Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBudiž proklet!
Autor
Džuga
Z cyklu "Ze života"
kapitola 4
Budiž proklet!
Po dálnici téměř nehlučně svištěl tmavý vůz. Přítmí interiéru zdobilo příjemné, zelené osvětlení přístrojů. Ze skrytých reproduktorů se ozývala rytmická melodie posledních hitů.
Malý snědý muž se usmíval. Ve svých třiceti letech byl se sebou spokojen. Měl dobře rozjetý byznys. Právě se vracel z dalšího obchodního jednání. Ve svém černém luxusním BMW cítil jistotu a bezpečí.
Z palubní desky na něj zablikala červená kontrolka, signalizující vyzvánění mobilu. Stiskl tlačítko na volantu. Hudba se ztišila.
"Ciao Marco, come si fa?" ozvalo se ve vozidle.
Řidič přešel plynule na italštinu.
"Ciao Livio, jde to a co ty?"
"Děláš si snad srandu? Kdy mi pošleš prachy?"
"Jasně, jasně, penízky budou, ale to víš, brusky moc nejdou. Zavolám ti koncem týdne."
"Jen aby, to už znám. Když ty řekneš, že zavoláš, znamená to, že už se neozveš."
"Neboj, tentokrát to bude stoprocentní, věř mi."
"V neděli čekej další hovor, ciao!"
Hudba opět zesílila.
Co si ten Talián o sobě myslí? Ještě ho ukecám na poslední várku a pak si najdu přímo výrobce. Vykašlu se na prostředníka. Brusné kotoučky byl jeho jediný dovozní artikl. Stal se z něj boháč.
Sjel z dálnice na silnici I.třídy. Blížil se ke své nové dvoupatrové vile. Před vchodem stála otřískaná Škoda 105. No nazdar! Laci! To mi ještě chybělo. Zastavil. Ze škodovky vyskočil vlasatý cikán.
"Ty hajzle! Kdo tě přived na nápad s bruskama?" spustil na něj rómsky, "mě si obešel a spojil se s mým klientem? Myslels, že na to nepříjdu?"
"No a? Seber si tu popelnici a vypadni!"
Významně si přitom poklepal na bouli v podpaží. Všichni věděli, že nosí ostře nabitou pistoli.
Laci zbrunátněl a s vytřeštěnýma očima na něj namířil ukazováček.
" Ty, už dlouho boháčem nebudeš! Proklínám tě!"
"Jéžiši. Co teď budu dělat? Asi se počůrám strachy, ha ha ha. Zmizni a už se tu neukazuj!"
Staré auto se rozškytalo a vyjelo na cestu.
Debil jeden. Co si to dovoluje? S těmi otrhanci se už bavit nebudu.
Sedl do limuzíny a najel před ozdobné kované vrata. Snímač pod zemí zaregistroval autorizační kód vyslaný z podvozku. Obě křídla se daly tiše do pohybu. Dojel k sídlu, kde již čekala osvětlená garáž. Dům se automaticky rozsvítil do tmy.
Musím si zkontrolovat tiket, napadlo ho. Sázel pravidelně na české i zahraniční ligové soutěže. Zaparkoval a vydal se do obývacího pokoje.
Dálkově zapnul velkoplošnou televizi. Nalistoval aktuální stavy na teletextu. Z náprsní tašky vyjmul bílý lístek. Chvatně pročítal seznam utkání. Bylo jich 22. Pravděpodobnost, že mu všechny vyjdou byla nicotná. Odpovídala tomu i výše výhry. Potencionální výhra -
1. 556 480,- Kč. Stálo pod sloupcem tipovaných výsledků.
Sakra! To není možné! Nevěřícně hleděl na obrazovku. Chyběly mu už jen dva tipy z české Gambrinusligy. Červené číslice oznamovaly skóre probíhajícího utkání.
Miloval horkou lázeň ve své rozměrné vaně s vířivou masáží. Rozběhl se do koupelny a pustil vodu. Rychle ze sebe shodil šaty, uchopil sázenku a vstoupil do bublající pěny. Ovladačem zapnul televizi ve stojanu naproti. Rychle navolil známou stránku. Objevily se souvislé řady žlutých čísel. Pohlédl na předposlední žlutý řádek. Zamrazilo ho. Vyšlo to!
Napjatě sledoval poslední. Stálo tam červeně 1:1. Potřeboval dvojku, tedy alespoň 1:2. Podle uvedeného času zahájení, by už měl být dávno konec. Čekal na žlutou a doufal v zárak. Rudý stav 1:1 se náhle změnil na žlutý 1:2.
Vyhrál!!! Radostí bez sebe vykřikl: "JÓÓÓ!!!" a mrštil ovladačem do obrazovky. Stojan se naklonil a příjmač se sunul ke kraji. Vytřeštěně zíral na přístroj, jenž se zastavil na hraně plošiny. Byl to okamžik. Pak už jen bezmocně sledoval padající skřínku.
Modravý záblesk prosvětlil bílou vanu. Všechno v domě zhaslo. Pocítil nepředstavitelnou bolest. V hlavě mu vybuchl oslepující ohňostroj. Svaly zachvátily křeče. Jeho zmučený mozek bolestně promítl poslední myšlenku - cikán s vykulenýma očima, vyčítavě na něj mířící prstem.
Nevidoucí zrak pohasl. Škubající se tělo znehybnělo o pomalu se nořilo ke dnu...