Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bonboniéra

19. 11. 2005
0
0
1050
Autor
tomashek

Nevěř, nemiluj, nedoufej, nezklameš se. Chce se mi jen dodat: „Taky možnost.“ Ale nepřijde vám tento životní postoj trochu ustrašený a zbabělý? Tom Hanks kdysi v roli prostého Forresta Gumpa řekl: „Život je jako bonboniéra, záleží na tobě, co si vybereš.“ Zkuste si představit, že máte před sebou tu největší a nejlahodnější kolekci sladkostí, bonbónů a cukrovinek. Některé jsou dokonce tak sladké, že se vám sami rozpouští na jazyku. Také jsou tam ale takové, po kterých se celí otřepete a po těle ucítíte neskutečnou zimnici. Tak nechutné jsou. Ale to vy netušíte.

 

Určitě věříte, že tak krásně zabalený dáreček nemůže skrývat nic podlého. Věříte obalu, balení, mašli. Důvěřujte tomu, kdo vám bonboniéru daroval. Ani po rozbalení netušíte žádnou zradu. Vše na první pohled vypadá tak, jak má. Vždyť přeci milujete tu chuť a stejně jako vždy doufáte v to, že nikdy nedojde.

 

Tak co, který rozbalíte? Neříkejte, že žádný. To se necháte připravit o tu překrásnou rozkoš? Anglický spisovatel Oscar Wilde na to vždy říkával: „Mohu odolat všemu kromě pokušení.“ A vy to dokážete?

 

Jistě tušíte parabolu naší bonboniéry s lidským životem. V životě také často netušíme, co se skrývá za překrásně vyvedeným obalem. Nikdy nemůžeme tušit, kdo nám přeje jen to dobré. Zradu do poslední chvíli také nepoznáme. Každému se jistě někdy stalo, že šáhl po špatné volbě. Každý jsme se již spálili, šlápli vedle. Nicméně, po bouřce se vždy vyjasnilo, my se zvedli a šli dál. Na nás zůstává, abychom si ze špatných kroků vzali ponaučení.

 

Vše špatné je pro něco dobré. Z negativních zážitků si odnášíme pozitivní zkušenosti, které jsou do dalších cest nezaplatitelné. Takže nakonec i ta bolest vyjde lacino. Od nemocných lidí ležících na smrtelné posteli slýcháváme: „To co jsem prožil, bych za nic neměnil.“ Komu jinému už patří svůj prožitý život a neúspěchy hodnotit?

 

A vy se teď bojíte ochutnat z doušků, které vám život nabízí? Nebojte se a nabídněte si z nevinné čokolády. Co jste v životě postrádali, můžete zjistit jedině tak, že to naleznete.

Přeji šťastnou ruku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru