Napoprvé, docela jo ... pěkné!
Los solidos :-)
Konečně jedna báseň co mě zaujmula a dá se číst i na podruhé.
Některé vyrazivo jsem již sice četl (dvoučárkové C, život jak hodinový hotel-Mňága?:-)) a tak mi ubírá pár bodů v celkovém dojmu. Básňa má vše co očekávám. Poetiku, dostatečné množství metafor obsah i pointu (lehoulince předpokladatelnou tím odkvétáním). Sama báseň lze pochopit několika způsoby a dává tak čtenáři prostor k vlastnímu výkladu přesto, že ten základní vyplouvá na povrch poměrně zřetelně.
Tipy téměř nedávám, ale zde jeden utrousím.
ps: ale jinak ta fialová mě pěkně sere :-))) Jaká je její funkčnost? Jak se recituje fialová báseň?
už jsem se lekl, že tě nic nenasere
Toť jen taková hyperbola :-) nasranej nejsem ale asi založím klub za zčernobílení Písmáka :)))
za barvu mě tady už napadlo tolik lidí, že me to začína bavit, totiž když už to je dost lidí, kteří vůbec uvažují o čem to je, tak se vždycky najde někdo, koho hlavně zajímá barva, což považuju za úplně ujetý :)), ale samozřejmě mám radost, že alespoň ta barva je osloví :))
tak třeba zkus vysvětlit ptoč jí tam máš? Existuje spousta lidí s odlišným barevným viděním a těm se to může číst sakra blbě. To je celý, prostě se to hůř čte.
:) hezká je, jen jsem taky maličko zaváhala u "minutový hotel" a "dvoučárkové C" a "echo" - protože na ně narážím celkem často.. ale líbí..
výkladů více, dá se k ní vracet a barva mi nevadí, i když si vlastně taky říkám - proč zrovna fialová ? (jen zajímací dotaz)
:) *
mně taky...:)
(možná by na tom vydělali víc než na hodinovým. Ale to už je pouhopouhá nemístná spekulace..;))
Tak nejlepší by podle mne byla barva starorůžová, jen jsem ji v nabídce nenašel a ta by se mi hodila i významově, ale je bezva bavit se o barvách nebo o tom, zda je líp vydělat na hodinovým či minutovým hotelu :))) místo echa si dosaďte klidně ozvěnu jen to ztratí rytmus - míst dvoučárkového c si dohoďte klidně jinou notu jen, že pokud to nevíte tak u některých sluchových chorob je to poslední tón, který nemocný člověk slyší - potom už vůbec nic, prostě je hluchý ( a to je ten význam, který jsem měl na mysli) nevím, zda existuje nějaká obdoba, co člověk vidí naposled než přestane zrakově vnímat cokoli, možná je to ta vaše fialová - ha,ha.
:))))))) Newtone, tak já se teda omlouvám za ty hotely..:))
vůbec to není špatný, přečetla jsem několikrát a pořád zaujatě
Elyn neopisuješ tak náhodou ode mě? :-)
JiKo: no jistě, protože jsem chtěla, abys si toho všiml a poslal mi avízo, abychom se tu mohli nerušeně dál bavit o dalších neotřelostech:)
NE, neopisuju... já mám svoji hlavu.
to bylo náhodou vtipný :)
:) ahoj, Newte, už jsme se dlouho neviděli :)) To bylo kouzlo nechtěného :)
Mňága bohužel naskočila tak silně, že přehlušila báseň, zpívám si..
ech
tohle jsem fakt napsal, když celá Mňága ještě chodila do školky, tak bacha!
Elyn, mě život dost baví :)))
takže cokoliv...
Nikdo tě snad neobviňuje (já tedy rozhodně ne), žes to od nich přímo opajcnul, ale rozhodně je ta mňágovská verze známější a já si prostě nemohu pomoct.. nemohu za to, že tu píseň znám, že ji mám ráda a že se tam hodinový hotel vyskytuje.. :)
Už vůbec ne za to, že naskočila.. tak bacha ! :)
prosím tě a co tam zpívají?
"Svět je jenom hodinový hotel (a můj pokoj je studený a prázdný)" a bla bla bla, takhle nějak :)
tak to zase není tak zlý, už jsem myslel, že to nebudu moct nikdy publikovat, ale existence hodinových hotelů může inspirovat kdekoho - život jako hodinový hotel je přece jen něco jiného, když někdo rekapituluje minulost, ne?
Ale jistě.
A ani bych to nebrala jako vadu na kráse té básně, chyba je spíš tady u mě. Jen takhle to ber. Jakmile jsem došla k hodinovému hotelu, tak mi naskočila Mňága a dál už jsem se (možná nepochopitelně) nemohla donutit k soustředění na báseň samotnou - je to ve mně, takže na to nedávej takový důraz .)
hlavně to ne :)
vrátím se sem jindy, zkusím své soustředění..
dík a pěknej večer
ja nevim asi nelibi moc....
ja so o to taky nehadam:))))