Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSen o vodácké holce 2
Autor
Thurin
Nedávno jsem ji zase potkal, krásnou tichou a nesmlouvavou, jako vždycky. Stejná jako v mých snech. Kráčela ulicí a já tiše pozoroval, jak se jí krásně vlní boky. Byla jak vlnka, o které jsem věděl, že se brzy změní v bílou pěnu, co mi zase zmizí… Byla jak první paprsek na hladině, od jehož krásy nelze odtrhnout zrak a zároveň Vás nesnesitelně pálí do očí! Byla mou vysněnou kráskou, mou vytouženou princeznou a přece vím, že nikdy moje nebude, že vždycky bude jen tou vlnkou, co zazáří na slunci a pak zase nenávratně zmizí…
Teď se na mě usmála, jakoby sluneční paprsek rozčísl nekonečnou tmu, jakoby peřej zazpívala, jakoby se celý svět rozzářil… Každý její pohled je jako peřeje, máte z něj strach, ale je nádherný. Bojíte se jeho krásy a zároveň jí potřebujete k tomu, aby Váš život měl smysl. Hledáte v něm něco, co v něm nikdy nenajdete, ale přesto nepřestanete nikdy doufat…
Její jméno mi zní v uších ohlušujícím řevem mořského příboje i jemným zurčením lesního potůčku. Když jí vlasy pročesává vítr, jeto jak zlatavá hladina proudící řeky, je to jak div přírody, jenž vám hladí duši. A když nevědomky zavadíte o její jemnou kůži, svět se s Vámi zatočí, jako v té největší šlajsně. Je to jako útok splašeného býka, jemuž se nedá ubránit. Nedá a Vy ani nechcete… Jen vychutnáte tu vteřinu, kterou chcete prožít navěky…
Je jen vílou je jen přeludem v mé bezbřehé fantazii. Je výplodem mých nejkrásnějších snů. Je chvílí a je věčností. Je mojí múzou i plamenem, co pálí všechny mé myšlenky. Je mou nadějí i mou záhubou. Je mojí tesknou písní u táborového ohně. Je mojí vílou…
Vílí tanec
Tančil jsem s vílou z mých tajných iluzí
snad ji smím políbit, snad mi hned nezmizí!
Odletí do dálek jak bílá vrána,
protkaná samotou budou zas rána!
Odtančí do spánku v zeleném kapradí.
Kdo mě teď zachrání? Kdo mi teď poradí?
Těch plachých víl mám teď už dosti!
Chtěl bych jen dívku z masa a kostí!