Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nad obrazy

06. 04. 2012
21
26
656
Autor
Můra73

 

před   přivírané oči

neobratně stáčíš muletu

   pro obrazy   z nichž cítím vůni

z talíře Jedlíků brambor

 

zbarvením strof

vykresluješ odstín oblohy

pod kterou rozběhl ses slovy

  za nimi   za konce řádků se nakláním  

a  stopy po nich nemizí

vodí  mě na cestách


26 názorů

médea
12. 04. 2012
Dát tip
*

Můra73
10. 04. 2012
Dát tip
(až se mi komentář obdivem zdvojil)

Můra73
10. 04. 2012
Dát tip
teda! klobouk dolů! Za takovou chvilku! Vážně, povedlo se.

Můra73
10. 04. 2012
Dát tip
teda! klobouk dolů! Za takovou chvilku! Vážně, povedlo se.

:D - no, nevím. - vyšel z toho nakonec petrarcovský sonet, ale jambický pentametr tam je. Sonet Mé sny se plouží dechem nočních můr a natě tlejí v Domě kompostů, když vzpomenu na lásku z jarních dnů, jak vzdychám, že zas čerstvá porostu tou vášní, kterou tajný milenec můj před půl stoletím mi slíbil žít, až toužila jsem po octových rtech a v soli štěstím rozkrájena být. Leč závistivý zloděj vyjevil se před úplňkem lásky - drátovec, on vrtal do mých uší slizké lži, že bez přefiknutí si posvětím svou čistotu a krásu jedině, teď dlouhé roky sama dřevnatím.

Můra73
09. 04. 2012
Dát tip
dokonalé! :oD

shakespearovský sonet psaný jambickým pentametrem :)

Můra73
09. 04. 2012
Dát tip
slzu jsem upustila, parádní... jakou má báseň formu?

:D - básnička je smutná, ale ze života. O ředkvičce, která se tak zamilovala do jarního salátu, že by se pro něj i rozkrájela, ale než to stihla udělat, rozežral její duši drátovec a salát ji už nechtěl. Tak vyschla mezi přestárlou zeleninou v domově kompostů.

Můra73
09. 04. 2012
Dát tip
S tím nelze nesouhlasit. Já jsem dnes u branky vyhlížela koledníky, manžel jim záludně radil, aby šli zadem. Inspirovalo mě to. Načrtla jsem mu plán na nová zadní vrata a začínám psát báseňku o jelitech... pokud tvá ředkvičková inspirace přejde do textu, budu se na její ostrost těšit. :o)

To je pravda, nevyzpytatelné jsou cesty Inspirace. Často přijde odtud, kde ji nikdo nečeká. Vyhlížíš u branky a ona vyleze z kurníku, nebo králíkárny. :D - Například na mě dnes vylezla z ředkvičky.

Můra73
09. 04. 2012
Dát tip
Inspirace se vloudila od jinud :o)

Chápu to tak správně, že je to inspirováno četbou egilových "Jedlíků"? (O jejich četbě i psaní) :)

Můra73
08. 04. 2012
Dát tip
díky :o)

Cesta světel a tady http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=383545&cr=all cesta zvuků...krásné ****

Agibail
08. 04. 2012
Dát tip
*

Můra73
07. 04. 2012
Dát tip
I tobě :o)

...příjemné velikonočky

Můra73
07. 04. 2012
Dát tip
... děkuju

...fajn*

Lucie-at
07. 04. 2012
Dát tip
jo líbí, na to jaký je to téma :D

Honzyk
07. 04. 2012
Dát tip
moc...** ---ten obraz jsem mel uz jako malej moc rad ("Jedlici brambor")...proc, to nevim..)...**

dadadik
07. 04. 2012
Dát tip
jedlíci brambor...

egil
07. 04. 2012
Dát tip
*

Můra73
07. 04. 2012
Dát tip
děkuju

Čudla
06. 04. 2012
Dát tip
Líbí *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru