25.10.2003 00:00 K dílu: Jsem mrcha, pravila. Grip
Pravda, uchoval si jí ve svém nitru. A nyní je už nic nerozdělí(snad jen projímadlo). Líbilo.
05.08.2003 00:00 K dílu: Grip
Začalo to jako nějak ten americkej film. Pak, když jí manžel zmlátil a myslel si, že jí i zabil, jsem čekal zvrat. Ta pasáž se mi líbí(je to samozřejmě otřesný, to jo). Ale poté manželka zázračně přežila a dokonce šla ještě notnou dálku po svých. No, to snad bylo až příliš. Já bych spíš napsal, že jí ti trempové našli a odvezli do nemocnice, ale asi to má svůj důvod pro další části, nevím. Mně se jako postava ten manžel líbí. Manželka už moc ne. Tip ti dám i za Anonyma69. Uvidím, jestli najdu čas na přečtení ještě dalších dvou částí. Na mě je to pořád moc dlouhý. Promiň.
04.08.2003 00:00 K dílu: Grip
Je to dlouhý. To asi nepřečtu. Nechceš to rozkouskovat?
01.08.2003 00:00 K dílu: Grip
Sakra! Promiň, nějak mi to ujelo a já odeslal kritiku dřív. Promiň:-/ Trošku mi to připomělo Vlčí město. Nevím, jestli to je tím, ale přijde mi to o něco slabší. Přesto se těším na další díl.
01.08.2003 00:00 K dílu: Grip
On má brýle? To mi nějak nesedí k drakovi a chlápkovi v kroužkové zbroji. No, asi si ještě raději počkám na další díl. Trošku mi to připomělo
01.08.2003 00:00 K dílu: Ranní krůpěje na tvé mindě Grip
:))))
27.07.2003 00:00 K dílu: Pan de Strain Grip
Je vidět, že sis dal hodně záležet na textu. Musel jsem to číst velice pečlivě a pomalu, abych si dílo vychutnal celé. I bez té pointy by se mi to líbilo. Forma tu hodně ční do výše. Řekl bych ale, že ses místy snažil až příliš. Je toho avšak velice málo a tak to je velice dobré dílo.
17.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Skvělé téma. Moc dobrý nápad. A napsané také skvěle.
15.09.2003 00:00 K dílu: Kam letos nepojedu Grip
*
15.07.2003 00:00 K dílu: Jahodanův příběh Grip
Připojuji se k sleeping_beauty, ale tip Ti nedám. Promiň :-(
20.07.2003 00:00 K dílu: 17.listopad Grip
Jinak uvítám konstruktivní a podrobnou kritiku svých povídek. :-))) I když ta moje moc konstruktivní a podrobná nebyla, co? S Miroslawkem bych souhlasil a taky jsem se tu dlouho tak nezačetl. Pak se promíjejí všelijaké chyby.
15.07.2003 00:00 K dílu: 17.listopad Grip
Dobrý příběh. Pamatuju se, že když se nějaká ta nespravedlnost stala nám žákům, tak jsem byl strašně naštvanej a co nejvíc se snažil jim to vrátit. Někdy se to i povedlo, ale v ostatních případech si učitelé nechtěli dělat navzájem problémy a hodili to za hlavu. Ale že by mě vychovatel bezdůvodně zfackoval, to se mi teda nestalo. To bych ho taky asi navštívil s baseballovou pálkou(i když po tolika letech jen výstražně). Podobný srabové mě vždycky hrozně naštvou. To si pak říkám, že už je lepší ta pěst než domluva(viz. ta rvačka s Myškulem:-)
18.07.2003 00:00 K dílu: VRAH - 3. část Grip
Nikdo není jen dobrý nebo zlý. Proto každý může potkat Lazara. Tedy až přijde jeho čas. Já se tu taky snažil ukázat, že Lazar vlastně zabijí sám sebe, protože se nenávidí. Nebo že i vraždí, protože musí, protože je mu to už předem dáno. Lazar je pro mě symbolem. Jakou budoucnost myslíš? Další pokračování? Já už mám napsanou konečnou část. Jen nevím, jestli bych to neměl raději nechat už takhle. Chci tím říct, že Lazar či někdo s jiným jménem tu bude stále. Oni tu být musí. Jsem moc rád, že ti ho je líto. Můj první impuls k napsání Lazara byl, že jsem chtěl dokázat, že i vraha je možno litovat.
15.07.2003 00:00 K dílu: VRAH - 3. část Grip
Díky!!!
24.08.2004 00:00 K dílu: Intelektuálova domácnost Grip
Teda inženýre! Díky. Rád jsem se vrátil. /Už ne Grip, už pozorovatel/
15.07.2003 00:00 K dílu: Intelektuálova domácnost Grip
:-))), škoda, že neumím vymýšlet rýmy. Kajman: taky mě to napadlo:-))))
15.07.2003 00:00 K dílu: O holce, která se styděla za růžové boty Grip
Tak nějak to chodí snad na každém pohřbu. Dobrý nápad. Musím se přiznat, že jsem taky neplakal. Až mi to přišlo blbý, když mi na konci podávali ruce ubrečení lidi, který jsem v životě neviděl. Taky mi ten pohřeb vůbec nepřipomínal zesnulého. Nějakej chlápek tam přišel a vyprávěl, jaký že to byl svatý muž.
18.07.2003 00:00 K dílu: Grip
No, ona to asi vlastně moc symbolika není. To, že hlavní hrdina se snažil zcela poznat a pochopit spisovatele a že vlastně převzal i jeho identitu, je špatně. Že člověk by si to neměl tolik pouštět k tělu a propadat tomu. Nikdo by neměl(nebo spíše nesměl) někoho dokonale poznat. Hm, Bukowského neznám, ale pokusím se to napravit. Díky. limetka: I spisovatel řídí naše představy a pocity, i když v jiné míře. Dokonce bych řekl, že v některých věcech má kniha i větší vliv na čtenáře než film. Spisovatel ti postupně může vnutit vlastní názory a nemusí tě nechat si vybrat. Film je na to příliš krátký a taky ho vlastně většinou nesledujem jenom my či ho vůbec nepustí do kin nebo televize. Samozřejmě záleží na jednotlivci a druhu díla. Je ale určitě mnoho výjimek naznačující opak.
17.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Jak jsem napsal: jsou i romány, které stojí za přečtení. Film podle románu jsem samozřejmě nemyslel. Já se na tvé oblíbené autory koukal, ale je jich nějak moc. Jo, ještě bych chtěl dodat k té povídce, že jsem jí chápal poněkud symbolicky. Je to správně, jo? Ještě něco. Pošli mi vždy avízo, když mi odepisuješ. Já žádné nedostal:-(
17.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Rád bych to upřesnil. Mě ze všeho nejvíc zajímají myšlenky, poselství autora, hloubka,... a je mi úplně jedno jakou formou se ke mně dostanou. Vím, že čtením knih si člověk vytváří slovní zásobu, zlepšuje gramatiku nebo objevuje nové styly(což vlastně jde nejen v literatuře). Ale na to mi zatím postačují kratší díla. Pokud je nedostatek času, tak jsou mnohem vhodnější kratší tvorby nasáklé vším, co dotyčný požaduje. Samozřejmě jsou i romány, které stojí za to si přečíst. Já vím zase o filmech, které mi v psaní moc pomohly. Mám knihu od Poa plnou jeho povídek. Přes její tloušťku jsem jí přečetl za několik dní. Pokud jsem si však vzal do ruky nějaký ten román o stejné tloušce, tak jsem ho musel bohužel odložit za nějaký ten čas. Chci tím říct, že sbírka povídek Poa byla nasáklá zajímavostmi(tím, co jsem žádal). Zatímco u některých románů jsem velký kus prozíval. Jak jsem už napsal, tak samozřejmě jsou romány, které stojí za to přečíst. Chci jen dodat, že to je jen můj osobní názor, který nikomu nevnucuju. Je to můj pohled na svět, který může komukoliv připadat jako nebetyčná hovadina. Mám dotaz. Poe je tvým nejoblíbenějším prozaikem nebo máš další? Moc by mě to zajímalo.
17.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Kdo nemá ponětí o E. A. Poeovi, tak ať si ho co nejrychleji přečte! Já osobně ho pavažuji za jednoho z nejlepších autorů. Přečetl jsem všechny jeho povídky, které jsem našel. Nemám rád dlouhé romány. Připadají mi nudné a jsem toho názoru, že se všechny myšlenky bohatě vejdou do kratší povídky. Raději se podívám na dobrý film než abych přečetl 400 stránek, z kterých je pro mě zajímavých jen pár. Sám se to snažím ctít. Poe mě hodně ovlivnil.
14.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Melodramatické to opravdu bylo. No, nevím. Připadá mi, že si od začátku chtěla ve čtenářovi vzbudit určitý pocit, okolo kterého si vše postavila. Je to jistě uctihodné, ale chyběla mi tam spousta dalších věcí. Abych nejen cítil spolu s dílem, musím toho znát více. Moc nevím, jak to napsat, ale prostě mě to příliš neoslovilo. Četl jsem tu lepší.
12.07.2003 00:00 K dílu: Legenda Grip
Je to úvaha? Nebo to teprv úvaha bude? Musím vidět ten film, abych pochopil? Ten prázdný papír mi byl jasnější. Kdyby to bylo delší, tak bych se možná i bál. Hezky to totiž napsáno bylo. Hodláš to tedy rozvést a nás tu jen navnadit?
11.07.2003 00:00 K dílu: Jezdci Grip
Promiň. Chyba: "...udělala..."
11.07.2003 00:00 K dílu: Jezdci Grip
Prolog je skvělej!!! Opravdu mě zařazení následujícího textu do úvah překvapilo. Myslím, že tato úvaha je jedna z nejlepších. Vždyť, kdy se nejvíce zamyslíme? No přece nad prázdným papírem:-) Navrhuji toto geniální dílo zařadit do výběru všech výběrů. Ale teď vážně. To jsi udělal schválně. Nicméně skvělý nápad! TIP
11.07.2003 00:00 K dílu: Beznaděj Grip
Nejlepší je konec. Dost strhující a procítěné a dost se mi i líbilo. Těším se na další.
01.08.2003 00:00 K dílu: Grip
Tohle se ti moc povedlo. Jednoduché a jasné a hluboké. Moc pěkné.
11.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Moc hezky napsané. Nevím, co hlubšího bych tak napsal. Snad, že bych to chtěl taky prožít(ale to není moc hluboký, co? Hezký sen v bdělém stavu:-). A i ten TIP si to asi zaslouží.
10.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Název díla mě opravdu dokonale zmátl. Vše, co si o tvé povídce myslím si už napsal sám v prologu. Jen nevím, z jakých pocitů jsi se vypsal. Je to opravdu tak stručný, že jsem ani moc pocitů nepochytal.
10.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Ambrosius_z_Ilsy: tahle otáska byla už několíkrát literárně stvárněná, tak proč to sem nedat? S tím, že se lidé neshodnou, jsem počítal. Dokonce jsem to tam i napsal. Nevěděl jsem, že podobná diskuze již existuje. V tom případě tuhle smažu. Určitě stačí jen jedna. Možná jsem to měl napsat spíš do úvah. No, nevadí. Seknul jsem se(asi hodně). Jen mě mrzí, že se nikdo z vás moc nevyjádřil k tomu, co jsem napsal. Tak já se teda jdu už raději podívat na tu starší diskuzi. Všem se omlouvám
09.07.2003 00:00 K dílu: Vlnky Grip
Připojuju se k Peggy. Člověk sám o sobě vlastně moc neznamená, ale pokud se stane něčí součástí, může dosáhnout obrovského smyslu a významu. Nevěřím, že člověk, který po nutkání jít k řece, se nakonec zabije. Myslím, že by musel projít dlouhým vývojem, než by k odhodlání se zabít došel.
09.07.2003 00:00 K dílu: morganini kámoši Grip
Hlubší myslím povídku, ne tu ubohou holku! To jenom, aby nedošlo k mýlce. Já nejsem nekrofil ani jejich příznivec. To jsou prasata. To já žádný prase nejsem a ...fil už vůbec ne!
09.07.2003 00:00 K dílu: morganini kámoši Grip
Hustá povídka, opravdu hustá. Sice dost velká nadsázka(i když, všechno je možné), ale splnila morální cíl. Pobavil jsem se i, ale to bych asi neměl, co? To s těma kočkama je hnusárna, stejně jako projetí té holky hyenami corp.(co to je corp.?). Dokonce i hlubší byla. Takže Tip
09.07.2003 00:00 K dílu: co ještě chceš? Grip
Snad se autorka řádně vybila:-)
10.07.2003 00:00 K dílu: Liják Grip
Hezké, i když trochu krátké.
09.07.2003 00:00 K dílu: Reklama Grip
No nevim, co bych dělal bez televize a jejích reklam. Asi bych si denně četl, chodil do přírody, sportoval, nevěděl o spoustě neuvěřitelných novinek jako např.:vložky, které na sobě ani necítíte(i když já bych je jako chlap asi cítil:); desítky ještě lepších pracích prášků; piva koruny mého srdce a další velice užitečné novinky. Nebýt reklam, tak by jsme dosáhli takového rychlého vývoje, že by nás pod svou tíhou jistě zahubil. Reklami jsou výborným regulátorem inteligence lidí. Díky Bohu(nebo Železnýmu?) za to!:-) ***
09.07.2003 00:00 K dílu: Grip
To se mi líbí a čte se to rychle, hodně rychle.
04.08.2003 00:00 K dílu: VRAH - 2. část Grip
Na týhle a další povídce jsem se opravdu vyřádil. Věnoval jsem jí hodně času. Jenom jsem se obával formy, stylu jakým je to napsaný. Zatím ten svůj obobitý styl hledám. Nebo spíš začínám hledat. Dlouho jsem přemýšlel, kdy by se lidi mohli bavit opravdu hluboce a napadlo mě, že před smrtí. Moc mě to bavilo psát. Teď ale budu různě experimentovat a až budu připravenej, tak napíšu něco většího. Díky za kritiky. Moc mi pomáhají v psaní.
23.07.2003 00:00 K dílu: VRAH - 2. část Grip
Jasně.
14.07.2003 00:00 K dílu: VRAH - 2. část Grip
Když jsem to dopsal, tak mě to taky hned napadlo, že může vzniknout dojem vrah=lazar, ale tím více se mi to zalíbilo. Pomalu zjišťuju, že aniž bych to chtěl, tak se mi tam stále ty lidské pocity objevují. Třetí díl už mám napsaný, takže ho sem pravě teď i dávám. Nebude konečný. Vlastně ani sám nevím, jestli to mám ukončit. Ono to vlastně končí v každém díle.
09.07.2003 00:00 K dílu: VRAH - 2. část Grip
Tak to mi je líto dvojnásob. Chyby budu dělat pořád. Tedy aspoň na 3. část Tě zvu. Pokusim se už o lepší gramatiku.
09.07.2003 00:00 K dílu: VRAH - 2. část Grip
Díky Wopi. Máš asi pravdu. Ale musím říct, že se snažím psát kritiky, pokud tedy mám, co říct. I když by jich mohlo být určitě i víc. Teď budu mít konečně hodně času, takže si plánuju, že si tu i něco přečtu. Nejsem tu jen proto, abych ukázal svoje díla, ale abych se tu i něco naučil a něco poznal nebo odkoukal. Pro mně má velký význam číst si tu různé autory a dizkutovat s nimi. A k tý gramatice - s tou mám problémy stále. Jo a Wopi, mám to tedy chápat, že Tě víc zaujali mý chyby než povídka sama?
09.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Škoda, že nejsem básník :-( *** *** * * ! ____ Tak tedy alespoň malíř
09.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Humble: Souhlas Škoda, že mám jiný vkus. Nemám moc rád podobné vyprávění. Lidský mi to teda přijde určitě. Jo a hl.aktérka udělala dobře, že toho bídáka ošatila
09.07.2003 00:00 K dílu: Může za to Papež Grip
Nejvíc ze všeho se mi líbí ten závěr. Začátek si už moc nepamatuju, ale konec byl dost dobrej.
09.07.2003 00:00 K dílu: Grip
ta třetí je fakt moc pěkná *
09.07.2003 00:00 K dílu: Až ztratím rozum Grip
i mne mno jo též:-)
10.07.2003 00:00 K dílu: Grip
“Pořád mluvíš o smrti a přece neumíráš.” F. Kafka To mě jen napadlo, když jsem četl kritiku 815 0
09.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Chyby omlouvám. Sám jich mám dost. Ale ta barva textu? Musel jsem si to označit, abych to přečet celý. Je ale zajímavý, že jsem stejnou barvu taky už použil. Snad kvůli naladění se. K dílu: Mezi nenávistí a lásklou je asi velice tenká stěna. Jsem rád, že to dobře dopadlo:-) Nechápu, že se někdo může zabít pro něco podobného.
09.07.2003 00:00 K dílu: Ztrácím kontakt s pseudoskutečným světem Grip
Sugestivní. To já rád(i píšu). Mimochodem,z čeho jsi čerpal?:-) *
09.07.2003 00:00 K dílu: Tisícovka Grip
Líbilo se mi to. Moc dobrý nápad.
15.07.2003 00:00 K dílu: naslouchání Grip
A není to jedno? Hlavně, že jsi to objevila. Já když něco čtu a narazím na nějaké to moudro, si říkám, že to přece už dávno znám. Mám dojem, že jde o pravdu, kterou vždy(teda myslím)poznáme.
09.07.2003 00:00 K dílu: Grip
*
09.07.2003 00:00 K dílu: Grip
hezké**, do hloubky však jít neumím
07.07.2003 00:00 K dílu: Morská víla Grip
Sice moc básním nerozumím, ale tahle se mi líbí. Hlavně ta slovenština:-))
16.07.2003 00:00 K dílu: Grip
souhlas
16.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Doteky? Já Tě nechci osahávat.
15.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Jak kdy, kde, jak u koho... Není to tak jednoznačné. Takže se přikláním k StvN.
06.07.2003 00:00 K dílu: Grip
díky za vysvětlení. Netušil jsem, že se může smazat při úpravě díla. Díky moc!
06.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Já nevim. Zajímavý nápad a líbí se mi myšlenka na konci, ale nedával bych těm barvám cosi symbolizující lidské rysy. Taky mi to někdy přišlo nezřetelný až místy nejasný. Je jednoduchý kritizovat, ale napsat to, je mnohem těžší. Chápu, že ti někdo dá TIP, i já bych ho dal. Ale rovnou výběr? Zas tak ohromný mi to nepřišlo. Asi mám jiný vkus než většina zde. Jo a nechybí Ti tady jedna kritika? Ve výpisu děl jich je devět... Těším se na další tvé dílo.
09.07.2003 00:00 K dílu: O svobodě Grip
Moc tomu nerozumím, ale je to zajímavý. Asi se k tomu ještě vrátím a přečtu pozorněji. První a poslední věta je moc dobrá!
09.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Máš zvláštní styl. Něco se mi na tom líbí, ale zároveň mi tam i něco chybí. Takový suchý
04.07.2003 00:00 K dílu: VRAH - 1. část Grip
Tahle část je vlastně uvedení. Dalo by se říct, že tím chci nalákat čtenáře na další díly(ale zprvu jsem to nezamýšlel, ono to nějak vyplynulo samo). Doufám, že Vás tím neodradím. Je to taková předzvěst. Je dobrý, když teď má čtenář hodně otázek. A ještě lepší, když na ně průběžně dostává odpovědi. Nesnažím se tu vysvětlovat, ale jen popisovat, což je hlavním rysem celého díla. Možná jsem měl zveřejnit hned dva díly, ale to by už asi nebylo ono. Musim se přiznat, že tahle část je spíš na efekt, což dělám nejspíš poprvé(i když já vlastně všechno dělám poprvé), ale i přesto dává smysl. Tedy hlavně v kontextu se všemi díly. Tak tedy doufám, že tahle část splní svůj smysl a naláká vás na další díly. Jo a to jménu mu dal, ne? Přece Lazar, což bylo jeho posledním slovem. Jak to, že se mi neobjevil TIP? :-/ Já si ho dám snad sám:-(
10.07.2003 00:00 K dílu: Grip
suchý, zajímavý styl, dobrý
09.07.2003 00:00 K dílu: Černej hastrman Grip
K tomu začátku se připojuju, ale jinak se mi to líbilo. Hlavně od těch společných zážitcích dvou přátel. V tom konci se mi moc líbila citace Kafky, ale jakoby tomu ještě něco chybělo. Možná, že ta smrt kamaráda přišla tak zničehonic. A nebo se taky mýlím. Nevím. Tip
10.07.2003 00:00 K dílu: Život je plastická hmota Grip
To je smutný. Moc smutný. Nějak se mě to i dotklo. Doufám, že se stal po její svatbě, nejlepším přítelem. Takovým přítelem, který jí podrží. I když možná by bylo lepší, kdyby si našel novou. Pak se líp zapomíná. Teda někdy. Ostatní se mi kritizovat už nechce. Je to smutný. Bude pokračování? Pak bych chtěl avízo.
30.07.2003 00:00 K dílu: Střemhlav Grip
Moc ti děkuju, že sis přečetla právě tohle. Pokusim se v tom pokračovat. Díky:-))
10.07.2003 00:00 K dílu: Ahoj Pravdo Grip
Zoroaster: naprostý souhlas Hlavně s tou samotou máš pravdu. Ale i tak Tě lidi uznávaj(sice Ti moc nerozumí, ale pravdu vždy poznají, jen si to moc někdy nepřipouští) a mají taky strach. Pak Tě ale můžou i z toho strachu z Tebe a tvé pravdy podrazit. Fakt je, že tím poznáš skutečné přátele. Když člověk přijme pravdu, tak něco ztratí, ale také získá. Mám dojem, že lidé s pradou jsou mnohem silnější než ty se lží(viz.Hus, ten je teď i aktuální). Donutilo mě to k zamyšlení, takže TIP musím dát.
10.07.2003 00:00 K dílu: 20 g Grip
Sugestivní i dobrý to je, ale připadá mi to až moc jednostraný. Policajti tu jsou ti špatní a mladá holka prodávající matru ta dobrá. A k závěru: Přeci tohle nebyl konec tý holky. Leda tak její drogový éry. Na druhou stranu chápu, že to tak hrdinka prožívala a že to byl její popis děje. Přesto mi tam chybí ten nadhled a tím i nějaká ta hlubší myšlenka a třeba i pochopení hl.hrdinky.
03.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Nedám Ti TIP za povídku, ale za pochopení a to je víc!! Jinak hezký i dílo.
03.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Myslím si, že k moudrosti nevede cesta jen chytrostí(spíše pochopením). Proto jsem toho názoru, že moudrý může být kdokoliv. A právě u těch opic mi to připadá příkladný. Nejdřív si hrajou a poznávají, aby nakonec dosáhli moudrosti a vlastě i vrcholu svého bytí. Mně připadá, že moudrý jsou a že se tak i chovají. Takže je vlastně jedno, jestli jste chytrý nebo blbý. Jo a teď mě ještě napadá, že by to možná znamenalo, že jsme méně vyspělý druh. Zatímco ostatní živočichové dosáhli cíle v krátkém časovém rozmezí, tak to člověk vzal(vlastně neustále bere) oklikou. Sice toho budem vědět nejvíc, ale k čemu nám to bude, když cíle se dá dosáhnout i kratší cestou? Tip
03.07.2003 00:00 K dílu: Grip
avi
03.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Zvířata to asi chápou a člověk nejspíš ne. Jeden se obětuje, aby další mohli žít a přežít. Nedovedu si představit, že se nějaký ten občan zabije a tímto to zdůvodní. Natož tisíce lidí. Možná člověku chybí smysl pro rovnováhu či je tak sebestředný a vlastní život mu je cenější než životy jiných(2 a více). A nebo doufá a hledá další variantu, jak by všichni mohli přežít. Možná se jen bojíme smrti narozdíl od zvířat. Nejspíš jsou více přirozená, tak jako jsme my byli ihned po narození. Mám takový dojem, že právě ty Hackmane jsi psal o holčičce, která se nebojí smrti. Já se také nebál a nyní se to znovu učím. Jo a ještě TIP
01.07.2003 00:00 K dílu: Grip
,,Ti kdo vědí nemluví." to je pravda(samozřejmě jen v té nejhlubší formě). Někdy se to stane i mně. Nevnímám to však tak, "že mám pocit, že vše, čemu jsem v sobě a kolem sebe nerozuměl, dostává jakýsi hlubší smysl, každá maličkost zapadá do složitého, ale přitom úplně jasného celku", ALE že přestanu mít jakékoliv otázky, dosáhnu jakési rovnováhy a smíření se, čímž spíše myslím propojení se s čímsi možná i s transcedentálním. Samozřejmě může jít jen o jiný způsob pohledu na tu samou věc. Vlastně ani nevím jistě, co při tom pociťuji. Nedokážu to udržet. Jsem příliš rušen a nesoustředěn. Ale vím určitě, že při tom mlčím a že se to nedá vyjádřit slovy. Jde o pouhou skutečnost, která se v mém životě vyskytuje jen zřídka, tudíž ji téměř neznám a nemohu ji tak ani zcela popsat. Tomuto stavu říkám "přiblížení se k přirozenu" a po jejím konci nevyhazuji peníze ani nic jiného z kapes, i když vím o pomíjivosti a nedůležitosti těchto věci, které však přeci jen patří do mého prostředí a života(který nyní žiju a mám žít) a nakonec si stejně myslím, že i tyto věci mají svůj význam a pomáhají nám. Jen si tak říkám, že ten pocit přijde znovu a jednou už nikdy neodejde.
11.07.2003 00:00 K dílu: Tatínkova holčička Grip
Ou! Já popleta. Anonym44 jsem já. Promiň :-/
01.07.2003 00:00 K dílu: Grip
Z mýho pohledu Matrix poukazoval na něco jinýho než na: kdo ovládá smysly a kdo ovládá mozek,.... . Podle mně šlo o to, že nejsme jedinými, kteří mají moc nad našimi životy. Nikdo nechce být ovládaný a snaží se tak vyprostit z těchto pout. Systém Matrix(naprostá nadvláda nad nevědomými lidmi avšak pouze do doby, kdy jedinec dojde poznání a pochopení) to symbolizuje, ale ve filmu je taky řečeno, že nás vždy bude někdo alespoň částečně ovládat čili jde o nekonečný boj, pokud ovšem nepochopíte, že bez toho nelze existovat a že i my něco ovládáme a jde tak o rovnováhu a spojitost. Matrix má skvělý filosofický základ, který tu ještě (alespoň myslím) nebyl. I když slyšel jsem, že Matrix kopíroval z animovaných filmů z Japonska, které se do světa ani nedostali. Tedy k nám určitě ne. Možná v budoucnu. Mimochodem se mi v obou dílech nelíbilo mnoho věci(hlavně v tom druhym), které tu však psát už nebudu. Jo a musím ještě citovat jednu větu z 2.dílo:,,Už ses rozhodl. Nyní musíš pochopit, proč jsi tak zvolil."(Vědma Neovi. Dobrý jméno Neo. Jako Noe nebo one:-) To vysvětluje vlastně vše, co jsem chtěl napsat.
11.07.2003 00:00 K dílu: Marion, královna zlodějů Grip
Na to, že to bylo tak dlouhé se toho stalo docela málo. Chápal bych to, pokud by bylo pokračování. Čtivý to bylo, ale to písmo…. Hezký
11.07.2003 00:00 K dílu: samota Grip
No, já nevim. Asi, že to neznám a stejný pocity moc nemám. Připadá mi to ledabyle napsaný(teda jestli to neni záměr autora).
10.07.2003 00:00 K dílu: MacGyver (136) Grip
moc dobrý a vtipný:-)
09.07.2003 00:00 K dílu: Stačí pochopit Grip
Četlo se mi to moc dobře a nemyslím si nic, co tu napsal Zly. Postavu světlušky chápu jako symbol. Že když se voják na ní díval, tak viděl vlastně budoucnost a hlavně něco pochopil, což bylo tím nejdůležitějším. Moc dobrá povídka. Teším se na další! TIP
10.07.2003 00:00 K dílu: Přesycení Grip
"a v kůži všit křížkovým stehem muž" jeeeeee... *
01.07.2003 00:00 K dílu: Co taky bolí Grip
Jedno mi vadí hrozně. Neomlouvej se předem, že to psát neumíš. To čtenáři komplikuje kritiku. Je lepší k tomu nic nepsat, ať ti to každý řekne na tvrdo bez vědomí, že povídky nepíšeš. Je jedno, jestli prózu píšeš nebo ne, ale jestli to v tobě je. Musím se přiznat, že jsem přeskakoval řádky(ne z odporu k textu. To ne!!). Snad, že mi některý pasáže připadali stejný točící se okolo jedné věci. Celé mi to připadá hodně hraný na city, což není špatný ba dokonce pro mnohé skvělý, ale pro mě příliš ne. Moc nejsem na tyhle zpovědi. Zajímavý je, že to píšou převážně ženy. Snad, že se potřebujou vypsat ze svých strastí, což plně schvaluju a podporuju. I já to dělám, i když odlišným způsobem. Koukám, že se tvoje dílo líbí většině čtenářům, což znamená, že bys měla psát dál prózu bez ohledu na mě podobný. Hodně štěstí
11.07.2003 00:00 K dílu: Grip
To se mi líbilo**
21.06.2003 00:00 K dílu: Chlípné odpoledne Grip
To jsem už někde četl.
29.07.2003 00:00 K dílu: Do spirály Grip
Znám to a ještě se mi to líbilo. To stojí za tip.
29.07.2003 00:00 K dílu: Neboť mrtví cestují rychle Grip
Taková až oddechová. Líbila se mi a četla se dobře, takže tip.
29.07.2003 00:00 K dílu: Nevýhody moru Grip
Když tě to baví, tak to brak přece nikdy být nemůže. Je to moc dobrý. Hlavně se mi líbila konfrontace mrtvoláka s upírem. Takový až ze života:) Jsem rád, že to těm aristokratickejm upírům konečně někdo nandal. Už taky bylo na čase.
29.07.2003 00:00 K dílu: Hřbitovní romantika Grip
Tohle se ti skutečně povedlo.
24.05.2003 00:00 K dílu: Vlčí město X Grip
Naprosto souhlasím s katugirem. Také jsem pro pokračování, ale na druhou stranu doufám, že se nevyhraníš a budeš psát i jiné typy povídek. Možná bude někdo proti, ale mně se víc líbila tvá předešlá díla. t* Už teď se těším na tvé nové dílo:)
29.07.2003 00:00 K dílu: V pokoji Grip
Hezký a zajímavý. To já bych tam vsunul ještě pocity a hodně pocitů. Ale to by se sem asi nehodilo, co?
10.07.2003 00:00 K dílu: Grip
To je opravdu moc hezký. Se mi to líbí, i když tomu moc nerozumím. Musí se vůbec básním úplně rozumnět?
17.05.2003 00:00 K dílu: Grip
Je to hezké, ale chybí mi tam více pochopení celé situace. Jenom hlavní hrdinka přeci nebyla viná. Pokud chtějí dva lidé k sobě najít cestu, tak oba musí něco pochopit. Celá rodina nese vinu a musí se s tím tak vypořádat.
29.04.2003 00:00 K dílu: Vina Grip
Nejdřív jsem nevěděl, co si mám o tom myslet, ale pak jsem si uvědomil, jak hluboko ses dostala. Já bych se v pocitu viny a jiném neráchal. Bylo by to až příliš určité. Fakt, že jsi dědečka a to ostatní nepopsala více, je správný. Podle mně tu dědeček cosi symbolizoval v životě hrdinky, která si po jeho smrti myslela, že ztratila nejen jeho. Ale nakonec si uvědomila, že to(či ho) v sobě má i nadále, což konec jasně naznačuje. Nečetl jsem od Tebe toho moc, ale tohle mě překvapilo-Tip
29.07.2003 00:00 K dílu: Cesta Grip
Moc dobrý popis a konec taky dobrej. Takže tip.
12.04.2003 00:00 K dílu: Jenom kamarád.... Grip
Občas nevím po čem ženy touží víc. Pouze po lásce nebo po tom pravým a jediným, kterýho budou milovat právě pro to, jaký je?
13.04.2003 00:00 K dílu: Krásné je žít Grip
Musím říct, že se mi tato povídky psala moc dobře a rychle. Žádná z mých děl není ze života. Mám velkou fantazii(naštěstí jsem z části zůstal ještě dítětem). Teď mě napadá, že to možná chci prožívat. Ovšem je to poněkud nereálné. Všechno to jsou zvětšené kusy mně. Zatím je těch kusů dost a tak stále můžu psát. Jak třeba zkusit? Určitě bych to chtěl zkusit, ale nikdo to nechce zkusit se mnou. Nemyslím, že mě je pro Písmák škoda. Hrozně moc mi tu všichni dáváte. Je krásné poznávat lidi, kteří tu jsou naprosto otevření, což moc ve světě nebývá.
13.04.2003 00:00 K dílu: Krásné je žít Grip
Ve skutečnosti mám dva různé konce. Ten druhý možná lépe zapadá do celého průběhu textu(není však příliš rozpracován, tak jen možná na ukázku): ...Všichni jsou svině! ,,Sandro? Sandro!!! Tady jsem! Já věděl, že přijdeš. Musím ti něco povědět... ." Mimochodem. Už jsem vám říkal, jak krásné je žít? Bylo to hezké psát, ale stále mi tam cosi chybělo. Připadalo mi, že se tam vyskytuje malé prázdno a proto jsem napsal jiný konec, kdy hl.hrdina dostává záchvat a vše začne vnímat hlouběji. Chtěl jsem čtenáře dovést za hranice normálního bytí a vymanit ho tak z osobního života hrdiny. Kandelabr: trošku jsem se u tvých povídek inspiroval. Píšeš moc hezkým stylem :-)
12.04.2003 00:00 K dílu: Krásné je žít Grip
To vůbec nevadí. Důležitý jsou vaše kritiky. Máte pravdu. Ale trvalo to, než jsem se vrátil, co? Snad to vydrží.
10.04.2003 00:00 K dílu: Jarní den Grip
Holku sice opravdu nemám, ale kvůli tomu tyhle momentky nepíšu. Zkouším různá témata a čekám, co z toho vyjde. Zatím zjišťuju, že mi tohle téma příliš nesedí. Nepřestal jsem psát delší(propracovanější) povídky. Teď právě jednu dokončuju(možná už zítra ji zveřejním). No a druhou píšu delší dobu-taková maxi povídka, ale nejspíš ji rozdělím na části, jinak by to nikdo nečetl.
10.04.2003 00:00 K dílu: Jarní den Grip
Jaro ani tak ne. Jsem nemocnej a celý dny nemám, co dělet. Tak píšu tyhle kraviny. Vlastně píšu jenom, když jsem nemocný. To mám tu nejlepší náladu:-) a hlavně hromadu času, kterého je jinak málo.
Nahoru