Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seEtuda
Autor
dracon
Gabore, Gabore..
... „Adlár“ řekl Gabor, „mám bolest“.
„Kdo nemá bolest“ řekl Adlár. „ I ten kůň má bolest.“ ... (*)
Skrze šedivý dým jasmínu a vůni zeleného čaje hledím na skřítka. Štěstíčko rozličných barev..
Malá ústa vychrlí pár otázek čekajíc na odpovědi.
Rošťácký úsměv velkého myslitele a tvářička kde stojí, že už před pěti minutami bylo pozdě..
Zvonivý smích.
S tvrdohlavostí býka a neústupností malého berana, stále se dožaduje odpovědi..
Než ji má ústa vysloví, na plátno z očních víček promítají se jejich obrázky..
Co odpovědět? Jako kdysi před tabulí, jako při zkoušce.. tisíce obrázků kterým chybí jména a souvislosti..
„Co je to zapomínáni a co jsou to bolesti srdce?“ zní mi v uší..
Moře obrazů..
.. písčité probuzení na slámě nad hlavou několik tun vápence. Jarní deštík a vůně ohně..
..modré nebe a dovádivé vlaštovky, hebkost země uprostřed ostravského sídliště a bláznivý smích znamenající nový konec a starý začátek..
..chladivý dotek potoka po tisícileté vyprahlosti ..
..letmé dotyky stébel trav pod bosíma nohama..
..hlasitý řehot co zaniká v dešti, ohromné kaluže toužící po dupotu nožek..
..nadšené štěkání chlupatého černého krokodýla a tisíce kapiček vody letící vzduch..
..dvě čarodějky na jedné skále kdesi v Brně a ohlušující řev co přináší úlevu..
..tiché naříkání země umlčené asfaltovou trávou a stromů z betonu..
Moře obrazů a ještě více, co postupně odchází do zapomnění..
Moře vůní co nevoní..
To je zapomínání..
To jsou bolesti srdce..
Odkládám knížku (Etudy dětské a nedětské) a zahledím se do misky čaje.
,,Přál bych si aby si nikdy ve svém životě nepoznal zapomínání a bolesti srdce Človíčku..“ potichu odpovídám.
Jenže já nejsem Aškenazy a ty nejsi můj syn..
(* Gabore, Gabore.. , autor Ludvík Aškenazy)