Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTři zvuky
Autor
Tragicus
Tři zvuky. Třesknutí. Křik. A smích. Možná v jiném pořadí, těžko říci, jak to začalo. S neotřesitelnou pravidelností se však teď ozývaly ze tmy.
Třesknutí. Křik. A smích.
Křik. Dívčí, snad ještě dětský. Nelidský.
Smích byl naopak dokonale lidský: bujarý, pobavený výborným vtipem.
A třesknutí, když se člověk pozorně zaposlouchal, ale takový se v okolí nikdo nenacházel, se skládalo z více zvuků… Mělo svůj začátek, vyvrcholení a pointu. Zasvištění, třesknutí a mlasknutí.
Třesknutí. Křik. A smích.
A na pozadí přerývaný, nemelodický pláč.
Ze všech sil si tlačil na uši dlaněmi a až bolestivě svíral víčka, jako by i zrakem mohl slyšet.
Třesknutí. Křik. A smích.
Chtěl běžet a přestože kořeny a stromy mu v tom chtě nechtě bránily, stále se zvedal. A stále padal.
Ticho.
Padl na kolena, střídavě kašlal a oddechoval.
S úlevou se opřel o ruce a tloukl hlavou do země.
Třesknutí. Křik. A smích.
S opětovným zmatením smyslů vytřeštil oči. Z pohledu se ovšem mnohem lépe určuje směr – zíral před sebe.
Zaječel, pak znovu a pak dlouze. A už nepřestal. Tedy nechtěl. Přece jen byl pořád člověkem. Na rozdíl, jak se zdálo, od těch ve tmě.
Z trestaného člověka se stal člověk trestající. Neumím sice číst myšlenky, ale docela dobře si dokáži představit, že právě to se mu honilo hlavou.
Opět s dlaněmi na uších se zvedl, chtěl běžet, ale zřejmě už nebylo kam – do všech stran hleděl stejně, pološíleným zrakem. Pochodoval na jednom kousku půdy, dva kroky sem, dva kroky zpátky.
„Ticho! Ticho!“ Otočka o šedesát stupňů a znovu a znovu, dokud nepadl na zem.
Třesknutí. Křik. A smích.
Bil hlavou o strom, občas zaječel a chvílemi něco mumlal. Stál jsem dostatečně blízko, ale nerozuměl – už snad nebylo ani čemu, význam se ztratil, zůstala jen forma. Odevzdanost.
Tři zvuky. Kokrhání. Vítr ve větvích. A zvuk padajících, blyštivých kapek.