Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDračí chutě (1.)
Autor
schyza
Dračí chutě (1.)
-Radek Protch
Oheň pomalu dohoříval a družina spokojeně podřimovala, jen hlídací pes Alík čmuchal okolo, sem tam zvedl tlapu, aby vymezil prostor, kam se nemá nikdo přibližovat, pokud si to nechce rozdat s půldruhého metru dlouhým masožravcem.
I Alíka pomalu začala unavovat noční služba, a tak vesele poskakoval a chňapal po všudypřítomných můrách, aby se zabavil.
Nakonec to vzdal a odběhl k ohništi.
-Hromotluku! Vstávej!
-Co potřebuješ...!; odpověděl statný válečník mžourající do tmy.
-Co bych asi chtěl! Chci se taky vyspat! Vy si myslíte bůh ví co, ale jsem taky jenom pes!; odpověděl mu huňáč a lehl si, co nejblíže k ohništi a nechal se ohřívat žhnoucími uhlíky.
-Pro všechny psi na světě, proč zrovna my musíme mít mluvícího!; vztekal se hromotluk opřený o svůj ohromný kyj.
Cosi se mihlo oblohou, ale hned to zmizelo.
-No to snad né, já už mám halucinace! Měl bych jít někoho vzbudit, aby mne vystřídal.; pobrukoval si hromotluk pod vousy.
-Na mě klidně zapomeň!; ozvalo se od ohně, kde se právě převaloval ohromný pes.
Hromotluk si promnul vousy, a pak se vydal k nejtajemnější postavě družiny, byl to Bělovlas. Než však stačil k mágovi dojít rozevlál mu poryv větru jeho zacuchané a slepené vlasy.
Rychle se otočil. V tu chvíli připomínal spíše než válečníka Alberta Einsteina.
-Vstávejte, je tu...; křičel Hromotluk, ale byl přerušen.
-Drak, si chtěl říct, ale proč takového povyku?; divil se drak, třikrát vyšší než barbar.
Pes u ohniště zvedl hlavu, aby se podíval, co se děje:
-Tak to teda né! Já sem hlídací pes, tohle nemám v popisu práce!; a opět položil hlavu na přední tlapy.
Mezitím už všichni vstali a pozorovali ohromné "zvíře", v jeho bílých šupinách se odráželo poslední světlo vyhasínajích uhlíků.
-Snad jsem vás nevyrušil?; ozval se drak.
Bělovlas vystoupil blíž k drakovi a v rukouch držel pergamen.
-Ty jsi Terry Squatter, povoláním bílý drak?; pokračoval mág.
-Ano, nejznámější ze Squatterovic rodiny. A vy?
-No, já jsem Bělovlas, ten velkej je Hromotluk, ten malej je Pastefix, ten prostřední je Tixtajt, a to chlupatý to je Alík.
-Musíte dělat takovej rámus!; ozvalo se od ohně. Rezignovaně si pak tlapama přikryl uši.
-Abych se vrátil k věci! Takže Terry Squattere, byl jste obviněn ze sežrání princezny Pacohontazz. Máte k tomu co říct.
-Jsem nevinen!
-To se ještě ukáže! Máte na to nějaký důkazy?; vmísil se do hovoru Pastefix.
-Dojděte se podívat za kopec do jeskyně! Ta, no ta..., prostě mě vykopla z bejváku. Teď to letím nahlásit!
-Hmmm....prekérní situace, ale k tomu nejsme kompetentní!; bělovlas si promnul svůj bílý vous a pokračoval:
-Prozatím vás budeme muset zadržet!