Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sekreace
Autor
fanyz
Začněme od prvopočátku, tedy od vzniku Světa. Vzděláváním a logickými úvahami (nepopírám, že byly ovlivněny mým okolím) jsem dospěl ke konečnému názoru, že Svět se nevyvinul, ale byl stvořen.
Termodynamické zákony
-Svět pracuje podle určitých zákonitostí. Ty hlavní z nich vědci nazývají termodynamickými zákony. Jsou tři. Jejich pravdivost byla dokázána ve všech vědeckých odvětvích, a vycházejí z nich všechny existující zákony a rovnice.
1
-První je zákon zachování hmoty a energie. Říká, že veškerá energie a hmota je věčná. Nemůže zaniknout ani vzniknout. Může pouze měnit svou formu. To jest například: elektrická energie se přemění v teplo plotny vařiče, nebo vodík v termojaderné reakci se přemění na helium a podobně. V Bibli je tento zákon pochopitelně také uveden, s tím, že zároveň sděluje určité poselství. Totiž poselství stvoření a jedinečností Stvořitele: "Poznal jsem, že vše co činí Bůh, zůstává na věky; nic tomu nelze přidat ani z toho ubrat. A Bůh to učinil, aby lidé žili v bázni před ním." Kazatel 3:14.
2
-Druhý termodynamický zákon pak jednoznačně popírá teorii evoluce: Veškerá hmota a energie v uzavřené soustavě spěje k entropii. Což přeloženo do jednoduché řeči znamená, že vše co je ponecháno napospas svému osudu a není tomu zevně dodávána nějaká energie se postupem času ničí, rozpadá - tíhne k chaosu. Nemůže se tedy stát, že by se nějaká hmota pohozená do prostoru, bez přísunu vnější energie a také informace o tom, jak má být uspořádána, mohla sama od sebe uspořádat. Demonstruji to na jednoduchém příkladě: Vezmeme-li součástky, ze kterých se skládá počítač a vhodíme je do bedny, můžeme je tam nechat libovolně dlouho, stejně se z nich nepostaví fungující počítač. Jediný vliv, jaký by čas na tuto uzavřenou soustavu měl, by bylo postupné stárnutí součástí a jejich rozpad či pozbytí původní funkce. Mohli bychom tuto bednu vzít a začít s ní třást a součásti v ní míchat. To by se dalo považovat za přísun energie. V tomto případě kinetické. Mohli bychom také tuto bednu zahřívat, či do ní svítit baterkou. Stejně by to však nemělo žádný pozitivní vliv na uspořádání součástek uvnitř. Nezbylo by nám, než součásti cíleně uspořádat a umístit. Jedině tak by mohl vzniknout fungující počítač. Já tedy věřím, že člověk a stejně tak vše kolem něj byl stvořen a uspořádán Bohem, jakožto vnější energie a informace. V Bibli je entropie nazvána prokletím: Veškeré stvoření upadlo v prokletí a smrt, 2. TZ popisuje prokletí.
3
-Třetí je zákon o omezení hustoty toku energie. Znamená, že každá přeměna energie nebo hmoty probíhá rychlostí, která je omezená.
Člověk
Vývoj člověka
-nejčasnější hominid je ramapythecus, šimpanz k šimpanzi má dál než Ramapythecus k paleoopici Dryopythecovi, údajnému to předchůdci Ramapytheca. Z Ramapytheca máme jenom několik zubů a úlomek čelisti.
-podobně Ausrtalopythecus má stejnou stavbu zubů jako dnes žijící babůn Theropythecus galada. Na odlišnosti jeho stavby zubů od člověka si však zakládá evoluční teorie.
-našla se část lebeční kosti, 18m od ní lidská stehení kost. Takto vzniklý Pytecantropus erectus byl podvod, jeho nálezce se k tomu přiznal. Stejně ho najdete v učebnicích.
-potom pár nadšenců našlo ještě 147 zubů, fargmenty lebek, úlomky kostí nohou a rukou; vznikl člověk Pekingský
-další mezičlánek vymyslel Henry Fairfield na základě jednoho prasečího zubu
-neandrtálec je jenom jediec postižeý revmatizmem, měl nedostatek vitaminu D a proto trpěl měknutím kostí a jejich deformací. Spousty dnešních revmatiků by prošlo za neandrtálce.
-V roce 1990 byly ve Francii objeveny kamenné pracovní nástroje staré asi 2 miliony let. To evolucí trochu zatřáslo, protože dosud se populace člověka odhadovala nejdéle na půl milinou let. Asi se někdo spletl.
Embrya
-rekapitulační zákon v embryonálním stavu má tolik vyjímek, že nemůže být považován za zákon
-embryolog Berg tvrdí, že embryo není rekapitulace stádií, kterými by živočich již prošel, nýbrž předpověď stádií, ke kterým spěje. V prvním stadiu savčího embrya je jeho čelist podobně krátká, jako čelist embrya lidského. Podle rekapitulační teorie by muselo naopak člověčí embryo mít dlouhou čelist jako je to obvyklé u savců. Nebo také embryo ptáků má mozek mnohem bližší mozku v embryu savce než embryu obojživelníka. Je vidět, že si samotní evolucioništičtí embryologové odporují a převracejí svoje vlastní teorie naruby.
-Zárodky se musí lišit, stejně jako se liší dospělí jedinci.
-Žádné lidské embryo nevrtí ocasem, ani nedýchá žábrami.
-Podobnost je jen vizuání, vnitřní stavba je vždy jiná.
-To by přece museli ze dvou embryí, pokud jsou stejná, vzniknout stejní živočichové, i když pocházejí z různých druhů.
Stárnutí
-proč vlastně stárneme? Podle vědeckých výzkumů stárneme buď hromaděním malých nehod v životě. Což je dost nepravděpodobné, protože by potom neopotřebovávaný organismus nikdy nezemřel. A nebo proto, že máme stárnutí naprogramováno v genech. To je i ověřeno pokusy. Například embryo, pokud je pěstováno v kultuře, je schopno se dělit asi jenom padesátkrát a pak zahyne bez ohledu na to, kolik živných látek bylo v prostředí obsaženo. Kdo potom do genů to stárnutí naprogramoval?
-podobný problém jako se stárnutím, máme s dělením buněk. Proč se buňky ve stáří dělí mnohem pomaleji než v mládí, nebo se dokonce dělit přestanou? Kdo to tak určil?
Genetika
Vývoj buňky
-pravděpodobnost náhodné stavby aminokyseliny je malá, polypeptidu žádná, jaká je potom pravděpodobnost náhodné stavby životanosné bílkoviny
-enzymy se tvoří reprodukcí, jak se vytvořil první?
-jak vznikly z komplexních molekul primární polévky první buňky? Kdyby se čirou náhodou spojily aminokyseliny k vytvoření bílkovin ve vzduchu nebo na povrchu oceánu, ultrafialové paprsky by je opět rozložily. Měly-li by prvotní buňky vznikat v hlubinách pod vodou, byly by pro změnu rozloženy kondenzací s vodou.
-umělé aminokyseliny jsou nezpůsobilé ke kondenzaci, nemůžou tedy vzniknout bílkoviny
-uměle se dá vytvořit pouze macerát (přesně polovina pravotočivých a polovina levotočivých aminokyselin), pokud je v levotočivých kyselinách jedna pravotočivá, nemůže dojít ke kondenzaci, nelze uměle - neorganicky oddělit levotočivé aminokyseliny od pravotočivých.
-DNA obsahuje všechny informace o stavbě organismu
-kdo vymyslel složitou DNA, a kdo stanovil kódování, jakým pracuje
-kdo vymyslel, jak DNA porozumět... buňka tomu musí rozumět, aby to mohla přeložit
"Bůh nás utkal v těle matky." Žalm 139
Pohlavnost
-když spermie a vajíčko splynou začne metamorfóza která jde mimo veškeré lidské chápání. Obě buňky zaniknou a spojí se v jednu novou. Spermie i vajíčko se musejí vzdát své existenční podstaty, aby mohly pokračovat v nové plnější formě. Pak také existují organismy, které se množí pouze a jen dělením. Tyto organismy jsou podle evoliucionistů jediní předchůdci organismů dvoupohlavních. Kde a proč vlastně tato dualita vznikla?
muž daleko snáze napodobí ženu
u ženy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
u muže: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXY
-žena jedla a nic se nestalo
-jedl muž a na vše padlo prokletí
-žena má o pět let větší životnost než muž
-při samooplodnění by Ježíš musel být ženou, protože Marie neměla ypsilonový pár
-Buňky se množí dělením, a rozdělením jedné buňky vzniknou dvě naprosto totožné buňky s totožnou DNA. Jak geny vědí, kdy se mají rozzipovat a zazipovat, aby z nich vznikly různé buňky, z kterých se pak poskládají různé části těla, když vznikají z jedné jediné buňky?
-existují dva druhy buněk. Prokaryontní a eukaryontní. Prokaryontní buňka obsahuje jen buněčnou membránu, několik tisíc ribozómů, a DNA. Jsou tedy mnohem prostší, než složité buňky eukaryontní. Nikdo neví proč existují jen tyto dva druhy specifických buněk a žádné mezistupně.
-Jak vznikla pohlavnost v přírodě? Jak se vlastně organismy rozdělily ve dví? Nezní vám to jako nesmysl?
Viry
-kde se vzaly viry? Virus se skládá z jádra obsahujícího buď RNA nebo DNA, a z bílkovinného obalu. I když virus může bez buňky přežít, nemůže se bez ní rozmnožovat.
-viry jsou vůbec nejzvláštnější organismy. Rozdíly mezi jednotlivýmí viry jsou tak veliké, že je nepravděpodobné, že se vyvinuly jeden z druhého. Viry jsou schopné napadat vždy jen jeden typ buňky. Organismy, které daný typ buněk neobsahují, jsou proti viru imunní.
Stáří hornin
Metody měření stáří hornin
měření stáří hornin:
uran
thorium
draslík
Znát musíme:
1
-jak rychle se radioaktivní prvek rozpadá, je rychlost rozpadu stálá? není... poločas rozpadu plutonia můžeme ovlivnit proudem neutronů z milionů let na několik nanosekund
2
-známe původní poměr prvků? vědci nebyli při zrodu hornin nemůžou jej tedy znát
3
-rozpadající se a rozpadnutá složka nesměla být odstraněna, rozpad hornin zvětráváním a podobně není brán v potaz
Helium
-vedlejší produkt rozpadu uranu je helium. Je ho tu jenom pro maximální stáří Země 12 000 let
-C14: dusík se po nárazu kosmického záření změní na uhlík, poměr uhlíku 14 a neradioaktivního uhlíku 12 je ve všech žijících, potravu příjmajících organismech stejný. Když organismus odumře, přestane potravu přijímat, a těžký radioaktivní uhlík se začne rozpadat. Můžeme potom spočítat dle rozdílu zbývajícího C14 a C14 v žijících organismech dobu úmrtí organismu.
-tato metoda předpokládá, že množtví uhlíku 14 bylo v atmosféře a tím i v žijících organismech vždy stejné, my ale víme, že se mění, protože se mění i množství dopadajícího kosmického záření. Dopadající kosmické záření je přeci ovlivněno ochranými vrstvami Země. První vnější vrstva je magnetické pole.
-Gauss naměřil roku 1835, že na metr čtvereční připadá 85,6 * 1021 Ampéru.
-Po 150ti letech, je to jen 80,1 * 1021 Ampéru
-k tomu ještě malá poznámka: Proč dochází k překlopení zemského magnetického pole? Stabilní magnetické pole je celkem obvyklé, jaký ale má důvod Země se stabilním magnetickým polem k tomu, aby čas od času zcela náhodně změnila jeho orientaci?
-všechny tyto metody předpokládají, že se po miliardy let podmínky nezměnily, je však zřejmé, že se podmínky mění mnohem častěji
-nesmyslnosti těchto metod jsou jen potvrzeny tím, že poločas rozpadu radioaktivních jader neumíme předpovědět
Zkameněliny
-zkamenělina může vzniknout jedině náhlou katastrofou, zasypáním. To jen potvrzuje potopu světa. Která je mimochodem zachycena nezávisle ve většině historických mytologiích. Podrobně popisuji v odstavci Mytologie.
-geologové se odvolávají na paleontologii, říkají, že ta hornina je tak stará, protože se v ní nachází živočich, který žil v té a té době. Stejně tak se paleontologové odvolávají na geology, když tvrdí, že ten který živočich je tak starý, protože se nachází v té a té hornině.
-uhelnatění se dá v laboratoři provést za několik minut, není k tomu potřeba miliardy let
-radiohalová metoda potvrzuje, že uhlí je staré jen několik tisíc let
-je to veřejné tajemství, ale zkameněliny, uhlí i ropa mohou být připraveny laboratorně během několika hodin.
Samovývoj
Co z čeho
-Člověk pochází ze zvířat, mnohobuněčné organismy - zvířata z jednobuněčných a ti z neživé polévky atomů a molekul?
-Neživý materiál za pár miliard let ožil, začal dýchat, vidět, slyšet, plavat, běhat, létat, myslet, mluvit a budovat lepší svět?
-Odporuje mu sestupná devoluce v současné přírodě.
-Proč se všechny organismy nevyvinuly v něco dokonalého? Nebo proč jsme nezůstali žížalami?
-Proč není možné mezidruhové křížení?
-V prahorních horninách je chemicky vázáno obrovské množství kyslíku. Směšné na této skutečnosti je, že tato skaliska se údajně formovala v době, kdy ještě nebyla žádná kyslíková atmosféra.
Podobnost <> příbuznost
-Dva lidé se mohou podobat a vůbec nebýt příbuzní, zatímco dvojčata bývají často nepodobná. Oko chobotnice a člověka jsou si také velmi podobné, nejsou ale geneticky spřízněné. Vačnatci a savci jsou si podobní a přesto nejsou příbuzní.
Za těmito shodami vidím jedinou příčinu, jednoho tvůrce! I u uměleckých děl přeci podle některých znaků poznáme, kdo je autorem. V Bibli je genetická příbuznost mezi různými organismy vyvrácena hned na první straně Bible. "Vydej země rozmanité druhy živočichů, dobytek, plazy a rozmanité druhy zemské zvěře." Gn 1:24
Mutace
-mutace nikdy není vzestupná, mutací se vždy jen degeneruje, základní metoda vývoje druhů v evoluci je nesmyslná
-Prý ozáření, pokud má dostatečně malou intenzitu, může být pozitivní, protože buňka je schopná samoopravy. To je dost nadsazené, jelikož buňka se nikdy nemůže opravit do plusu, může se opravit do původní podoby, tedy do nuly, spíše však do mínusu, to znamená degenerovat.
Vývoj končetin
-jak se vyvinula křídla? Určitě je výhodné mít v přírodě křídla, ale jakou výhodu mají pro živočicha výčnělky, které musely být jejich předchůdci.
-Takový problém ale máme u většiny orgánů a končetin, které organismy vlastní.
-Je spousta orgánů, které byly v minulosti považovány za zbytečné jako slepé střevo nebo mandle. Nikdo neobjevil žádné orgány, které by se teprve vyvíjely. Že by se už vývoj zastavil? Dnes vědci ví, že v těle není ani jediná bezfunkční zdravá buňka, ať jsou to zuby moudrosti, ušní svaly, prsní bradavky mužů nebo jakýkoliv jiný orgán.
Rozmanitost
-Jaktože existuje v jedné lokalitě tolik rozličných druhů? Evoluce by logicky musela vést k uniformitě.
-proč nejsou listy černé, byla by tak přeci fotosyntéza nejúčinnější. Proč neexistuje pigment, který by absorboval zelené světlo, když existují pigmenty absorbující velmi podobné žluté a modrozelené světlo?
-proč vůbec různé rostliny mají rozličné barvy? Pro evoluci nejsou ty které barvy vůbec potřebné. Zralá rajčata, mrkve a některé jiné plody jsou obarveny organelami podobnými chloroplastům. Nikdo neví, k čemu tyto takzvyné chromoplasty slouží. Mohly by třeba lákat opylující hmyz. Oranžová část mrkve ale přeci roste pod zemí.
-vysvětluji si tyto záhady jako Stvořitelův rozmar a zálibu v rozmanitosti. Barví rostliny prostě proto, aby byly hezké.
-proč existuje například obyčejná růže? Je to pro evoluci nepotřebný a nepřínosný prvek. Je to jen tajemná kráska pro potěchu člověčí i Boží.
-jednoduchá záhada je v tom, proč v přírodě existují dva nadbytečné leptony. To jsou částice podobné elektronům, ale těžší. Říká se jim mí a tau mezony. Pro evoluci jsou takto nepotřebné částice naprostou záhadou.
-Proč existují škůdci i živočichové užiteční?
Citáty
-80% přírodovědců nejsou materialisté. Většina nositelů Nobelovy ceny věří v Boha.
-kdyby byla doopravdy věda proti náboženství, tak by i největší vědci museli být největšími odpůrci víry.
-většina ateistických vědců se stalo ateisty z osobních, nikoli vědeckých důvodů. A to dokonce většinou ještě před tím, než dosáhli svého vzdělání.
-představitelé věřících vědců:
Einstein:
"Přírodní vědy bez náboženství jsou ochrnuté a víra bez vědy je slepá."
Planck:
"Přírodovědec se snaží přiblížit Božské dokonalé uspořádanosti. Nikdy se mu to nepodaří."
"Pro víru je Bůh na prvním místě. Pro vědu je naopak na konci, je vrcholem všeho."
"Věda a náboženství si neodporují, ale navzájem se doplňují a podmiňují."
Newton:
"Nádherný pořádek a soulad vesmíru mohl vzniknout jen podle plánu vševědoucí bytosti. To je můj nejvyšší poznatek."
Braun:
"Bez víry by nebylo jediného velkého objevu v dějinách lidstava."
Heisenberg:
"Platnost přírodovědecky ověřených daností nemůžeme rozumným způsobem uvést do rozporu s náboženským smýšlením."
"Etické požadavky které mají původ v náboženství, neoslabí žádná vědecká teorie."
Renault: (biolog)
"Nevěřím, že je Bůh, já vím, že je Bůh."
Leibniz:
"Kdyby Pythagorova věta zavazovala k nějaké mravní povinnosti, byly by i takové věty v matematice falšovány a vysmívány."
-slavných nevědců:
Gagarin (k patriarchovi):
"Otče, prosím, dejte mi požehnání."
"Čím více jsem se přibližoval do vesmíru, tím více jsem cítil přítomnost Boha."
Výrok "Dostal jsem se až k nebeským branám, ale Boha jsem nespatřil." jistě není Gagarinův.
Keith:
"Evoluce je nedokázaná a nedokazetelná, věříme jí proto, že jediná druhá možnost je stvoření, a to je nemysitelné."
Filosofie
Náhoda
-Vědci zastávající evolucionistickou teorii (postupem času se jejich počet snižuje, a není to jen proto, že by vymírali) si vykonstruovali zástupce Stvořitele, jev zvaný náhoda. Tvrdí, že svět se ve skutečnosti uspořádal náhodou. Samozřejmě, že je možné, že do sebe při třesení bednou dvě součástky zapadnou. Dokonce je možné, že to budou ty správné součástky, které k sobě patří, je však již nemožné, že by do sebe v jeden okamžik zapadly všechny součástky a vytvořily tak fungující stroj. Použiji zde známý příměr dostatečně ilustrující tuto nesmyslnost. Naříklad pravděpodobnost, že by se na čtyřech řádcích náhodně uspořádala písmena do smysluplné formy je jedna ku počtu všech předpokládaných elektronů ve vesmíru umocněném na druhou. Nebo také jedna ku dvěstě faktoriál. Oproti složitosti žívých organismů a tedy i člověka je náhodně uspořádaný čtyřřádkový text pravděpodobným jevem. Zmínění vědci si dělají prostor pro tuto náhodu prodloužením času k tomu potřebným. Takže na vývoj člověka potřebují miliardy let a miliardy dokonalých po sobě jdoucích náhod, které vedou až ke dnešní složité podobě člověka. S takovou teorií, vyhýbající se existenci Stvořitele za každou cenu a připouštějící nesmysl v zájmu uspokojivého vysvětlení, já odmítám souhlasit!
Totalita
Darwinova teorie ovlivnila všechny totalitní směry
-Hittler: zničit vše nedokonalé a slabé (kdo rozhoduje o dokonalosti?), je to pouze likvidace nepohodných politických nepřátel...
-Marx: "všechna náboženství jsou nepravdivá, člověk je pán sám sobě"
-evolucionisté a na evoluci založené totalitní směry, vkládají naději v druh a lidské masy namísto člověka jakožto jedince. Ve skutečnosti lidská subjektivní podstata a jedinečnost prokazují pravý opak.
-Důvod, proč víra v mladou Zemi a vesmír zní tak radikálně, nevězí v tom, že by geologickou a kulturní historii této planety nebylo možno vysvětlit v rámci tisíců let, ale proto, že vzdělávací systém a sdělovací prostředky úspěšně indoktrinovaly své občany v pojmech milionů nebo miliard let. Zkrátka, věřit jinak než v miliardy let je totéž jako věřit v plochou Zemi.
Mozek
-Podle evoluční vědy měl prý člověk v nižších vývojových stupních menší mozkovnu a tím nižší inteligenci. Největší geniové by tak měli být podle mozkové kapacity mentálně zaostalí. Stále více dnešní archeologové odhalují inteligenci a důmyslnost našich předků například v egyptské kultuře. Ve skutečnosti nepozorujeme v historii, žádný vývoj inteligence, spíše vývoj vědomostí - poznání.
-Říká se, že člověk využívá pouze 5% mozku (nejdřive to bylo 20, pak 10%, za chvíli asi nebudem používatt mozek vůbec). Proč má tedy mozek tolik zbytečné - nevyužité kapacity? Podle evoluce by mozek musel být používán na maximum a nadále se svou kapacitou zvětšovat.
-Proč není inteligence dědičná? Spíše by měla narůstat. To je však ve skutečnosti výjmečné.
děti jsou na vyšším vývojovém stupni než jejich rodiče, proč by tedy měly být kárány svými omezenými a senilními předky
Víra osvobozuje
ač Bible není vědecká kniha, nikdy neodporuje opravdové vědě.
víra v Boha není intelektuální sebevraždou, ale prohlédnutí
-vědecké poznání dělá víru v Boha pravděpodobnější, přijatelnější, všestranější a hlubší.
-objevy z různých vědeckých disciplín způsobily, že jsme dnes jako nikdy předtím přesvědčeni o velikosti přesnosti a neomezenosti Boha
-Proč existují jevy mimosmyslového vnímání? Myslíte si, že je to všechno výmysl?
-Jaktože uvěřením v Krista se skokem mění charakter člověka?
-Myslíte si, že lidské dějiny někam míří? Kam a proč?
-Uvěřit je obrovská úleva. Když jsem uvěřil, přestal jsem přemýšlet jestli stvoření bylo. Začal jsem přemýšlet, jak se stvoření dělo.
-"Neposlouchají-li Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby někdo vstal z mrtvých."Lukáš 16:31
Chyby
-církev byla a většinou i podnes je nebiblická
Kdo hledá najde
-člověk vždycky najde to co hledá, hledá-li důkaz existence mimozemšťanů či Yettiho, najde jej, i kdyby měl dokázat vodníka. Podobně praví staré přísloví: "Kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde." A tak vědci pokud zjistí, že jim nějaká teorie pokulhává, některé její aspekty zanedbají, či přízpůsobí. Vznikají tak neúplné a vědecky nepřesné teorie. Na těch pak stavějí teorie další. Jednoduchý příklad je "standardní model fyziky částic" (ten popisuje vztah mezi elementárními částicemi a dvěma ze čtyř základních sil přírody), který má více než 20 libovolně přizpůsobitelných parametrů.
Evoluci ani kreaci nelze dokázat
-Není možno vědecky dokázat, že Bůh je, ale ani ten nejlepší vědec není schopen pomocí přírodních zákonů prokázat neexistenci Boha.
-vědci rádi nadšeně přijímají přicházející revoluční teorie. Místo aby starší teorii zahrnuli do novější, podléhají módě a novou teorii spolknou i s naviákem. Takto relativita nahradila Newtonovu teorii a evoluce stvoření. Podobně se vyjádřil materialistický vědec Kuhn. Článek "Filosofie vědy" s jeho řečí vyšel v časopise "The Economist"
-každý jednotlivý krok v evoluci je možný, ale celý postup je hovadina
-v cizí řeči také můžete rozumět jednotlivým slovům, ale celá věta vám nemusí dávat smysl
-2 + 2 není 10, ale {[(2 + 2) - 1] * 5 + 15} / 3 - 6 = 10
│ Dohady, domněnky X
│
│ X
│
│
│ Pozorovaná skutečnost X Domnělý průběh
│
│ O O
│ O
│ O
│ Skutečný průběh
│ O (degenerace, rozpad)
└───────────────────────────────────────────────────────────
-Evoluční teorii nelze potvrdit, ani vyvrátit. Není to vědecké poznání, ale pověra a ideologie, u nás donedávna státní.
Pořádek
-ve Vesmíru se projevuje úžasná inteligence, která je pro člověka až nepochopitelná a neobsažitelná. Jak říká Einstein.
-Jaktože i ten nejprimitivnější člověk má schopnost rozlišit co je dobré a co zlé.
Život
-pro pravověrného matrialistu je konec jeho života současně i uzavřením jeho veškeré existence. Nezbyde po něm nic. Jediná naděje jsou jeho potomci, ale protože i ti jednou zemřou, tak po vyhynutí lidského druhu, na které věří každý evolucionista, zbyde jen prázdnota a chaos.
-jediné co darwinismus nabízí je vylepšení všeho co už dnes máme. Přicházející vícečlověk bude jíst, pít, spát a chodit účinněji. Stejně však zemře. Aby uvolnil místo přicházejícímu ještěvícečlověkovi. Budeme jen většími otroky technologie, která nás již dnes obklopuje a udržuje při životě.
-podle darwinistů jsme jen přeskupené atomy potravin, které konzumujeme. Smrtí, to jest rozpadem takto přeskupených molekul, vše končí. Proč tedy tito darwinisté ctí své mrtvé. Vždyť zemřeli a jsou už jen hromádka rozložené tkáně.
-jestliže je smrt opravdovým koncem, proč se před ní všichni evolucionisté tolik třesou. Ve vztahu k ostatním jsou naopak naprosto lhostejní. Vždyť člověk jakožto hromádka potravin je nejsnáze nahraditelným materiálem na zemi. Lidí je dost.
-také podle evolucionistické teorie zůstanou všichni zločinci nepotrestáni. Stejně všichni zemřeme a nezbyde nic, ani naše viny.
Duše
-jaktože lidské vlastnosti, které jen brzdí přirozený výběr, jako láska, soucit a milosrdenství stále přežívají?
-samotný atom je dokonalé uspořádání hmoty. Bez atomárního uspořádání by hmota nemohla vytvářet uspořádané molekuly sloučenin. Bez molekul by bylo nemožné uspořádání buňky. Bez buněk je nemyslitelné uspořádání tělesných orgánů. Bez orgánů je nemožné uspořádání těla a bez těla nelze žít tělesný život a propojení s duší.
-hmota a energie je nezničitelná, proč by tedy život, jakožto uspořádání hmoty a energie měl být zničitelný? Proč by život představoval jedinou vyjímku v jinak dokonale pravidlům podrobeném světě a měl být jediný zničitelný? Vše jen proměňuje svoje formy, proč by zrovna život neměl spadat pod stejné nebo podobné zákony.
-když tedy smrtí tělo přemění svou formu na prach, kam se poděje nehmotný život, který se smrtí od těla oddělí?
-proč vlastně vědci tolik brojí proti zmrtvýchvstání? Neměla by to pro evolucionistu, který nevěří na duši být naprosto běžná věc? Smrt nezmění váhu těla a přesto je smrt jasně viditelná změna. Mrtvý se nehýbe, nemluví, nesměje, jeho metabolismus ustal. Smrtí přestanou ve člověku fungovat interakce mezi orgány, proč se tedy zničehonic znovu neobjeví, alespoň načas? Jednoduše proto, že smrtí opouští tělo duše a tělo bez duše nemůže fungovat i kdyby bylo docela zdravé. Zmrtvýchvstání je pak návrat duše k hmotnému tělu.
Hmota
-materialista nevěří na nehmotné. Vždyť ale přeci i hmota je jenom vlnění vnucené prázdnotě. Můžeme snad fyzicky definovat lásku, hněv, smysl pro humor? Dají se tyto nehmotné složky zničit? Facka zabolí hmotnou tvář. Urážka zabolí také, ale ne fyzicky. Jak vlastně? Co je nehmotnou urážkou bito? Je to nehmotná složka života, duše.
-"Boží hněv se zjevuje z nebe proti každé bezbožnosti a nepravosti lidí, kteří svou nepravostí potlačují pravdu. Vždyť to, co lze v Bohu poznat, je jim přístupné, Bůh jim to přece odhalil. Jeho věčnou moc a božství, které jsou neviditelné, lze totiž od stvoření světa vidět, když lidé přemýšlejí o jeho díle, takže nemají výmluvu. Poznali Boha, ale nevzdali mu čest jako Bohu ani mu nebyli vděčni, nýbrž jejich myšlení je zavedlo do marnosti a jejich scestná mysl se ocitla ve tmě. Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství: zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtveronožců a plazů. Proto je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejich srdcí, takže zneuctívají svá těla; vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli -- on budiž veleben na věky! Amen." Ř 1:18-25
Materialismus
-Idealisté: Svět se skládá z kuliček, duše je bublina a Bůh je vousatý stařík na mráčku, který to vše stvořil.
-Materialisté: Svět se skládá z kuliček, bublina není, Bůh neexistuje. Vše lze vysvětlit na základě kuliček. To se zatím nepodařilo a asi už nepodaří
-Věřte si čemu chcete, máte na to právo. Třeba na Vodníka.
-Náboženství i evoluce učí, že jsme jedna rodina.
-Nikdo si ssebou na svět nepřinesl semínka jabloní, pšenici, zásobu kyslíku a materiál pro dům. Nikdo si odtud nic ani neodnese. To vše tu bylo dávno před člověkem, jak podle Bible, tak podle evoluce.
-V našem bytě jsou na stole připraveny buchty a hostina. Dlouho jsme v bytě nebyli. Všechno je zcela evidentně připraveno pro toho, kdo měl přijít a zde bydlet. Neznámý dárce se k daru nepodepsal. Snad ze skromnosti, snad proto, aby nenutil obdarovaného k vděčnosti, nebo aby poznal jeho reakci. A jak zareagujeme?
"Kdo mi to sem donesl? Nikdo, prostě to tu je. Příroda. Kdyby dárce existoval, tak by nedovolil, aby se o tu hostinu lidé okrádali a kvůli ní zabíjeli. Stejně je to všechno zkažené. Soused říkal, že se to udělalo samo za tu dlouhou dobu, co jsem tu nebyl. Tomu věřím spíš, než na nějaký dar z lásky. Stejně jednou umřu a bude konec."
"Nemám čas (opravdu jej nemá), víte co dá dneska práce uživit rodinu? Ještě abych se staral kde se tu ta hostina vzala. Všechno mě to stejně jenom otravuje a unavuje. Musím to ochraňovat, spotřebovávat, udržovat... Co si těmahle rukama neudělám, tak nemám."
"Já na žádné dárce nevěřím! Jsem profesor fyziky. Můj byt je otevřená termodynamická soustava. Neustále mi do bytu zatéká a tak došlo k turbulentnímu proudění H2O. Vysoká kinetická energie tohoto procesu byla příčinou syntézy různých koncentrátů. Například soli, mouky, droždí a cukru, které v bytě mám. Následkem tlaků a atmosférických změn se nejlépe prosadila směs buchtová. Udělal jsem důkladný chemicko technologický rozbor. Žádné nadpřirozené síly a metafyziky nebylo potřeba. Z buchtové směsi se časem erozí vytvořily tzv. prebuchtové folianty, které se následkem adheze spojily se švestkovými povidly. To je v otevřených soustavách naprosto běžné. Podle vzorce (dS=deS+diS; S=k.logP). Mohl bych vám to více matematicky rozvést, ale jak tak na vás koukám, asi byste tomu stejně nerozuměl. Prostě se v tomto prostředí adaptovalo několik těchto forem. My vědci tomu říkáme eobuchtos nonthermos, lidově buchty nepečené. Poslední fáze je jednoduché propékání buchet do zlatova. Což způsobila sluneční energie. Mívám v létě v bytě jako v peci. Jak vidíte, já vašeho pánbíčka nepotřebuji."
-Kdo se směje, ať si uvědomí, že přesně tohle učí evoluční teorie.
"Myslím si, že je to přesně tak jak říkal ten pán přede mnou, ale dárce stojí za vším. Toto byl jeho způsob tvoření."
"Byl tu dárce. Laskavý a milující. Stále tady je. Není vidět, ale je tu, vím o něm. Čeká na mé díky a víru v něj. Já v něj věřím, neexistuje lepší vysvětlení, než je on. A děkuji mu."
-Věda sama, vědění, je snad materiální povahy?
-"V Boha nevěřím, protože jsem realista."
Realista? Spíše snílek, fantasta.
-Evoluce je pohádka, obsahuje zápletky, zázraky a kouzla. (V tomto pořadí, podle hojnosti vzestupně.) Ke všemu jí stačí hmota prostor a čas.
Evoluce je pohádkovější, než pohádka. Toto je rovnice vědy podle D. T. Gishe:
Pohádka:
žába --> polibek, t=1sec --> člověk(princ)
Evoluce:
žába --> t=miliony let --> člověk
-I kdybych věřil, že Adama s Evou uplácal z hlíny vousatý stařík, pořád více respektuji genetiku, termodynamiku, geologii a pravděpodobnost než ten, kdo věří, že se v člověka uplácala kaše sama.
-I lidé kteří se zovou nevěřícími spoléhají na vlak či autobus, který ještě není vidět.
-Po revoluci bylo po stěnách napsáno: "Paní učitelko, už nám nemusíte lhát." Ve škole se formuje náš budoucí pohled na svět, na život, naše víra. Jenže paní učitelka si proti všem očividným faktům stále ještě myslí, že jsme ta nejlepší generace, co kdy žila. Máme prý vyšší postavy, lepší mozky, dožíváme se vyššího věku a naše pohledy na morálku, rodinný život, výchovu dětí, původ světa a přírody jsou lepší, než těch primitivů před námi.
-Lidé nevěří kreaci, protože je zavazuje ke zodpovědnosti Bohu.
-Charles Darwin připustil, že první buňku stvořil Bůh. Byl to hluboce věřící člověk. Byl nadšen svou tezí a ostatní vědci, naštvaní vírou a znudění vědou, začali jeho teorii překotně přijímat.
Entropie
-Když uděláme bilanci po určitém ději a před ním, zjistíme, že míra neuspořádanosti vsoustavě vzrostla. Ubylo využitelné energie, ta se neztratila, ale nedá se již použít.
-Žijeme na dluh vysoce zorganizované hmoty a především její příčiny.
-Nebo snad pozorujeme ve své uzamčené garáži, že se vyvíjí?
-Čím dáme hmotě více času, aby něco sama dokázala, tím je to s ní horší.
-"Celý vesmír vyzáří veškerou svou energii. Nastane tepelná smrt. (Nijak teplo nebude, cca -270°C, 3°K). Bude chaos. (To už tu bylo ne?) Hmota bude čekat na zásah Stvořitele, až promění opět chaos v řád. Věda sama vyvrátila materialismus." Podle článku "Termodynamika a poznání" v časopise "Věda a život".
-Proč by život nemohl vzniknout v otevřené soustavě? Zatím se nepovedlo a nepovede vytvořit soustavu, kde by samovolně narůstalo uspořádání. Neexistuje perpetum mobile. Jak může někdo věřit, že se tady něco takového dělo po miliardy let?
-Dodáním energie se ani neopraví poškozený systém. Jak by se mohl sám sestavit?
-Podívejte se třeba na "náhodně" vykrystalizovanou vločku sněhu. Je to krása, ale "náhodně" vytvořené vločky jsou jedna jako druhá. Stane se tak díky vnitřní uspořádanosti převodového mechanizmu atomů vody a vodíkových můstků při současném vydání tepla do okolí - zvýšení nepořádku.
-Postaví-li člověk elektrárnu, vytvoří tak v přírodě mechanizmus na převádění energie.
-Huxley při prosazování evoluce řekl, že kdybyste vedle sebe posadili opici a psací stroj, tak by za dostatečně dlouhou dobu mohla opice náhodně napsat třeba kus Bible. Ani stovky miliard let by nestačily na náhodné napsání jednoho Biblického žalmu. (Vesmír je prý starý nejvýše 20 miliard let.) Celý zápis jedné jediné buňky vyšších organismů představuje několik velikých knihoven. Bohužel pro Huxleye je psací stroj již existující převodový mechanismus. Navíc neničí, tak jako příroda, automaticky svůj zápis. Z původního textu by tak zbývalo čím dál, tím méně smysluplného textu.
-Život je ze živého.
-Automechanik svému zákazníkovi opravuje auto. Otevře kapotu a uštědří motoru kladivem dobře mířenou ránu. Zákazník nastartuje a auto se spokojeně rozvrčí. Zákazník se zeptá: "Co jsem dlužen?" "Sto korun," odvětí mu mechanik. "Jak to? Za jednu ránu kladivem?" "Jedna rána kladivem - 1 koruna. Vědět kam - 99 korun." Z hlediska evoluce se zákazník zachoval nerozumně a zbytečně prodělal stovku. Kdyby sám dostatečně dlouho náhodně mlátil do motoru kladivem, určitě by se nakonec do toho správného místa trefil. Pokud by však ještě z motoru něco zbylo.
-Koneckonců Bible evoluční domněnku předpovídá. Varuje, že ke konci věků přijdou učitelé, kteří se odkloní od Krista a přikloní se k lidským bájím - filosofiím. Evoluční domněnka není vědecký fakt, ale humanistický předpoklad.
Creation model of scienic
-Všechny základní formy života (nelze vždy ztotožňovat s druhy či jinými kategoriemi) zůstali od stvoření nezměněny, s vyjímkou těch, které vymřely; odchylky od těchto záklaních forem jsou jen genetickými variacemi, ne však evolucí.
-Člověk nemá žádnou genetickou příbuznost s lidoopy či jinými savci. Celá známá opičí story je jen sci-fi, s trochou fantazie, zmatků a podvodů.
-Geologické formace Země dávají jasná svědectví o obrovské katastrofě, spíše než by odpovídalo učení uniformitarianismu (o dlouhodobých procesech).
-Vesmír i Země jsou poměrně nízkého stáří, spíše několik tisíc let, než miliard. Metody určující stáří pomocí radioaktivního rozpadu prvků jsou neoprávněné.
-Tisícistránková kniha Bible je vědecky spolehlivá. To je však pouze jeden z důvodů, proč stojí za to, abychom se k Bibli vrátili.
MODEL STVOŘRNÍ
MODEL EVOLUCE
-Mnoho druhů živočichů a rostlin zůstalo naprosto nezměněno během údajných mnoha miliónů let evoluce - což je přinejmenším poněkud podezřelé.
-Některé druhy měly mnohem větší rozměry, než dnes.
-Mnoho fosilií svědčí svojí polohou o velmi rychlém zasypání a tím fosilizaci. (Nález ryby Dapalis marculus z Francie. Ryba byla zasypána se svou kořistí tak rychle, že ji nestihla ani pozřít. Má ji napůl v ústech.)
-V r. 1977 bylo nalezeno dokonale zachovalé mamutí mládě. Biologové určili jeho stáří na 8-10tis. let, paleontologové uhlíkovou metodou na 26-41tis. let.
Mytologie
-Řecká mytologie popisuje vznik světa trochu zkresleně, ale při podrobnějším zkoumání dost podobně, jako Bible.
Na počátkubyl Chaos (nesmírný zející prostor) ("země byla pustá a prázdná, nad propastnou tůní byla tma"), potom povstala Gaia (země), Tataros (propast podzemní), Eros (vše spojující láska) a Erebus (vlhká černá noc). Z Ereba jsou Éter ( svrchní atmosféra) a Ér (nižší atmosféra, vzduch). Gaia zrodila Urana (nebe; OU tam, RAINO kropit - tam je voda), horstvo a Ponta (moře). Gaia a Uranos zplodili Titany. Jeden z titánů, Kronos, otce Urana vykleštil, čímž přestal být Uranus jedním z bohů. Země a Uranus se rozešli ("Buď klenba uprostřed vod a odděluj vody od vod."). Kronos se stal nejvyšším bohem, lidé žili dlouhé věky (období před potopou - lidé žili podle Bible stovky let). Bratr Krona slunce Hyperion něžně svítil. Počátkem vlády Kronova syna Dia (počasí, déšť, blesky) ho zastoupil jeho syn Helios. Období po potopě. Ztráta vodního obalu způsobila, že od Slunce dopadalo na Zem více škodlivého záření. Věk se zkrátil, mutace se zvětšila a entropie narostla.
Kosmologie
-Věda v souvislosti s kosmologií už dávno přestala svoje objevy experimentálně ověřovat (což je hlavní předpoklad pro jednoznačné přijetí teorie). Povětšinou tedy až extrapolace (rozšíření krátkodobě pozorovaného jevu na delší období, přičemž pravděpodobnost reálnosti je tím větší, čím větší časové údobí se extrapoluje) budují světový názor.
-Jednoduchý doklad vědecké přizpůsobivosti dlí ve vysvětlení komet. Nejprve vymysleli Kupierův pás ve vzdálenosti až 3 000 a.j. Časem zjistili, že to nestačí a vyvodili si existenci Hillova mračna (3 000 - 20 000 a.j.). Díky tomu, že ztráty komet pádem do Slunce se dnes odhadují mnohem vyšší, vzniklo Oortovo mračno ve vzdálenosti 20 000 až 100 000 a.j. Ani jedno z těchto mračen samozřejmě není prokazatelné, leč přesto je jeho existence považována mezi vědci za svatou. + Teoreticky by komety měly se ztrátami měnit i svou dráhu. Dráha Halleyovy komety je prý více než 3 000 let stále stejná.
-lidé nevěří věcem, které jsou neobvyklé a nevysvětlitelné, odmítají proto věřit Biblickým zázrakům. Je však faktem, že se cyklus slunečních skvrn v minulosti zastavil. To nikdo nevysvětlí. Proč se jedenáctiletý cyklus obměny slunečních skvrn pravidelný jako hodinky v minulosti zastavil? Často dokonce na stovky let?
-Stephan Hawking prohlásil: "Vědecká teorie není nic víc, než matematický model, který navrhujeme, abychom popsali svá pozorování. Existuje jen v naší hlavě." Sám je zapřísáhlým ateistou a výše citovanou zásadu bohužel ve svých výrocích ignoruje.
-všechny široce založené výzkumy v oblasti astrofyziky přinesly více otázek než odpovědí.
-první fenomén, nad kterým zůstává evolucionistický rozum stát je pořádek ve slunečním systému. Jde o rozdělení planet na vnitřní (terestrické) a vnější. + Skupiny jsou odděleny pásem asteroidů. + Vnitřní planety jsou relativně malé, mají slabě vyvinutou atmosféru složenou z kyslíku, dusíku a kysličníku uhličitého, nízkou rychlost rotace a pevný povrch z nerostů a kovů. Naproti tomu vnější planety jsou velké, s hustou atmosférou z vodíku, helia a metanu, rychle rotují a mají každá zcela jinou vnitřní stavbu. + Vzdálenost od Slunce je uspořádána podle matematické řady (podle tzv. Titus-Bodeho zákona). + Všechny planety leží v jedné rovině.
-na naší Zemi se střední teplota na rovníku liší od střední teploty pólů o desítky stupňů, zatímco na Neptunu a Uranu jen o dva. Přitom vzdálenost polů od rovníku je tam mnohonásobně delší. Nikdo neví proč.
-planety sluneční soustavy naklání osy své rotace jak káča ve větru, avšak s vyjímkou Země. Přesněji: výchylky v zemské osy jsou plus minus 1,3 stuně při střední hodnotě sklonu 23,3 stupně. Výpočty očekávané výchylky činí ale až 85 stupňů. Při takových podmínkách by ovšem život, jak ho známe, nemohl existovat. Zdá se, že osu stabilizuje Měsíc. Náhoda?
-další div je magnetické pole vnějších planet. Magnetické pole planety je něco jako dynamo v jádru planety z elektricky vodivé hmoty. Díky tomu musí být pól planety alespoň o kousek posunut oproti její ose.
U Saturnu neexistuje měřitelná odchylka.
To ale není vše, Uran a Neptun, nejen že má odchylku nepochopitelně velkou, ale navíc centrum pole není ve středu planet.
-odkud má Slunce svou energii? Buď se Slunce vlivem své gravitace smršťuje a tím produkuje energii. Tak by ale slunce vydrželo svítit nejvýše 30 milionů let. Nebo jsou zdrojem energie termojaderné reakce - fůze jader atomů - v nitru Slunce. Fůzí jader se vylučují neutrina. Má to háček. Ať měříme, jak měříme pořád je neutrin příliš málo, aby stačila na potvrzení toho, že hlavním zdrojem energie Slunce je fůze. Prostě to nestačí. "Buď Slunce, nebo neutrina musí mít vlastnosti, které v našem dosavadním obrazu přírody chybí.", uvádí jeden vědecký článek R. Plaga. Vypadá to, že skutečný původ sluneční energie neznáme.
-odhaduje se, že klidová hmotnost neutrin je tak malá, že takové částice nemohou přispět k chybějící hmotnosti vesmíru, temné hmotě, jak ji postulovali kosmologové.
-stáří povrchu Venuše se odhadovalo na 400 milionů let. Je tam ale spousta vulkánů, které by už měly být dávno vyhaslé. Teď to ale vypadá, že povrch Venuše je velmi mladý. Že by snad původní povrch zcela zmizel?! Venuše je pokryta ostrými kameny a skalisky. Na Venuši vítr fouká rychlostí 350 až 700 kilometrů v hodině. Je tam písek a teplota téměř 500 stupňů. Výpary kyseliny sírové. Je pak možné, že je Venuše stará a přitom tak neopotřebovaná?
-Prstence. Jsou dnes zjištěny u všech velkých planet. + Nenajdete dva stejné. + Čím se díváme z větší blízkosti, tím více překvapují detaily struktur. + Nikdo neví z čeho vlastně vznikly. + Je to nestabiliní jev, bez stálého přísunu hmoty by tato rozprostřená halda materiálu rychle zmizela. Buď by unikla do prostoru, nebo ta část planetě bližší by spadla do atmosféry. O prachovém prstenci Jupitera se hádá, že pochází z vulkanické činnosti měsíce Io. O prstencích ostatních planet se zase soudí, že jejich původ je v malých satelitech rozbitých při srážkách za velkých rychlostí na myriády částeček. Jsou to jevy krátkodobé. O to překvapivější je jejich současný výskyt. + Na vznik neuvěřitelně rozsáhlých prstenců Saturna existují tři teorie. Stručně, dvě z těchto teorií jsou pochybné. Třetí a nejpravděpodobnější již zmíněná teorie katastrof může vyrovnávat ztráty jen po dobu asi 20 000 let. Uran. V roce 1977 platila předpověď, že každý prstenec musí mít dva zdrojové měsíce. Uran má zřejmě prstenců 9 a měsíců místo 18 pravděpodobně pouze dva. Přitom vnitřní měsíc by se měl pomalu ale jistě zřítit na planetu a vnější by naopak musel uletět. U Neptuna jsou záhadou nepravidelná zhuštění v prstencích. Hmota v prstencích by se měla během jedné dekády stejnoměrně rozptýlit.
-Jupiterův měsíc Io, vulkanicky nejaktivnější planeta celé sluneční soutavy, prý krouží po miliardy let chladným vesmírem pětkrát dále od Slunce, než Země. Tak malé těleso si ale může udržet takovou vnitřní teplotu maximálně 10 000 až 15 000 let. Naše oblíbená otázka: Energie, kde se bere? Prý hnětením magnetickým polem Jupitera.
-Neptun má také malou měsíční specialitku. Je jí měsíc Triton. Proti všem teoretickým předpokladům obíhá svou mateřskou planetu proti směru její rotace. Někdo si myslí, že by to mohla být kometa (hódně velká) zachycená planetou při průletu. Cituji odborníky: "Zachycení tělesa obíhajícího kolem Slunce planetou a tedy jeho převedení na dráhu měsíce této planety je pro fyzika noční můra." Jeho pohyb není jeho jedinou zvláštností. L. Soderblom o něm řekl: "Je to nejbláznivější objekt, jaký jsme kdy viděli. Tmavé skvrny na něm jsou vulkány a zdá se, že jsou dnes aktivní." Gejzírovité výbuchy na nejchladnějším tělese ve Sluneční soustavě (-237 stupňů Celsia) jsou nevysvětlitelné.
-asteroid Gaspra je pokryt vysokou vrstvou prachu - regolitu. Původ tohoto prachu je vysvětlitelný jedině nárazem jiného tělesa, materiál takto vyvržený napadal díky přitažlivosti zpět na asteroid. Jen maličkost: Úniková rychlost na lehké Gaspře činí pouze 10 m/s. Dalo by se očekávat, že všechny trosky po zásahu odlétnou. Další překvapení pozorující sondě Galileo připravia Gaspra existencí magnetického pole. Gaspra je magnetická. Protože je nezpochybnitelná skutečnost srážky Gaspry v historii, není jasné, jak mohlo toto magnetické pole náraz přežít.
-Novinkou v oboru astrofyziky je degradace rychlosti světla. Tím by se vysvětlila i záhada, jaktože dnes můžeme pozorovat vesmír starý miliardy let, tedy miliardy světelných let vzdálený.
-"Výšiny nebes, hlubiny země a srdce králů nelze prozkoumat." Př 25:3
Pro teistické evolucionisty
Bůh nekonečný Hittler? "Nalomenou třtinu nedolomí...", "Ví o každém padlém vrabci, a zná počet našich vlasů, nebojte se tedy máte větší cenu, než mnoho vrabců..." Mt 10:31
ničení slabých a nemocných, mzdou hříchu je smrt, Bůh není prapůvodce hříchu, zabití, blahoslavenství, cizoložství, rozluka, láska k nepřátelům.