Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePutování "slepého hada" za pravdou
Autor
moott
PUTOVÁNÍ "SLEPÉHO HADA" ZA PRAVDOU
Knín (Od našeho dopisovatele) - Slavná americká herečka Meg Ryanová při příležitosti cesty po stopách jejích předků navštívila včera dopoledne jihočeskou obec Knín.
Na místním hřbitově, který se spolu s kapličkou zachoval z dávné vesnice, jež v osmdesátých letech zanikla v souvislosti s výstavbou JE Temelín, již ale nenalezla, za čím se přes oceán vypravila.
"Hrob vašeho strýce Karla Lukáše, narozeného v roce 1904, jak říkáte, zde nikdy nebyl," informoval herečku, po její americké babičce přezdívanou indiánským přídomkem Slepý Had, jeden z místních pamětníků. "Co já vím, ten se již před válkou odstěhoval někam do Prahy," poučil návštěvnici o možnostech dalšího pátrání bývalý starousedlík, amatérský kronikář, osmdesátiletý František Vrzák z Českých Budějovic.
"Děkuji. Jak se vede? Budu tedy asi muset navštívit nějakého rabína," poděkovala mu herečka.
"Já bych si moc od takového kroku ale nesliboval," ještě skeptičtěji zareagoval pan Vrzák.