Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePolocenzurovaná slavnost
Autor
infoň
Zveme Vás srdečně na Pouť k liliovému kříži svatého Cyrila a Metoděje, spolupatronů Evropy, na vrcholu Náklo - nejvyšším místě Dolnomoravského úvalu.
Neděle 3. července 2005 v 15.00 hodin
před státním svátkem soluňských bratří.
Program:
13.30 hod Odchod procesí od Ratíškovického kostela a okolních obcí.
15.00 hod Po příchodu krojovaných procesí a ostatních návštěvníků přinesení praporu Nákla za zpěvu krojovaného ženského sboru a položení kamenů z památných míst země Moravské.
15.20 hod Církevní požehnání spojené se vzpomínkou na zesnulého papeže Jana Pavla II a připomenutí 25. výročí jeho vyhlášení sv. Cyrila a Metoděje za spolupatrony celé Evropy .
15.45 hod Alegorie věrozvěstů u krále Rostislava spojenou s přenosem ostatků sv. Klimenta podle historických zpráv. Vystoupení Řádu moravských rytířů sv. Rostislava a Kolumbána ve slavnostních úborech.
16.00 hod Společně s mužskými sbory zazpíváme Cyrilometodějský chorál „Bože cos ráčil“ a hold Moravě písní „Moravo, Moravo“. Dále se představí krojované skupiny, horníci se svým praporem a další volná vystoupení pěveckých skupin. Občerstvení i kvalitní víno z okolí Nákla bude zajištěno. Volná zábava pak bude pokračovat podle zájmu návštěvníků i v areálu vinných sklepů na Nákle a okolí.
Jak se na vrchol Nákla nejlépe dopravit.
Autobusové spojení z Kyjova a Hodonína má nejbližší zastávku v Ratíškovicích. Z Ratíškovic a Milotic bude přístupová cesta označena ukazateli, stejně jako parkovací plochy. K parkování bude možné použít i část komunikace od silnice Ratíškovice – Dubňany k Náklu.
Pořadatelé, mikroregion Nový Dvůr a Cyrilometodějský spolek Náklo se těší na Vaši účast.