Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRanní vlak Chomutov - Cheb
21. 12. 2000
2
0
1696
Autor
Podracký
Ranní vlak na trase Chomutov - Cheb. Stovky tváří a osudů. Vzorek světa zahuštěný do několika plechových krabiček na kolejích.
Kdysi kdosi pronesl myšlenku o kolektivním myšlení. Uvažuji, zda vlak může kolektivně uvažovat. Asi ano.
Ve vlaku sedí spousta lidí. Každý jede někam jinam a přitom stejným směrem. Na zastávce jich pár vystoupí a jako na povel si zapalují cigáro. V sedm nula pět si v kanceláři zamíchají kávu a život jde dál. Lidé kolektivně uvažují. Lidé jsou obsahem vlaku. Vlak kolektivně myslí.
Je sedm nula pět. Sedím v kanceláři a míchám si lžičkou kávu. Jsem tedy asi vlak. Jedu po trase život tam a zpět, za okny ubíhá svět. Je plnej zvláštních a nepochopitelnejch věcí a kupodivu se mi na něm i líbí.
Nu což s kategorií povídka bych váhal ale jako myšlenkový proud to není špatné !!!
Vlak je stejně zajímavý svět sám pro sebe.Jezdil jsem jím dlouho a vzpomínky prostě nejde vymazat.
Dokonce i dnes,i když bych vůbec nemusel, sednu na vlak a prostě někam jedu.
Kam???
To je přece úplně jedno...
Popsal tak, že se mi to moje dávné cestovaní vlakem, kdy jsem cestovat musel, dokonale vrátilo...