Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOlině vážně nevážně
09. 05. 2004
2
0
5083
Autor
Vykradač_hrobů
Řvoucí lvi v ohradách
uprostřed skal
průhledy do nikam
co bude dál?
Srdce jak Jericho
za branou ticho i jek
visuté mosty na hradbách
a břeh není na dohled
Valy se hroutí
ztraceni v pustině
lvi mlčí, bojí se
kdo je teď na vině?
Samota nekončí
ticho a prázdnota
vždyť i ta ohrada
lepší je jistota.
Vykradač_hrobů
12. 03. 2005Vykradač_hrobů
17. 05. 2004
Olina to jasně vyjádřila. Nic víc jsem říct ani nechtěla. Pokud jsem hvězdičkovala, tak teprve poté, kdy jsem si ověřila, že autoři, kterých se do dotýká (např. si vzpomínám na Vesuvanku), dotčeni nejsou. Spíš naopak. Jestli tady si přečtu, že se to autorce nelíbí, postavím se jí k boku, protože tuším, že to někdy opravdu zraňuje - a taky jsem takovou zkušenost už prodělala. Osobně - alterega nějak nemám ráda, mám ráda, když lidi i v internetové komunitě mají pro mě jednu tvář - taky jsem o tom napsala "pohádku o internetových tváří", která vznikla právě na základě podobné situace.
Nenadhazuji přímo, že je to neetické, je v tom otazník - zdali je nebo není to etické. Tady by opravdu stačilo autora předem upozornit.
Elyn: chápu, asi chápu, že zranitelnost druhého člověka se dá těžko zmapovat - Olinu chápu možná jen proto, že sama vnímám velice podobně. Vůbec nejhorší přístup je bagatelizace cizího vnímání a cítění. Takové to: nebreč, vždyť to vůbec nemůže bolet.
Rowi, to "nebreč.." bych těžko někomu řekla, jen jsem vnímala Vykradače a jeho díla úplně jinak než Voloďovy "pokusy"...
Osobně si nemyslím, že by něčím znevážil termíny, které Olina používá ve svých dílech. Ale vidím teď, že věc může být ještě citlivější...
Já se, Rowi, občas potřebuju schovat... když jsou věci moc citlivé, že i já sama je těžko nesu. Ale rozumím..
jo, ještě mě napadlo, Vykradači - ten text s použitým Krylovým citátem jsem tady smazala někdy před třičtvrtě rokem a na Liteře není - kdes ho vyhrabal? :) to by mě zajímalo:)
Je mi to líto, vykradači, já jsem za tím taky neviděla nic špatného. Rozhodně se nedá srovnat Voloďa a ty - váš přístup je rozdílný...
Podívej - každý člověk má jakési své území, kam nerad někoho pouští - někdo ze sebe rád a bez problémů dá vědět téměř všechno, někdo si ty třinácté komnaty hlídá. Někdo - ať už za jakýchkoliv důvodů - se může rozhodnout (nebo to tak prostě přijde), že něco z nich poodkryje. Každý zásah tam bolí. Snad je na mých textech znát, že je nepíšu oddechově ... a tedy budu k nim citlivější.
Ke Tvému znechucení - nevím, zda je to dobře či nikoliv, Elyn a další budou litovat, že nebudeš pokračovat - k tomu bych Ti řekla jediné - ostatních autorů se Tvé verše nedotkly - přesto bych považovala za dobré řešení, abys před uveřejněním původního autora požádal o svolení. Předešel bys například tomuto našemu střetu. Kdybys mi toto dílko poslal v soukromé poště a já měla čas se s ním "skamarádit":) asi bych reagovala poněkud jinak.
V tomto případě mi to nepřišlo neetické - toto slovo použila Rowenna, myslím, v obecném smyslu, ale spíš poněkud necitlivé, neomalené.
Někteří jsou si rovni a někteří jsou si rovnější - to asi vážně nemyslíš, žene?:) Někteří jsou zranitelnější, někteří píší o tématech pro ně bolavějších - tak? - Pokud ses dal na cestu "Vykradače hrobů":) měl bys počítat s reakcemi nepříznivými - anebo radši se těch autorů zeptat.
Pokud by K.Kryl tady v tomto prostředí s námi publikoval a chodil s náma na víno a tak - tak bych se ho zeptala, zda smím použít jeho text. Za současné situace jsem udělala tak , jak jsem udělala - s vědomím, že to košér nebylo.
Básničku mazat nemusíš, pokud by mi byla až tak nepříjemná, požádala bych tě o stažení již včera a trvala bych na něm.
Pokud bys mi chtěl prozradit svůj nick, který ráda čtu, budu potěšena.
Taky se měj.
Vykradač_hrobů
11. 05. 2004
ale já ani nevím:) příjemný mi to není, používáš slova, která mají pro mě hluboký symbolický význam - a tady je to vytržené ... no, klidně to nech, ale myslím si, že bys možná měl před uveřejněním požádat dotyčného o svolení k publikaci - já bych to tak alespoň udělala ...
Basen se mi libi, mas pekne obraty a take se mi libi Tvuj prolog - doporuceni del k precteni - tip
Vykradač_hrobů
11. 05. 2004
To je ten věčný spor - zdali a nakolik je etické si takhle půjčovat díla cizí - navíc bez souhlasu autora. Vím, že se to děje pořád a ti, co se ohrazují, co se cítí potrefeni, jsou považováni za hloupé citlivky. A jsme u toho - respektovat hranice toho druhého, kam tě chce pustit. Stačí - před publikováním, nějaká autorizace, zdali autor svolí. Tolik asi k té skvělé módě remixů. Já osobně si svá díla raději budu remixovat sama.
no, tady autor aspoň uvedl prameny a poslal mi avizko:) jinak jsem se taky setkala s parodiemi anonymními - dobré vyřizování účtů
nemám to ráda
což samozřejmě tady netvrdím - autora neznám - alespoň pod přezdívkou ...
nemám to ráda
když mi chce někdo něco věnovat, pošle mi text předem - uveřejní to, co je mi příjemné, nebo nepříjemné, ale unesu - tohle se mi nelíbí, prostě, ať byly úmysly jakékoliv