Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJaro je tady
Autor
Míííla
Jaro je tady.
S jarem se příroda začíná probouzet. Zlehka otevírá oči a protahuje se po posilujícím zimním spánku. Roste úplně všechno – stromy, květiny, zvířata, stav vody na českých tocích, počet těhotenství i počet sebevražd. Ale předtím je potřeba počkat na úplně prvního jarního posla.
Vidím to naprosto jasně. Ohromný kordon ochranky pro největší celebrity, davy šílících fanoušků, cvakající spouště fotoaparátů a několik televizních štábů. Kousek dál toalety a pojízdné prodejny nízkotučných hamburgerů. A hlavím hrdinou není popová hvězda, modelka nebo fotbalista, ale kukačka. Ne nějaký obyčejný pták, ale na několika konkurzech pečlivě vybraná ta nejlepší, nejfotogeničtější a nejvíc „in“ kukačka. Všechno se bude samozřejmě odehrávat 20. března příslušného roku, protože příchod jara musí proběhnout podle předpisů. Teprve několik vteřin před půlnocí diváci utichnou a začne sborové odpočítávání. „Deset, devět, osm …“ A přesně v tu pravou chvíli, o půlnoci 21.března, se ozve mikrofony zesílené zakukání hlavní hrdinky. A jedině tak správně přijde jaro.
Jednou bych to chtěl vidět (ale opravdu jen jednou). Přeji si, aby se do finále dostala kukaččí rebelka, která v očekávanou chvíli místo optimistického zakukání potřísní moderátora čímsi ze své kloaky. Tak by totiž ukázala, na co podobné akce jsou.