Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVzpomínky na budoucnost
16. 10. 2005
5
1
2069
Autor
Pulcik
Nemůžeš uniknout mezi sny a skutečnost...
...vzpomínky na budoucnost,ostré jako nože,
tě doženou, ať už půjdeš kamkoli...
a celý svět se ti vysměje:
Hle blázen co se lopotí s cizími hříchy!
Jsme v lůně mladí...
A co ty? Vzpomínáš na věčnost?
Tenkrát jsme si spolu krásně hráli - Bože!
a teď mě drtí budoucnost,
kterou jsme tehdy malovali.
Hle... stařec, který se stal dítětem...
Ještě jsme nedohráli...
Raien
1 názor
Gymnazistka
31. 05. 2013Nejvíc se mi líbí ty "intermezza":
Jsme v lůně mládí
Ještě jsme nedohráli
Dokreslují báseň*
moc dík za tu kritiku..sem se teď na chvíli odmlčel..ale o5 se vracím...a moc mě to potěšilo...dííík... a jinak nefím...mě to příjde rytmické tak jak to mám...možná je to tím, že ten rytmus myslím jinak než ty ... =)
ale ještě jednou dík..sem z toho paf... =)
Po formální stránce ti volný verš jde lépe než vázaný. Důležitější je, že jak ve vázaném verši, tak i zde, ve vázaném však víc, své verše píšem jako skutečné sebevyjádření nějakého aktuálního pocitu. Zde jsi se pokusil o obecnější platnost a to je jen dobře.
V té bsničce mi trochu nesedl rytmus na dvou místech - ukázal jsem ho na změně, kterou jsem ve tvém textu udělal. Také ve druhé sloce si sklouzl do rýmu - věčnost - budoucnost, hráli - malovali. Ale nijak mi to nevadí, i když, kdyby tam bylo jen jedno uklouznutí nebo žádné, bylo by to lepší.
Nemůžeš uniknout mezi sny a skutečnost...
...vzpomínky na budoucnost,ostré jako nože,
tě doženou ať už půjdeš kamkoli...
a celý svět se ti vysměje...
b l á z n o v i s c i z í m i h ř í c h y !
Jsme v lůně mladí...
A co ty, vzpomínáš na věčnost?
Tenkrát jsme si spolu krásně hráli, Bože!
a teď mě drtí budoucnost,
kterou jsme si ...... malovali.
Hle... stařec, který se stal dítětem...
Jsme ještě nedohráli...
tip
to je v poho, já sem taky umísťuju díla, ve kterejch je chyb daleko víc :-)
první řádek mi nějak nejde do hlavy, já se na tom pomezí motam pořát, potom, ostre...to má být ostré nebo ostře?
to jak člověka dohánějí plány, které si budoval v hlavě, to se mi celkem líbí*