Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSerenáda k tichému večeru 5.července 1997
21. 07. 2000
0
0
886
Autor
wow
Sám sním a rozmlouvám s mrtvými antickými bohy, spit vínem a křikem hvězd.
V tom prostém citu, v pohár s vínem padla zvěst,
řeklas: "Jdi mi s tou tvou romantikou k šípku...!"
Tak postůj přece nech se tichem svést!
Vždyť jsme milenci novodobí. Jak bez duší vprostřed cest.
Máš ráda slané tyčky a vykopávky prehistorické, recitály folkařů a černou kávu, komedie romantické a davy v právu.
Způsobilas skandál na pohřbu mé tety vzdálené, když místo pozůstalých objala si náhrobky kamenné.
Poznal jsem tě na Petříně, pokud vím.
Dodnes o tvém loveckém duchu sním, jak podalas mi
dalekohled a řekla: "Pal!" a když zůstal jsem viset ve víru tvých očí, už ses smála po schodišti, co se dolů točí.
Ach prosím, nech mě sníti dál.
V podvečer 4.července jsi mi řekla: "Pojď jdem pouštět draky!"
A všichni fízlové pak taky posílaly hromy blesky na všechny strany světové.
Popletla jsi mi verše tvými vlasy. Pak myšlenky jsme pásly v parku.
Proč nejsem rytíř Lancelot a ty Johanka z Arku?
Vlastnil bych meč a brnění stříbrné,
bránil bych svým tělem tělo tvé a snad bylo by mi přáno padnout za tvou krásu.
Na hrob nesla bys mi náruč chrisantém a slzy prošly by se po tvém těle, jako víra v mou nebeskou spásu.
Vyprávělas cosi o naději.
A já tonul ve tvých očích jako malý kluk před stromečkem vánočním. Nevěříš?
Tak poslouchej jak bijou zvony tu naši mši půlnoční.
Konec víry, konec zítřků - nejsem rytíř z pohádek. Jsem potulný básník v tryčku, jsem potulný beránek.
Tak pousměj se. Já budu rád, pro kejklíře na nároží, co pro tvou lásku tiše pad.