Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZáhadný dárek
Autor
Susy
Abych mohla nějak rozumně začít, musím Vám nejdřív představit sebe a své přátele. Máme velice dobrou partu a tak nešetříme slovy jako Mám Tě rád(a), Nemůžu se dočkat až tě uvidím. . . A to jak v řeči, tak v žádné smsce nechybí MTR (mám tě ráda), CW2CU (can´t wait to see you=nemůžu se dočkat až se uvidím). Další důležitá věc k pochopení mého příběhu je místo mého bydliště. Bydlím s rodiči v paneláku a pod námi bydlí naši známí. Už několikrát jsme vymýšleli zrychlovací prostředky komunikace-kelímek spouštěný z okna kuchyně do druhé kuchyně, vzkaz na provázku a další. Jenomže vždy se našla nějaká vada. Většinou ten druhý nevěděl, že v kelímku nebo na provázku něco je a . . . zkrátka bylo to složité.
Letos o prázdninách jsem byla na dovolené a už se moc těšila na mou kamarádku a jejího kluka-abyste rozuměli, na její miminko. A tak jsem do žádné smsky nezapomněla přidat těch osm písmenek(MVR, CW2CU). Chvíli trvalo, než kamarádka kódy rozluštila, ale pak pochopila. V jedné smsce, kterou mi odepsala (v 22. 30) stálo, ať si to MVR schovám na pozítří, to že se uvidíme a dostanu předčasný dárek k svátku a to teprve bude MVR, MVR . . Samozřejmě jsem se nemohla dočkat a usnula jsem až kolem jedné. Věděla jsem, že to nebude nic obyčejného, protože to by ani jinak nešlo.
Přijela jsem domů a radostně jsem se se všemi přivítala. Po asi hodině povídání jsem musela domů, protože jsem měsíc doma nebyla. O zmíněném dárku nepadlo ani slovo, přestože jsem na něj já stále myslela, ale věděla jsem, že určitě nezapomněli a dočkám se. Celý následující den jsem doháněla všechno co jsem zameškala a scházela se s ostatními přáteli. Navečer, když jsem se vrátila domů se stavila sousedka, ale o dárku zase nepadlo ani slovo. Slíbila, že večer přijde i s mimčem, tak jsem se těšila, že konečně přijdu na to, co to je za dárek. S těšením na večer jsem odešla do svého pokoje. Rodiče otevřeli dveře a chvíli se na mě s úsměvem koukali. V tom začalo něco zvonit. Vůbec jsem nevěděla odkud a co to je. Pak zvuk zesilovala a já zjistila, že jde zpoza skříně, kde jsem objevila malý telefon-ne opravdový, ten pro děti. Nechápavě jsem se podívala na rodiče a ti mi radili, ať to zvednu, že mi někdo volá. Moc jsem jim nevěřila, zase nějaký vtípek, ale řekla jsem si, proč jim neudělat radost, tak jsem ze srandy do telefonu promluvila a . . . . někdo mi odpověděl.
Byla jsem. . . no, přinejmenším v šoku. Nejdřív jsem si myslela, že mám v pokoji vlastní telefon, což jsem měla hned zamítnout, protože to byla jenom hračka, ale později mi došlo, že mi vlastně volá ta sousedka a že to byl ten dárek. Telefon mají i pod námi a spojené jsou dráty nebo co to vlastně je. Určitě doporučuji sousedům, protože od teď ušetřím spoustu času, někdy jsem běhala nahoru dolů a vyřizovala vzkazy a taky docela dost peněz, protože jenom asi každá čtvrtá smska z mého mobilu jde někomu jinému než sousedce pod námi, i když bych třeba jen mohla seběhnout schody . Takhle už jen zvednu sluchátko, dole zazvoní telefon a účet od telefonní společnosti se nezmění.
Teď už můžu říkat i do telefonu:Mám Vás moc ráda!
Konečně chytrý komunikační prostředek!