Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJechać do Lwowa
22. 09. 2004
2
0
2632
Autor
Bix
jechać do Lwowa
bez slova
nohy z olova
sa odliali
v cínové srdce
ktoré každým kilometrom
na východ
ako jazyk
mäkne
bez slova
nohy z olova
sa odliali
v cínové srdce
ktoré každým kilometrom
na východ
ako jazyk
mäkne
Ingmaro: Wlasnie chcialam bardzo napisac ten wiersz jeszcze przed tem, niz przeczytalam Zagajewskiego..zebym nie byla pod jego wplywem, wrazeniem. I teraz widze, ze to byla dobra decyzja...bo nigdybym nie napisala tak, jak on potrafil i z drugiej strony: ja widze Lwow troche z innego punktu. Dla mnie to glos serca, podroz za marzeniem...pragnienie dowiedziec sie prawdy...ale to raczej pozytywne...
Uwielbiam Zagajewskiego wiersz - dzieki*
Ingmarka, jak widac, uczy sie nie byc anonimem, kiedy jest juz na Pismaku..:)
Líbí se mi, když se v textech odráží poznání určitého prostředí.
Odpoutání od tématu JÁJÁJÁ je u básníka vždycky velmi záslužný krok :)
Natasha: áno...odstup od témy je pre napísanie básne takmer nevyhnutné...inak nie som schopná danú vec uchopiť...musí to byť zlatý rez medzi zaujatosťou a vzdialenosťou :o))
Zaujímavé je, že to prostredie nepoznám...len si ho ešte oťukávam z diaľky.
Spomenul som si na Nohavicu a na časy, kedy ešte Lvov nebol súčasťou Ukrajiny... nikdy som tam nebol, ale tak akosi mi pripadá, že práve v tom meste je možno zakopaný pes dejín strednej a východnej Európy... aj tato báseň ako by bola toho súčasťou...
Bacil: Ďakujem za dokreslenie :o) Áno, Ľvov je mesto so zaujímavou históriou. V terajšej Ukrajine tvorí kultúrny symbol krajiny, sídlia v ňom mnohí umelci, ktorí nepodľahli rusifikácii a politickej konvencii. Poľskosť Ľvova je pre jeho obyvateľov veľmi citlivou otázkou...
Pohľad na to mesto môže veľa naučiť.