Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOtázky učitele náboženství
27. 03. 2008
3
3
1020
Autor
Michaelus
Další hodina a další přemítání,
co jim mám říci, má smysl vůbec něco říci?
K čemu to vlastně je?
K čemu jsou jim znalosti písma a liturgie?
K čemu znalosti starých modliteb a doteky umění?
A co jim mám říci?
Že křesťan musí trpět a zemřít,
že víra se rodí v bolestech a nejistotě,
obavách a tápání.
Že věřící je stařec tápající po hřebech knih,
s tmou v očích a s třesoucíma se rukama,
vržen do věčné nejistoty,
mžourající ze všech sil po světle naděje?
Mám jim říci že vše je marnost,
samá marnost a nic než marnost?
Vždyť všechny znalosti i dovednosti,
moudrost i poznání, vše zemře spolu s námi,
nezůstane s toho zhola nic.
Jen láska zůstane,
to je jediné co nám zbyde,
ale jak ji mám učit nebo předávat?
V tváří v tvář otráveným obličejům a plochým srdcím.
A jde to vůbec?
Zítra před hodinou si odpovím,
lépe je na tom živý pes, než mrtvý lev,
neboť pes má naději a lvovi již nezůstalo nic.
Otázky schovám do šuplíku a začnu učit,
řeknu jim že je mám rád, ač nevím zda je to pravda.
A budu doufat, že otázky zůstanou zavřené.
Alespoň do příště.
co jim mám říci, má smysl vůbec něco říci?
K čemu to vlastně je?
K čemu jsou jim znalosti písma a liturgie?
K čemu znalosti starých modliteb a doteky umění?
A co jim mám říci?
Že křesťan musí trpět a zemřít,
že víra se rodí v bolestech a nejistotě,
obavách a tápání.
Že věřící je stařec tápající po hřebech knih,
s tmou v očích a s třesoucíma se rukama,
vržen do věčné nejistoty,
mžourající ze všech sil po světle naděje?
Mám jim říci že vše je marnost,
samá marnost a nic než marnost?
Vždyť všechny znalosti i dovednosti,
moudrost i poznání, vše zemře spolu s námi,
nezůstane s toho zhola nic.
Jen láska zůstane,
to je jediné co nám zbyde,
ale jak ji mám učit nebo předávat?
V tváří v tvář otráveným obličejům a plochým srdcím.
A jde to vůbec?
Zítra před hodinou si odpovím,
lépe je na tom živý pes, než mrtvý lev,
neboť pes má naději a lvovi již nezůstalo nic.
Otázky schovám do šuplíku a začnu učit,
řeknu jim že je mám rád, ač nevím zda je to pravda.
A budu doufat, že otázky zůstanou zavřené.
Alespoň do příště.
3 názory
No pokud mají podobné pocity nejistoty všichni učitelé náboženství pak se pan farář nemůže divit, že se mi zhnusilo chodit do katechismu a že jsem upustil od myšlenky stát se katolíkem:)