Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chci se zeptat

02. 02. 2004
3
0
790
Autor
Juza

Chci se zeptat.Máte doma zvíře?Lépe řečeno,máte doma kočku?Ne?Tak ja ano a tento fakt od základů změnil můj život.

  Ještě před pár měsíci jsem byla,volná nespoutaná,nezávislá,nikomu a ničemu jsem se nepodřizovala.Měla jsem svůj ustálený denní rytmus.Netvrdím,že jediný správný-prostě rytmus.Dnes už nevím co to znamená.Ptáte se na příčinu?Jednoho dne se ke mě na ulici přidalo vyhublé,vyhladovělé kotě.Když teď přiznám,že jsem rozený samaritán,tak už je vám asi jasné co se muselo stát.Bingo!Tipujete správně.

  Do mého poklidného života,života jistot a stereotypů vstoupil nový činitel.A že to byl činitel s velkým Č,si můžete být naprosto jisti.To co dřív bylo jednoduchým úkonem bez jakýchkoliv důsledků,se dnes stává potenciální katastrofou.Například.Dřív jsem ráno vstala,uvařila si kafe a vypila ho.Dnes?Dnes ráno vstanu,uvařím si kafe,vyčistím skvrnu na koberci,vyperu ubrus,posbírám střepy,zaženu kocoura,uvařím si nové kafe...

  A takhle je to se vším.Pokud jsem dřív měla nějaký bližší vztah k mým kytkám(Když mají kytky jména,je to bližší vztah?:-)),tak dnes se je snažím brát prostě jako takovou tu "bytovou zeleninu".Jinak by moje srdce neuneslo kocourovy "spanilé jízdy" za vitamíny.Další věc,křeslo.Jedno křeslo a dva zadky.A přestože je ten můj nesrovnatelně vetší,není zárukou,že vždy boj o křeslo vyhraji.U mě doma,snad ještě více než v jiných domácnostech,teď platí tzv. "zákon rychlého zadku".Takže nejlepší taktika je zabrat křeslo dokud je kocour zaneprázdněn krmením a pak už nevstávat.Nepít,nečůrat,neodcházet pro deku a hlavně nevšímat si ukřivděných pohledů a žalostného mňoukání.Stejně je to jen kamufláž!

  No,zatím jsem silnější já.Zatím také tvořim pravidla našeho soužití,teda aspoň si to myslím.Ale občas mě napadne-co když se to zvrtne!Večeřet z misky na zemi by mi až tak moc nevadilo,ale spát na radiátoru a čůrat do kočkolitu...Když nad tím tak uvažuji a vidím možné důsledky,myslím,že přehodnotím,zda je pro mě tak důležité trávit večery v křesle.Nakonec na tu televizi se můžu koukat i ze židle,ne?!

P.S.Co jsem to říkala?Volná,nespoutaná,nezávisla....a taky něco o podřizování,že?No nebudeme do toho šťourat,ne....?


StvN
02. 02. 2004
Dát tip
Kočku nemám, ale znám několik rodin, kde mají a jsou to vesměs klidná zviřátka. Kdo ví, co sis to nabrnkla.

Schwalbe
02. 02. 2004
Dát tip
To znám. Sestra se též ujala toulavého kocoura. Ale naštěstí se uklidnil. Například už neskáče z okna (4. patro).

Dash_707
02. 02. 2004
Dát tip
Soucítím, znám to detailně :o)) *t*

FLO
02. 02. 2004
Dát tip
Kočku mám a můžu jenom souhlasit. Při čtení sem se potutelně usmívala a přikyvovala. Největší zrádnost je, že kočka pije nejraději to, co piju já. Prostě namáčí pracky (přesně ty, kterýma zahrabávala bobísky) do mýho čaje, popř. kafe. Běda když je hrnek nestřežen! A můžu tě ujistit, že jestli máš kočku pobucha, tak jako já, to znamená že z kočky vidíš jenom míhat se černou čáru - tak se nezklidní :) A tobě tip. Za ten humor.*

Andulka
02. 02. 2004
Dát tip
Kocku nemam ale spousta mych pratel ano. Jedne me kamaradce pul roku pocuravala sofu, nez ji naucila chodit ven. Na vanoce si kamaradka koupila novy tocici kreslo, nebo si to alespon myslela. Dneska v tom kresne drima Oliver a sve stale misto si tam jisti tim, ze je pet minut po vyluxovani je kreslo samy chlup...:-)) Ctive, vtipne, mile napsane, nejdes do zadnych unavnych detailu, zkratka akorat...:-)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru