Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDEDŽI
Autor
Tu len
DEDŽI
Dežo je človek samosociál.Vo svojej uzavretej komunite vyniká svojimi samoschopnosťami.Pre svoju nekonvenčnosť a sebareflexiu zaraďuje sa do zvláštnej kategórie monokultúr. ,,Čo ťa nezošlachtí, to ťa hádam aspoń posilní.” Dežo sa šlachtí rád a sám.Svoj intelektový potenciál nerozvíja, ale zavýja.Zavýja dobre a najčastejšie v lese.TAKMER o samote….
DEDŽI: Najradšej mám tento šuflíček.Je tu všetko.Nožničky, balsam n apery…Dokonca video!...Viete, musím sa priznať.Nie je to ono.Odkedy odišla Trojka, zýva to tu nudou.Chýba konflikt.Tak je to. Blázon to bol.Obyčajný dobrodruh.Nechal mi vrecko s mentolkami.Bez mentoliek, len modré šušťavé obaly.Tak.Ale s humorom to vedel.To sa nedá zapierať….
DEDŽI DVOJKA: Vravel som ti, aby si ho neprovokoval….(rumádzga Dedži dvojka, je mu smutno chuopcovi)
DEDŽI JEDNIČKA: Čuš!Dal som ti slovo, ty umrnčaná sviňa?Dovolil som ti, aby sa k tomu vyjadril?
DEDŽI: Ale chlapci!Páče, páče..Čo sa stalo sa neodstalo, a preto sa to pravdepodobne stane a práve teraz sa to stanuje…
DEDŽI DVOJKA: Neskoro mliekať nad rozliatym plačom!
DEDŽI JEDNIČKA: Drž už hubu, drž už hubu! (Dedži jednička nadobúda mastné rozmery)
DEDŽI: Boyz!Stop árgyúing!Lec tolk ebaut fíľings!
DEDŽI JEDNIČKA: Fíííľings (a to preto, že Dedži jedna bol kedysi profesorom angličtiny, musí korigovať, začína sa hra končiaca v radostnom výbuchu samojedinca)
DEDŽI DVOJKA: Fylé s pyréé
DEDŽI : Dame si egrešove pyre (ide tu o francúzsky ľahký accent,nezasvätený možno nepochopí)
DEDŽI večná JEDNOTKA: Sklapnite! Niekto je v okne!
DEDŽI DVA: Bože, Trojka!Vrátil sa!
DEDŽI: Klopká nám na okenicu!......
DEDŽI diktátor JEDNIČKA: To okno ostane zatvorené!
DEDŽI DVOJKA: Veď zamrzne!!!!
DEDŽI: Dé jedna, my mu musíme otvoriť.
DEDŽI JEDNA: Ja najlepšie viem, čo musíme!Dementi!
DEDŽI DVOJEČKA: Máš ty hnusák, vôbec potuchy, čo je to mínus 2O?
DEDŽI cynic JEDNA: Napríklad 40 mínus 60 je minus 20, alebo minus 20 korún, alebo tvoje IQ je mínus 2O!
DEDŽI: Trochu altruizmu, chlapče!
DEDŽI DVA: (tak zúfalý v boji o kamaráta) Ty nekonečná sviňa!
DEDŽO JEDNOTKA: Ešte krok a oľutuješ!
DEDŽI: Ešte stále klope.Má úplne fialové ruky….Omrzne!
DEDŽI DVA: Nemôžeš nás takto týrať!
DEDŽO JEDNA JEDNA JEDNA: Bude sa robiť, čo poviem, trtkovia!
DEDŽO DVA: Ak umrie, bude to tvoja vina!
DEDŽO JEDNOTKA: Zavri rožkáreň, ty šušeň!Sám odišiel.Nech si ide, kde chce!
A Dedži tri mrzne.Mrzne a mrzne.Aj by sa samo vyčistil, ale nedá sa oddeliť duša od tela.Čo na tom, že je trojka.Telo má za oknom.A slabučké ,,Pusť ma, pusť ma!”, nesie sa riedkym oxygénom ako huňka z topoľa…