Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSchůzka se Satanem
03. 02. 2001
0
0
1225
Autor
Geneis
Schůzka se Satanem
Jsem starý muž,
Snad blázen jen,
Však to, co jsme zřel
To nebyl pouhý sen.
Je už to dávno
Co za temné noci luně scházel svit
A já ač nechtě
Musel tu hrůzu zřít.
Spatřil jsem Satana.
Byla to bestie
Z pod rukou bezvěrce
Který už nežije.
Té noci poznal jsem
Tu pravdu jedinou
Že Víra a Láska
Nás navěky přežijou.
Řekl jsem Ďáblovi
Ať vrátí se do pekel
Naše srdce jsou věřící,
Satan je vyvrhel.
A Ďábel odešel
Poražen, zostuzen
Tak jako zločinec
Po právu odsouzen.
Jsem starý muž
Můžu blázen být
Však pro víru a lásku
Má cenu i žít!
Připouštím, že je to trochu klišé, nicméně když už si z téhle básně nic neodnesete, tak vám to dá alespoň možnost napsat tak povedené a vyčerpávající kritiky :)) Že Najdo :))
Asi jsem byla moc strohá:) Nebrat si mě osobně, občas se tu rozčílím...:)
Jinak - o té básni máš naprostou pravdu, ale na kritiku se to (IMHO) nevztahuje... Pletu se?:) A - dobře, nelíbí - já to beru, ale proč?:)
Milá Nadjo: Nebudu hodnotit povedenost či nepovedenost básně. Ale nechápu Tvé "vypíchnutí" rýmu "pekel / vyvrhel", jedná se o klasický jednoslabičný rým, máš-li na mysli, že to nehraje rytmicky, tak hraje, neboť předložka se počítá k podstatnému jménu, tudíž je to "do pekel / vyvrhel". (Opravdu netuším, co jsi mohla mít na mysli, pokud něco jiného - ??)
To by mě ovšem neiritovalo tolik, jako to, že se ani neobtěžuješ podívat se do informací k autorovi, tam bys totiž zjistila podstatnou informaci, že autor není autor, ale autorka...
Přeju hezký den všem:)
Rivka : jistě že vím o předložce se vztahující a počítající! stejně mi nesedí!
jinak si dál myslím, že není až zas tak důležité, kdo báseň píše, spíš báseň sama!
jinak se autorce omlouvám... JSI UŽ ASI MOC STARÁ! :-)
Rivka : vím kolik slečně je! obtěžovala jsem se podívat....
SimontheScimitar
04. 02. 2001
!SEN-JEN!
?PEKEL-VYVRHEL?
a myslíš, že je ta báseň povedená?!
jestli jo, tak už si to, prosím, nemysli...
myslíš, že z ní někdo po přečtení může mít potěšení nebo si z ní něco odnést do života?
Jsi asi už MOC starý...