Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seohnivé ticho
25. 02. 2005
0
0
1369
Autor
po_koutná
odnikud proudem lůn
v půlnoci úběl
proudí mů
že z hor
výška komíhá se
žena - podél topolů
stromy s jiskrnou
polohou
vůči půlnebí
se podělí
v úponcích po zdech
vymodleny mumrajem
okolím
přivádí zvuk k šílení
a vzrušená pozornost
obchází ceylonským čajem
kosti co stisknou
už nepustí
vyvěrání na povrch
ukňučené ticho
po kapkách
ve schůzkách
jsem já
a tají se
v ich formě po verších
jakoby v cizinách
Kladeš důraz na rádoby zajímavé složité (líbivé?) výrazy, ne na samotný výzam básně.
jestli je to tak, jak říkáš ... mohla bys mi to tedy podložit?
ráda uvěřím
a nevím, jak se může složitost rovnat v závorce líbivosti, ale proto to tu je, abych se dostala dál
V závorce je otazník-tzn. že to není rovnítko, a i kdyby tam bylo, nevidím jiný důvod, proč bys to takhle psala, než na efekt.
Vika, Deve: mám za to, že jsem to dala do blbůstek a žádná hlubší tu není
lépe vás navést nemohu
a ta složitost, proč? jestli jste vždy pochopili každou báseň, klobouk dolů, právě tak, jak autor zamýšlel
když se mi blokne počítač, jdu od něj, nemá to smysl - nepřesvědčím ho
hele, slečno redaktorko, přibrzdit a podšlápnout
vidím mnoho důvodů, abys odložila autora stranou (tudíž strukturalistické roviny ošidila)
samozřejmě, že i já můžu s intonací nahoru - do otazníku, ale jak se znám, ptám se sebe sama, protože tápu a vlastně nevím, jak to máš ty uspořadané
přesto tu nemám nic podloženo
re_nesance
25. 02. 2005
Mám-li to brát jako výslovné požádání, které tu mimochodem prvotně nemáš uvedeno, pak se Tě můžu zeptat jen na to, jestli's to po sobě alespoň jednou četla- protože jestli jo, tak by ses mému komentáři nedivila a ani ostatním tady.
Měj se pěkně.
Nepotřebuju vždycky rozumět všemu tak, jak autor zamýšlel, ale potřebuju rozumět.
Yasmino, ano, velice se divím tvému komentáři.
Nemůžeš mi vnucovat, co je dělám. Říkej si o téhle hře cokoliv tě napadne, ale nemáš právo za mě řešit věci.
Ano, bylo to výslovné požádaní paní redaktorky, totiž, ona mi sem frkla názor, který já nemohu brát za dotažený do konce.
I když tu bude Méďa skvrnitý a ty něco rozbouříš, budu se ptát logicky, jak jsi k tomu došla.
Napsala jsi mi sem oznamovací větu, kterou beru za fakt. Tedy se tážu, kde ten fakt je.
re_nesance: ano, také z nudy pozoruju
díky
Nevím, kolik děl jste v životě napsala, ale tvrdit, že nic lepšího v Blbůstkách není je docela troufalé. Jinak nic proti nicemu. Básnička nic moc.
Vika, Deve: mám za to, že jsem to dala do blbůstek a žádná hlubší tu není - nejsou toto Vaše slova?
Chtěla jsem jen docílit toho, že každý podle svého, pokud si to umí obhájit. Za názory nemohu vraždit.
Za kecy bych ráda, ale taktéž nejde. Jsou to jen slova.
Myslím, že se v tom dá najít veselé milování. Náťuky tam určitě jsou.
Nenutím. A pěkný večír. Je zač děkovat - za přístup.
A s čím to má společného?
Na oplátku. Tady je vaše řeč:"Nevím, kolik děl jste v životě napsala, ale tvrdit, že nic lepšího v Blbůstkách není je docela troufalé. Jinak nic proti nicemu. Básnička nic moc."
Abyste pochopil, povím vám, že blbůstky jsem vybrala proto, že jsem si hrála se zvukem a taky s obsahem. Je jedno, jestli se mi to povedlo nebo vůbec. Bez hloubky, protože není kde by se hledaly další a další významy.
A teď mi zkuste vy napsat, kde jsem byla tak mimořádně troufalá.
Dobrá tedy, ať je po Tvém..
Takže- vezmu třeba II. strofu:
vymodleny mumrajem
okolím- Kdo? Co? úponky, ženy, půlnebí či pondělky? absolutně nejasné
přivádí zvuk k šílení
a vzrušená pozornost
obchází ceylonským čajem - jak proboha může ceylonský čaj obcházet? opravdu zvláštní metafora..ať to vezmu jakkoliv, vychází mi z toho nesmysly
- poslední strofa:
a tají se
v ich formě po verších
jakoby v cizinách- pod tímhle celým si nedokážu představit zhola nic, kdyby tam třeba nebylo to 'jakoby', nebo naopak trošku víc ukecanosti..
+ podivnost 'proudem lůn' a vůbec celé I. strofy je mi taky záhadou, ikdyž můžu říct, že z těch všech mi je (dá-li se to tak říct) nejblíž.
Tedy- znovu se dostávám ke zbytečné složitosti na efekt, za kterou se navíc nejspíš neskrývá nic moc. Ale uznávám, že vzhledem k tomu, že patřím k té skupině, která autora údajně 'nepochopila' nemám vlastně co nalézt..
Avšak další otázka zní, zda-li je CO nalézt, což tady- asi posoudí jen málokdo.
Yasmino,
mně je šumák, co za tím vidíš. Taky se neptám těch, kteří hvězdičkujou, jestli vidí auto a civilizaci nebo ženy, víno a zpěv.
Tvá interpretace - mno, děkuji za ní.
Jestli jsi i ty pochopila, co po tobě žádám. Totiž: pouze jsem žádala, abys své tvrzení buď uchopila a přiblížila si ho ke svému názoru a nebo mi sem nějaké fakty vycucané z prstů, byť mají na sobě pravdy kolik chtějí, nechala v zásobě pro někoho jiného.
S šumákem'(takovýmhle přístupem) to ale, děvče, daleko nedotáhneš.
Děkuji a nashle.
Ale nepovídej.
Zase mě tak ošklivě nekritizuj.Nestojím o tvé soudy. Nezadala jsem si kritiku na sebe, jasný? Pochopila jsi vůbec, o co mi tu celou dobu běží? Očividně ne.
Ahoj. A zas někdy.