Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDopis
19. 05. 2001
2
0
1464
Autor
hj
Pošlu ti dopis růžový,
o stavu pocitů a faktů,
doufám, že nikdo se nedoví
význam těch přesmyček, taktů...
jenž dirigent posílá po řádku
do jiných dimenzí, sfér
tam změní se v příběch či pohádku
a odletí na mnou daný směr.
Tý vole, to jsou husté kritiky, až mě tě je líto. Mě se zdá rytnus v pořádku, nevím, asi jsem v nepořádku já ... :-)
Jo, hochu, počítej si slabiky na prstech. Tady to není tak okaté, ale v některých básničkách Ti to škobrtá až hrůza poslouchat. A přitom máš tak výborné nápady a leckdy velmi zajímavý pohled na věc. Tak na tom makej! Bylo by škoda to utlouct tím, že to pak kulhá.
Blbjo: tady bych se možná malinko hádala. Do "přesmyček, taktů..." bych to "A" necpala. Jednak by tam bylo ohavné, a druhak, alespoň dle mého citu, při čtení básničky nahlas, lze ten rytmus nádherně vyhladit maličkou pomlkou hlasu v místě, kde je JEN ta čárka! Nechala bych to tak.
Hůř dopadl 6 x 8 řádek. Tam to na tom počtu slabik přímo ztroskotalo. Ale teď zrovna mě nenapadá, čím to vylepšit a přitom nenarušit význam. To musí autor sám!
alinko, to jsme si trošku nerozuměly, já neříkám, že by mezi přesmyčkami a takty mělo být a, ale že tam má chybu v tom jenž na dalším řádku. Poněvadž jenž je jen pro mužský rod jednotného čísla a jinak je to jež, aspoň pokud si to ze školy pamatuju dobře... a hj, když už jsme u tý gramatiky, taky se píše "nedozví", ne "nedoví"
s počítáním slabik... člověk by to měl spíš cítit, ale když necítí, tak ať počítá
s počítáním slabik... člověk by to měl spíš cítit, ale když necítí, tak ať počítá
blbjenko: sorry, rychleji jsem přemýšlela, než abych Tě pořádně četla. Máš naprostou pravdu.
Já mám strach/ prach, Ty zase faktů/ taktů.
Tudy cesta zřejmě ( pro nás oba ) nevede :-)) Přesto se mi básnička líbí a *
Tudy cesta zřejmě ( pro nás oba ) nevede :-)) Přesto se mi básnička líbí a *
řekl sis o rozdrcení... no tak tady ho máš: blbja sice teorii rytmu houby rozumí, ale nemá ráda, když nevychází počty slabik, když přitom by se to dalo celkem snad snadno napravit.
a ještě "přesmyček a taktů jež - ne jenž", aspoň myslím :o)
takže celkem: po mírných úpravách by to mohla být i dobrá básnička.