Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Báseň pro kotě

17. 11. 2007
0
6
1192
Autor
Saniel

10.10.2007 Černý most 10.10.2007 Taktéž v Praze, ale ráno


Zas si musím čistit hlavu
a v davu hledat samotu
zas utíkám před zástavou
když svírám střípky svého snu

Zase letím prostorem
jsem pleva, ...  jenže tišší
deštěm, sněhem prostoupen


...

Už ve mně jenom prší...
...

6 názorů

domin.go
10. 12. 2007
Dát tip
opožděně+))) ad svěrák: zkus plíhalovy básničky - pracuje podobným způsobem "stál tam nahý v trní sypal slonům zrní sloni se ho ulekli usekli mu kule kly" nebo "do trafiky pro rock a pop přišli si prorok a pop" ad mobil drnčí etc. - podle mě má podobná technika místo zejména v delších,epických textech; dost možná je to způsobený i jejím poněkud archaickým rázem...v rýmované /"rýmované"/ miniatuře by to pro mě působilo rušivě ad dvojí metr - řekl bych že to tak z velké části je; je faktem, že zformulovat spontánní myšlenku vázaným veršem je opravdu umění...řek bych že současná poezie se ubírá mnohem dynamičtějším,přirozenějším tempem...mnohem víc lidí čte topola než máchu...rozumíš,často kakofonní volný verš je populárnější právě pro svou nenáročnost a prostou sdělnost, což podle mě je i důvodem,proč se v drtivé většině objevuje tady ve zlatým výběru

Saniel
27. 11. 2007
Dát tip
Už jsem se také pokoušel experimentovat s absolutními rými nebo s rýmem v jiném postavení než na konci verše - trochu synkopické navazování posledních a prvních slov, teď nevím, zda jsem něco takového uveřejnil tady - ale v téhle vidím svou hlavu. K tomu maximálnímu verši (zajímavé by bylo zjistit zda to jde na maximum bez ztráty obrazu - jako trochu směšné Svěrákovo jsou to koně mí soutok oněmí Co takhle: Mobil drnčí. Studené lože - Kdo byl tu, čí stůl denně, Bože denně prostírám? (jde o to aby to nebyl moc rým pro rým) Další úvaha, která se nabízí je, zda tu není dvojí metr pro poezii (na Písmákovi) - u vázaného verše se hodnotí forma a u volného obsah. Proč je ve výběrech a zlatých fondech v drtivé většině volný verš? (nejsem tak povrchní abych tu bolístkoval nad negativní kritikou svých děl, jde o to se něco dozvědět - zajímá mne tvůj názor)

domin.go
26. 11. 2007
Dát tip
to jo,to nepopírám...ono psát takový ty rýmy/nerýmy jako taky není jednoduchý... "Jsi úplně bílá Neměla si chodit U řeky si měla svoje zuby cenit" ale tohle prostě až moc zní jako nepovedenej pokus...

Saniel
26. 11. 2007
Dát tip
No už nějakou dobu se pokouším přistoupit k rýmu trochu jinak - nesleduji souhlásky, ale samohlásky - takže některá má díla mohou znít nepovedeně. Možná, že to zní pohodlně, ale není to tak jednoduché. Když se člověk zaposlouchá do melodie, tak tam nějaká pravidelnost /vázanost/ je, ne?

Saniel
26. 11. 2007
Dát tip
No už nějakou dobu se pokouším přistoupit k rýmu trochu jinak - nesleduji souhlásky, ale samohlásky - takže některá má díla mohou znít nepovedeně. Možná, že to zní pohodlně, ale není to tak jednoduché. Když se člověk zaposlouchá do melodie, tak tam nějaká pravidelnost /vázanost/ je, ne?

domin.go
26. 11. 2007
Dát tip
ani jeden rým se nerýmuje.)))) to je pak těžký...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru