Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDračí chutě (3.)
Autor
schyza
Dračí chutě (3.)
-Radek Protch
-Kde je ten Hromotluk?; Bělovlas se rozhlížel, ale nikde ho neviděl.
-No na mně se nekoukej! Já jsem hlídací pes, ale nebudu tu každýmu dělat doprovod i na toalety, aby si náhodou neublížil.
-Já to tak nemyslel Alíku, vždyť víš, že si tě moc vážíme.
-To určitě, naposledy ste si mě potěškali jako štěně! Lže to a navíc to po mě chce nadservis, kdo by to do nich řek, že to budou takový hulváti?!; Alík vrtil hlavou.
-A kdo by řek, že pes místo kroucení ocasem bude kroutit hlavou.; poznamenal Pastefix.
-A je to tu zas! Copak jsem nějakej pouliční smeták? To ste si měli vybrat toho vořecha vod vedle!
Zpoza rohu vycupitalo děs nahánějící zvíře, pěnu u tlamy a zlověstně mávalo ocasem.
-Jejda!; procedil Alík skrz zuby. Ocas mu sjel mezi zadní končetiny, a tak trochu mu to překvapení vyrazilo dech.
-My o vlku a vlk za rohem!; poznamenal Tixtajt. A Pastefix tiše dodal:
-Doslova.
-No víš Čaku já to tak nemyslel, ale když oni by po mě...; nedokončil větu, né že by ho vlk přerušil, ale nevěděl, co má říct.
-Takže ty si asi myslíš, že si velkej drsňák, co?; prohodil vlk.
-Ten největší, to mi věř!
-Tak pojď uvidíme, co v tobě je!
Právě v tu chvíli přišel Hromotluk se slzami v očích a v ruce s nějakým klackem.
-Rád bych Čaku, ale necháme to na jindy, teď mám práci!; Alík pokynul na nově příchozíhoa běžel mu naproti. Čak to vzdala odcupital pryč.
-Copak se ti stalo?; zeptal se Alík jentak mimochodem.
Hromotluk mu neodpověděl a pokračoval, dokud nedošel až k ostatním. Neustále pofňukával a bylo vidět, že v skrytu duše nadává do těch nejhorších míst, jaká si jen dovedete představit.
-No tak povídej Hromotluku! Co se stalo?; pobízel ho Bělovlas.
Alík na Bělovlasa hodil vyčítavý pohled, už se ho přece ptal, a pak se podíval zpátky na Hromotluka, který jen zvedl ruku v které svíral onen klacek.
-No tak, co se stalo a proč tady máváš tím pitomým klackem.; vybídl ho nechápavě Pastefix a nechával na sobě znát svou netrpělivost, což jen dokazovalo, že se mu příliš nelíbí melancholičtí barbaři.
Hromotluk zcedl pohled a přejel s ním své okolí. Protřel si oči. Vysmrkal se. Podrbal se na zádech. Podrbal se ve vlasech. Podrbal se na ruce. Podrbal se ve vousech a začal:
-Můj kyj.
-A co se stalo s tvým kyjem?; vyptával se Bělovlas.
Hromotluk se podrbal na zádech, potom se podrbal ve vlasech, podrbal se na ruce, nepodrbal se ve vousech, ale za uchem a spustil:
-Sebrali mi ho!
-A kdo by ti ho měl brát? A proč?; Bělovlas nedočkavě přerušil mluvčího, ten se podrbal na zádech, podrbal se ve vlasech, podrbal se na ruce, ale nepodrbal se ani ve vousech ani za uchem, nýbrž na čele a smutně pravil:
-Prý neodpovídá nějakým evropským normám.
Bělovlas ani nehlesl, nevěděl, co má říct, bylo mu líto drbajícího se Hromotluka, ale věděl, že zákon je zákon a normy normy a s tím on ani nikdo jiný nenadělá nic. Nakonec ho přece jen něco napadlo:
-Puč mi na chvíli ten klacek.
Hromotluk mu ho bez jakýchkoli otázek podal, myslel si, že mu z něj vyčaruje kyj, ale Bělovlas ho vzal podíval se na Alíka a hodil klacek o několik metrů dál.
-Chytej!
Alík se podíval mágovi do očí:
-To si ze mně snad děláš...!