Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVězeň
27. 08. 1999
0
0
1876
Autor
Bolek
V hlubině prostoru se střetly galaxie a třikrát proklely město. Ze dna údolí se zvedl jedovatý zápach kořalen a hampejzů a přikryl černé tlamy ulic, lomcujících v divokém mumraji svých obětí stíny lehkých žen a zpitých arabů. Domy se nadouvaly a klesaly rytmickými stahy v předzvěsti budoucích útrap.
Potom do ulic vnikla minulost. Plížila se dům od domu jako strašlivý Ohař; proudila mezi dobytkem a velbloudy, vnikala do lidských srdcí a zanechávala doteky záhadných znaků. Stíny zvolna ustávaly v šílených pohybech a zmateně poskakovaly kolem rudých ohňů...
--
V té chvíli mohly spatřit na nedalekém pahorku světla pochodní, slyšet lomoz a křik bitců. Mezi výkřiky, údery důtek a řinčení zbraní bylo cítit nenávist. Uprostřed průvodu klopýtal ČLOVĚK. Zkrvavený stín spravedlnosti, střed zloby a dopadajících úderů. Slepé město ukájelo svůj chtíč v náručích lehkých žen a jen galaxie uviděly a proklely lidskou chamraď, vlekoucí týraného. Čas krok za krokem ukrajoval tmu a rytmus dopadajících důtek neustával. Záda zborcená krví jakoby nesla břemeno celého lidstva. Mozek vybičovaný napětím třeští. Vzpírá se poslušnosti a řve po svobodě. Tělo vysíleně klesá k zemi, ale vzápětí je povzbuzeno prudkými kopanci..
---
Svítá.
Město zcepenělo po těžké noci. Očekává nový den. Doteky minulosti jsou zhojeny a přítomnost tiskne ruku zítřku. Jaký bude?
"Jen se dobře vyspěte po včerejší pitce. Čeká nás horký den. A možná, že bude poprava. Skutečně skvělá podívaná!"
V tu chvíli před branami padl do prachu vězeň...
člověk si vždy najde oběť, na které si dokáže svou sílu a všemocnost.
"Dobře, že toho hajzla zabijou, vite pani...."
"No jistě, alespoň přestane vobtěžovat slušný lidi..."
"Dobře, že toho hajzla zabijou, vite pani...."
"No jistě, alespoň přestane vobtěžovat slušný lidi..."