Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sekóan VI. - Pohlavek
17. 12. 2006
3
13
1782
Autor
František_Miguel
Pohlavek
Mistr putoval krajem a hledal koho by učil. Po čase se k němu přidal zvláštní mladík.
Chodil všude s ním a pořád ho jen mlčky se zaujetím pozoroval. Jednoho dne mistr
prováděl čajový obřad a v duchu si kladl stále stejnou otázku:
"Proč se ten žák na nic neptá?"
Žák to zpozoroval a usmál se, načež mu mistr vlepil pohlavek.
Mistr poznal, že to on sám prve vstoupil do učení.
13 názorů
Nu ano, mistra se zmocnila hněvivost. Myslel si o sobě, že je mistrem, ale byl pouze zpychlým učencem. A když přišel obyčejný člověk, žák, projevilo se to. Teď se mistr bude muset znovu dřít.
Najmladšia
18. 01. 2007František_Miguel
15. 01. 2007Najmladšia
15. 01. 2007
právě že, tohle mám skoro stejné:-) - taky vím, kde to bylo, ale jak to bylo?...o to víc mě příjemně překvapilo, že se setkám s někým, kdo taky považuje tenhle epigram za hodný zapamatování (ač je to pracné:-)...třeba vzorec glukózy jsem se učila už snad šestkrát, ale dodnes mám jen povšechnou představu o tom, jak asi vypadá...;o)
ehm, se omlouvám, že se vměšuji do cizí diskuze...ale tenhle H. epigram patří k mým oblíbeným, jedinný, na který si vzpomenu kdykoli...:-)
František_Miguel
22. 12. 2006František_Miguel
16. 12. 2006
poslyš tos přece přehnal, nesnižuj se na naší úroveň.. my o to nestojíme :-))