Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sezahrada
Autor
enehi
Mé zahrady jsou zničeny.
Dnes nepřišel ke mně jako Moudrý muž.
Takto jen bojovníci a dobyvatelé vstupují na území, jež jim zákonitě patří.
Brána zahrady zůstala celá poničena, ani snad nečetl mírumilovná slova v jejím štítu.
Šlahouny okrasných květů jsou posekány jeho mužstvem.
Zpěvní ptáci se tolik polekali, že snažili se ze všech sil otevřít dveře svých pozlacených klecí.
Jezírko v zahradách se zakalilo.
S rozjitřenou myslí shledávám toto dění.
Okrasné kvítí vadne, jakoby nechtělo už v těchto místech žít.
Vzpomínám na doby, kdy jako dobrý přítel nabídl mi své služby.
To poprvé jsem provedla jej zahradami mého království.
Celý se rozplýval a přísahal mi, jako všichni, kdo byli mnou do zahrad pozváni.
Všichni ti velcí králové a moudří muži, kteří pak odtáhli za leskem válek a laciných kořistí, slibovali, že budou ctít a hájit mé zájmy.
Nemohu vyhlédnout do zahrad, nečiní mi radost procházet se po ruinách.
A kdysi moudrý muž praví ke mně: "Stalo se snad něco, Královno?"