Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO duši
26. 03. 2005
3
0
2100
Autor
numi
Je mi líto stromů,
když kvetou.
Je mi líto krajiny,
které příroda
vdechla duši.
Je mi líto Petrova
o prázdninách -
vážně se mi zdá
v létě menší.
Snad nedopadne
jako slavná
věž v Pise,
která je - ze
samého uhýbání -
celičká nakřivo.
Tak smutná.
A umírá.
Copak to vážně ví
jen indiáni?
Každá fotografie,
každý obrázek,
vám přece vezme
kousek duše.
Pokud ovšem
není z lásky.
Proto je Brno
krásnější Prahy.
Ta svou duši
již bohužel ztratila.
alternative4 - co se basně týká, tak dík za názor. Ale co se oduševnělosti Brna týká, tak já si taky pokaždé, když rozbíjím vajíčko nemyslím, že uvnitř skořápky najdu slunce, a přesto Skácelovu Vteřinu v lednu miluju... Ono je to o tom, co chceš vidět. Měj se.
Derylla - děkuji za návštěvu a kritiku a názor a tip a za vše... ;o)
Michaela - díky za opakované návštěvy. Mám radost, že se líbí...
vesuvanka - děkuji popáté... ;o) I za vysvětlení "chybičky"...
ysalmiri - celý současný svět je patetický a nic se s tím nedá, bohužel, dělat... Dík za názor.
inlajn - mně je líto taky jiných věcí, ale tohle bylo psaný v moment, kdy začali velikonoce a já si zašel jako každý týden na Petrov. Nepotkám tam většinou ani nohu, ale ten den tam bylo tolik němčourů a angličanů a číňanů, že mi to přišlo líto strašlivě moc... A v kostele seděli lidi a modlili se a kolem nich chodili ti cizinci a natáčeli si vše na kameru, lítal jeden blesk za druhým, v rohu někdo telefonoval... Fakticky nechutný. Měj se.
obluda - já myslím, že ne. Mělo by to být o tom, že fotit se má s láskou... Teď už je to úplně mimo tému, co? ;o)
Mě se ta básnička moc líbí, hlavně:
Proto je Brno
krásnější Prahy.
Ta svou duši
již bohužel ztratila.
Vůbec by mě nenapadlo, že i město má duši,- tak asi má!
Krásný!*
Chybička to není, mám Tě mezi oblíbenými autory a proto dostávám avíza s předstihem...
..snad tě i chápu, ale mně todle játra neberou - mně je líto jinejch věcí, asi.....když už...........
neskaces tram nahodou z temy na temu? suvislosti medzi jednotlivymui slohami su nepatrne... suvisia okrajovo, skoro vobec... ale ja len tak :))
Je mi líto stromů,
když kvetou.
Je mi líto krajiny,
které příroda
vdechla duši.
Vyvolává ve mně zvláštní pocity smutku... Báseň je moc pěkně napsaná - závěr nemohu posoudit, Brno neznám, ale věřím, že je krásné a Tvoje vyznání lásky tomuto městu je mi moc sympatické... TIP
Sakra. Tak teď nechápu, že už jsou tady kritiky a ono to ještě není definitivní. Má se to objevit až zítra... A datum publikování u díla je 26. 3. a to zítra je. Takže někde je chybička... Jinak ale děkuji Vesuvance a Alternative4 za přečtení a návštěvu...