Tato je mnoho dobrá.
Jsou tam účinné dramatické dějové předěly
(A nastává den, ...) a čiší z ní taková zvláštní essence.
Připádá mi, že jsem této básni poněkud neporozuměl, stejně jako nikdy plně nepochopíme jiného člověka.
Tak za prvé: Zjevně jsi špatně pochopil má slova. Nepsala jsem nic o klamání smyslů - nevím, jak jsi na to přišel. Psala jsem o druhu subjektivity pozorování. Když nevíš, že je tahle kniha zelená, budeš si myslet, že je třeba modrá. Ona je zelená, ale ty máš dojem, že má barvu jinou.
Za druhé: Zelená a modrá kniha byl příklad, a velmi mě mrzí, že jsi se na tento příklad zaměřil natolik, že jsi udělal z této diskuze demagogické tlachání.
Mohla být zajímavá.
Každopádně ano, všeobecné mínění o různýh věcech se skládá z prokazatelných poznatků.
Šlo mi pouze o to, aby jsi připustil i další možnost (která se s tímto příliš nevylučuje), což jsi zjevně nepřipustil.
(Tedy to, že i když ostatní to takto prokážou, já mohu mít úplně jiný dojem.)
Možná jsem to špatně vysvětlila, možná jsi to špatně vysvětlil ty.
A možná jsme oba ignoranti.
Nechme to a nadhledem být.
Nechci být zlá, ale pokud říkáš, že realita je není pravá pouze z našeho subjektivního pohledu, měl by ses asi víc poslouchat.
Když Ti řeknu, že je "tato kniha modrá", Ty mi řekneš, že je zelená. Ano, a ona opravdu je modrá stejně tak, jako je zelená.
Lidé, kteří jsou upnutí na hmotu a na vlastní základní smysly, pojmenovávají to co vidí různými způsoby. Potřebují si to ospravedlňovat a polemizovat o věcech, které jsou vesměs nesmyslné.
A opět:
Tyto věci jsou nesmyslné z mého pohledu. Z Tvého ne.
A ony opravdu jsou nesmyslné stejně tak, jako smysluplné.
Záleží na Tvém subjektivním pohledu.
Respektuji Tvůj názor, ale ze svého nejhlubšího přirozena s ním nesouhlasím, neboť mi připadá zcestný.
Z Tvého pohledu je třeba zase zcestný ten můj :-)
Hlavně si za ním stůj.
Je dobrá - ale do výborné jí schází to, aby mě překvapila.
**
Děkuju moc :-) Ani netušíš, jak jsi mě potěšila...
No jo, ale argumentem, který nikdy nemůžeš materialistovi vymluvit je právě materialismus - je materialista, proto mu nemůžeš argumentovat duchovnem a nadpřirozenem. O tom to je. Materialistovi jeho víru v hmotu něco zlomilo. Zvrátilo to způsob jeho myšlení a cítění a začal bláznit.
Přesto dík.
Mám-li plnohodnotně diskutovat očekávám přeci, že si druhý nebude nic brát osobně.
Moje myšlenka o materialismu nebyla myšlená na Tebe, ale na materialistu, o kterém je má báseň.
Nyní položím pár základních otázek:
CO je realita?
CO je objektivita?
CO je šťastný život?
Jsou to relativní pojmy, jejichž význam a pravost záleží na lidské subjektivitě.
A pravda (či pravost něčeho) je pouze nevyvratitelný lidský omyl.
Dělám to, co cítím.
Přesto Ti velmi děkuji.
Povedené, povedené, líbi se mi, že nejsem sám blázen... :) Tip