice" - keby si vyrezal z toho obrazu štvorček, tak by to bola zase popartová maľba lenže ja ju chcem ukázať celú že autor nechá dokončenie na fantázii čitateľa býva niekedy fajn a niekedy nie, v tomto prípade by náhly koniec podľa mňa ubral z čara, ktoré chcem dosiahnúť, tým že dokončím, čo som si zaumienil ďakujem za tip a dúfam, že sa ti bude páčiť pokračovanie a že zmeníš názor ;o)
22.06.2003 00:00 K dílu: Chlípné ráno Calavera
no, tak neviem, v tej poslednej chybe je rozpor medzi tebou a sleeping_beauty, ale inak dík
21.06.2003 00:00 K dílu: Chlípné ráno Calavera
ďakujem, za upozornenie, už je to opravené ;-)
19.06.2003 00:00 K dílu: Chlípné ráno Calavera
som rád, že zaujalo... budú ešte asi tri alebo štyri pokračovania vrátane prologu
18.06.2003 00:00 K dílu: Zlodej Calavera
pretože je to SMSprávka a do smsiek sa diakritika nepíše a počítanie znakov si isto domyslíš sám ;-)
18.06.2003 00:00 K dílu: Ked boh da... Calavera
???
25.06.2003 00:00 K dílu: Calavera
preto píšem, že to nie je nič objavné, ale človek, ktorý je píše, má určitú citlivosť na konštrukciu viet a použitie tých či oných slov a tým sa kochá -> a preto Písmácka próza, i keď uznávam, že je to l'art pour l'art
25.06.2003 00:00 K dílu: Calavera
j_i_r_i_k: aj cirrila spisuje pamäte a ako dobre sa to číta, často totiž ide o to, AKO je to podané mne to tiež žily netrhá, ale takto si predstavujem typickú písmácku prózu - je to pútavo (i keď nijak objavne) napísané vo vetách ako napr. "Většina dětí má strašně ráda nafukovací balónky. Nemyslím ty, co je v nich vzduch, ale ty s plynem. Ty co se vznáší a mohou vám uletět." cítiť ľudskú dušu a to je pre čitateľa príťažlivé, na druhej strane: NEVIEŠ či to nie je fantázia
21.06.2003 00:00 K dílu: Ordinace Calavera
:))))))) to bola len obhajoba mojej kritiky, poho ;-)
20.06.2003 00:00 K dílu: Ordinace Calavera
stačí, že všetci spáchali samovraždu rovnako ;-) druhá vec: informáciu o vraždách predchdcov mal ten psychiater v spisoch a podla zaveru to vyzerá akoby to stíhal za jeden deň :)))))
19.06.2003 00:00 K dílu: Ordinace Calavera
moc dobre spracované reakcie psychiatra a úžasné "nepodstatné" detaily, na ktoré veľa ľudí, vrátane mňa, zabúda ako napr. vlniaci sa tieň na strope, barokové hodiny... som presvedčený, že najma kvoli tejto tvojej ability si sa dostal až do Ikarie - gratulujem* ale aj menší prípodotk - všetkých 5 predchádzajúcich psychiatrov sa zastrelilo, toto ma trochu zarazilo, aká ja pravdepodobnosť, že majú všetci psychiatri v kancli zbraň a že sa práve zastrelia?
24.07.2003 00:00 K dílu: Diva Calavera
v Quo písali, že každá štvrtá žena aspoň raz v živote uvažovala nad kariérou v najstaršom remesle, takže si to celkom trafil
18.06.2003 00:00 K dílu: Roberta Calavera
asimov sa v hrobe usmieva ;)
18.06.2003 00:00 K dílu: Krígl Calavera
tvoje diela by som pokojne zhrnul pod názov urban-bier-poetry
18.06.2003 00:00 K dílu: Svatá inkvizice Calavera
dámy a páni, ani jeden z vás nepostrehol malý detail, ktorý z tých riadkov žmurká ;-) mám na mysli detail vychádzajúci z kontrastu "svatá inkvizice" a "zastřelili" vysvetlenie je už na vás
18.06.2003 00:00 K dílu: Calavera
predpokladám, že týchto ľudí si skutočne videla a videla si ich svojimi očami keby si ich v skutočnosti nevidela ale videla svojimi očami, tak by som ti dal desať tipov takto z toho bude len jeden ;-)*
11.06.2003 00:00 K dílu: Calavera
Ono práve veta "Odnáší je nedaleká řeka Jaxetastokamenuje." mi do textu vobec nepasuje, vytrháva z deja. Tá vojnová scéna začala presvedčivo, ale pri tomto musí čitateľ spomaliť aby to mohol prečítať a porozumieť tomu a to do vojnových obrazov nepatrí.
22.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
áno, toto sa mi páčilo, nič nové, ale v novom hábe a to je to, vo co go ;) *
21.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
6.10.? uff, to je predstih
18.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
Mno, veľa začínajúcich poviedkárov robí zásadnú chybu: píše o všetkom možnom, len nie o ĽUĎOCH. A pritom ľudské osudy sú to o čom majú byť príbehy, aby sme si ich zamilovali. Avšak najvačšým lákadlom každého príbehu, je rozhovor, dialóg či ak chcete, spoločná reč. Niekto by mohol namietať, že Cirilla dáva do svojích diel len tieto dve finesy, ale nech hodí kameňom, kto nikdy nechcel zjesť z torty len tú povestnu čerešničku? * ;o)
12.05.2003 00:00 K dílu: Ne Rasismu Calavera
i tak še dá :) i keď je tam "protimluv", že každá je iná a pritom stále tá istá, možno by to chcelo iný záver
12.05.2003 00:00 K dílu: Písmácký sraz Calavera
ľubovôla
05.05.2003 00:00 K dílu: Žofie Kabelková Calavera
no jo, žofiu som mal možnosť vidieť na prírode, nielenže pekne spieva, ale aj pekne vyzerá :)
04.05.2003 00:00 K dílu: Claire Monnatte & Juan Torres Calavera
hmm ako freska, to nie je zlé
04.05.2003 00:00 K dílu: Jedovaté světlo Calavera
no hej, tá posledná veta funguje ako prepínač z neurčita do fantasy, a nie je tam vobec nutná
04.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
pekneeee *
29.04.2003 00:00 K dílu: Ta naše čeština Calavera
pavson: nepopieram, ale s čechmi, odo mňa mladšími, musím hovoriť po česky, inak by mi rozumeli len s veľkými problémami
28.04.2003 00:00 K dílu: Ta naše čeština Calavera
Čeština z pohľadu Slováka: Vačšina Slovákov ovláda češtinu stopercentne, ale len pasívne. Cesta k aktívnej je náročná, ale neurazte sa prosím, z opačnej strany sa mi to zdá takmer nemožné (zoberte si aká rarita je p.Donutil so svojou slovenčinou). Devať z desiatich kníh, ktoré prečítam sú v češtine. Rovnako je to s filmom. Vzťah vačšiny Slovákov k slovenskému dabingu veľmi nápadne pripomína vzťah k ruským výrobkom, jak u nás, tak u vás. Študujem v Čechách, píšem po slovensky aj po česky (po opravách červené more :) viď moju tvorbu. Som presvedčený, že schopnosť uvažovať a písať oboma jazykmi, je veľmi vážený (ako hovoria gameri) SKILL. Myslím, že to hovorí aj niečo viac. A moja odpoveď na hlavnú otázku diskusie? Čeština mi dala 90 percent mojho vzdelania. Jak moc mi na ňom záleží vyplýva z výroku jednoho profesora: "Palo, ty si renesančný človek."
04.05.2003 00:00 K dílu: Mezi sloupy aquaduktů Calavera
obaly od lásky, hm, pekne povedané
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
jo, na nekrofilného zoofila to nemá
28.04.2003 00:00 K dílu: Nekrofilní zoofil Calavera
hej, slovná hračka, do slova a do kosti ;) *
06.11.2003 00:00 K dílu: Jak byli a nebyli jednou všichni lidi na Zemi uneseni Calavera
ďakujem, neobratnosť - súhlas, žiadne zbytočnosti - zámer ;o)
04.05.2003 00:00 K dílu: Jak byli a nebyli jednou všichni lidi na Zemi uneseni Calavera
no, čechoslovák, študujem v Brne, ale inak som slovák a píšem v jazyku, jednak podľa cieľovej skupiny a jednak podľa nálady, či nápadu...
01.05.2003 00:00 K dílu: Jak byli a nebyli jednou všichni lidi na Zemi uneseni Calavera
dakujem moc za kritiku, už som sa bál, že sa z Písmáka vytratila konštruktívnosť mercedres? "ja" chcel vzdy kanarka :)
04.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
uznávam, sám nemám rád texty bez myšlienky, ale tu som sa chcel pohrať trochu so spektakulárnosťou a bizarnosťou (keď uvidíš ostatné...)
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
jak to myslíš? buď konkrétn(a/y/e) od teba by som čakal niečo konštruktívnejšie ;o)
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
ďakujem všetkým za tipy, tešte sa na pokračovanie cyklu ;o)
04.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
malo to svoje momenty
15.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
prvé dve vety, špica, "A já si připadal jako v reklamě na pivo Braník." je teda hnusná veta, úplne to čitateľa vytrhne zo sledovania deja, ono tam síce je ten lístok na konci, ale aj tak mi chýba motivácia hrdinu, uteká pred niečim, hľadá niečo?
12.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
tak jo, snáď sa k tomu niekedy dostanem, len neviem, prečo je piaty diel a nie kapitola :)
07.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
už sa teším, daj potom avízo ;)
07.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
už sa teším, daj potom avízo ;)
06.05.2003 00:00 K dílu: Calavera
-jeden ten odkaz je chybný, arial namiesto ariel -odkazy na Prestiž, Harryho Pottera, Matrix... (súčasné veci) sa mi zdajú lacné, pohral by som sa viac s fantáziou -moc sa mi páčilo: "Přišla o život v banální přestřelce uprostřed Ikey, když nějaký přitrouble vyhlížející obtloustlý mladík vytáhl z tašky AK 47 a po vzoru surrealistů začal slepě pálit do davu." Ta scéna v Ikei má sterlingovskú kvalitu. -neviem ako je datovaný dej, ak by to bola budúcnosť, tak to nie je zlé, ak si tým myslel súčasnosť, úroveň podľa mňa padá o tri stupne dole -atmosféra nie je zlá, rozhodne máš fantáziu, viac to vybalancovať je len otázkou praxe -rozhodopádne tip*, takýchto vecí (skutočných poviedok) by malo byť na Písmáku viac
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
to by som nezvládal, ale ako autor si ma zaujala vieš chytiť svoje spomienky pekne za krk a naservírovať s celou parádou
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
esli som to dobre pochopil, tak to píšeš priamo do písmáka, tak to je žrádlo
06.07.2003 00:00 K dílu: Svědek Času promluvil Calavera
možno by sme mali navrhnúť správcovi aby umožnil klasifikovať prózu presnejšie
05.07.2003 00:00 K dílu: Svědek Času promluvil Calavera
i keď s tebou viacmenej súhlasím, nemožem si odpustiť: vyprávění neznamená automaticky dej, ale poviedka automaticky dej znamená
04.07.2003 00:00 K dílu: Svědek Času promluvil Calavera
uznávam, že na Písmáku nie je dostatok kategórií aby to bolo zaradené adekvátne, ale ja si pod poviedkou predstavujem príbeh a ten vidím vidím čiastočne v jednom odstavci, toto mi príde skor ako nejaký fantaskný fejeton
03.07.2003 00:00 K dílu: Svědek Času promluvil Calavera
možno by som súhlasil s Dejfom ale toto podľa mňa nie je poviedka ;o)
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
k prvej časti tvojej vety: jo, ti su ako YETI, nikto ich nikdy nevidel :) k druhej časti tvojej vety: a na čo chceš navnadiť MŇA :) že už sa tu takto cez tie avíza a kritiky naháňame (skús mi napísať na do pošty, nech ti to tu nezas...me ;)?
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
ale chváliť mám predsa ja teba! :)
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
celá ta nálada v závere mi pripomína ten skvelý pocit, keď si unavený líham do postele, a to je moc príjemné *
30.05.2003 00:00 K dílu: motýl květ Calavera
v tej básni počuť akési melodické tikanie ;)
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
to bol výkrik do pléna, stvrdený tvojou "základkou", inak povedané: Všetky knihy sveta, schovajte sa! Na zákruty života nestačíte. (stačí také vysvetlenie?)
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
nechápem, prečo sa zavrhuje sci-fi, keď nijaká fantázia nestačí na život sám
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
to netuším, dnes som mu túto otázku posiela, takže ešte neviem, iba tuším
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
pamatám si na tie jeho pokusy, polopoviedky, ako keď malé dieťa zvedavo ohmatáva všetko okolo seba, dúfam len, že s tým neprestal, pretože bol na dobrej ceste
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
súhlas, už mi ani nie je schopn(ý/á/é) skritiizovať vec a potom to vymazávanie
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
asi na mňa ;o) s Narvah máme taký kriticko-intímný vzťah (proste si radi kritizujeme veci :)
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
TOTO JE MOJ PROCEDURALNY NAVRH!!! podobný text by sa mal vyžadovať od každého písmáka, ktorý je zaregistrovaný aspoň rok, taká skúška sposobilosti a, ehm, spolupatričnosti a ten tvoj textík by bol považovaný za vzorový btw, tipni si čo som ti dal ;o)
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
príde mi trochu divné písať to pod tvoje dielko, ale: Ďakujem :o) vieš, už dávnejšie som si pre vlastnú potrebu na základe skúseností sformuloval dve pravidlá: 1) Nežiadaj od blízkého tvojho úprimnú kritiku tvojej práce, 'bo sa dočkáš len odpovede: "Je to dobré." 2) Ak ťa zaujme (to neznamená, že sa ti to musí páčiť) niečo, čo je vystavené na odiv, povedz autorovi úprimne čo si o tom myslíš.
28.04.2003 00:00 K dílu: Calavera
i keď namietaš, že to nie je rozprávka, uznaj, že to má jej znaky: používanie čísla 3, postava prejde pribehom cestu, ktorá ju nejakým sposobom zmení, zdrobneliny, personifikácie... atď. atď. avšak nazval by som ju "éterickou rozprávkou" a to najma v spojení so sposobom akým si to písala (neverím, že si tam jedinú z tých vecí, ktoré som vymenoval, do toho účelovo zakomponovala), s veškerou prirodzenosťou s freudovsky detskou (ne)vinnosťou na pozadí *
05.06.2002 00:00 K dílu: Hádanka Calavera
no jo, informatik*
06.06.2002 00:00 K dílu: Calavera
škoda času
06.06.2002 00:00 K dílu: Calavera
pozdravuj pina, takhle se to má dělat :-*
03.06.2002 00:00 K dílu: Přesýpací hodiny Calavera
hezke i kdyz neoriginalni*
04.06.2002 00:00 K dílu: Festival zrkadiel Calavera
s týmto súhlasím*
04.06.2002 00:00 K dílu: * * * Calavera
nooo, tak to už je lepšie... môžbyť
02.06.2002 00:00 K dílu: už je prostřeno, pojďte všichni Calavera
:) nevím o čem to je, ale zasmál jsem se a za prolog dávám tip :o)
01.06.2002 00:00 K dílu: alkohol dělá neplechu Calavera
uff, ty jsi hotovej reportér
02.06.2002 00:00 K dílu: Manželství bez lásky Calavera
btw, tenhle článek jsem skutečnou náhodou četl hned po povídce: Neter spisovateľa detektívok Simenona vraždila "Duchovný otec" jedného z najslávnejších literárnych a filmových detektívov, komisára Maigreta, slávny autor kriminálnych psychologických príbehov Georges Simenon má medzi príbuznými vrahyňu. "Duchovný otec" jedného z najslávnejších literárnych a filmových detektívov, komisára Maigreta, slávny autor kriminálnych psychologických príbehov Georges Simenon má medzi príbuznými vrahyňu. Hrdelného zločinu sa na 55-ročnom druhovi dopustila literátova neter, lekárka-reumatologička Geneviéve Simenonová (42), ktorá ho 27. júna 2000 ubila malým kladivkom. V Bruseli teraz prebieha proces s vrahyňou, ktorá sa pri výpovedi odvolala na smutné detstvo a postupne hovorila aj o rodinných záležitostiach, ktoré neboli pre každého príjemné. Otec i starý otec obžalovanej totiž podľa jej slov spolupracovali počas druhej svetovej vojny s nacistami, pričom v belgickom ultrapravicovom hnutí sa angažovali aj ďalší príbuzní. V súdnej sieni ožila tak rodina, akú neraz popisoval vo svojom rozsiahlom diele aj v roku 1989 zosnulý Georges Simenon, rodina, v ktorej sa za povrchným blahobytom meštiakov skrývali nezriedka vášne a spory. Geneviéve a jej druh vytvorili napriek zdaniu pre štyri dcéry, z ktorých tri pochádzali z lekárkinho predchádzajúceho manželstva, studený a bezduchý domov. Znalci spochybňujú verziu obžalovanej, podľa ktorej konala v rozrušení po tom, čo čelila útokom druha avizujúceho rozchod. Podľa ich názoru viacero indícií odporuje takémuto priebehu inkriminovaného dňa. Copyright © 2002 TASR
02.06.2002 00:00 K dílu: Manželství bez lásky Calavera
"no jo, programátor", co tím hernajz myslíš? :o) jo zvalit to na programování, to jo, já si spíš myslím, že by se mělo psát o skutečnosti a ne o tom, co si lidé všeoběcně myslí (ber mé rozrušení s rezervou, ale ne mé argumenty)
01.06.2002 00:00 K dílu: :-) Calavera
jeden maďarský básník napsal báseň o tom, že z vesmíru je Zem hezká, nejsou odtamtud vidět hranice ani lidé a že kdyby jsme se pozabíjeli, nebylo by to zhora vůbec vidět a nic by se nezměnilo
01.06.2002 00:00 K dílu: Golem Calavera
hmm, zasmál jsem se*
03.06.2002 00:00 K dílu: Calavera
ja bych odporucil precist Lemovu povidku o pocitaci, ktery skladal basne z knihy Kyberiada (Baronet), dost squele
31.05.2002 00:00 K dílu: Calavera
nedozvědel jsi se to, protože to nejde, ten úvod by nezapadl ani do románu, dávat takové nicneříkajíci texty do povídky je znakem igonarace literární formy, název Kapitola prudce aukční mi nejde do hlavy, co tím autor myslel? snad ne prudce akční! to by se hezky spálil, suma sumárom, je to celý o ničem, autor píše jenom pro sebe, jinak nevím, proč to sem autor umísťuje po částech, když nechce aby sme na to regovali, já budu ale zase ignorant
01.06.2002 00:00 K dílu: Pravý druid Calavera
plně souhlasím s Q, chybí děj, ignorace literární formy! lidé chtějí zažítek a ne jen slyšet kde se ten děj odehrává (obrazně řečeno)
05.06.2002 00:00 K dílu: DOMOV PRO DUŠI Calavera
nac ten krik? no promin, ale kdyz reknu, ze jsem ho tusil, tak to znamena, jeste pred doctenim, abych byl presny v te casti jak je ji prijemne teplo, tahle povidka je maximalne trivialni a neobjevna, jeslit mam byt objektivni, ale jestli jses presvedceny o pravym opaku, tak lituju, ze jsem tady neco psal a omlouvam se (btw kdyz pozorneji proskoumas slovicko "tusil" (podle slovesniho vidu, tzv nedokonave), zistis, ze je to neco jineho nez "vytusil" (dokonave). z toho vyplyva jen jedno: delal jsem to "tuseni" v prubehu casu (cize cteni) a ne v momentu (ha, mam to), zdar
31.05.2002 00:00 K dílu: DOMOV PRO DUŠI Calavera
já nevím proč, ale ten závěr jsem tušil
29.05.2002 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Lidé od počítačů Calavera
zdravim informagnaty ;o)
Nahoru