Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNázor z akvária
06. 04. 2004
0
0
954
Autor
pupitooo
Všímáte si někdy světa kolem? Nemyslím v těch či oněch konkrétních případech. Mám na mysli svět, jako něco abstraktního kolem nás. Žijeme opravdu vlastní život jen sami pro sebe, nebo jsme někomu pro zábavu? Být někdo s větším smyslem pro humor a trochu lepším smýšlením, tak si nás určitě již chová. Stejně jako my křečky. A nebylo by zrovna moc obtížné udržet si od nás dostatečný odstup a přitom nás sledovat. Co obyčejnému člověku stačí k životu? Nějaká ta strava, dostatek informací a občasný pohyb. K dispozici máme celou Zemi. A pokud je někdo tak chtivý a musí se tedy někam podívat, stačí mu odebrat možnosti. Rybičky si také držíme pomocí izolované vody. A je přeci nemožné, aby si rybička na cestu z pokoje vzala vodu v kyblíku. Pokud se o rybičku pořádně staráme, vytvoříme v dostatečně velkém akváriu neomezený přísun potravy ve formě nižších živočišných druhů, bude si rybička myslet, že je úplně volná a nedotknutelná. K úplné spokojenosti vodního tvora mu nesmíme dát znát vlastní přítomnost. I toto se dá zařídit. Do koloběhu velkého akvária se nemusí vůbec zasahovat. Můžeme se jen dívat jak rybička zkoumá nové věci, jak se legračně chová a jak sem tam narazí na sklo nebo vyskočí nad hladinu. Voda spojuje jak nás, tak i jiné tvory. A udržet nás v nevědomosti by nenadělalo také veliké problémy. Jsme tak důvěřiví a líní si sami zjistit pravdu, že věříme i těm největším nesmyslům. Záleží jen na důvěryhodnosti podání. Stačí přeci několikrát sdělit pravdu a párkrát obhájit lež a můžete si říkat co chcete. Každý vás poslechne. A pokud několik, na první pohled různých, lidí podává stejné informace, lze je brát za pravdivé.
Ale proč hledat pravdu. Ta je dobře ukrytá…