Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTrestná výprava
19. 06. 2001
2
0
1617
Autor
Pjopej
Po bitvě ospalí
chyceni v mlze,
snad raní déšť všechno zlé odplaví.
Opilý, krvavý
směji se drze,
s Dečhemou po boku život se napraví.
Spoutáni,mučeni
ach Ty můj Bože
přátele moji leží tu sťatí.
Nesu se na oltář,
vrhám se v lože,
třicet zlatých Tvůj oltář pozlatí.
působivé...obzvlášť s tím dodatečným vysvětlením pro nás nesečtělé...i když zkusím tu mezeru ve vzdělání napravit...je ta kniha dobrá? :)
Zajímavá středověká vize ( tedy alespoň tak to chápu ).
Ee, mám dotaz : co, nebo kdo je Dečhema ?
Matyjustin
19. 06. 2001
V románu Černá a bílá magie od A. D. Neelové ¨je hlavní hrdina Garab. Je to lupič a přepadává karavany na hranicích Nepálu Číny a Tybetu. Jednoho dne za ním přijde dívka, která opustila nemocné rodiče,pro svou vizi. V té vizi spatřila milovaného muže jímž je on. Jejich osudy si můžete přečíst v knize. Mé inspiraci posloužila však dobová fotka velké popravy zbouřenců ve staré Číně. Zde byly popravy co nejokázalejší pro příklad ostatním. ...Myslíte, že si vojáci rozdaly metály a zasedly k úřednickým stolům? Jak asi vzniká moc?...
No vida, s vysvětlením ta báseň vyzní úplně jinak. Nyní již nad Típem neváhám.
Matyjustin
19. 06. 2001
Pjopej - že Ty tajně miluješ klávesu ypsilon :o)) ?
( Tibet, rozdali, zasedli...:o)) )
Matyjustin
19. 06. 2001
Dik vim, že ve spěchu dělám chyby...a nebudu se omlouvat, že je to lepší s tvrdým než s měkkým.