Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMoje dokonalá kamarádka
Autor
Fialovy_sen
Mám jednu kamarádku, jmenuje se Radka. Jsme dobré kamarádky a známe se už dlouho, přesto je něco, co mi na ní vadí. Radka měří 175 cm, je štíhlá, chytrá a krásná. Má panickou hrůzu z akné, proto si pořizuje všelijaké „zaručené“ přípravky na problematickou a mastnou pleť, přestože ji na obličeji nikdy nic „nevyrašilo“. Zásadně nejí čokoládu, po které prý pupínky rostou jako hřiby po dešti, tučná a ostrá jídla. Vždy, když něco pozře, zjistí jakou má potravina energetickou hodnotu. Zuby si čistí třikrát denně a po každém koupání či sprchování si každý kousíček těla natře drahým tělovým krémem. Dvakrát týdně chodí do sauny, tancuje v souboru, zpívá a ráda něco vyrábí. Přesto si připadne blbá, hnusná a nezajímavá. Když upadne do takovéto deprese, jsem to většinou já, kdo ji utěšuje. Já, 180cm vysoká normální holka, která má problémy s pletí, protože se jí nechce stále pustit to proklaté akné a která nikdy nebude tak štíhlá jako Radka, protože jsem prostě typ „krev a mlíko“.Většinou zajdeme na něco dobrého a splíny se rozplynou jako mraky po bouřce. V tuhle dobu mám Radku nejradši- stane se z ní opět pohodová a veselá holka....ale jen do té doby, než si uvědomí, že má velkej zadek...
V březnu tohoto roku jsme spolu byli na plese. Obě jsme se moc těšily a zdlouhavě se na večer připravovaly. Nikdy jsem ještě na žádném plese nebyla,a proto mi připadalo veselé, jak se všichni lidé, které znám ze školy, proměnili v elegantní dámy a galantní muže. Ze začátku to tak bylo. Postupem času, s přibývajícími promilemi alkoholu v krvi, se ale situace zvrhla.
Radka nestačila přijímat nabídky k tanci, zatímco já křísila spolužačku, která trošku přebrala. I Radka měla popito víc než je zdravé.Nápadníci si ji přebírali z náruče do náruče a ona se okolo nich ovíjela jako liána okolo stromu. Ve tři ráno jsem obě spolužačky podepírala a ony si spokojeně brblaly každá to svoje. Čekali jsme na taxík a já přemýšlela, co dělám špatně...
Zanedlouho po plese začala Radka s jedním ze svých tanečníků chodit. „On je tak krásnej, chytrej, dokonalej!!!“básnila o něm. „Bojím se ,aby se se mnou nerozešel kvůli těm mejm hroznejm špekům“,obávala se a já zavracela oči v sloup. Místo, aby jí konečně došlo, že ji někdo miluje takovou, jaká je, snažila se více zhubnout, méně jíst a být co nejdokonalejší. Pocity zaláskovanosti a kruté deprese se u ní střídaly takřka obden. Každou chvilku kontrolovala svou vizáž v zrcátku a denně vyžvýkala spoustu krabiček žvýkaček, aby měla pro svého miláčka co nejsvěžejší dech.
Začátkem prázdnin mi zazvonil telefon. Byly tři hodiny ráno a já mžourala na displej mobilu, kdo mi teď k sakru může volat? Byla to Radka: „Ten blbec se se mnou rozešel! Debil, on se na mě vykašlal!“,křičela mi plačtivě do telefonu.Snažila jsem se ji uklidnit, ale nebylo jak. Domluvili jsme si radši schůzku další den v naší oblíbené cukrárně FLORIDA. Seděli jsme u zmrzlinového poháru a ona mi líčila události včerejší noci. „A proč se s tebou tedy rozešel?“nemohla jsem stále pochopit. Radka odložila lžičku od poháru a důvěrně se ke mně naklonila:“Do očí mi to neřekl, ale vsadím se, že kvůli těm mejm krátkejm nohám!“špitla mi do ucha a mě málem zaskočila jahoda, kterou jsem právě polykala.
Dnes má Radka opět novou známost. Zatím jim to klape. Přesto má Radka pocit, že se její miláček zbytečně často otáčí po jiných...