Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMrtvý
Autor
Telvo
Byl pozdní večer – druhý listopad
večerní listopad – byl smrti čas.
Lidé přicházejí a zase odcházejí. Živí ukládají mrtvé do hrobů. Hroby shromažďují na hřbitově. Jednou za rok je svátek mrtvých.
Den se krátí a nastává období dlouhých chladných nocí. Živí sedí doma v teple. Sledují televizní zprávy na nově. Na závěr dávají duchaplnou reportáž se zvířátky, s ještě duchaplnějším komentářem. Celá rodina se rozplývá nad takovou nádherou. Dnes byly na hřbitově zapálit dědovi a babičce svíčku. Nic netušící sedí a hodují dobrému bydlu.
Druhý listopad – jednou v roce se hřbitov rozzáří světli svíček, které zapálili Živí. S přibývající tmou roste tajemná atmosféra hřbitova. Mrtví leží v rakvi. Nad nimi se tyčí metráky hlíny. Jejich těla nejeví žádné známky života a pozvolna se rozkládají. Ale jejich duše...žije. Vyčkává.
Nikdo z Živých netuší, že na dušičky je měsíc v úplňku. Netuší apokalypsu. Žijí dál v nevědomosti. Těch pár co si uvědomili blížící se konec spáchalo sebevraždu, aby v konečné bitvě byli na vítězné straně.
Měsíc pomale stoupá po obloze. S blížící se půlnocí nabývá na jasu. Mraky se rozestupují, měsíční světlo dopadá na mramorové desky hrobů. Konečně se duše dočkaly. Přišel jejich čas.
S blížící půlnocí se Živí ukládají ke spánku, jiní se snaží ukojit potřeby jejich těla ať už v posteli nebo v kolektivu přátel na diskotéce. Nic netuší. Žijí dál. Zítra je čeká nový den.
Na věži kostela odbyla půlnoc. Měsíc dosáhl středu oblohy. Duše zemřelých se zmocnily zpět svých tělesných schránek. Začali se probouzet. S nadlidskou silou se vykopávají z hrobů.
Ze hřbitova vychází zástupy Mrtvích. Šoupavým krokem se blíží k obydlím Živých. Už dávno nemají jazyky, ale v mysli všech se ozývá myšlenka:
„Teď přišel náš čas. Čas Mrtvých. Modlete se, hledejte spasení ve víře, ale váš Bůh vám nepomůže. Už je dávno mrtvý. Veškerá naděje pohasla. Není pro vás už žádného zítřku. Přišel váš konec. Jediná jistota je smrt. Brzy...Svět shoří v plamenech, v plamenech zkázy a osudu.“
Byl pozdní večer – druhý listopad
večerní listopad – byl...